Ripruduzzione anfibbia

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 16 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
ANFIBI, straordinarie creature
Video: ANFIBI, straordinarie creature

Cuntenutu

Unu di i grandi aspetti di l'evoluzione hè stata a cunquista di l'ambiente terrestre da parte di l'animali. U passaghju da l'acqua à a terra hè statu un avvenimentu unicu, senza dubbitu, chì hà cambiatu u sviluppu di a vita nantu à a pianeta. Stu meravigliosu prucessu di transizione hà lasciatu alcuni animali cù una struttura di corpu intermediu trà acqua è terra, chì sò cumpletamente adattati à l'ambienti terrestri, ma in generale restanu attaccati à l'acqua, principalmente per a so ripruduzzione.

Ciò chì hè statu dettu sopra si riferisce à anfibi, chì u nome vene precisamente da a so doppia vita, acquatica è terrestre, i soli vertebrati chì sò attualmente capaci di metamorfosi. L'anfibbii appartenenu à u gruppu di i tetrapodi, sò amnioti, vale à dì senza saccu amnioticu, ancu se cun certe eccezioni, è a maiò parte respira per branchie in u stadiu larvale è in modu pulmonare dopu a metamorfosi.


In questu articulu di PeritoAnimal, vulemu chì sapete cumu si riproducenu questi animali, postu chì hè unu di l'aspetti chì li tenenu legati à l'ambiente acquoso. Leghjite è amparate nantu à u ripruduzzione di l’anfibbii.

Classificazione anfibia

Attualmente, l'anfibi sò raggruppati in Lissamphibia (lissamphibia) è questu gruppu, à u so turnu, si ramifica o si divide in trè:

  • gynophiona: sò cumunemente cunnisciuti cum'è caeciliani è sò caratterizati da esse senza gambe. Inoltre, sò quelli chì anu u menu spezie.
  • Coda (Coda): currispondenu à salamandre è salamandri.
  • Anura: currisponde à e ranochje è à i rospi. Tuttavia, hè rimarcatu chì sti dui termini ùn anu micca validità tassonomica, ma sò aduprati per distingue i picculi animali cù a pelle liscia è umida, da quelli chì anu a pelle più secca è rugosa.

Per più infurmazione, vi incuraghjemu à leghje st'altru articulu nantu à e Caratteristiche Anfibie.


Tipu di ripruduzzione di l'anfibbii

Tutti issi animali anu un tipu di ripruduzzione sessuale, tuttavia, esprimenu una larga varietà di strategie riproduttive. D’altronde, ancu s’ellu hè cumunu di crede chì tutti l’anfibbii sò ovipari, hè necessariu chjarificà sta materia.

L'anfibbii sò ovipari?

Cecilias anu una fecundazione interna, ma ponu esse ovipari o vivipari. E Salamandre, invece, ponu avè una fecundazione interna o esterna, è in quantu à a modalità di sviluppu embrionale, presentanu parechje manere secondu a spezia: alcuni ponenu ova fecundate chì si sviluppanu fora (oviparità), altri tenenu l'ove in u corpu di a femina. , espulsendu quandu e larve sò furmate (ovoviviparità) è in altri casi mantenenu e larve internamente finu à metamorfosi, espulsendu l'individui cumpletamente furmati (viviparità).


In quantu à l'anurani, sò generalmente ovipari è cun fecundazione esterna, ma ci sò ancu alcune spezie cù fecundazione interna è, in più, sò stati identificati casi di viviparità.

Cumu hè u prucessu di ripruduzzione di l'anfibii?

Sapemu dighjà chì l'anfibii esprimenu più forme riproduttive, ma cunnoscemu in più dettu cumu si ripruducenu l'anfibbii.

Ripruduzzione di ceciliani

I ceciliani maschili anu un urganu copulatoriu cù chì e femine fecundanu. Alcune spezie ponenu e so ova in i lochi umidi o vicinu à l'acqua è e femine ne curanu. Ci sò altri casi induve sò vivipari è tenenu e larve tuttu u tempu in u so ovidottu, da u quale si nutriscenu.

