Classificazione di l'animali riguardu à l'alimentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 15 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Classificazione di l'animali riguardu à l'alimentu - Animali
Classificazione di l'animali riguardu à l'alimentu - Animali

Cuntenutu

A dieta di l'animali hè assai variata è hè in leia cù l'adattazione à l'ecosistema in u quale campanu è, dunque, à u so modu di vita è a so anatomia. U diversificazione alimentaria hè, in fattu, una di e ragioni per chì u regnu animale hè cusì diversu è hà sappiutu culunizà tutti l'ambienti pussibuli.

In natura, truvemu ogni tipu d'animali chì si nutriscenu di foglie, radiche, cadaveri, sangue, è ancu feci. i vulete scuntrà? In questu articulu PeritoAnimal, vi mostremu un cumpletu classificazionequellu di l'animali riguardu à l'alimentu.

alimentazione animale

L'animali, durante u so prucessu evolutivu, si sò adattati à campà in parechji ambienti è cunsuma l'alimenti chì eranu dispunibili. Parechji sò specializati à manghjà un tipu unicu di alimentu, evitendu a cumpetizione cù altri urganismi. Per via di questu, u alimentazione animale hè enormamente variatu.


Per capisce megliu u prucessu evolutivu di ogni animale è u so raportu cù u so ambiente (eculugia), hè necessariu cunnosce a classificazione di l'animali secondu a so dieta. Cuminciamu!

Classificazione di l'animali riguardu à l'alimentu

A classificazione di l'animali secondu a so dieta hè basata annantu à u tipu di materia da chì piglianu u so manghjà. Cusì avemu u seguitu tippi d'animali:

  • Animali carnivori.
  • Animali erbivori.
  • Animali onnivori.
  • Animali in decomposizione.
  • Parassiti.
  • Coprofagi.

Ancu se i più cunnisciuti sò i primi trè, parleremu di ognuna di elle dopu.

animali carnivori

L'animali carnivori sò quelli chì si nutrisce principalmente di materia animale. Sò ancu cunnisciuti cum'è cunsumatori secondarii per u fattu chì di solitu si nutrisce di animali erbivori. Per ghjunghje, presentanu diverse strategie cum'è alta velocità, furmazione di mandrie, camminata silenziosa o camuffamentu.


I carnivori assimilanu a maiò parte di l'alimentu chì cunsumanu, postu chì hè assai simile à a so propria materia. Cusì ponu manghja assai pocu cibu è campà per un bellu pezzu senza manghjà nunda. Tuttavia, questi animali passanu assai energia à uttene cibu, è tendenu à passà assai tempu à ripusassi.

Tipi di Animali Carnivori

Secondu modu d'ottene l'alimentu, pudemu truvà dui tippi di carnivori:

  • predatori: sò quelli chì ottenenu u so cibu da prede vive. Per fà questu, devenu circallu, cacciallu è catturallu, chì hè un enorme sprechju di energia. Alcuni esempi di animali predatori sò felini (Felidae) è coccinelle (Coccinellidae).
  • macellari: si nutrisce d’altri animali morti. L'animali scavenger ùn anu micca bisognu di gastru energia per a predazione, ancu se anu u corpu preparatu per evità di cuntrae infezioni. Per esempiu, anu generalmente un acidu gastricu à pH assai bassu. Avvoltoi (Accipitridae) è e larve di alcune mosche (Sharcophagidae) sò esempi di animali carrughji.

Secondu u vostru alimentu principale, avemu i seguenti tippi di carnivori:


  • Carnivori Generali: sò animali chì si nutriscenu di qualsiasi tippu di carne. Un esempiu hè u milvu neru (milvusmigranti), chì pò cunsumà insetti, picculi mammiferi è ancu carrion.
  • Insettivori o entomografi: manghjanu principalmente insetti. Hè u casu, per esempiu, di parechje spezie di ragni (Arachnide).
  • Mirmecofagi: si nutrisce di furmicule, cume i furmiculi (vermilingua).
  • Piscivori o ictiofagi: sò animali chì manghjanu, soprattuttu, pesci. Un esempiu hè u martin pescatore (Alcedo à questu).
  • Planctonicu: Parechji predatori acquatichi si nutriscenu principalmente di plancton. Questu hè l'alimentu principale chì manghjanu e balene, è ancu altri cetacei.

animali erbivori

animali erbivori pascenu principalmente di materia vegetale, hè per quessa ch'elli anu pezzi buccali da masticà. Sò ancu cunnisciuti cum'è cunsumatori primari è sò l'alimentu di parechji animali carnivori. Per questa ragione, l'erbivori correnu assai veloce, formanu bande, sò capaci di camuffassi è anu altre strategie di difesa, cum'è l'aposematismu di l'animali.

U vantaghju di l'erbivori hè a grande facilità cù a quale ottenenu l'alimentu, chì significa chì anu una spesa energetica assai bassa. Tuttavia, questi animali ponu solu assimilà è prufittà di una piccula quantità di materia vegetale chì cunsumanu. dunque elli bisognu di assai cibu.

