Cuntenutu
- Dentizione canina per cuccioli è adulti
- Denti di latte in u cane
- Quantu mesi perde u cane i denti di latte?
- Cane cù mal di denti: chì fà
- Cumu sapè l'età di un cane cù i denti
I cuccioli, cum'è i criaturi, nascenu senza denti, ancu s'ellu hè raramente pussibule di truvà cuccioli neonati cù unu o dui latti à mezu sviluppatu. Durante u allattà, i chjuchi devenu nutrì solu di u latte maternu chì suchjanu da i petti di a so mamma.
Durante e prime settimane di vita, i cuccioli sperimentanu u sviluppu di una prima protesi chì serà temporanea, chì hè quandu cumpariscenu "i denti di latti". In seguitu, sti denti tempuranei falanu è i denti permanenti nascenu. I denti definitivi accumpagneranu u cane per tutta a so vita.
U scambiu di denti in i cani hè simile à quellu di l'esseri umani in zitiddina. Tuttavia, l'urganisimu di i cani hè diversu è, dunque, hè u tempu.
In questu articulu di Animal Expert vi spiegheremu quandu nascenu i primi denti di i cani, indicendu l'età approssimativa di u sviluppu di a protesi, ma vi prupunemu ancu qualchi suggerimenti per fà sapè cumu allevia u malu di denti di i cani, frà altri. Continuate à leghje è scopre u dentizione canina: tuttu nantu à u prucessu.
Dentizione canina per cuccioli è adulti
A dentizione pruvisoria di u cane pò esse cunsiderata cumpleta quandu si presenta 28 denti, cunnisciutu pupularmente cum'è "denti di latte". Stu primu gruppu hà 4 canini (2 superiori è 2 inferiori), 12 molari (6 inferiori è 6 superiori) è 12 premolari (6 inferiori è 6 superiori).
I denti tempuranei si differenu da i denti permanenti micca solu in cumpusizione, ma ancu in apparenza, chì sò più sottili è quadrati.
Stu primu scambiu di denti di i cani hè una parte fundamentale di u transizione alimentaria è l'adattazione fisiologica di i cuccioli durante u periodu di svezzamentu, quandu u so organisimu si prepara à smette di cunsumà latte maternu è cumincià à manghjà da solu.
I denti di latte sò necessarii per u cucciolu per cumincià à tastà alcuni cibu solidu è si adatta progressivamente à a dieta chì averete in età adulta. Tuttavia, anu bisognu usà è / o cascà per permette u sviluppu currettu di denti permanenti, chì sò adattati per l'abitudini alimentari di l'animali è i bisogni digestivi.
A dentizione permanente di u cane adultu presenta 42 denti à u mumentu hè cumplettamente sviluppatu.
Denti di latte in u cane
L'urganisimu di ogni ghjacaru hè unicu è mostra un metabolismu unicu, dunque ùn ci hè micca una data o età predeterminata per chì i denti di latte di u zitellu cumincianu à cresce. Tuttavia, di solitu i denti pruvisorii cumincianu à sviluppassi trà 15 è 21 ghjorni di vita. À questu puntu, i cuccioli cumincianu ancu à apre l'ochji, l'arechje, camminanu è esploranu l'ambiente.
Durante questu periodu, avemu osservatu l'apparizione di latti canini superiori è incisivi. Qualchi ghjorni dopu, trà u 21u è u 30u ghjornu di u cucciolu, hè pussibule vede a crescita di l'incisivi inferiori è di i molari. Serà essenziale chì, durante sta fase, i tutori rivede a bocca di u cucciolu per assicurà u sviluppu di i denti è identificà e cumplicazioni prestu.
Inoltre, e consultazioni veterinarie seranu essenziali non solu per certificà u scambiu di denti di u cucciolu, ma dinò per seguità u calendariu di vaccinazione è realizà a prima desparasita, chì sò una cura essenziale per prevene u sviluppu di malatie cumuni in i cani è luttà contr'à l'infestazioni interne o esterne. parassiti.
Quantu mesi perde u cane i denti di latte?
