Cuntenutu
- Chì sò e malatie più cumune in cuccioli
- E malatie più cumune in cuccioli
- Malatie Contagiose in Cuccioli
Quandu si acquista o si salva un cucciolu da a strada, alcuni prublemi cumuni ponu esse più evidenti cume a mangia, tigna, pulci è zecche. Altri prublemi ponu ancu esse incubati o in i so primi stadii in i quali i sintomi piglianu assai tempu per esse rimarcati da u tutore.
Per via di questu, a prima cosa da fà cù un novu cucciolu hè di purtallu à u veterinariu per un esame cumpletu, è solu dopu avè verificatu chì u cucciolu hè sanu duverebbe esse immunizatu contr'à e malatie più cumune per via di parassita è vaccinazione.
Per voi di fà casu à malatie più cumune in cuccioli, PeritoAnimal hà preparatu questu articulu per voi.
Chì sò e malatie più cumune in cuccioli
I cuccioli, cume sò in i primi stadii di a vita è in u stadiu di sviluppu, sò estremamente suscettibili à e malatie, chì u so sistema immunitariu ùn hè ancu cumpletamente sviluppatu. Hè per quessa chì a parassita, a parassita è a vaccinazione sò cusì impurtanti. Per aiutavvi, PeritoAnimal hà preparatu st'altru articulu induve pudete stà in cima à u Calendariu di Vaccinazione di i Cani.
Tuttavia, ancu cù u protocolu di vaccinazione di u cucciolu in corsu, hè necessariu esse attenti ùn lasciate micca u cucciolu in cuntattu cù l'animali malati, ambienti cuntaminati o ambienti cù pussibuli fonti di cuntaminazione cum'è parchi publichi è piazze, chì a vaccinazione ùn hè ancu compia, almenu finu à chì u cucciolu abbia 4 mesi. Inoltre, duvemu esse attenti à alcune malatie per e quali a vaccinazione ùn hè micca dimustrata per esse efficace, cum'è u distemper, heartworm è altri.
E malatie più cumune in cuccioli
E malatie più cumune in i cuccioli sò malatie relative à canna gastrointestinali, chì pò avè virus, batteri, protozoi è vermi intestinali cum'è agenti. Cum'è in i primi mesi i cuccioli dipendenu di l'anticorpi ricevuti da a mamma per l'allattamentu, è hè una abitudine assai grande di svezzà i cuccioli à solu 1 mese di età, i cuccioli finiscenu per esse assai più vulnerabili à una serie di malatie chì ponu ancu a purtanu à a morte, postu chì e malatie di u trattu digestivu anu a diarrea cum'è sintomu principale, chì porta à una rapida disidratazione di u cucciolu.
- Quasi tutti i cuccioli venenu infettati da i vermi intestinali. I parassiti i più cumuni truvati in i cani sò i Dypilidium, canili di toxocara, Ancylostama sp, Giardia sp. I sintomi i più cumuni sò a diarrea, a perdita di pesu, u ventre gonfiu, in certi casi quandu l'infezzione hè assai grande, animali assai ghjovani ponu more. Hè pussibule identificà u infezzione parasitaria attraversu esami di feci.
- Una altra situazione assai cumuna in i cuccioli salvati da e strade hè a pulci è zecche, chì sò grandi trasmettitori di malatie impurtanti, cum'è Babesiosi, Ehrlichiosi è Anaplasmosi, chì ponu purtà à a morte di u zitellu. U cuntrollu di sti parassiti pò esse fattu cù l'usu di antiparassiti specifici per i cuccioli è cù u cuntrollu di pulci è zecche in l'ambiente. Vede quì à PeritoAnimal, più cunsiglii nantu à Cume eliminà e pulci di cane.
- A scabbia hè una malattia causata da acari è provoca assai prurito è lesioni nantu à a punta di l'arechje, musu, gomiti, ascelle è estremità di u spinu. Alcuni tippi di rogna sò trasmissibili à l'omu è à altri animali, è si deve fà casu quandu si manipula un cucciolu cù rogna è u mantene isolatu da altri cani è misgi sani.
- I funghi sò ancu assai pruriginosi è assai trasmissibili à l'altri animali.
Malatie Contagiose in Cuccioli
À malatie infettive chì più influenzanu i cani è i più risicati per a vita di u cucciolu sò:
- parvovirus - U cucciolu pò more in pochi ghjorni dopu esse infettatu, per via di danni à a mucosa intestinale chì li face avè una diarrea insanguinata, disidratendu assai prestu. L'agentu causativu hè un virus estremamente resistente in l'ambiente, è pò infettà cuccioli è animali cù bassa immunità attraversu u cuntattu cù feci da animali infetti, è ancu oggetti inanimati cum'è alimenti è vasetti d'acqua, cumprese vestiti è culle chì sò stati aduprati. da un animale malatu. U Parvovirus hà una alta incidenza in cuccioli di menu di 6 mesi è pò esse fatale, perciò hè impurtante evità i lochi cù assai affullamentu di cani chì l'origine ùn hè micca cunnisciuta, chì i cani adulti ponu purtà u virus in un primu stadiu di a malattia , senza chì u tutore ne sia cuscente.
- Distemper - L'agentu causativu hè ancu un virus, cunnisciutu cum'è virus canine distemper. A trasmissione pò esse diretta o indiretta, chì u virus di u distemperu caninu hè resistente in ambienti secchi è freddi è pò sopravvive finu à 10 anni, mentre in ambienti caldi è luminosi sò assai fragili, in listessu modu, u virus ùn resiste micca à i disinfettanti cumuni. A malatia causata da u virus affetta u sistema nervosu, è ancu s'ellu ci hè una cura se si scopre in i so primi stadii, hè cumunu per u cane d'avè sequelle, in cuccioli di menu di 45 ghjorni, hè guasi sempre fatale. Per via di questu, hè impurtante vaccinà l'animali è sanificà l'ambiente assai bè prima di l'arrivu di un novu cucciolo, se u vostru cane precedente hè mortu per via di u distemper.
Scuprite puru u nostru articulu nantu à u cane cù a sindrome di Down esiste?
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.