Acari Canarii - Sintomi è trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 15 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Ho trattato gli adulti, ma perché gli acari hanno invaso i nidi lo stesso?
Video: Ho trattato gli adulti, ma perché gli acari hanno invaso i nidi lo stesso?

Cuntenutu

tantu canari cum'è animali domestici, cum'è s'ellu hè un allevatore di st'acelli, pò avè scontru qualchì segnu chì u fessi suspettà di a presenza di un parassitu in e piume è a pelle di u so fedelu sveglia cù i primi raghji di sole. L'acari sò unu di i parassiti i più frequenti in questi acelli, è hè interessante cum'è pruprietariu di ricunnosce li in modu chì u vostru veterinariu indichi u trattamentu u più adattu u più prestu pussibule. In PeritoAnimal vi offriremu sta breve guida, chì speremu chiariscerà alcuni di i vostri dubbi nantu à u Acari Canarii, i so sintomi è trattamentu.

cunnuscendu u nemicu

Ci hè una larga varietà di parassiti esterni chì ponu influenzà i nostri canarii, ma senza dubbitu, unu di i più cumuni sò i canarii. Sti arachnidi onnipresenti ponu andà da l'aloe casuale à quelli rispunsevuli di malatie più o menu gravi.


E passerine (acelli chì cantanu cum'è canari, diamanti, ...) è ancu i parrocchetti (pappagalli) soffrenu di a presenza indesirabile di acari, è ancu se certi tippi di lesioni ci alertanu di a so esistenza, in altri casi ponu passà inosservati per lunghe periodi di u tempu, per via di u ciculu particulare di certe spezie.

Per fà più faciule u compitu di ricunnosce l'acari in i canarii, li avemu spartuti in trè gruppi:

  • Cnemidocoptes spp, u mite incaricatu di a scabbia.
  • Dermanyssus spp, acari rossu
  • Sternostoma tracheacolum, acaro tracheale.

Cnemidocoptes spp, rispunsevule di a scabbia

Hè un tipu di acari in canari chì passa tuttu u so ciclu di vita annantu à l'acellu (larva, ninfa, adultu), invadendu i folliculi epidermali, u locu induve si nutrisce di a cheratina epiteliale è u situ sceltu per a nidificazione. E femine ùn ponenu micca ova, hè una spezia vivipara chì hà e so larve in e gallerie chì si formanu dopu avè penetratu a barriera di a pelle, è compie u ciculu in circa 21-27 ghjorni.


U canariu si infetta per via di u cuntattu direttu pisendu scale chì sò infette chì un altru canariu hà lasciatu nantu à e barre di a gabbia. L'unica bona nutizia hè chì l'acari ùn dura micca assai vivu fora di l'ospite.

Una volta chì l'acaru hè stallatu in u canariu, a so attività è a liberazione di metaboliti in u follicle causanu irritazione cronica è a produzzione di esudatu solidu chì darà origine à iperqueratosi, vale à dì, proliferazione anormale di a pelle, nantu à e zampe, u beccu, a cera, è certe volte nantu à a faccia è e palpebre. Què si traduce in un apparenza crostosa nantu à e zone affette. Hè un prucessu lentu è i pruprietarii spessu segnalanu l'apparizione di "scaglie nantu à i pedi"sì site à u principiu di u prucessu, è in certi casi più severi indicanu chì più dite anu lasciatu u vostru canariu. Ùn hè micca stranu di truvà una proliferazione di a pelle in forma di masse allungate è biancastre intornu à e dite di l'animali, chì ponu purtà à cunfusione s'ellu ùn hè micca familiarizatu cù u sughjettu. Cum'è nutatu, queste lesioni ùn sò micca generalmente accumpagnate da prurito à l'iniziu, qualcosa chì pò ritardà a visita à u veterinariu. Pudemu truvà canarii chì campanu cù stu prublema per mesi, solu osservati in u stati finiscenu pruriti, zoppu o picciulamentu à l'estremità (autolesionamentu per fastidi).


L'osservazione di queste furmazioni caratteristiche in e zampe è / o u beccu, inseme cù a storia clinica è una bona risposta à u trattamentu, generalmente portanu à u diagnosticu. Rascà e zone affette per una ulteriore osservazione à u microscopiu ùn mostra micca sempre a presenza di acari assai profondi in i canarii, cum'è accade in acari più cunnisciuti cum'è Sarcopti in canidi. Per quessa, hè sempre necessariu di realizà una scuperta cumpleta di u malatu, postu chì l'apparizione di malatie parasitiche hè spessu ligata à una immunosupressione (abbassamentu di e difese). Inoltre, hè essenziale determinà u pesu precisu per un trattamentu currettu.

In chì cunsiste u trattamentu?

U trattamentu contr'à questu acari in i canarii hè basatu annantu à avermectins (ivermectina, moxidectina ...), in dosi chì varienu sicondu u pesu, l'età è e cundizioni particulari di ogni individuu, essendu necessariu di ripete dopu à 14-20 ghjorni (tempu stimatu di u ciclu di l'acari). Una terza dosi ùn deve esse scartata.

I spray è i spray ùn sò micca assai efficaci quandu si tratta di un acaru di scabbia, a so situazione hè troppu prufonda per esse efficace. A volte, se l'acellu hè troppu debule, a terapia pò esse applicata direttamente nantu à e zone colpite, dopu avè cacciatu e croste.

Cum'è una misura cumplementaria, a igiene curretta è disinfettazione di gabbie è bars, una dieta di qualità è l'applicazione di oliu d'arburu di tè o ancu oliu d'oliva nantu à e zampe ponu esse d'aiutu. L'oliu ùn hè micca tossicu, addulcisce e lesioni cutanee, è pò penetrà mentre andanu in u folliculu, "affucendu" a prossima generazione. Hè un aiutu, mai una terapia unica.

