Itterizia in Gatti - Sintomi è Cause

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 4 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Dicembre 2024
Anonim
Itterizia in Gatti - Sintomi è Cause - Animali
Itterizia in Gatti - Sintomi è Cause - Animali

Cuntenutu

U ictericia hè definitu cum'è a pigmentazione gialla di a pelle, urina, serum è organi causati da l'accumulazione di bilirubina, sia in sangue sia in tessuti. Hè un segnu clinicu chì pò nasce da parechje malatie. Se u vostru misgiu hà una culurazione anormale in qualunque parte di u corpu, u veterinariu deve fà testi diversi per pudè stabilisce un diagnosticu differenziale.

Se u vostru misgiu soffre di sti cambiamenti è vulete sapè un pocu di più nantu à a so origine, leghjite st'articulu da PeritoAnimal induve spieghemu in dettu u cause più cumune di itterizia in i misgi.


Chì hè Bilirubina?

A bilirubina hè un pruduttu chì risultati da a degradazione di l'eritrociti (globuli rossi) quandu ghjunghjenu à a fine di a so vita (chì dura circa 100 ghjorni). I globuli rossi sò distrutti in a milza è in a midula ossea è, da u pigmentu chì li hà datu u so culore - emoglobina, si forma un altru pigmentu, di culore giallu, bilirubina.

Hè un prucessu cumplessu induve l'emoglobina cumencia da esse trasfurmata in biliverdin chì si trasforma in bilirubina liposolubile. A bilirubina hè dopu liberata in circulazione, viaghjendu inseme cù una proteina finu à chì ghjunghje à u fegatu.

In u fegatu, a grande macchina di pulizia di u corpu, si trasforma in bilirubina cuniugata è hè guardatu in a cistifellea. Ogni volta chì a cistifellea si svuta in l'intestinu tenue, una piccula parte di foglie di bilirubina cù i cumpunenti restanti di a bile. Attraversu l'azzione di certi batteri, a bilirubina si trasforma in i pigmenti normali chì vedemu ogni ghjornu: stercobilina (culurisce e feci) è urobilinogenu (culurisce l'urina).


Perchè l'itterizia apparisce in i misgi?

Avà avà probabilmente l'avete nutatu u fegatu hè a chjave. A itterizia apparisce quandu l'urganisimu hè incapace di eliminà currettamente a bilirubina è i cumpunenti restanti di a bile. Determinà quandu questu fallimentu hè causatu hè u compitu più cumplicatu.

Per simplificà questu tema cumplessu pudemu parlà:

  • ictericia di u fegatu (quandu a causa hè in u fegatu).
  • icterizia posthepatica (u fegatu face u so travagliu currettamente ma ci hè un fiascu in a pruvista è u trasportu).
  • icterizia non epatica (quandu u prublema ùn hà nunda à chì vede cù u fegatu, o cù a conservazione è l'escrezione di u pigmentu).

Sintomi di icterizia in i misgi

Cum'è menzionatu à l'iniziu di l'articulu, l'itterizia hè un segnu clinicu chì indica chì u felinu soffre di qualchì prublema di salute. U segnu u più chjaru di stu prublema hè u culore giallu di a pelle, essendu più evidenti in bocca, arechja è zone cù menu capelli.


ictericia di u fegatu

L'ictere di u fegatu accade quandu qualcosa fiasca à u livellu di u fegatu, vale à dì, quandu u fegatu ùn pò micca cumpiendu a so missione è ùn hè micca in gradu di escretà a bilirubina chì li vene. In cundizioni nurmali, e cellule di u fegatu (epatociti) eliminanu stu pigmentu in i canali di a bile è da quì passanu à a cistifellea. Ma quandu e cellule sò influenzate da qualchì patologia, o quandu ci hè una infiammazione chì impedisce u passaghju di bilirubina in i canali biliari, un colestasi intrahepatica.

Chì cause pò purtà à l'itterizia di u fegatu in i misgi?

Ogni patologia chì affetta direttamente u fegatu pò pruduce sta cumulazione di bilirubina. In i misgi avemu i seguenti:

  • lipidosi di u fegatu: u fegatu grassu in i misgi pò cumparì cunsequenza di u dighjunu longu in i misgi obesi. U grassu hè trasferitu in u fegatu in un tentativu di uttene nutrienti, trà altri motivi. Calchì volta ùn hè micca pussibule sapè à chì hè duvuta stu muvimentu è duvemu chjamà u prublema lipidosi epatica idiopatica.
  • neoplasia: in particulare in i pazienti anziani, e neoplasie primarie sò a causa più frequente di fallimentu epaticu.
  • epatite felina: l'epatociti ponu esse distrutti da e sostanze chì u misgiu ingereghja accidentalmente è chì pò purtà à l'epatite in i misgi.
  • cirrhosi biliare: a fibrosi di i canaliculi biliari causa una incapacità di compie a missione di trasferimentu di a bilirubina in a cistifellea.
  • Cambiamenti à livellu vasculare.