Riproduzione di code

In quantu à i caudati, un numeru ridottu di spezie sprime a fecundazione esterna, mentre a maiò parte anu fertilizazione interna. U maschile, dopu avè fattu un corteggiamentu, lascia u sperma di solitu nantu à qualchì foglia o ramu per esse dopu pigliatu da a femina. Prestu, l'ove seranu fecundate in u corpu di a futura mamma.

D’altronde, alcune spezie di salamandre portanu una vita interamente acquatica è a deposta di e so ova si face in stu mezu, ponenduli in massa o in gruppi, è e larve emergenu cù branchie è una coda in forma di pinna. Ma altri salamandri portanu una vita terrestra adulta dopu a metamorfosi. Quessi ultimi ponenu e so ova nantu à a terra in forma di picculi grappoli, di solitu sottu un terrenu umidu è dolce o tronchi umidi.

Parechje spezie tendenu à tene e so ova per prutezzione è, in questi casi, u sviluppu larvali accade tutalmente à l'internu di l'ovu, dunque, individui cù una forma simile à quella di l'adulti ne caccianu. Sò stati ancu identificati casi in cui a femina mantene e larve durante u so sviluppu cumpletu finu à a forma adulta, à chì puntu sò espulsi.

ripruduzzione di a ranochja

I ranochji maschili, cum’è l’avemu mintuvatu nanzu, di solitu fecundà l'ova fora, ancu se poche spezie a facenu internamente. Attiranu e femine attraversu l'emissione di i so canti, è quandu ella hè pronta, s'avvicina è si face l'attaccamentu, chì hè u pusizionamentu di u maschile annantu à a femina, affinchì quandu ella liberi l'ove, u masciu fecunderà.

L'uppusizione di st'animali pò accade in modi diversi: in certi casi hè acquatica, chì include diverse manere di pone l'ova, in altri si face in i nidi di schiuma sopra l'acqua è si pò ancu fà in modu arboreale o terrestre. Ci hè ancu alcuni casi chì u sviluppu larvale si faci nantu à a pelle di a mamma.

Perchè l'acqua hè necessaria per l'allevu anfibiu

A differenza di rettili è acelli, l'amfibii producenu ova senza a cunchiglia nè copre dura chì implica l'embrione di questi animali. Questu, in più di permette u scambiu di gas cù l'esternu perchè hè poroso, offre una alta prutezzione contr'à un ambiente seccu o un certu livellu di alta temperatura.

Sviluppu embrionariu anfibiu

Per via di questu, u sviluppu embrionale anfibiu deve accade in un mediu acquoso o in ambienti umidi per chì, in questu modu, l'ove sianu prutette, principalmente contr'à a perdita di umidità, chì seria fatale per l'embrione. Ma, cum'è a sapemu digià, ci sò spezie d'anfibii chì ùn li mettenu micca in acqua.

In questu caosu, alcune strategie sò di fà lu in lochi umidi, sottu terra o cuparti da a vegetazione. Puderanu ancu pruduce quantità d'ove impegnati in una massa gelatinosa, ciò chì li dà cundizioni ideali per u sviluppu. Ancu sò state identificate e spezie di anurani chì portanu l'acqua in u locu terrestre induve sviluppanu e so ova.

Questi vertebrati sò un esempiu chjaru chì a vita cerca miccanismi evolutivi necessarii per adattassi è sviluppassi nantu à a Terra, chì si ponu vede chjaramente in i so modi varii di ripruduzzione, chì custituisce una larga gamma di strategie per a perpetuazione di u gruppu.

Statu di cunservazione di l’anfibbii

Parechje spezie anfibie sò catalogate in un certu gradu di periculu di estinzione, principalmente per via di a so dipendenza da i corsi d'acqua è di a so sensibilità à i cambiamenti massivi chì si stanu avendu in corsu in fiumi, laghi è zone umide in generale.

In questu sensu, sò necessarie azzioni forti per fermà u deterioru à quale sò sottumessi sti ecosistemi, per cunservà anfibi è u restu di e spezie chì dipendenu da questi abitati.

Se vulete leghje più articuli simili à Ripruduzzione anfibbia, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.