Dermanyssus spp o acaru rossu

Stu tippu di acaru hè cunnisciutu cum'è acaru rossu per via di u so culore. Ùn hè micca assai cumunu di vedeli in i canari chì tenemu cum'è acellu cumpagnu in l'internu, ma piuttostu in i cullettivi d'uccelli, cum'è voliere, ecc. Hè particularmente cumunu in i pullinaghji, ma parasita ogni acellu. Affetta principalmente i ghjovani acelli è hà abitudini di notte. Durante a notte, lascia u rifugiu per nutrisce.

Cum'è sintomi di questu acaru in i canarini, pudemu mintuvà nerviosità, piume sombre è ancu debule se u gradu di parasitizazione hè stremu è troppu sangue hè arrubatu. Certe volte pudemu rilevà l'acari visibile nantu à superfici chiare.

In questu casu, u spray pò esse utili, applicatu cù una certa frequenza in l'animali (secondu l'attività ch'ellu hà), è in l'ambiente (u locu induve stà l'acari), ancu se pò serve ancu a terapia cù avermectine.

U ciculu di vita di stu tippu di acari in i canarii hè rapidu, postu chì pò esse cumpletatu in 7 ghjorni in cundizioni adattate. Duvete tene contu di questu per applicà i prudutti adatti ogni settimana annantu à l'animali colpiti è l'ambiente, è ùn lasciate micca u tempu per l'iniziu di un novu ciclu.

U fipronil in sprau o piperonil per l'acelli hè di solitu efficace è sicuru, ma duvemu ricurdà què l'acelli sò assai più sensibili di qualsiasi altru animali domesticu per aerosols, spray, ecc., dunque cunsiglii curretti nantu à a concentrazione, a frequenza di applicazione è a disinfezione ambientale sò essenziali per assicurà chì u prucessu si svolga in modu sicuru.

Sternostoma tracheacolum o acari tracheale

Dopu à l'ordine di u più à menu frequente, avemu in l'ultimu postu in questa guida nantu à l'acari in canarii, u Sternostoma, cunnisciutu cum'è l'acaru tracheale. In realtà, affetta i sacchetti d'aria, i pulmoni (induve si riproduce), trachea è syrinx. Hà un ciclu di vita veloce cum'è u Dermanysses, si stima chì sia compiu in circa 7-9 ghjorni.

Hè una malatia parasitaria chì pò esse overdiagnosticata da alcuni allevatori è hobbyisti, postu chì i so sintomi sò assai simili à quelli di altre cundizioni, cum'è a micoplasmosi, a clamidia (malatie respiratorie chì di solitu toccanu parechje persone in una cumunità).

Afonia (perdita di cantu) o cambiamenti di fonazione (cantu di ronfiu), a presenza di starnutimenti, tosse secca è l'apparizione di rumori respiratori cum'è fischi, sò u sintomi più frequenti di questu acari in i canarii è dunque i segni chì i pruprietarii ponu vede. A differenza di altre malatie chì anu sti stessi segni, l'animale hà di solitu una bona cundizione corporale, mantene l'appetitu è ​​u standard di igiene à l'iniziu, ma pò evoluzione in qualcosa di più seriu. Alcuni esemplari si grattanu in a zona di u beccu è di e narici, o si frottenu contr'à e barre per via di a prurito chì sti picculi invasori causanu.

Cumu hè diagnosticatu è quale hè u so trattamentu?

Per diagnosticà a presenza di sti acari in i canarii, pudemu optà per l'osservazione diretta se avemu una bona vista è illuminazione, ma à le volte ci vole à ricorrere à campioni cù tamponi di cotone è osservazione à u microscopiu.

Una volta diagnosticata, a so eliminazione hè relativamente simplice cun avermectins ogni 14 ghjorni, un minimu di duie volte. L'instillazione lucale hè un'altra opzione, ma l'area hè cumplicata per accede cun una goccia di u pruduttu da applicà.

A proliferazione eccessiva di stu parassita pò causà a morte per via di l'ostruzzione di e vie aeree, ancu se stu tippu di casi estremi di solitu si verifica solu in animali senza supervisione, cum'è l'acelli salvatichi o animali assai compromessi. Tuttavia, a so presenza ùn pò micca esse cumpletamente scartata malgradu quessi sopra, ancu se simu sicuri chì u canariu vene da un allevatore prufessiunale è metodicu, parechji di i nostri amichi ricevenu una visita quotidiana da uccelli gratuiti in l'ore ch'elli passanu in terrazza, è Ùn hè micca sempre simplice di rilevà stu parassita in i primi mesi di vita, quandu simu abituati à piglià i canari in casa.

Ma hè necessariu u cuntattu direttu trà l'acelli per a so trasmissione (starnutisce, tossisce è, sopratuttu, l'usu di fontane cumuni di beie), dunque un breve cuntattu cù altri acelli durante u so tempu di ghjocu ùn significa micca di solitu un risicu elevatu in questu casu.

Una disinfettazione curretta di tutti l'elementi di e gabbie hè di primura per finisce u prublema, è ancu u trattamentu di tutti i canari affettati, è una grande surveglianza di quelli chì ùn mostranu ancu i sintomi, ma spartenu l'habitat cù i malati.

Arricurdatevi chì in PeritoAnimal femu tuttu per tene vi informatu, ma u veterinariu indicerà sempre a migliore opzione per curà u vostru canariu, secondu e so condizioni.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.