Cuntenutu
- animali chì volanu
- Ape Europea (Apis mellifera)
- Aquila imperiale iberica (Aquila Adalberti)
- Cicogna Bianca (ciconia ciconia)
- Gabbiano ala scura (larus fucus)
- Pigeon commun (Columba livia)
- Libellula arancione (pantala flavescens)
- Andes Condor (vultur gryphus)
- Colibri (Amazilia versicolor)
- Pipistrellu lanosu (Myotis emarginatus)
- Nightingale (Luscinia megarhynchos)
- acelli chì ùn volanu
- Animali chì parenu vulà ma chì sciglianu solu
- Colugo (Cynocephalus volans)
- Pesci volanti (Exocoetus volitans)
- Scoiattolo volante (Pteromini)
- Flying Dragon (Draco volans)
- Manta (Coperta Birostris)
- Wallace Flying Toad (Rhacophorus nigropalmatus)
- Serpente Volante (Chrysopelea paradisu)
- Aliante di Opossum (acrobatus pygmaeus)
- acelli d'acqua
- U cignu vola?
Micca tutti l'acelli volanu. È diversi animali, chì ùn sò micca acelli, a ponu fà, cum'è a pipistrella, un mammiferu. esse per u spustamentu, caccia o sopravvivenza, sta capacità di l'animali hà sempre inspiratu noi, l'omi, per dì Alberto Santos Dumont, inventore brasilianu più cunnisciutu cum'è u "babbu di l'aviazione".
In questu articulu di PeritoAnimal andemu à esplorà un pocu nantu à u mondu aereu per pudè cunnosce megliu l'animali chì volanu è e so caratteristiche cun parechji esempi, cumprese quelli chì anu l'ale ma ùn ponu micca volà è parlemu ancu un pocu nantu à l'acelli acquatichi. Cuntrolla!
animali chì volanu
Osse leggeri, gambe forti è ali furmate apposta. I corpi di l'acelli sò fatti per vulà. Basta à cullà o falà per u celu aiuta l'uccelli à fughje da i so predatori è li face ancu megliu cacciatori. Hè attraversu u volu chì sò capaci di migrà, viaghjendu longu distanzi da u fretu à i lochi caldi.
Un acellu usa e so zampe per spinghje a terra in l'aria, questu hè chjamatu spinta. Dopu, batte l'ale per alzassi è l'unione di queste azzioni hè u volu ben cunnisciutu. Ma ùn anu micca sempre bisognu à batte l'ale per vulà. Una volta in altu in u celu, anch'elli ponu cullà.
Ma l'acelli ùn sò micca i soli animali volanti, à u cuntrariu di ciò chì parechje persone pensanu. Pigliate u bat, per esempiu, un mammiferu, è insetti. È volanu tutti l'acelli? A risposta à sta quistione hè innò, cumu pudemu vede cù u struzzu, a rea è u pinguinu, chì ancu cù l'ale, ùn li usanu micca per u muvimentu.
D’altronde, l’animale chì si move in l’aria ùn hè micca sempre un animale chì vola. Parechje persone cunfondenu animali chì ponu scivulà cù quelli chì ponu volà. L'animali volanti usanu e so ale per alzassi è discendesi attraversu u celu, mentre quelli chì ponu alzà usanu solu u ventu per stà alti.
Tù l'animali chì volanu sò cunsiderati animali aerei, ma micca animali volanti. Per stà alti, usanu i so picculi corpi leggeri è una membrana cutanea assai fina chì leia i so membri. Cusì, quandu saltanu, stendenu i so membri è usanu a so membrana per scivulà. Trà l'animali chì plananu truvemu à tempu mammiferi è rettili. In l'articulu Animali aerei - Esempii è caratteristiche pudete verificà u sferenze trà animali volanti è aerei.
Cusì, vale da nutà chì i soli animali chì ponu effettivamente volà sò l'acelli, l'insetti è i pipistrelli.
Videremu quì sottu un elencu di 10 esempi d'animali volanti:
Ape Europea (Apis mellifera)
Hè un mediu (12-13mm) ape sociale assai agile chì hà a capacità di visità intornu 10 fiori à u minutu per raccoglie polline è nettaru, è in certi casi per impollinassi.
