Rinotracheite Felina - Herpesvirus Felinu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 15 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Herpes virus in cats: ❤ what the vet says
Video: Herpes virus in cats: ❤ what the vet says

Cuntenutu

A Rinotracheite Infettiva Felina hè una malatia assai grave è altamente contagiosa chì affetta u sistema respiratoriu di i misgi. Sta malattia hè causata da u virus Herpesvirus Feline 1 (HVF-1) è affetta di solitu i misgi cù bassa immunità.

Quandu l'infezzione hè acuta, u pronosticu hè assai poveru. D'altra parte, in i casi cronichi, u pronosticu hè favorevule.

In questu articulu PeritoAnimal vi spiegheremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè rinotracheite felina causata da un herpesvirus felinu! Continuate à leghje!

Herpes felinu tipu 1

L'herpesvirus Felinu 1 (HVF-1) hè un virus chì appartene à u genaru Varicellovirus. Affetta à tempu i misgi casani è altri misgi salvatichi[1].


Stu virus cuntene una doppia catena di DNA è hà una busta glicoproteina-lipida. Per questa ragione, hè relativamente fragile in l'ambiente esternu è hè altamente suscettibile à l'effetti di i disinfettanti cumuni. Per questa ragione, una bona pulizia è disinfettazione di a casa è l'oggetti di u vostru misgiu hè assai impurtante!

Stu virus pò sopravvive solu à 18 ore in un ambiente umidu. Ùn sopravvive guasi micca in ambienti secchi! Hè per questa ragione chì stu virus affetta normalmente u regione oculare, nasale è orale. Hà bisognu di st'ambiente umitu per sopravvivere è queste regioni sò perfette per ellu!

Trasmissione di l'herpesvirus Felinu 1

A forma più cumuna di trasmissione di stu virus hè per mezu di u cuntattu direttu trà i misgi è i gattini infettati cù bassa immunità (in particulare i gattini). Quandu i gattini nascenu, anu anticorpi materni chì i pruteggenu, ma à misura ch'elli crescenu perdenu sta prutezzione è diventanu altamente suscettibili à questu è à altri virus. Da quì a grande impurtanza di a vaccinazione!


Sintomi di Herpes Felinu

L'herpesvirus felinu 1 affetta di solitu u vie aeree superiori di i misgi. U periodu d'incubazione per u virus hè di 2 à 6 ghjorni (u tempu chì passa da chì u ghjattu hè infettatu finu à chì mostra i primi segni clinichi) è l'intensità di i sintomi pò varià.

u principale sintomi di u virus sò:

  • Depressione
  • starnutitu
  • Letargia
  • scàrichi nasali
  • scàrichi oculari
  • ferite à l'ochji
  • Frebba

in u ferite à l'ochji, i più cumuni sò:

  • Cunghjuntivitis
  • Cheratite
  • Queratoconjunctivitis proliferativa
  • Keratoconjunctivitis sicca
  • Secuestru corneale
  • oculistica neonatale
  • syblepharo
  • uveite

Rinotracheite Infettiva Felina

A Rinotracheite Virale Felina hè a malattia causata da l'infezzione Felpes Herpesvirus tip 1, cum'è l'avemu digià spiegatu. Sta malatia, chì tocca sopratuttu l'animali più ghjovani, pò ancu purtà à a morte. Sfurtunatamente, hè una di e malatie più cumune in i misgi.


Diagnosticu

U diagnosticu hè generalmente fattu attraversu u osservazione di segni clinichi assuciatu à a prisenza di l'herpesvirus felinu tipu 1, chì avemu digià citatu. Hè cusì, u veterinariu face u diagnosticu di sta malattia soprattuttu osservendu i sintomi di u gattinu è a so storia.

In casu chì ci sia qualchì dubbitu, ci sò test di laburatoriu chì permettenu un diagnosticu definitivu di trattamentu di sta malatia. Alcuni di sti test sò:

  • Scraping di tessuti per l'esame istopatologicu
  • Tampone nasale è oculare
  • cultura di cellule
  • immunofluorescenza
  • PCR (metudu più specificu di tutti)

A rinotracheite felina pò esse guarita?

Se a rinotraqueite hè curabile hè ovviamente unu di i prublemi chì preoccupa u più i pruprietari di animali chì soffrenu di sta malattia. Sfurtunatamente, ùn ci hè nisuna cura pussibule per l'infezzione aguda di l'herpesvirus felinu in tutti i misgi. Soprattuttu in i gattini, sta malatia pò esse fatale. Tuttavia, ci hè un trattamentu è i misgi cù sta malattia ponu avè un bon pronosticu se u trattamentu hè iniziatu in a fase iniziale di a malattia.

Rinotracheite Felina - Trattamentu

Dopu un diagnosticu hè fattu, u veterinariu prescriverà a trattamentu adattatu per i segni clinichi di u ghjattu.

U trattamentu antivirale hè un trattamentu assai cumplicatu è chì richiede assai tempu postu chì u virus stà in e cellule è hè necessariu piglià medicinali per impedisce a ripruduzzione di u virus senza tumbà e cellule induve hè alloghju. Per questu scopu, u veterinariu pò aduprà agenti antivirali cum'è ganciclovir è cidofovir, chì anu dimustratu di esse efficace in a lotta contr'à stu virus.[2].

Inoltre, l'usu di antibiotici hè cumunu, chì l'infezioni batteriche secondarie sò assai frequenti.

Cume i segni clinichi di u misgiu ponu esse prescritti colliriu, decongestionanti nasali è nebulizazioni. Casi più severi, in cui l'animali sò assai disidratati è / o anorettici, ponu richiede ospedalizazione, terapia fluida è ancu alimentazione forzata attraversu un tubu.

Rinotracheite Felina - Vaccinu

U megliu modu per prevene a rinotracheite felina hè senza dubbitu a vaccinazione. Ci hè stu vaccinu in Brasile è face parte di u pianu nurmale di vaccinazione di i misgi.

A prima dosa di u vaccinu hè generalmente applicata trà 45 è 60 ghjorni di vita di l'animali è u booster deve esse annuale. Tuttavia, pò varià secondu u protocolu chì u vostru veterinariu seguita. U più impurtante hè chì seguite u pianu di vaccinazione chì u vostru veterinariu hà definitu.

I Gattini chì ùn sò ancu vaccinati devenu evità u cuntattu cù i misgi scunnisciuti postu ch'elli ponu purtà stu virus è s'ellu hè attivu u ponu trasmette. A volte i segni di a malattia sò assai lievi è micca facili da rilevà, in particulare in i purtatori cronichi di u virus.

A rinotracheite felina si piglia in l'omu?

Perchè hè una malattia contagiosa è ci hè ancu l'herpesvirus in l'omu, parechje persone si ponenu a dumanda: a rinotracheite felina cattura in l'omu? A risposta hè Micca! Pudete esse sicuru chì stu virus hè specificu per questi animali è ùn passa micca à noi umani. Hè altamente cuntagiosu ma solu trà i misgi è per cuntattu direttu cù e secrezioni da l'ochji chjucchi o da u nasu. O ancu, per cuntattu indirettu, cum'è per mezu di un starnutu!

Ramintemu chì issi animali, ancu dopu chì i sintomi sò stati guariti, sò purtatori di u virus, chì, quandu si trova in un statu latente, ùn hè micca cuntagiosu. Tuttavia, appena u virus hè attivatu, torna à diventà un cuntagiu potenziale.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.