Gruppi di Sangue in Gatti - Tipi è Cumu sapè

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 23 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Maghju 2024
Anonim
Gruppi di Sangue in Gatti - Tipi è Cumu sapè - Animali
Gruppi di Sangue in Gatti - Tipi è Cumu sapè - Animali

Cuntenutu

A determinazione di i gruppi di sangue hè impurtante quandu si tratta di fà trasfusioni di sangue in i misgi è ancu e femine in gravidanza, chì a viabilità di a prole dipenderà da questu. ancu s'ellu ci sò solu trè gruppi di sangue in i misgi: A, AB è B, se una trasfusione curretta cù gruppi cumpatibili ùn hè micca realizata, e cunsequenze seranu fatali.

D'altra parte, se u babbu di i futuri gattini hè, per esempiu, un gattu cù u tippu di sangue A o AB cun un gattu B, questu puderia generà una malattia chì provoca l'emolisi in i gattini: a isoeritrolisi neonatale, chì di solitu provoca a morte di i chjuchi in i so primi ghjorni di vita.

Vulete più infurmazione nantu à u gruppi di sangue in i misgi - tippi è cumu sapè? Dunque ùn mancate micca questu articulu di PeritoAnimal, induve trattemu i trè gruppi di sangue felini, e so cumbinazioni, cunsequenze è disordini chì ponu accade trà di elli. Bona lettura.


Quantu gruppi di sangue ci sò in i misgi?

A cunniscenza di u tippu di sangue hè impurtante per diverse ragioni è, cum'è avemu dettu, per i casi induve trasfusione di sangue in i misgi hè necessariu. In i misgi domestici pudemu truvà trè gruppi di sangue secondu l'antigeni chì prisentanu nantu à a membrana di i globuli rossi: A, B è AB. Intruduceremu avà i gruppi di sangue è e razze di misgi:

Razza di misgi di u Gruppu A

u gruppu A hè u più frequente di i trè in u mondu, essendu i misgi europei è americani di capelli corti quelli chì u presentanu u più, cum'è:

  • Cat europeu.
  • Capelli corti americani.
  • Maine Coon.
  • Manx.
  • Foresta Norvegese.

D’altronde, i misgi Siamesi, Orientali è Tonkinesi sò sempre di u gruppu A.


Razze di misgi di u gruppu B

E razze di misgi in quale predomina u gruppu B sò:

  • Britannicu.
  • Devon Rex.
  • Cornish Rex.
  • Ragdoll.
  • Esoticu.

Razze di misgi di u gruppu AB

U gruppu AB hè assai raru da truvà, chì si pò vede in i misgi:

  • Angora.
  • Van Turcu.

U gruppu di sangue chì un ghjattu hà dipende da i vostri parenti, cume sò ereditati. Ogni misgiu hà un allele da u babbu è unu da a mamma, sta cumbinazione determina u so gruppu di sangue. L'allele A hè duminante nantu à B è hè ancu cunsiderata cum'è AB, mentre chì l'ultima hè duminante nantu à B, vale à dì, per chì un ghjattu sia di tippu B deve avè i dui alleli B.

  • Un gattu A averia e cumbinazioni seguenti: A / A, A / B, A / AB.
  • Un ghjattu B hè sempre B / B perchè ùn hè mai duminante.
  • Un cat AB serà AB / AB o AB / B.

Cumu cunnosce u gruppu di sangue di un gattu

Oghje ghjornu pudemu truvà testi multipli per a determinazione di antigeni specifici nantu à a membrana di i globuli rossi, chì hè induve si trova u tippu di sangue (o gruppu) di un gattu. U sangue hè adupratu in EDTA è postu nantu à carte cuncipite per mustrà u gruppu di sangue di u misgiu secondu chì u sangue aglutinessi o micca.


In casu chì a clinica ùn abbia micca queste carte, ponu raccoglie una campionu di sangue di ghjattu è invialu à u laburatoriu per indicà à chì gruppu appartene.

Hè impurtante di fà testi di cumpatibilità annantu à i misgi?

Hè necessariu, chì i misgi anu anticorpi naturali contr'à l'antigeni di a membrana di i globuli rossi d'altri gruppi di sangue.

Tutti i misgi di u gruppu B anu forti anticorpi anti-gruppu A, chì significa chì se u sangue di un gattu B vene in cuntattu cù quellu di un gattu A, causerà enormi danni è ancu morte in u gattu di u gruppu A. Questu hè pertinente sia in un casu di trasfusione di sangue in gatti o ancu se state pianificendu ogni traversata.

I gatti di u gruppu A prisenti anticorpi contr'à u gruppu B, ma più debuli, è quelli di u gruppu AB ùn anu micca anticorpi nè per u gruppu A nè per B.

trasfusione di sangue in i misgi

In certi casi di anemia, hè necessariu una trasfusione di sangue in i misgi. I misgi cun anemia cronica supportanu l'hematocrit (volume di globuli rossi in u sangue totale) inferiore à quelli cun anemia acuta o perdita di sangue brusca, diventendu ipovolemichi (diminuzione di u sangue).

O ematocritu nurmale di un gattu hè intornu 30-50%dunque, i misgi cun anemia cronica è un ematocritu di 10-15% o quelli cun anemia acuta cun un ematocritu trà 20 è 25% devenu esse sottumessi à trasfusione. In più di l'hematocritu, u segni clinichi chì, sì u ghjattu face, indica chì hà bisognu di una trasfusione. Questi segni indicanu ipoxia cellulare (bassu cuntenutu di ossigenu in e cellule) è sò:

  • Tachipnea.
  • Tachicardia.
  • Debbulezza.
  • Stupore.
  • Aumenta u tempu di ricarica capillare.
  • Elevazione di u lattatu siericu.