Aquila imperiale iberica (Aquila Adalberti)
L'aquila imperiale iberica hà una dimensione media di 80 cm è una apertura di l'ale finu à 2,10 m, pesendu finu à 3 kg.
Cicogna Bianca (ciconia ciconia)
A cicogna hà forti musculi petturali, chì permettenu u volu in altezze alte.
Gabbiano ala scura (larus fucus)
Misura intornu à 52-64 cm. U gabbianu adultu hà l'ale è u spinu grisgiu scuru, a testa è a pancia bianchi, è e so zampe gialle.
Pigeon commun (Columba livia)
U culombu hà circa 70cm di larghezza è di 29 à 37 cm di lunghezza, pesendu trà 238 è 380g.
Libellula arancione (pantala flavescens)
Stu tipu di libellula hè cunsideratu cum'è l'insettu migratoriu chì vaga a distanza più luntana trà quelli chì ponu volà, pò superà i 18 000 km.
Andes Condor (vultur gryphus)
U cundore hè unu di i i più grandi acelli volanti in u mondu è hà a terza più grande apertura alare, cù 3,3 metri (perde solu per u Marabù è l'Albatros Errante). Pò pisà sin'à 14 chilò è volà sin'à 300 chilometri à u ghjornu.
Colibri (Amazilia versicolor)
Alcune spezie di colibri battenu ancu e so ali finu à 80 volte à a seconda.
Pipistrellu lanosu (Myotis emarginatus)
Questu mammiferu volante hè un pipistrellu di dimensioni medie è chjuche chì hà grande arechje è musu. U so mantellu hà un culore biondu rossu à u spinu è più chjaru nantu à u ventre. Pisanu trà 5,5 è 11,5 grammi.
Nightingale (Luscinia megarhynchos)
U rusignolu hè un acellu cunnisciutu per u so bellu cantu, è questu acellu hè capace di emette toni assai varii, ch'ellu ampara da i so parenti è li trasmette à i so figlioli.
acelli chì ùn volanu
Ci sò numerosi acelli senza volu. Per diverse ragioni adattative, alcune spezie anu, à pocu à pocu, lasciatu da parte a so capacità di vulà durante a so evoluzione. Unu di i motivi chì anu motivatu parechje spezie à abbandunà a so capacità di vulà era u assenza di predatori à mezu.
Parechje spezie anu sviluppatu una dimensione più grande di quella chì era prima per pudè catturà più facilmente e so prede. Cù una dimensione più grande, ci hè più pesu, cusì u volu hè diventatu un compitu cumplicatu per questi acelli. Questu ùn vole micca dì chì tutti l'acelli chì ùn volanu micca in u mondu sò grandi, cum'è ci sò qualchi picculi.
L'acelli volanti o ancu cunnisciuti cum'è acelli ratiti anu qualchì similitudu trà di elli: nurmalmente, i corpi sò adattati per corre è natà. Inoltre, l'osse di l'ale sò più chjuche, massicce è più pesanti chè in l'acelli volanti. È infine, l'acelli senza volu ùn anu micca una chiglia in pettu, un ossu in u quale sò inseriti i musculi chì permettenu à l'acelli volanti di batte l'ale.
Per capisce megliu st'acelli, pudete leghje l'articulu Acelli senza volu - Caratteristiche è 10 esempii. In questu scuntrarete alcuni di elli, cum'è u struzzu, u pinguinu è a tittana.
Animali chì parenu vulà ma chì sciglianu solu
Alcuni animali anu a capacità sorprendente di scivolà o di fà salti lunghi, ciò chì li face sembrà animali volanti. Certi anu ancu a parolla "flyer" in u so nome, ma deve esse chjaru chì innò, ùn volanu micca veramente. Eccu alcuni esempi:
Colugo (Cynocephalus volans)
Sti alti planei sò qualchì volta chjamati lemuri volanti, ma ùn sò micca veri lemuri nè volanu. I mammiferi di u genaru Cynocephalus, sò uriginarii di l'Asia sudorientale è anu apprussimatamente a taglia di un gattu domesticu. Anu una membrana cutanea chì copre tuttu u corpu, misura circa 40 cm, ciò chì li dà a capacità di scivulà sin'à 70 metri trà l'arburi, perdendu poca altitudine.
