Cuntenutu
- lucertola in perline
- Gila Monster
- Lucertola perlata guatemalteca
- Dragone di Komodo
- Savannah Varano
- Goanna
- Monitor di Mitchell-Acqua
- Monitor-Argus
- Lucertula à coda spinosa
- Lucertola senza orecchie (Lanthanotus borneensis)
- U velenu di lucertule di u genaru Heloderma
- U velenu di lucertuli Varanus
- I lucertuli cunsidarati à tortu cum'è velenosi
I lucertuli sò un gruppu d'animali chì anu più di 5.000 spezie identificate in tuttu u mondu. Sò cunsiderati riesciuti per a so diversità, ma anu ancu sappiutu occupà guasi tutti l'ecosistemi à u mondu. Hè un gruppu cù variazioni internu in termini di morfologia, ripruduzzione, alimentazione è cumpurtamentu.
Parechje spezie si trovanu in e zone salvatiche, mentre chì altre abitanu in e zone urbane o vicinu à elle è, precisamente perchè sò vicine à l'omu, ci hè spessu una preoccupazione per quale. lucertole periculose ponu pone una sorta di minaccia per a ghjente.
Durante qualchì tempu si pensava chì e spezie di lucertule chì eranu velenose eranu assai limitate, in ogni modu, studii recenti anu dimustratu assai più spezie di quelle chì à l'origine si credevanu capaci di pruduce chimichi tossichi. Ancu se a maiò parte ùn sò micca dotati di strutture dentali per inoculare direttamente u velenu, pò entra in u sangue di a vittima cun saliva una volta chì i denti sò stati morsi.
Dunque, in questu articulu di PeritoAnimal parleremu lucertuli velenosi - tippi è foto, cusì sapete cumu identificalli. Cum'è a vidite, a più lucertula velenosa appartene à u genaru Heloderma è Varanus.
lucertola in perline
A lucertola perlata (Heloderma horridum) hè una spezia di lucertula chì hè minacciatu da e pressioni chì a so populazione riceve per via di a caccia indiscriminata, data a so natura velenosa, ma ancu da u cummerciu illegale, cum'è pruprietà medicinali è afrodisiache ci sò attribuite è, in parechji casi, ci sò persone chì tenenu sta lucertula cum'è animale domesticu.
Si caratterizeghja per misurà circa 40 cm, essendu robustu, cù una testa è un corpu maiò, ma cù una coda corta. U culore varieghja nantu à u corpu, essendu marrone chjaru à scuru cun cumbinazioni trà neru è giallu. Hè truvatu principalmente in Messicu, longu a costa di u Pacificu.
Gila Monster
u Mostru Gila o Heloderma suspectum abita zone aride di u nordu di u Messicu è di u sudu di i Stati Uniti. Misura circa 60 cm, avendu un corpu assai pesante, chì limita i so muvimenti, allora tende à movesi pianu. E so zampe sò corte, ancu s'ellu ne hà artiglii forti. A so culurazione pò cuntene macchie rosa, gialle o bianche nantu à scale nere o marrone.
Hè carnivuru, si nutrisce di roditori, di picculi acelli, d'insetti, di ranochje è d'ove, frà altri. Hè una spezia prutetta, chì si trova ancu in statu di vulnerabilità.
Lucertola perlata guatemalteca
U lucertulu perlatu guatemaltè (Heloderma charlesbogerti) é nativu di guatemala, abitanti fureste secche. A so populazione hè fortemente influenzata da a distruzzione di l'habitat è u cummerciu illegale di e spezie, ciò chì li face esse in periculu di estinzione critica.
Si nutrisce soprattuttu d'ove è d'insetti, avendu abitudini arburiche. U culore di u corpu di questu lucertula velenosa hè neru cù tacchi gialli irregulari.
Dragone di Komodo
U temutu Dragone di Komodo (Varanus komodoensis) é Endemica endemica è pò misurà sin'à 3 metri di lunghezza è pesà circa 70 kg. Per un bellu pezzu si pensava chì questu, una di e più grande lucertole di u mondu, ùn era micca velenosa, ma per via di un mischju di batteri patogeni chì abitanu a so saliva, quandu morde a so vittima, hà impregnatu a ferita di saliva chì finì causendu sepsis in a preda.. Tuttavia, altri studii anu dimostratu ch'elli sò capaci di pruduce velenu, causendu effetti impurtanti nantu à e vittime.