A volte, ci sò cambiamenti chì ponu causà insufficienza epatica à un livellu secondariu, vale à dì prodotta da patologie chì anu effetti collaterali nantu à u fegatu. Pudemu truvà, per esempiu, fegati affettati da neoplasmi secondarii à a leucemia felina. Pudemu ancu truvà cambiamenti o danni à u fegatu causati da peritonite infettiva felina, da una toxoplasmosi o ancu da u diabete mellitus. In u risultatu di quellu di questi prublemi, vedemu itterizia assai evidente in u misgiu.

icterizia posthepatica

A causa di l'accumulazione di bilirubina hè fora di fegatu, quandu u pigmentu hà digià passatu per l'epatociti per esse trattatu. Per esempiu, una ostruzione meccanica di u canali biliari extrahepatic, chì drena a bile in u duodenu. Questa ostruzione pò esse causata da:

  • una pancreatite, inflammazione di u pancreas.
  • una neoplasia in u duodenu o pancreas, chì cumpressa a zona per vicinanza è rende impussibile di escretà u cuntenutu di a cistifellea.
  • una pausa per via di un traumu in u canali biliari, cù i quali a bile ùn pò micca esse evacuata versu l'intestinu (currendu, colpitu, falendu da una finestra ...)

In i casi induve ci hè una interruzzione cumpleta di u flussu di bile (rottura di u canali biliari) pudemu vede a colorazione gialla di e mucose o di a pelle. Ci ponu ancu esse sgabelli incolori, chì u pigmentu chì li dà culore ùn ghjunghje micca à l'intestinu (stercobilina).

icterizia non epatica

Stu tipu di icterizia in i misgi accade quandu u prublema hè un eccessivu pruduzzione di bilirubina, in modu tale chì u fegatu ùn sia micca capace di espulsà a quantità in più di pigmentu, ancu se nunda ne hè dannighjatu, nè in u trasportu versu u duodenu. Accade, per esempiu, in emolisi (rumpitura di globuli rossi), chì pò esse dovuta à fattori cum'è:

  • tossicu: per esempiu, u paracetamolu, a naftalina o a cipolla sò sostanze chì causanu a rumpitura di globuli rossi sani, pruvucendu anemia è un sovraccaricu nantu à u sistema chì hè incaricatu di distrughje i resti di ste cellule sanguine.
  • Infezzioni virali o bacteriali, cum'è l'emobartonellosi. L'antigeni sò depositi nantu à a superficia di i globuli rossi è u sistema immunitariu li identifica cum'è bersagli per a distruzzione. A volte, ùn ci hè bisognu d'aiutu esternu, è u sistema immunitariu stessu fiasca è cumencia à distrughje i so proprii globuli rossi senza ragione.
  • ipertiroïdismu: u meccanisimu da cui hè prodotta l'itterizia in i misgi cù ipertiroidismu ùn hè micca cunnisciutu, ma pò esse duvuta à una degradazione aumentata di i globuli rossi.

Cumu possu sapè chì causa itterizia in u mo misgiu?

À test di laburatoriu è diagnosticu di imaging sò essenziali, è dinò a storia clinica dettagliata chì u veterinariu preparerà basatu nantu à l'infurmazioni chì furnemu. Ancu s'ellu pò sembra irrilevante, duvemu cumunicà ogni dettagliu in dettu.

Eseguisce un conteggio di sangue è biochimica serica, oltre à determinà l'ematocritu è ​​e proteine ​​totali, sò l'iniziu di una serie di test complementari.

In i misgi cù ictericia, hè cumunu di truvà u elevati enzimi liveri, ma questu ùn indica micca se a causa hè una malattia epatobiliaria primaria o secondaria. Calchì volta, una crescita eccessiva in una di elle in relazione à l'altri pò guidà ci, ma un ultrasuone è un studiu radiologicu devenu sempre esse realizatu (pudemu rilevà massi, ostruzioni duodenali, infiltrazione di grassu ...). Ancu prima di tuttu què, storia clinica è esame fisica ponu permette à u veterinariu di truvà noduli di tiroide, fluidi in l'addome (ascite) è ancu rilevà una pussibule esposizione à droghe epatotossiche.

Duvemu guardà a itterizia cum'è un segnu clinicu spartutu da decine di alterazioni di ogni tipu, eccu perchè hè di primura accertà a so origine cù una storia cumpleta, esame fisica è test di laboratorio è diagnostichi.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.