Tipi d'animali erbivori

L'animali erbivori sò classificati secondu u tipu di materia vegetale di quale si nutriscenu. Parechji cunsumanu un alimentu principale, ancu se puderanu manghjà altri tippi di alimenti più sporadicamente. Eccu alcuni tippi di erbivori:

  • Generale Erbivori: si nutriscenu di tutti i tippi di piante è ancu di parechji tippi di tessuti vegetali. Un esempiu sò i grandi ruminanti, cum'è a vacca (bravu tauru), chì manghja à tempu piante erbacee è rami di piante legnose.
  • Folivori: si nutrisce principalmente di foglie. Per esempiu, u gorilla di muntagna (gorillamelanzana melanzana) è i caterpillars di parechje spezie di falene (Lepidoptera).
  • Frugivori: U so alimentu principale sò i frutti. Alcuni pipistrelli, cum'è u eidolon helvum, è e larve di a mosca di u fruttu (Cheratitecapitata) sò esempi d'animali frugivori.
  • Granivori: I Sementi sò u vostru alimentu preferitu. L'acelli cù u beccu cortu è largu si nutriscenu principalmente di semi, cum'è u fringuellu (chlorischloris). Un altru esempiu hè e furmicule Barbaru Messor.
  • Xilofagi: sò animali chì si nutriscenu di legnu. L'esempiu u più cunnisciutu hè u termitu (Isoptera), ancu s'ellu ci sò assai altri insetti chì manghjanu u legnu cum'è i scarabeci. Dendroctonus spp.
  • Rizofagi: u so alimentu principale sò e radiche. Alcuni animali rizofagi sò e larve di parechji insetti, cum'è i scarabeci di a famiglia. Scarabaeidae è a mosca di a carotta (psilarosa è).
  • Nettarivori: cunsuma u nettaru chì i fiori offrenu in cambiu di a pullinizazione. Frà l'animali nettarivori, truvemu l'api (anthophila) è u fiore vola (Syrphidae).

animali onnivori

L'animali onnivori sò quelli chì si nutriscenu sia materia animale sia vegetale. Per questu, anu ogni tipu di denti, sia canini per strappà a carne, sia molari per masticà e piante. Sò animali opportunisti è cù un apparechju digestivu generalistu.

A so dieta variata permette à l'animali onnivori di adattassi à ogni tipu d'ambiente, ogni volta chì u tempu u permette. Dunque, diventanu spessu animali invasivi quand'elli ghjunghjenu à novi lochi.

Tipi di animali onnivori

L'animali omnivori sò assai diversi, dunque ùn ci sò micca esattamente tippi d'animali omnivori. Tuttavia, cume l'unica limitazione à a so dieta hè u so modu di vita, li pudemu classificà secondu locu duv'elli campanu. In questu casu, averemu i seguenti tipi di omnivori:

  • onnivori terrestri: l'omnivori più riesciuti in terra sò i topi (Mus spp.), u cinghiale (susscrofa) è l'essaru umanu (homo sapiens).
  • onnivori acquatichi: parechje spezie di piranha (Characidae) sò onnivori. Ancu qualchì tartaruga, cum'è a tartaruga verde (Chelonia mydas), chì hè onnivore solu durante a so ghjuventù.
  • onnivori volanti: L'acelli cù u beccu longu è mediu largu (becchi micca spezializati) sò onnivori, vale à dì, si nutriscenu di insetti è di semi. Alcuni esempi di acelli omnivori sò u passero (passageru domesticus) è a gazza (Cock Cock).

Altre forme d'alimentazione animale

Ci sò parechje altre forme d'alimentazione animale chì sò abbastanza scunnisciute, ma micca impurtanti. Dentru a classificazione di l'animali secondu u so manghjà, pudemu aghjunghje i tippi seguenti:

  • Scumpressori.
  • Parassiti.
  • Coprofagi.

Decomposers o animali scavenger

L'animali decompositori si nutriscenu resti di materia urganica, cum'è e foglie secche o rami morti. Durante a so alimentazione, rompenu a materia è scartanu ciò chì ùn li serve. Trà i so rifiuti, ci hè una grande quantità di nutrienti chì servenu da alimentu per e piante è parechji tippi di batteri essenziali per a furmazione di u terrenu.

Frà l'animali in decomposizione, truvemu certi tippi d'annelidi, cum'è i vermi di terra (Lubricidae) è a maiò parte di i pidochji di serpente (diplopodu).

animali parassiti

I parassiti sò esseri viventi chì "arrubà" nutrienti da altri urganismis. Per questu, campanu attaccati à a so pelle (ectoparassiti) o in elli (endoparassiti). Questi animali mantenenu una relazione cù i so ospiti chjamata parasitismu.

Sicondu u so ospitu o ospitante, pudemu distingue dui tippi d'animali parassiti:

  • parassiti di l'animali: l'ectoparasiti animali sò ematofagi, si nutrenu di sangue, cum'è e pulci (Shiphonaptera); mentre l'endoparassiti si nutriscenu direttamente di i nutrienti prisenti in u vostru sistema digestivu o in altri organi. Un esempiu di endoparasite hè a tenia (Taenia spp.).
  • pianta parassiti: sò animali chì si nutriscenu di a suvia di e piante. Questu hè u casu cù a maggior parte di afidi è cimici di u lettu (hemiptera).

animali sterili

I coprofagi si nutriscenu di e feci di l'altri animali. Un esempiu hè e larve di scarabeci cum'è u Scarabaeus laticollis. L'Adulti di sti tippi di scarabeci trascinanu una palla di feci in cui ponenu e so ova. Cusì, e larve future ponu nutrisce ne.

L'animali chì manghjanu feci ponu esse cunsiderati decompositori. Cum'è elli, sò fundamentali per u riciclà a materia urganica è u so ritornu à a reta trofica.

Se vulete leghje più articuli simili à Classificazione di l'animali riguardu à l'alimentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.