Sti lucertuli velenosi sò cacciadori di prede vivi vivi, ancu s'elli ponu ancu nutrisce di carrion. Una volta chì mordenu a preda, aspettanu chì l'effetti di u velenu funziona è chì a preda collassi, poi cumincianu à strappà è à manghjà.
U Dragone di Komodo hè inclusu in a lista rossa di spezie in periculu, dunque, sò state stabilite strategie di prutezzione.
Savannah Varano
Un'altra di e lucertule velenose hè u Varano-das-savane (Varanus exanthematicus) o Varano-Terrestre-Africanu. Hà un corpu grossu, cum'è a so pelle, per quale hè attribuita l'immunità à i morsi da altri animali velenosi. pò misurà finu à 1,5 metri è a so testa hè larga, cù u collu è a coda stretti.
hè di l'Africa, però, hè statu introduttu in Messicu è in i Stati Uniti. Si nutrisce principalmente di ragni, insetti, scorpioni, ma ancu di picculi vertebrati.
Goanna
The Goanna (varanus varius) hè una spezia arburale Australia endemica. Abita fureste dense, in u quale pò viaghjà grandi estensioni. Hè grande, misura finu à pocu più di 2 metri è pesa circa 20 kg.
D’altronde, ste lucertule velenose sò carnivori è scavengers. In quantu à a so culurazione, hè trà grisgiu scuru è neru, è pò avè macchie di culore neru è crema nant'à u so corpu.
Monitor di Mitchell-Acqua
U Monitor di Mitchell-Water (varanus mitchelli) campà in australia, specificamente in paludi, fiumi, stagni è in corpi d'acqua in generale. Hà dinò a capacità d'esse arboricule, ma sempre in l'arburi associati à i corpi d'acqua.
Questa altra lucertula velenosa d'Australia hà una dieta variata, chì include animali acquatichi o terrestri, acelli, picculi mammiferi, ova, invertebrati è pesci.
Monitor-Argus
Frà e lucertole più velenose chì esistenu, u monitor-Argus si distingue ancu (Varanus panoptes). Si trova in u Australia è Nova Guinea è e femine misuranu sin'à 90 cm, mentre chì i masci ponu ghjunghje à 140 cm.
Sò distribuiti in parechji tippi d'abitati terrestri è ancu vicinu à i corpi d'acqua, è sò eccellenti scavatori. A so dieta hè assai variata è include assai picculi vertebrati è invertebrati.
Lucertula à coda spinosa
U Lucertolu à coda spinosa (Varanus acanthurus) Deve u so nome à a presenza di strutture spinose in coda, ch'ellu usa in a so difesa. Hè chjucu in grandezza è abita soprattuttu in zone aride è hè un bon scavatore.
A so culurazione hè rossu-rossu, cù a presenza di macchie gialle. L'alimentu di sta lucertula velenosa si basa annantu à insetti è picculi mammiferi.
Lucertola senza orecchie (Lanthanotus borneensis)
U lucertolu senza arechja (Lanthanotus borneensis) é endemica di certe zone di l'Asia, abitendu e fureste trupicale, vicinu à i fiumi o i corsi d'acqua. Ancu s'ellu ùn anu micca certe strutture esterne per l'audizione, ponu sente in più di pudè emette certi soni. Misuranu finu à 40 cm, anu abitudini di notte è sò carnivori, nutrendusi di crustacei, pesci è lombriculi.
Ùn era micca sempre cunnisciutu chì sta spezia di lucertula era velenosa, tuttavia, hè statu ultimamente pussibule identificà e ghiandole chì producenu sostanze tossiche, chì anu una effettu anticoagulante, benchì micca cusì putente cum'è quella di l'altri lucertuli. I morsi di stu tipu ùn sò micca letali per e persone.
