Cuntenutu
- Gattu Sacru Birmania: origine
- Caratteristiche di u Gattu Sacru Birmania
- Gattu Sacru Birmania: persunalità
- Gattu Sacru Birmania: cura
- Gattu Sacru Birmania: salute
Cù un aspettu chì pare chì sia statu creatu da una croce trà un gattu siamese è un gattu persianu, u cat Birmanu, o gattu sacru birmanu, hè un felinu curiosu chì chjama l'attenzione induve và per via di a so fisionomia esuberante, di u so mantellu longu è setosu, di u sguardu penetrante ch'ellu pussede è di a persunalità calma è docile caratteristica di sta razza di misgi. Essendu ancu perfetta per e famiglie, sta razza di misgi hè una di e più attualmente pupulare.
Se state pensendu à aduttà un gattu birmanu o se site dighjà cun unu d'elli, quì in PeritoAnimal vi spiegheremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u famosu "sacru di Birmania", cume e caratteristiche principali, a persunalità, i prublemi di salute ch'ellu pò sviluppà è a cura chì duverebbe esse pigliata cù sta razza di misgi.
Surghjente
- Asia
- Categoria I
- coda spessa
- piccule arechje
- Forti
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- 3-5
- 5-6
- 6-8
- 8-10
- 10-14
- 8-10
- 10-15
- 15-18
- 18-20
- Affettuosu
- Intelligente
- Curiosu
- Calma
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
Gattu Sacru Birmania: origine
L'urigine di u misgiu birmanu, cunnisciutu ancu cum'è Gattu santu di Birmania o solu sacru di Birmania, hè in leia cù i monachi buddisti. Sicondu a legenda principale annantu à sta razza di misgi, u Birmanu era veneratu da i monachi è ùn li cunsiderava menu chè un animale sacru. In a storia, un monacu di u tempiu di u pensatore Lao Tzu hà datu un coppiu di u misgiu sacru birmanu à u generale Gordon Russell per ringraziallu per u salvamentu di u tempiu.
Tuttavia, a storia chì pare esse più vera hè chì u ghjattu birmanu vene da Wong Mau, un gattu di culore cioccolatu chì hè ghjuntu da Birmania in i Stati Uniti in una barca trà u 1920 è u 1930 per esse accuppiatu cù un gattu siamese da un allevatore americanu chjamatu Joseph Thompson. A traversata hè stata un successu è parechji cuccioli cù u listessu culore di cicculata ne sò surtiti.
Indipendentemente da a storia, hè currettu di dì chì u Gattu Sacru di Birmania hè ghjuntu in Occidente à u principiu di u 20u seculu è chì sò stati i Francesi à riesce, à a fine, à mantene a purezza genetica di sta razza di misgi ancu durante a Siconda Guerra Mundiale, attraversendu i misgi solu cù misgi Persiani o di l'Himalaya. Ancu cun tuttu què, ùn hè statu finu 1957 chì a CFA (Cat Fanciers Association) hà ricunnisciutu u Gattu Sacru Birmanu cum'è una razza di misgiu, malgradu u fattu chì in u 1936, stu tippu di felinu fussi digià statu inclusu in u libru di a banda di l'istituzione.
Caratteristiche di u Gattu Sacru Birmania
U ghjattu Sacru Birmania hè un felinu di taglia media è forte musculatura. U sacru di a Birmania hà gambe corte ma robuste, cù una tonalità scura oltri una coda longa è arechje di listessu culore. U so nasu è gran parte di a so faccia sò ancu u listessu tonu marrone scuru.
U restu di u corpu, cum'è a regione di u troncu, a parte più esterna di a faccia è l'estremità di i pedi, hè un biancu cremosu chì hà ancu tonalità d'oru. Inoltre, u mantellu di u ghjattu birmanu hè semi-longu è densu, cù una sensazione setosa è dolce. L'ochji di u Gattu Sacru Birmanu sò grandi è arrotondati, sempre turchini è cù un aspettu particulare. U pesu di sta razza di misgi varieghja trà 3 kg è 6 kg, cù e femine chì pesanu generalmente trà 3 kg è 5 kg è i masci trà 5 kg è 6 kg. Tipicamente, l'aspettativa di vita di un gattu birmanu hè di 9 à 13 anni.
