Cuntenutu
- Da chì dipende a vostra assunzione d'acqua?
- Quandu duvemu preoccupassi?
- Cunsiglii per idratà un gattu
i misgi anu bisognu acqua fresca è rinuvata ogni ghjornu. Puderanu esse un pocu speciali cù l'alimentu, ma quandu si tratta d'acqua, sò ancu di più. In più di u so cumpurtamentu scrupulosu, i pruprietarii spessu trovanu difficiule à calculà a quantità cutidiana chì u ghjattu hà betu tutta a ghjurnata. Certi tendenu à beie troppu pocu è altri, à u cuntrariu, troppu.
In questu articulu di PeritoAnimal vi spieguemu quantu acqua deve beie un ghjattu à ghjornu, inserendu variabili cum'è età, sessu è alimentariu. Eccu alcuni di i punti chì duvemu tene à mente quandu risponde à u nostru veterinariu nantu à sta semplice, ma à u listessu tempu, questione problematica.
Da chì dipende a vostra assunzione d'acqua?
Pò esse una risposta assai cumplicata. L'ingaghjamentu d'acqua pò dipende da a taglia di u ghjattu, u tempu di l'annu induve si trova è, cume a sapemu tutti, u so cibu.
Sì u nostru misgiu si nutrisce solu di alimenti cummerciale, chì hà solu 10% d'acqua in a so cumpusizione, duvemu dà li trà 60 à 120 ml in più cà à i misgi chì si nutriscenu di alimenti umidi, chì ponu cuntene finu à u 80% d'acqua. Dunque, un misgiu alimentatu solu cù alimenti secchi, duverebbe beie più acqua di i misgi alimentati cù alimenti umidi, tuttu per stà bè idratatu.
Se ci riferemu à l'età di u misgiu, duvemu sapè chì i gattini è i misgi anziani devenu beie più acqua di l'adulti. Ma ùn ci hè regula per questu in età, solu in pesu. Unu Cat 5 kg di pesu duverebbe beie 250 ml d'acqua per ghjornu in cundizioni nurmali. Hè sempre impurtante sapè quantu l'acqua pò cuntene a nostra funtana di feline è, se hè pussibule, micca di riempialla finu à chì sia viota. Tuttavia, un gattu deve beie tanta acqua cume vole, allora hè sempre una bona idea di incuraghjelu cù contenitori diversi in i diversi posti di a casa, affinchì ùn si dimentichi mai.
Infine, varieghja in piccule prupurzioni secondu a epica di l'annu. Ùn hè micca listessu in estate, duv'elli soffrenu di u calore, cum'è d'invernu, quandu ùn volenu lascià u riscaldatore mancu una seconda, mancu per beie acqua. Duvemu esse raziunali in questi casi per ùn esse allarmati inutilmente.
Quandu duvemu preoccupassi?
L'estremi ùn sò mai boni, allora duvete cumincià à fà più attenzione à u vostru misgiu ch'ella beva troppu pocu o troppu acqua. Un misgiu disidratatu pò avè qualchì sintomu, cum'è spiegatu quì sottu:
- Pelliccia pocu lucente è cù squame
- A pelle ùn hè micca assai flessibile (pudete fà a prova di a pelle nantu à u collu. Tirate a pelle in questa zona un pocu è se ci vole più di 2 secondi per vultà à a normalità u ghjattu pò esse disidratatu).
- Attività fisica ridutta, apatia è cattivu umore.
- Urina parechje volte à ghjornu
A carenza di acqua, in casi assai estremi, pò purtà u nostru misgiu à avè prublemi cù e so vie urinarie, cum'è cristalli in urina, calcoli renali, ecc. L'insufficienza renale cronica hè a causa più cumuna di morte in i misgi anziani. Altri prublemi seranu visibili nantu à a pelle, ma pudete ancu vede un cattivu odore in bocca, vale à dì alitosi.
U ingesta eccessiva d'acqua o polidipsia, pò esse indicendu chì u ghjattu perde fluidu d'altra parte, sia per urina sia per altri mezi. A polidipsia serà spessu accumpagnata da poliuria, una cundizione chì face chì u ghjattu urineghja più di l'abitudine. A pudemu rilevà sè osservemu più di trè urine à u ghjornu, ancu fora di a scatula di littera. I cambiamenti devenu esse graduali ma quandu l'avete nutati, pò esse troppu tardi. Duvemu cunsultà u veterinariu quandu vedemu chì qualcosa ùn va micca bè.
Cunsiglii per idratà un gattu
- Evite e fontane di bevande in plastica, chì tendenu à dà gusti chì ùn piacenu micca u ghjattu è smettenu di beie quì. Hè preferibile per elli di esse in inox o vetru in varii lochi di a casa, soprattuttu impurtante in i misgi anziani cù mobilità ridutta.
- Mantene sempre l'acqua fresca è pulita.
- U manghjà seccu pò esse inumiditu cù un pocu di pesce o brodu di pollulu (senza sale o cipolla) o acqua calda per arricchisce l'aromi è incuragisce u misgiu à beie di più acqua.
- Dàtelu una piccula parte di cibu umitu ogni ghjornu.
- Ùn smette micca di beie acqua di u rubinettu perchè hè una abitudine chì i gatti amanu. Oghje ghjornu ci sò dighjà piccule funtane per i misgi. Ricerca nantu à elli.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.