Cuntenutu
- Chì ghjè una cataratta?
- Chì cani soffrenu di cataratta?
- Chirurgia di cataratta canina
- Rimediu Casale per a Cataratta in Cani - Trattamenti Alternativi
Esistenu prublemi oculari assai diversu in i cani. Tuttavia, a cataratta hè forse una di e più colpenti, postu chì osservemu chì l'ochju di u cane diventa biancastru cù una tinta bluastra è chì u cane, quand'ellu perde a vista, soffre di qualchì insicurezza. Inoltre, a cataratta hè a causa più cumuna di cecità in i cani.
Se pensate o sapete chì u vostru cane hà cataratte, ùn vi scuragite micca. Ci hè parechje manere di migliurallu è ancu di chirurgia per eliminallu. Ricumandemu di leghje stu novu articulu PeritoAnimal induve truverete informazioni nantu à u cataratta in cani è u so trattamentu.
Chì ghjè una cataratta?
Una cataratta pò esse definita cum'è a opacificazione di u lente, chì hè una piccula struttura truvata in l'ochju chì agisce cum'è una lente intraoculare. Queste opacità sò furmate per via di una rottura in u tessutu di u lente: e so fibre diventanu disallineate è questu causa l'opacità. Osservaremu chì l'ochju di u cane hà macchie o una grande tacca bianca è turchina. Inoltre, videremu chì u cane diventa più sensibile à a luce, ciò chì u disturberà in l'ochji più ch'è prima ch'ellu avia avutu una cataratta.
E cause di a cataratta in i cani, vale à dì, e cause di una rottura in e fibre di u lente di l'ochju, ponu esse variate in natura. Quandu a cataratta si rivela secondaria, prodotta da un altru prublema, truvemu chì ponu esse causate da traumatismi, infiammazioni chì ùn sò micca state trattate currettamente, o da malatie sistemiche cume u diabete. Ma, a maiò parte di u tempu, a cataratta hè ereditaria, apparendu in i cani giovani è micca in i vechji o più vechji cum'è pudemu pensà. Ciò chì spessu vedemu in i cani anziani hè chjamatu sclerosi di lente nucleare. Quandu invechjanu, a lente di l'ochji di un cane si indurisce, ciò chì hè naturale ma dà à l'ochji un tintu grisgiu chì ci ramenta a cataratta. Tuttavia, ùn affetta micca a vostra visione cum'è a cataratta.
Hè impurtante pensà chì a visione ùn hè micca un sensu primariu per i cani, ùn hè micca sviluppata cum'è in altri animali. I cani usanu assai di più altri sensi, cum'è l'uditu è l'olfattu, dunque mentre perdenu a vista, hè pussibule ch'elli ùn a mostrinu micca subitu è hè difficiule per noi di rende contu chì u prucessu di a cataratta hà iniziatu. Normalmente, a furmazione di a cataratta hè lenta, cuminciendu cù piccule macchie biancastru finu à ch'ella progressi in un locu di a dimensione di l'ochju, chì eventualmente produrrà cecità in u cane.
Oghje ghjornu, u trattamentu per eliminalli hè a cirurgia. Tuttavia, ci sò ancu trattamenti non chirurgichi chì, ancu se ùn li guariscenu micca definitivamente, ponu aiutà à migliurà li. A cirurgia è i trattamenti alternativi seranu discututi più tardi in questu articulu.
Chì cani soffrenu di cataratta?
Quandu a cataratta hè prodotta secondariamente per via di altri prublemi centrali, cum'è accidenti cù lesioni in a zona, diabete, ecc., Ponu accade à ogni età in i cani. In u casu di A cataratta ereditaria, pò accade da u mumentu di a nascita, quandu hè cunnisciuta cum'è cataratta congenita, è circa finu à circa 5 o 7 anni, quandu hè cunnisciuta cum'è cataratta giovana. L'ultimi sò i più frequenti.
