Cuntenutu
- A cura di un cane anzianu richiede dedizione è vuluntà.
- Alimentà un cane anzianu
- Cume devenu esse e passeggiate d'un cane anzianu
- affezzione custante
- In casa
- Malatie di cani vechji
- A casa ospitante, una bella opzione
i cani cù più di 10 anni pò esse cunsideratu cani anziani, vale à dì, un cane chì supera st'età (soprattuttu s'ellu hè grande) hè un cane anzianu.
I cuccioli anziani anu una certa tenerezza, è se l'avete mai avutu, a sapete sicuramente: i cuccioli anziani ricordanu un pocu à un cucciolu di criaturu, sia per i so bisogni, cura o per a so delicatezza.
In questu articulu di PeritoAnimal, offremu i migliori cunsiglii per migliurà a qualità di vita di i cani anziani è furnisce un confortu più grande. Continuate à leghje per scopre u cura di un cane anzianu, a guida cumpleta di tuttu ciò chì duvete sapè.
A cura di un cane anzianu richiede dedizione è vuluntà.
Cum'è dichjaratu prima, i cani di più di dece anni sò cunsiderati cani vechji, cani vechji. Eppuru, duvete sapè chì i cuccioli di dimensioni ridotte generalmente tendenu à campà di più, ma ciò dipende da ogni casu.
Durante questu stadiu finale di a so vita (ùn abbiate paura, in certi casi hè assai longu!) U cane sperimenta u comportamentu cambia, dorme assai più longu è pò ancu sviluppà malatie perchè u vostru sistema immune hè compromessu se ùn fate micca attenzione. A vostra missione deve esse di luttà contr'à l'effetti di l'età, tenendu contu di trè fattori di basa:
- Energia
- manghjà
- Ache
Alimentà un cane anzianu
Alimentà i cani anziani o anziani hè assai impurtante, postu chì hà bisogni diversi cà un cane adultu. Per questu, u tutore deve solu seguità questi cunsiglii:
- un vechju cane deve esse prupurziunale è micca obèse. mantene a figura ideale hè assai benefica perchè impedisce à u vostru cucciolu di purtà un pesu eccessivu annantu à l'osse è i musculi.
- Per assicurà chì u vostru cane sia alimentatu bè, hè impurtante vede u vostru veterinariu ogni 6 mesi per un esame è una revisione, scartendu l'anemia è altri prublemi.
- Se u vostru cucciolu hè in bona forma fisica è manghja senza prublemi, duverebbe cambià a so dieta in a razione ligera o anziana. Queste razioni anu menu calorie è sò specifiche à sta tappa di a vita di u cane. Ùn vi scurdate di scumette nantu à un alimentu di qualità.
- Sì, d'altra parte, u vostru cane anzianu hè troppu magru, l'ideale hè di pruvà à fà li guadagnà pesu attraversu l'alimentu per cuccioli, riccu in grassu.
- Se truvate chì u vostru cucciolu ùn beie micca acqua spessu, pudete pruvà à aghjunghje u pollu o u pesce à a razione (s'ellu l'accetta). Pò dinò fà cresce u cunsumu di patè è cibu bagnatu, riccu in acqua.
- U vostru cucciolu deve sempre avè assai acqua pulita è fresca.
- À questu stadiu di a vostra vita, i vostri denti ponu esse danneggiati. Evite di offre l'osse per u cane da masticà, hè preferibile aduprà una mela per questu.
- Pò accade chì u cane ùn manghji micca è sputessi i so alimenti, o chì simpliciamente ùn vole manghjà. In questi casi, vi cunsigliemu di truvà un alimentu di qualità superiore è di preparà diete di casa in tantu in tantu. S'ellu ùn manghja micca, andate ind'è u veterinariu.
- Pudete aghjunghje vitamine à a dieta di u vostru cucciolu se sente chì hà bisognu di energia in più. Cunsultate u vostru veterinariu o un magazinu per animali per amparà à amministralli.
- Se u vostru cane anzianu manghja troppu prestu è site preoccupatu chì soffre una torsione gastrica, pudete sparghje l'alimentu nantu à una superficie pulita è disinfettata. Cusì, aiuterà u cane à aduprà u so sensu di l'olfattu è à manghjà più pianu.
- Ùn vi scurdate chì, in certi casi, i cani anziani cù prublemi cum'è a dimenza senile ponu perde a cuscenza mentre manghjanu (dimenticendu ch'elli manghjanu). In questi casi, vi raccomandemu di supervisà i pasti.
- Hè ancu pussibule chì un cane anzianu chì soffre di sordità o di perdita di vista ùn vulerà manghjà se site vicinu à ellu, ciò chì hè normale. Ch'ellu sia sicuru chì tù sia intornu hè una bona idea.
Sì ùn alimentate micca currettamente o ùn idratate u vostru cane anzianu, ponu esse gravi prublemi cum'è insufficienza renale o prublemi cardiaci. Hè impurtante di fighjallu è verificà chì u cane manghja bè.
