Cuntenutu
- Cumu agisce in casu d'esse attruvatu
- statu di scossa
- incuscienza
- ferite superficiale
- emorragie
- Emorragie interne
- Dislocazioni è fratture
Sfurtunatamente, parechji misgi sò attravirsati. Sia l'animali randagi è animali domestici morenu annantu à e strade ogni annu. Ciò chì accade spessu hè chì sò accecati da i fanali di a vittura è ùn sò micca capaci di fughje.
Hè nurmale ancu chì i misgi si rifugiinu sott'à e vitture per evità u sole è fà una sunnita. In ogni casu, e ferite causate da questi accidenti ponu esse assai gravi è in a maiò parte di i casi richiedenu attenzione veterinaria.
In questu articulu di PeritoAnimal vi parleremu di e ferite più frequenti causate quandu un gattu hè attruvatu è cumu agisce in questa situazione. Scuprite u primi aiuti per un scappu di cat allora.
Cumu agisce in casu d'esse attruvatu
si ne trova unu scappà nantu à u cat hè impurtante d'agisce cun calma. Sè site stesu in terra, verificate chì respiru è chì avete un pulse. In i seguenti punti spiegheremu cumu si deve agisce di fronte à diverse ferite à u misgiu.
Se u colpu ùn era micca assai forte, u ghjattu hè prubabile di rifugiassi sottu à e vitture vicine. Serà assai spaventosu è ancu s'ellu hè un gattu di casa, pruverà à esse solu.
Dà u spaziu è avvicinassi pocu à pocu. Quandu ghjunghjite, trattatelu assai attentamente. Pudete aduprà un manta o asciugamanu per impastassi. Cusì eviterete i graffi è puderete manighjà senza esercità troppu pressione. Se avete un trasportatore di gatti, aduprallu per trasportallu.
Hè di primura piglià si u più prestu pussibule à u vet. Benchì, cumu vedemu in seguitu, pudete amministrà i primi aiuti, hè di primura chì u ghjattu sia vistu da un spezialistu.
Ancu se ùn rimarcate micca ferite esterne, ricordate chì pudete soffre di danni interni chì necessitanu attenzione veterinaria. Ùn li date micca acqua o cibu chì u veterinariu hè prubabile di medicallu.
statu di scossa
Dopu un contusione o un traumu, u ghjattu pò andà statu di scossa. Stu statu hè carattarizatu da i seguenti sintomi:
- palidez di a pelle
- respirazione inquieta
- crescita di a frequenza cardiaca
- Perda di cuscenza
In casi estremi pò causà a morte. Duvemu agisce u più prestu pussibule è cun grande delicatezza. Accarizzallu mentre u fascia in una manta per purtallu à u veterinariu.
incuscienza
quandu u ghjattu hè incusciente duvemu esse attenti à a vostra respirazione. S'ellu hè irregulare è respira cun difficultà, posizziunate u ghjattu di fiancu cù a testa leggermente inclinata in altu. Questu ferà a respirazione più faciule. Sì ùn pudete sente u so rispiru, pigliate u so polzu. U megliu postu per piglià u polsu di un gattu hè in u vostru inguine, induve e zampe di daretu si uniscenu à l'anche.
Cum'è u ghjattu ùn hà micca cuscenza, ùn sapemu micca quandu hè in pena. Per questa ragione hè megliu mette nantu à un superficia piatta per muvialu. Pudete aduprà cartone è mette una manta o un asciugamanu sopra. Agitate u menu pussibule è chjamate u veterinariu immediatamente.
ferite superficiale
Sì u ferite ùn sò micca prufondi è ùn sanguinanu à l'eccessu ponu curalli, o almenu disinfettalli è pulisceli prima di riceve trattamentu veterinariu. Aduprate sempre materiali adatti.
pulisce a ferita cù soluzione salina per caccià a terra. Pudete taglià u pelu intornu assai attentu per ùn entre in a ferita, soprattuttu s'ellu hè un gattu cù i capelli lunghi. Una volta pulita, aduprate una garza è un disinfettante. iodu diluitu (iodu, betadina, ...) per trattà a ferita.
Pudete aduprà ciò chì aduprate per voi stessu, ma sempre diluitu in un rapportu di 1:10. 1 parte di iodu è 9 parte d'acqua.
Una volta vistu da u veterinariu, hè prubabile chì vi ricumanderà di aduprà un unguentu curativi chì accelererà u tempu di guarigione.
emorragie
Se a ferita ùn hè prufonda, pudete pulì cum'è l'aghju spiegatu in u puntu precedente. Se u ghjattu hà un sanguinante, cù assai sangue, deve appughjà a ferita cù una garza o un asciugamanu è andà immediatamente à u veterinariu.
L'ideale hè di copre a ferita cù una compressa sterile è elastica. Ùn hè micca cunsigliatu di aduprà un tornichichu postu chì fermanu a circulazione è ponu esse periculosi. Se u sanguinamentu hè in una zampa, pudete fà, ma ùn duverebbe micca pressà troppu forte è ùn duverete mai tene lu per più di 10 o 15 minuti.
Emorragie interne
In l'accidenti di pedoni, i misgi spessu soffrenu di ferite internu. Se vedi chì u ghjattu sanguineghja da u nasu o da a bocca, significa chì hà lesioni interne. Si tratta di ferite assai gravi chì necessitanu assistenza medica urgente.
Ùn copre micca u nasu o a bocca di u misgiu, avvolgelu cù molta cura in a manta è purtatelu subitu à u veterinariu.
Dislocazioni è fratture
quandu accadenu dislocazioni o fratture in ogni estremità pò esse difficiule di tene u ghjattu. Sò assai dolorosi è vi causanu assai stress, allora sarete difensivi. Parlate cun ellu tranquillamente finu à avvicinassi. Ùn vi move micca assai cù cura per ùn fà male à ellu è ùn pruvà mai à guarisce una frattura in casa, postu chì hà bisognu d'assistenza medica.
In parechji casi, si producenu fratture di e coste, chì ponu ancu perforà un pulmone. Hè difficiule da determinà à ochju nudu. Se suspettate chì a frattura sia in a gamba manca, per esempiu, mettelu nantu à u latu dirittu per pigliallu, sempre cun grande cura.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.