U Santu Birmanu hè attualmente ricunnisciutu da i registri maiò di i misgi, eppuru ùn tutti ricunnoscenu tutti i culori di sta razza di misgi. L'associazioni d'amichi di u misgiu ricunnoscenu solu dui tippi: u misgiu birmanu è u misgiu birmanu europeu.
Gattu Sacru Birmania: persunalità
U Gattu Sacru Birmanu hè una razza di misgi. calmu è equilibratu, hè u cumpagnu perfettu per ghjucà in famiglia cù i zitelli o altri animali, postu chì i Birmani sò assai sucietà è affettuosu è volenu sempre amore è attenzione.
Hè per quessa, ancu essendu una razza di misgi chì li piace à gode di pace è tranquillità, u ghjattu birmanu ùn pò suppurtà à stà solu per longu. Dunque, se passate assai tempu fora di casa, puderia esse una bona idea d'avè un altru animali per mantene a vostra cumpagnia felina.
Balance hè a parolla chjave per definisce u Gattu Sacru di Birmania, postu chì amanu a tranquillità ma odianu a sulitudine.Sò ludichi ma micca distruttivi o inquieti è sò assai affettuosi ma micca esigenti o appiccicosi. Cusì, sta razza di misgi hè perfetta per campà cù famiglie cù zitelli, chì l'animali è i chjuchi si divertiranu cù l'altri.
U ghjattu birmanu hè ancu docile è tende à esse curiosu è attentu cù i so caregivers, hè notevolmente intelligente. Per tutte queste qualità è tratti di personalità, hè faciule da insegnà à i vostri trucchi è acrobazie di gatti in Birmania Sacra.
Gattu Sacru Birmania: cura
In relazione à a cura chì deve esse presa cun un gattu birmanu, unu di i più impurtanti hè quellu di spazzola regularmente u pelu di u felinu per evità a furmazione di fastidiosi palle di pelliccia, chì pò influenzà u trattu digestivu di u ghjattu. Inoltre, hè ancu cunsigliatu di curà bè l'unghe è i denti di u vostru gattu birmanu, è ancu l'ochji è l'arechje, pulendu tramindui cù prudutti cunsigliati da un veterinariu.
Hè ancu impurtante di dà sempre attenzione è affettu per l'animali, perchè sì sò amati bè, diventanu cumpagni fideli. Per luttà contr'à a sulitudine di sta razza di misgi, hè ancu di primura dà impurtanza à a sucializazione di l'animale per ch'ellu fermi calmu in i tempi quandu hè solu. Per questu, hè cunsigliatu di offre à u vostru gattu Sacru Birmania un arricchimentu ambientale curretta, cù ghjochi, ghjochi varii è assai scratchers cù altezze diverse. Pò esse ancu necessariu aduprà feromoni in i diffusori di stanza per calmà u vostru gattu birmanu.
Gattu Sacru Birmania: salute
U ghjattu birmanu hè di solitu un felinu sanuTuttavia, ci sò qualchi prublemi di salute chì sta razza di misgi hè più prubabile di sviluppà di l'altri.
U gattu sacru di Birmania pò soffre glaucoma, deformità di u craniu o ancu sindrome di iperestesia felina, una malattia rara chì cunsiste in una sensibilità aumentata à u toccu o à stimuli dolorosi. U Gattu Sacru Birmanu hè ancu più propensu à u sviluppu di calcari di ossalatu di calciu in u trattu urinariu.
Hè per quessa chì hè assai impurtante di rispettà u calendariu vaccinu di u vostru misgiu birmanu, è ancu cunsultazioni periodiche cù u veterinariu, chì aiutanu à prevene è à rilevà queste malatie più rapidamente è cusì priservanu a salute di l'animali.