Cuntenutu
- Cause di Chin gonfiatu in Gatti
- acne felina
- Trattamentu di l'Acne Felinu
- Gattu cù u mentone gonfiatu da l'infestazione di pulci
- Minciu gonfiu in i misgi per via di reazzione allergica à i morsi di insetti o di piante
- Gattu cù u mentone gonfiatu per via di l'allergia à u cuntattu chimicu
- Minciu gonfiu in i misgi causatu da l'allergia alimentaria
- Gattu cù u mentone gonfiu da u scarrà o morde abscessi
- Minciu gonfiu in i misgi da l'abessi da causa di prublemi dentali
- Gattu cù u mentone gonfiatu da u cumplessu eosinofilicu di granuloma
- Minciu gonfiu in i misgi causatu da i tumori
I misgi sò animali assai indipendenti è resistenti, ùn hè micca cù qualcosa chì li faci manifestà ch'elli sò malati o in u dulore.
Ci sò certe malatie chì restanu imperceptibili per u pruprietariu finu à chì u ghjattu cambia a so rutina è u so comportamentu. Tuttavia, i prublemi chì causanu cambiamenti anatomichi visibili, cum'è un mentone gonfiu o cumulatu, sò più facilmente identificabili da i tutori, chì li facenu agisce più veloce.
In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu ciò chì hè pussibule cause di un gattu cù un mentone gonfiu è chì fà in ogni situazione.
Cause di Chin gonfiatu in Gatti
Quì sottu vi mostremu e cause più cumuni per un gattu cù un mento gonfiu è chì fà in ogni situazione.
acne felina
L'acne felina hè u risultatu di un cambiamentu di cheratinizazione è di l'accumulazione successiva di materiale sebaceu (sebum) in i folliculi piliferi, chjamati punti neri (comedoni). Questi folliculi pilosi ponu gonfialli è, s'ellu ci hè un'invasione batterica, ponu infettà è fà nasce vescicule cun materiale purulente (pus).
Apparisce di più in u chin (chin) o sopra a bocca in forma di punti neri nantu à u mentone di u misgiu, brufoli, papule, pustule è gonfiore lucale. In certi casi, si pò osservà un grande gonfiore di u mentone.
Ancu se pò apparisce in i misgi di ogni età, razza o sessu, ci hè una predisposizione più grande per l'animali stressati, cù sistemi immunitarii indebuliti (animali giovani è anziani), cù prublemi di a pelle è cù abitudini di igiene povere.
Dunque, se rimarcate punti neri nantu à u mentone o nantu à u nasu di u misgiu, cum'è s'ella fussi brutta nera nantu à u musu di u ghjattu, hè assai probabile chì si tratti di acne felina. Ùn v'inchietate, hè per u più innocu è pò ancu passà inosservatu, à menu chì ùn u sentiate quandu toccate u mingu di u vostru animale domesticu.
Trattamentu di l'Acne Felinu
È dopu vi dumandate: u mo misgiu hà un mentone gonfiu è macchie bianche, chì possu fà? Cumu caccià i punti neri da u mentone di u ghjattu?
U trattamentu per l'acne felinu implica pulizia lucale, chì pò esse fatta in i seguenti modi:
- Inumidisce un tampone di cotone o un tampone in una soluzione di chlorhexidine diluita (circa 5 ml) in Acqua (100 ml) è pulite u mentone di u misgiu duie volte à ghjornu. A clorexidina ùn hè micca tossica è hè un grande antisetticu.
- Una altra alternativa hè di dissolve a cucchiaina di sale in acqua calda è inumidisce una cumpressa o un asciugamanu cù u mischju è pulite lucalmente, ancu duie volte à ghjornu.
- Ci sò autori chì sustenenu chì u l'acitu per l'acne felinu (acidu aceticu) pò ancu esse adupratu per a pulizia lucale di queste lesioni, postu chì hà proprietà antiinflamatorie, antifungiche è idratanti. raghjunghje parti uguali di acetu è acqua è inumidisce un pannu o un asciugamanu in questu mischju è asciugate delicatamente u mentone di u misgiu, fendu sempre attenzione cù e ferite aperte è l'ochji postu chì provoca assai brusgiature.
- esistenu sempre shampoo specifichi cù 2% di perossu di benzoil è lozioni di clorexidina o shampoo, ancu assai utile per stu prublema.
Ùn vi scurdate chì ogni medicamentu deve esse sempre valutatu da u vostru veterinariu di fiducia.
I punti neri è l'acne di i felini ponu esse cunfonditi cù escrementi di pulce, demodicosi (cume a demuccia), dermatite. Malassezia o dermatofitosi, per questa ragione hè assai impurtante di scartà altre cause.
Gattu cù u mentone gonfiatu da l'infestazione di pulci
Un animale infestatu di pulce hà di solitu particelle nere chì assomiglianu à u peperu neru macinatu spargugliatu in tuttu u corpu cum'è a terra. Inoltre, u ghjattu pò sviluppà Dermatite allergica à i morsi di pulce (DAPP) chì hè carattarizatu da:
- Prughjettu intensu;
- Leccatura eccessiva;
- Alopecia (perdita di capelli), più situata in u spinu bassu vicinu à a basa di a coda è annantu à i membri;
- Ferite;
- Croste;
- Sbuchjate;
- Perda di pesu;
- Mucosu pallidu;
- Febbra (in casi più severi).