Pesci volanti (Exocoetus volitans)
Hè una spezia d'acqua salata è hà alette petturali assai sviluppate, chì li permette di natà à grande velocità per fughje i predatori. Alcuni pesci ponu saltà fora di l'acqua finu à 45 secondi è viaghjà finu à 180 metri in una sola spinta.
Scoiattolo volante (Pteromini)
L'ardilla volante hè uriginaria di l'America di u Nordu è di l'Eurasia è hà abitudini di notte. Attraversu a membrana chì unisce i pedi anteriori è posteriori, pò sculiscà trà l'arburi. O u volu hè direttu da a coda piatta, chì travaglia da timone.
Flying Dragon (Draco volans)
D'urigine asiatica, sta lucertula pò sbulicà a pelle di u so corpu è formà una spezia d'ala, ch'ella usa per scivulà trà l'arburi per distanze finu à ottu metri.
Manta (Coperta Birostris)
U raghju volante pare esse un pesciu chì pò ghjunghje à sette metri di larghezza è pesa più di una tonna, ciò chì ùn l'impedisce micca di fà grandi salti fora di l'acqua, chì s'assumiglianu à veri voli.
Wallace Flying Toad (Rhacophorus nigropalmatus)
Cù membri longhi è una membrana chì unisce i diti è i pedi, sta rana si trasforma in a parachute quandu ci vole à falà da l'arburi i più alti.
Serpente Volante (Chrysopelea paradisu)
U Serpente di l'Arburu Paradisu vive in e foreste pluviali di l'Asia sudorientale. Glides from arburi cima appiattendu u vostru corpu per maximizà a superficia, scuzzulendu da un latu à l'altru per andà in a direzzione desiderata. Sò capace di viaghjà in distanze aeree di più di 100 metri, Facendu giri di 90 gradi durante a traiettoria.
Aliante di Opossum (acrobatus pygmaeus)
U picculu aliante possum, longu solu 6,5 centimetri è 10 grammi di pesu, pò saltà è scivulà in aria finu à 25 metri. Per questu, usa a membrana trà e dita è a longa coda chì cuntrolla a direzzione.
acelli d'acqua
L'acellu acquaticu hè un acellu chì dipende ecologicamente da e zone umide per l'alloghju, a riproduzione o l'alimentazione. Iddi micca necessariamente natà. Pò esse classificati in dui tippi: dipendenti è semi-dipendenti.
L'acelli dipendenti passanu pocu tempu in i lochi secchi, è passanu a maiò parte di a so vita in zone umide.Quelli semi-dipendenti sò quelli chì riescenu ancu à passà assai tempu in i lochi secchi, ma e so caratteristiche morfologiche di u beccu, di i pedi è di e ghjambe sò u fruttu di un longu prucessu d'adattazione à e zone umide.
Trà u acelli d'acqua ci sò a cicogna, l'anatra, u cignu, u fenicottu, l'oca, l'anatra, u gabbianu è u pelicanu.
U cignu vola?
Ci sò parechje dumande nantu à a capacità di u cignu di vulà. Ma a risposta hè simplice: iè, mosca di cignu. Cù abitudini acquatiche, i cigni sò distribuiti in parechje zone di l'America, di l'Europa è di l'Asia. Ancu se a maiò parte di e spezie esistenti anu un piumaghju biancu, ci sò ancu alcune chì anu un piumaghju neru.
Cum'è l'anatre, i cigni volanu è anu abitudini migratori, quand'elli si movenu in zone più calde quandu vene l'invernu.
È se vi piace u mondu di l'acelli, u video sottu, nantu à u pappagallo più intelligente di u mondu, puderia ancu interessà:
Se vulete leghje più articuli simili à Animali volanti: caratteristiche è curiosità, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.