Oltre à determinà u gruppu sanguinu di u destinatariu per a compatibilità di i donatori, u gattu donatore deve esse statu verificatu per qualsiasi di i seguenti patogeni o malatie infettive:

  • Leucemia felina.
  • Immunodeficienza felina.
  • Mycoplasma haemophelis.
  • Candidatu Mycoplasma haemominutum.
  • Candidatu Mycoplasma turicensis.
  • Bartonella hensalae.
  • Erhlichia sp.
  • Filaria sp.
  • Toxoplasma gondii.

Trasfusione di sangue da u ghjattu A à u ghjattu B

A trasfusione di sangue da un misgiu A à un misgiu di u gruppu B hè devastante perchè i misgi B, cum'è noi l'avemu mintuvatu, anu anticorpi assai forti contr'à l'antigeni di u gruppu A, chì face chì i globuli rossi trasmessi da u gruppu A sianu distrutti rapidamente (emolisi), pruvucendu una reazione di trasfusione immediata, aggressiva, immune-mediata chì risultati in a morte di u ghjattu chì hà ricevutu a trasfusione.

Trasfusione di sangue da u ghjattu B à u ghjattu A

Se a trasfusione hè fatta inversamente, vale à dì, da un gattu di u gruppu B à un tippu A, a reazzione di trasfusione hè dolce è inefficace per via di a sopravvivenza ridutta di i globuli rossi trasfusi. Inoltre, una seconda trasfusione di stu tippu causerebbe una reazione assai più severa.

Trasfusione di sangue da un misgiu A o B à un misgiu AB

Se u tippu di sangue A o B hè trasfusatu in un gattu AB, nunda ùn deve accade, postu chì ùn hà micca anticorpi contr'à u gruppu A o B.

Isoeritrolisi neonatale felina

L'isoeritrolisi o emolisi di u neonatu hè chjamata incompatibilità di u gruppu di sangue à a nascita chì si verifica in certi misgi. L'anticorpi chì avemu discututu passanu ancu in calostru è in latte maternu è, in questu modu, ghjunghjenu à i cuccioli, chì ponu causà prublemi cum'è avemu vistu cù trasfusioni.

U grande prublema di isoeritrolisi si verifica quandu un misgiu B s'accoppia cù un misgiu A o AB è dunque i so gattini sò principalmente A o AB, allora quandu allattanu da a mamma durante i primi ghjorni di vita, ponu cumincià à assorbe numerosi anticorpi anti-gruppu A da a mamma è scatenanu un reazione immunità-mediata à u so propiu gruppu A antigeni di i globuli rossi, facenduli scumpressà (emolisi), chjamata isoeritrolisi neonatale.

Cù altre cumbinazioni, l'isoeritrolisi ùn si faci senza morte di gattini, ma ci hè una reazione di trasfusione relativamente impurtante chì distrugge i globuli rossi.

Isoeritrolisi ùn si manifesta chè u gattinu ingera l'anticorpi di ste mamme, dunque, à a nascita sò gatti sani è nurmali. Dopu pigliatu u calostru, u prublema cumencia à cumparisce.

Sintomi di isoeritrolisi neonatale felina

In a maiò parte di i casi, sti gattini si indebuliscenu nantu à l'ore o i ghjorni, fermendu l'allattamentu, diventendu assai debuli, pallidi per via di l'anemia. Se sopravvivenu, e so mucose è ancu a so pelle diventeranu itteru (giallu) è ancu a to urina serà rossa per via di i prudutti di ripartizione di i globuli rossi (emoglobina).

In certi casi, a malatia causa morte subita senza alcun sintimu prima chì u misgiu ùn sia micca bè è chì qualcosa sia in corsu. In altri casi, i sintomi sò più lievi è apparsu cun punta di coda scura per via di necrosi o morte di cellule in a zona durante a so prima settimana di vita.

A differenza in a gravità di i segni clinichi dipende da a variazione di l'anticorpi anti-A chì a mamma hà trasmessu in calostru, da a quantità chì i cuccioli anu ingeritu è ​​da a so capacità di assorbe in u corpu di u picculu felinu.

Trattamentu di isoeritrolisi neonatale felina

Una volta chì u prublema si manifesta, ùn pò micca esse trattatu, ma se u guardianu si avvede durante e prime ore di a vita di i gattini è li caccia da a mamma è li nutrisce cù u latte formulatu per i cuccioli, li impedirà di cuntinuà à assorbe più anticorpi chì aggraveranu u prublema.

Prevenzione di isoeritrolisi neonatale

Prima di trattà, chì hè praticamente impossibile, ciò chì deve esse fattu di fronte à stu prublema hè a so prevenzione. Per fà questu, avete bisognu di cunnosce u gruppu di sangue di u misgiu. Tuttavia, cume questu ùn hè spessu pussibile per via di gravidanze indesiderate, u megliu modu per prevene hè castrendu o castrà i misgi.

Se u gattinu hè dighjà incinta è avemu dubbi, duveria impedisce à i gattini di piglià u vostru calostru durante u so primu ghjornu di vita, piglienduli da a mamma, chì hè quandu ponu assorbe l'anticorpi di a malattia chì danneghjanu i so globuli rossi s'elli sò di gruppu A o AB. Ancu prima di fà questu, l'ideale hè di determinà chì gattini sò di u gruppu A o AB cù carte d'identificazione di u gruppu di sangue da una goccia di sangue o di u cordone ombelicale di ogni gattinu è rimuovere solu quelli gruppi, micca u B, chì ùn averebbe micca prublema di emolisi. Dopu stu periodu, ponu esse riuniti cù a mamma, chì ùn anu più a capacità di assorbe l'anticorpi materni.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Gruppi di Sangue in Gatti - Tipi è Cumu sapè, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Altri prublemi di salute.