Partendu da 3 mesi di vita di u cucciolu, l'usu di i denti di latte cumencia à accade, un fenomenu cunnisciutu cum'è "ariapocu fondu". Di novu, hè impurtante fà sapè chì l'organisimu di ogni ghjacaru richiede u so tempu per cumincià à sviluppà stu prucessu. Qualchì settimana dopu, quandu u ghjacaru hà circa 4 mesi, seremu in gradu di osservà a nascita di u superiore è incisivi centrali inferiori.
Ma à quanti mesi u cane perde i so denti di latte? Hè in u ottu mesi di vita chì u cucciolu sperimenterà u cambiamentu permanente di canini è incisivi. Di solitu, stu secondu cambiamentu in i denti di u cucciolu pò allargassi da 3 à 9 mesi di età, secondu a razza o a taglia. Tuttavia, hè pussibule chì i denti permanenti continuà à sviluppà finu à u primu annu di vita di u cane.
Cane cù mal di denti: chì fà
Cambià i denti in i cani hè un prucessu naturale. Generalmente, l'unicu sintimu chì un cucciolu cambia i denti hè un urge à muzzicà causatu da u disagiu generatu durante l'eruzione di i pezzi di denti in e gengive. In certi casi, u cucciolu pò ancu avè un dulore leve o mustrà gengive leggermente infiammate mentre i denti crescenu.
Vulete sapè cumu allevà u dolore di i denti di u cane? L'ideale hè di offre denti o ghjoculi molli adattatu per a so età. Ùn vi scurdate chì i ghjoculi duri è l'osse ùn sò micca cunsigliati per i cuccioli di menu di 10 mesi perchè ponu dannà e gengive è compromettere u sviluppu adeguatu di i denti. Pudete ancu rinfriscà i ghjoculi per diminuisce l'infiammazione.
Inoltre, serà essenziale chì controlliate a bocca di u vostru cane ogni ghjornu per verificà eventuali prublemi durante stu prucessu. A complicazione più cumuna in u cambiamentu di i denti di un cane si verifica quandu u pezzu di dente tempuraneu ùn riesce micca à separassi currettamente da a gomma, chì impedisce à u dente permanente di sviluppassi currettamente.
Quandu sta situazione accade, u cucciolu hà di solitu un mal di denti più intensu è pò esse una dislocazione di a protesi dentaria di u cane, ciò chì implica difficultà à masticà l'alimentu è, di conseguenza, prublemi digestivi. E ferite è l'infiammazione di e gengive (gingivitis) ponu ancu esse prodotte per via di una crescita inadeguata di i denti.
Dunque, se si nota chì i denti di u vostru cane ùn esce micca, o se si nota assai dolore o ferite durante stu prucessu, ùn esitate micca à cunsultate un duttore vet. In certi casi, una chirurgia minore pò esse necessaria per staccà u pezzu temporariu è favurisce u sviluppu cumpletu di u dente permanente.
Cumu sapè l'età di un cane cù i denti
Sapete chì pudete stimà l'età di un cane fighjendu i so denti? Cum'è digià citatu, a dentizione pelosa passa per una serie di cambiamenti mentre l'animali cresce è si sviluppa. Dunque, se prestemu attenzione à a dentizione di un cane, pudemu calculà a so età in modu apprussimativu.
Per esempiu, se un cucciolu hà menu di 15 ghjorni, hè assai probabile chì ùn avete ancu micca denti. Ma s'ellu hè passatu circa 3 settimane da a nascita, guarderemu i latti canini superiori è incisivi, chì saranu più magri è più quadrati di quelli permanenti. Quandu u cucciolu hè in traccia di compie u so primu mese di vita, averà ancu alcuni incisivi è cani di latte in a so mascella inferiore.
D'altra parte, se u cucciolu hè in traccia di compie u 4 mesi di vita, osserveremu l'eruzione di l'incisivi centrali in e duie mascelle, chì indica chì a dentizione permanente hà digià cuminciatu à cumparisce. In casu chì hà dighjà 9 o 10 mesi di vita, duverebbe dighjà avè tutti i pezzi dentarii permanenti, ancu s'elli continuanu à sviluppassi.
intornu à u primu annu, a dentizione permanente deve esse cumpleta, cù denti bianchi assai, senza a presenza di tartru.À questa età, l'incisivi ùn saranu più quadrati cum'è i denti di latte è averanu bordi arrotondati, cunnisciuti cum'è fleur-de-lis.