Cuntenutu
- Ripruduzzione di ghjatti
- U mo misgiu hà parturitu pocu fà, pò esse in calore?
- Quantu tempu dopu avè parturitu un ghjattu entra in calore?
- Pudete sterilizà un gattu chì hà appena parturitu?
I misgi anu a reputazione di esse assai faciule da ripruduce. Cù a capacità di razza da chjucu è parechje littri di circa cinque gattini à l'annu, una famiglia felina pò cresce assai in pocu tempu. Ancu, ddopu à avè parturitu, quantu ci vole à u ghjattu per entra in calore?
In st'articulu di PeritoAnimal, risponderemu à sta quistione in modu chì, se vivi cù un gattu, sappiate bè cumu è quandu evità a so ripruduzzione. Parleremu ancu di sterilizazione cum'è misura di cuntrollu è di salute. Leghjite è scopre quantu tempu dopu avè parturitu un gattu entra in calore!
Ripruduzzione di ghjatti
Prima di tuttu, bisogna sapè chì i misgi sò poliestricu di stagione. Ciò significa chì, durante i mesi di più grande luce solare, saranu in calore guasi in permanenza. I sintomi di stu periodu fertile includenu mughji assai acuti, forti è costanti, cambiamenti di comportamentu, frequenza aumentata di urinazione, strofinamentu contr'à e persone o qualsiasi oggettu, mostrendu i genitali, alzendu a coda è alzendu a parte posteriore di u corpu. Questi segni si presentanu per circa una settimana consecutiva. Dopu, ci hè una pausa di circa 10 à 15 ghjorni, u calore hè ripetutu è cusì, finu à a fine di i ghjorni cù a più alta incidenza di u sole. Per saperne di più infurmazioni nantu à i misgi in sintomi di calore, fighjate u nostru articulu.
Inoltre, u vostru l'ovulazione hè indotta. Questu implica chì hà bisognu di un stimulu, di solitu pruduttu da u pene di u misgiu quandu hè cacciatu da a vagina dopu u rapportu sessuale. U pene di u ghjattu hè cupertu di spine chì, quandu esce in a direzione opposta, causanu u dulore chì inghjenna e reazzioni ormonali chì portanu à l'ovulazione. Di solitu ci vole più di un accoppiamentu per a fecundazione è a gestazione.
In questa spezia, a gravidanza dura intornu à nove settimane o circa 63 ghjorni, dopu chì a nascita accade. In i masci, ùn hè micca pussibule di distingue un periodu di calore. Quandu a maturità sessuale hè ghjunta, chì pò accade dopu à sette mesi di età, u ghjattu serà prontu à ripruducesi appena rileverà i feromoni emessi da un gattu femina in calore. In questu casu, u ghjattu pruvarà à abbandunà a casa à ogni costu, urinarà in ogni locu per marcà u so territoriu è pò luttà cù altri masci per accede à a femina. Tuttavia, à a fine di u ciclu riproduttivu, vale à dì, dopu chì un misgiu hà parturitu, quandu volta torna in calore?
U mo misgiu hà parturitu pocu fà, pò esse in calore?
Quandu avemu spiegatu e caratteristiche di l'estru in i misgi, avemu cummentatu chì e misgi femine sò poliestriche di stagione. Hè, u vostru calore serà cuntinuu finchè a luce solare hè sufficiente, cù periodi di riposu da solu 10 à 15 ghjorni. U parto è l'allattamentu susseguenti anu pocu effettu nant'à stu ciculu. A menu chì e nascite ùn coincidinu cù a fine di u periodu u più sole, in quale casu ci vulerà uni pochi di mesi per chì u ghjattu diventi torna fertile, ella pò andà subitu in calore è ripete a gravidanza.
Dunque, dopu avè parturitu, un ghjattu ùn entra micca in caldu subitu, ma pò fà lu in i prossimi ghjorni, settimane o mesi.
Quantu tempu dopu avè parturitu un ghjattu entra in calore?
sè vi dumandate dopu avè parturitu quantu tempu u ghjattu entre in calore torna, a verità hè chì ùn pudete micca stabilisce un ghjornu esattu, ma dopu à e prime 3-4 settimane di vita di i vostri cuccioli, quand'elli cumincianu à interagisce trà elli è cù l'ambiente, u ghjattu hà da cumincià à lascialli solu. Da quellu mumentu, pudete cumincià à rimarcà i segni di calore, ancu se hè più cumunu chì sta volta sia posticipata finu à 7-8 settimane dopu a consegna.
Per esempiu, un ghjattu domesticu chì stà in Brasile pò accuppià si à a fine di lugliu. A so littera seria nata à u principiu d'ottobre. Dui mesi dopu, in Dicembre, nurmalmente cù i gattini dighjà installati in e so case nove, u misgiu turnerebbe à scaldà dinò, ciò chì puderebbe resultà in una nova gravidanza.
Pudete sterilizà un gattu chì hà appena parturitu?
Avà chì avemu vistu quandu un ghjattu entra in calore dopu à avè parturitu, hè chjaru chì ùn pudete micca lascià a guardia falata se a vostra intenzione hè di prevene a nascita di più letti, solu perchè u ghjattu hà appena parturitu. Tuttavia, pudete castrà un gattu chì hà appena parturitu? Hè più cunsigliatu di pianificà a chirurgia di sterilizazione circa dui mesi dopu a consegna, per assicurà u benessere di i gattini è di u gattinu.
Questu hè perchè hè raccomandatu chì i cuccioli restinu in famiglia per almenu ottu settimane, tandu principia u svezzamentu di i gattini. Stu cuntattu cù l'altri in una tappa particulari sensibile di sviluppu aiuta à evità futuri prublemi di comportamentu. Inoltre, anu bisognu di nutrisce cù u latte maternu.
Dunque, l'ideale seria di tene u gattu intrappulatu per quellu periudu di tempu è, dopu, operalla. Se u misgiu appartene à una culunia vagabonda o s'ellu hè veramente impussibile impedisce u so accessu à i masci, hè megliu cunsultà u veterinariu per accettà a chirurgia in u modu u menu dannosu pussibule, sia per u misgiu sia per i gattini, secondu à e so cundizioni di vita.
Infine, vale a pena di ricurdà chì u castrazione in i misgi di solitu si compone di l'estrazione di l'utru è di l'ovari. U misgiu smette di andà in calore è ùn si pò ripruduce, ma, in più, questa operazione implica vantaghji per a so salute, cume a prevenzione di l'infezioni uterine è a riduzione di u risicu di tumori di senu, essendu altamente raccomandata.
Se vulete leghje più articuli simili à Dopu avè parturitu, quantu ci vole à u ghjattu per entra in calore?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Cio.