U velenu di lucertule di u genaru Heloderma
U morsu di ste lucertule velenose hè abbastanza dulurosu è quandu hè causatu in persone sane, ponu recuperà. Tuttavia, qualchì volta pò esse murtale, cumu causanu sintomi impurtanti in a vittima, cum'è asfissia, paralisi è ipotermia, dunque, i casi devenu esse trattati subitu. Queste lucertole di u genaru Heloderma ùn inoculanu micca direttamente u velenu, ma quandu strappanu a pelle di a vittima, secretenu a sustanza tossica da e ghiandole specializate è questu scorri in a ferita, entrendu in u corpu di a preda.
Stu velenu hè un cocktail di parechji cumposti chimichi, cume enzimi (ialuronidasi è fosfolipasi A2), ormoni è proteine (serotonina, elotermina, gilatoxina, elodermatina, esenatide è gilatide, frà altri).
Alcuni di questi cumposti cuntenuti in u velenu di questi animali sò stati studiati, cum'è u casu di a gilatide (isolata da u mostru di Gila) è di l'esenatide, chì parenu avè Prestazioni stupefacenti in malatie cum'è Alzheimer è diabete di tip 2, rispettivamente.
U velenu di lucertuli Varanus
Per un tempu si pensava chì solu e lucertole chì appartenenu à u genaru Heloderma eranu velenose, tuttavia, studii successivi anu mostratu chì a tossicità hè ancu presente in u genaru Varanus. Queste anu glàndule velenose in ogni mascella, chì scorrenu per canali specializati trà ogni coppia di denti.
U velenu chì st'animali producenu hè un cocktail enzyme, simile à quellu di certi serpenti è, cum'è in u gruppu Heloderma, ùn ponu micca inoculare direttamente a vittima, ma quandu morde, a sustanza tossica penetra in u sangue cù a saliva, pruvucendu prublemi di coagulazione, generendu effusioni, in più di ipotensione è scossa chì finisce cù u crollu di a persona chì hà patitu u morsu. E classi di tossine identificate in u velenu di sti animali sò ricche proteine cisteina, kallikrein, peptide natriuretic è fosfolipase A2.
Una sfarenza chjara trà u genaru Heloderma è Varanus hè chì in u primu u velenu hè trasportatu attraversu i canali dentali, mentre chì in u secondu a sustanza hè escreta da u spazii interdentali.
Alcuni accidenti di persone cun queste lucertule velenose finiscenu di manera fatale, postu chì e vittime finiscenu per sanguinà à morte. D'altra parte, quellu chì hè trattatu si salva rapidamente.
I lucertuli cunsidarati à tortu cum'è velenosi
Cumunemente, in parechje regioni, alcuni miti sò generati nantu à questi animali, specificamente in relazione à u so periculu, chì sò cunsiderati cum'è velenosi. Tuttavia, questu si dimostra una falsa credenza chì spessu finisce per dannà u gruppu di pupulazione per via di a caccia indiscriminata, in particulare cù i gechi murali. Fighjemu alcuni esempi di lucertuli chì sò cunsideratu à tortu velenoso:
- Lucertola Caiman, lucertola serpente o lucertola scorpione (Gerrhonotus liocephalus).
- Lucertola di montagna lucertola (Barisia imbricata).
- picculi draghi (Abronia Taenian y abronia erbosa).
- False Camaleonte (Phrynosoma orbicularis).
- Querciu à pelle liscia à pelle di lucertola (Plestiodon lynxe).
Una caratteristica cumuna di e spezie di lucertuli velenosi hè chì a maiò parte sò in certi statu di vulnerabilità, vale à dì, sò in periculu di estinzione. U fattu chì un animale sia periculosu ùn ci dà micca u dirittu di annientallu, indipendentemente da e cunsequenze ch'ellu hà nantu à a spezia. In questu sensu, tutte e forme di vita nantu à a pianeta devenu esse valutate è rispettate in a so dimensione degna.
Avà chì sapete di lucertule velenose, date un'occhiata à u video seguente induve vi dicemu di più nantu à l'attrattiva Dragon Komodo:
Se vulete leghje più articuli simili à Lucertoni velenosi - Tipi è Foto, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.