Cume devenu esse e passeggiate d'un cane anzianu
U cane anzianu dorme più ore cà un cane adultu, ma ùn vi cunfundite micca cusì: hà bisognu di marchjà è di socializà cum'è qualsiasi altru cane. Per questu, hè impurtante chì adattate l'eserciziu fisicu à a vostra situazione specifica, chì i cuccioli chì sò assai vechji anu riduttu l'attività fisica, ma deve esse mantenuta.
Ricumandemu chì u e corsa sò più frequenti ma più corte (mai più di 30 minuti), è chì si facenu à a prima mattina, o à u dopu meziornu à u tramontu. S'ellu hè in sole di meziornu direttu, u cane pò soffre di calore eccessivu è inutile. Camminà u vostru cane aiuta à mantene i musculi è à cuntrullà l'obesità, un fattore di risicu in questa tappa. Pudete praticà parechje attività cù un cane anzianu.
Ùn vi scurdate di esse particularmente attenti sì u vostru cucciolu soffre di udizioni o di visibilità. Hè più sensibile à l'ambiente, allora duvete ascultà o vede per ellu.
Infine, hè di primura aghjunghje chì u tutore deve esse cusciente è capisce chì u vostru cane anzianu pò mustrà cumpurtamenti diversi in sta nova fase. Ùn tirate micca u guinzaglio o trattatelu sproporziunamente, siate pazienti cum'è ellu durante e spassighjate ancu s'ellu marchja più pianu o, in certi casi, ùn vole micca marchjà. Purtate sempre qualchì dolce in tasca per motivà u vostru cumpagnu.
affezzione custante
U cane anzianu pò cambià u so cumpurtamentu, mostrandu si più indipendente, attaccatu o ancu pienghjendu quandu u tutore lascia a casa: hà più bisogni d'affettu.
Unu di i prublemi più cumuni cù i cuccioli più vechji hè chì, perchè dormenu troppu, e so famiglie pensanu chì li devenu lascià solu. Hè giustu chì duvemu lasciare u cucciolu riposà è ùn interrompe u so sonnu. Tuttavia, hè impurtante dà à u cane affettu di modu regulare, incuraghjite vi à ghjucà è à divertevi cù u cane anzianu. Inutili, l'apatia, a tristezza è u comportamentu isolatu di a famiglia ponu sorgere.
Ghjucate è trattate u cane in modu particulare, ùn vi scurdate chì pò esse difficiule per ellu di gode di u so statu u più delicatu. Lasciate i ghjoculi o ghjochi d'intelligenza cù l'alimentu quandu surtite da a casa per chì u cane pò esse distrattu.
In casa
Hè normale chì u cane anzianu cambiessi cumpurtamentu o attitudine in casa. Forse avete rimarcatu chì seguita u tutore in modu esageratu: pò esse una cunsequenza di carenze in i so sensi, avè paura d'esse solu. Vi raccomandemu di pruvà à aumentà a vostra fiducia è di avè sempre a vostra cumpagnia per andà in cucina o in salottu, vi ringrazia.
Se u vostru cucciolu hà dimenza senile, hè impurtante di pruvà à mantene l'ordine in casa per ch'ellu ùn si disoriente.
Inoltre, alcuni cuccioli cumincianu à sperimentà u dolore in u corpu per via di l'età, l'osse è i musculi. Hè ancu più difficiule di regulà a temperatura di u vostru corpu. Per questa ragione, hè essenziale chì anu un lettu grande, caldu, cunfortu è imbottitu induve si ponu ripusà, cum'è i cani più vechji dormenu assai.
Malatie di cani vechji
I cani anziani ponu soffre di ogni sorta di malatie chì passanu cù u passu di u tempu. Hè impurtante chì dediciate un pocu di a vostra ghjurnata à sente a pelle di u to cucciolu è accatastallu per scopre s'ellu hà macchie dolore. Nuddu pò fà questu megliu cà voi.
Inoltre, hè impurtante sviutà e glàndule anali, un prublema cumunu in i cuccioli più vechji. Se ùn site micca cunsideratu adattatu per fà questu, pudete purtallu in un veterinariu o in un centru di bellezza per cani.
Alcune di e malatie più cumuni di un cane anzianu sò:
- tumuri
- Surdità
- Cecceccu
- Incontinenza (pò avè bisognu di un pannolinu di cane)
- Cisti
- perdita di denti
- torsione gastrica
- displasia di l'anca
- Cancer
- Cirrosi
- Artrite
- Malatia renale
- Calculi
- malatie cardiache
- Anemia
- ipotiroïdismu
- Iperadrenocorticisimu
Hè impurtante di vede u vostru veterinariu più regolarmente di solitu per mantene a salute di un cane chì invechja. Ricumandemu ancu di pruvà ogni sei mesi à u minimu per assicurassi chì tuttu funziona bè.
A casa ospitante, una bella opzione
In parechji rifugi o rifugi per animali, una azzione chjamata rifugiu hè realizata, una opzione diversa: Si compone di adopra un cane anzianu in modu tempurale, postu chì sò u gruppu di i cani vagabondi chì attiranu a menu attenzione.
U centru in quistione offre u servizii veterinarii gratuiti, tuttu per chì u cane possa una fine degna in una casa. Scuprite s'ellu ci hè un centru vicinu à voi chì offre sta pussibilità è cunvertisce in un refuggiu.