A deworming regulare hè assai impurtante per tene questi è altri ectoparassiti luntanu da u vostru animale domesticu.
Minciu gonfiu in i misgi per via di reazzione allergica à i morsi di insetti o di piante
In più di a pulga, u vostru animale domesticu pò esse muzzicatu da l'ape, zanzare, ragni o altri insetti. Per via di sta stizza, ci hè un gonfiore lucale cù eritema (rossu) chì pò o ùn pò esse assai pruriginosa. In i casi severi, a reazzione pò diffonda è causà a reazione anafilattica causendu a morte di l'animali. I sintomi di reazione anafilattica sò:
- Dispnea (difficultà à respirà);
- Edema (gonfiore) di a lingua è di a faccia;
- Vumitu;
- Diarrea.
Pudete applicà u ghjacciu à a zona è se unu di questi sintomi più severi cumincianu à apparisce. pigliate u vostru animale à u veterinariu immediatamente.
Gattu cù u mentone gonfiatu per via di l'allergia à u cuntattu chimicu
Sta reazzione pò ancu fà gonfà u mentone di un ghjattu s'ella hè venuta in cuntattu cù qualsiasi tipu di chimicu. Ci sò certi prudutti chì s'assumiglianu à una reazione di puntura d'insetti è altri più cum'è una brusgiatura, ma sò altrettantu seri. Cacciate tutti i prudutti di pulizia è e droghe da a portata di u ghjattu.
Minciu gonfiu in i misgi causatu da l'allergia alimentaria
A maiò parte di e situazioni anu assuciatu altri sintomi, gastrointestinali è dermatologichi, cume:
- Vumitu;
- Diarrea;
- Nausea;
- Prurite in l'abdomen è i membri;
- Eritema è alopecia nantu à a pelle.
Tuttavia, ponu fà gonfà u mentone è a bocca di l'animali. Per sapè s'ellu hè alimentariu, duvete andà à a dieta di eliminazione per scopre chì cumpunente causa l'allergia.
Gattu cù u mentone gonfiu da u scarrà o morde abscessi
Infezioni tissutiali indotte da l'inoculazione di batteri, sia cù graffi sia morsi, chì sò più cumuni trà i misgi.
s'ellu ci era un lotta trà misgi o trà cani è misgi è graffianu o mordenu u situ di inoculazione ponu infettassi è purtà à un gonfiore dolorosu (gonfiore) chì, cù u tempu, inizia à infettà è accumulà pus, chì pò purtà à infezioni sistemiche è febbre. Quandu stu materiale purulente crea tensione in i tessuti, ponu rompe è cumincià à drenà u liquidu versu l'esternu, causendu un odore è un aspettu sgradevuli à l'osservatore.
Ùn ci hè un locu specificu per questi ascessi, in ogni modu i misgi sò più propensi à sviluppalli nantu à a faccia, u collu, a schiena o i membri postu chì sò e regioni d'attacu più cumuni.
Minciu gonfiu in i misgi da l'abessi da causa di prublemi dentali
Ancu se più cumuni in i cani, i misgi ponu ancu avè ascessi derivanti da l'infiammazione è l'infezioni di e radici di certi denti, causendu assai dolore è fastidiu quandu manghjanu.
I sintomi sò listessi chì in u tema precedente è hè necessariu un trattamentu lucale è sistemicu, è l'estrazione di denti pò esse necessaria.
Gattu cù u mentone gonfiatu da u cumplessu eosinofilicu di granuloma
Hà trè forme distinte:
- Ulcera indulente;
- Piastra eosinofilica;
- Granuloma eosinofilicu.
L'etiologia hè variata, da virali, genetica, batterica, autoimmune, parassita o allergica.
Eosinofili sò cellule chì sò implicate in reazioni infiammatorie è quandu apparenze aumentate in analisi di sangue, sò generalmente indicative di reazione allergica o infestazione parassita.
Malgradu a presentazione di queste trè forme, in questu articulu ci concentreremu solu nantu à u granuloma eosinofilicu. Appare in i ghjovani finu à un annu di età è hè carattarizatu da una struttura ferma è arrotondata chì ùn provoca pruriti. Hè più cumunu nantu à i membri posteriori è u chin, è hè spessu asintomaticu (senza sintomi).
O u trattamentu implica a terapia di corticosteroidi (metilprednisolone o acetatu di prednisolone) per alcune settimane è terapia antibiotica per trattà / prevene infezioni secondarie.
Minciu gonfiu in i misgi causatu da i tumori
L'ultima causa di questu articulu nantu à gattu cù a mascella gonfia sò certi tumori cutanei, ossi o altri tumori strutturali chì ponu manifestassi cum'è un gonfiore di u mentone è altri sintomi associati.
Sò più cumuni in animali anziani (più di 8 anni), ma stu diagnosticu ùn deve mai esse ignoratu in animali più ghjovani.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Gattu cù un mentone gonfiu: cause è cosa da fà, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione Prublemi Pelle.