Lascendu da parte l'età di u cane, si scopre chì ci sò razze più propensi chè l'altri à soffre di stu prublema oculare. Alcune di e razze chì sò più propensi à presentà sta malattia oculare, in particulare in casi ereditari, sò i seguenti:
- cocker spaniel
- Caniche
- Schnauzer
- fox terrier capelli lisci
- fox terrier di capelli duri
- bichon frise
- Husky Siberiano
- Golden retriever
- labrador retriever
- Pechinese
- Shih Tzu
- Lhasa Apso
- pastore inglese o bobtail
Chirurgia di cataratta canina
L'oftalmologia veterinaria hà sviluppatu assai in l'ultimi anni è hè precisamente u campu di a chirurgia di a cataratta chì hà miglioratu u più. Questa chirurgia hè u solu trattamentu adupratu per eliminà a cataratta. È u estrazione di lente di l'ochju, dunque, una volta operata a cataratta, ùn si pò più sviluppà. In u locu chì era prima occupatu da a lente, una lente intraoculare hè posta. L'intervenzione hè fatta cù una tecnica di ultrasuoni. Questa chirurgia hè a migliore opzione per risolve u prublema di u nostru cane, cun 90-95% di casi riesciuti. Un altu gradu di visione hè restituitu à u cane, ma ùn serà mai a visione piena ch'ellu avia prima chì a cataratta apparisca, ancu se hè necessariu ricurdà chì a visione in i cani ùn hè micca unu di i so sensi primari. Cusì, pudemu fà chì u nostru amicu fidu ricuperi a qualità di vita è ritorni à una vita cumpletamente nurmale.
Questa procedura chirurgica richiede circa un'ora per ogni ochju. Benchì, in principiu, l'uspitalisazione di u cane ùn sia micca necessaria, hè vitale chì a prima revisione postoperatoria sia effettuata a mane dopu. In u prime settimane dopu l'operazione, avemu bisognu di assicurà chì u nostru amicu pelutu hà una vita assai pacifica. Avarà bisognu di purtà un collu elisabettianu per almenu e prime duie o trè settimane è duverà esse pigliatu per spassighjate cù un collu pettorale piuttostu chè un collu regulare, è tene un ochju per ch'ellu ùn eserciti eccessivamente cumu hà bisognu riposu. Ùn ci vole micca à bagnassi è ci vole à assicurà chì l'altri animali ùn s'avvicininu micca di a to faccia per evità pussibuli prublemi cù i vostri ochji appena operati.
Dopu a cirurgia, hè necessariu cuntinuà à avè esami periodichi per assicurassi chì ùn ci sia micca cumplicazioni chì impediscenu à l'ochji di u cane di ricuperà cumpletamente. hè di primura seguitate tuttu u trattamentu postoperatoriu, chì implicherà probabilmente gocce d'ochji antibiotici è antiinfiammatori raccomandati da u veterinariu, in più di fà visite regulare à u veterinariu per rilevà irregolarità in a ripresa precoce è risolve li. Ancu cusì, a verità hè chì a maiò parte di i cani operati cuminceranu à nutà un migliurà a visione in pochi ghjorni dopu l'intervenzione è una ripresa cù pocu dulore.
Duvemu tene à mente chì micca tutti i cani ponu avè chirurgia di cataratta. Un check-up è analisi generale devenu esse effettuate per verificà a salute di u paziente, cum'è cù qualsiasi altra intervenzione chì richiede anestesia generale. Inoltre, un esame oculare cumpletu serà necessariu per u veterinariu per decide è verificà se ponu esse operati. Averete ancu bisognu di fà qualchì prova specifica, cum'è un elettroretinogramma è un ultrasuinu oculare.
Ancu se pò sembrà un prucessu piuttostu longu, hè assai raccomandatu chì, se u nostru cane affettu à a cataratta si dimostra un candidatu operabile, l'interventu chirurgicu sia effettuatu. Cusì seremu restituendu assai qualità di vita è eviteremu chì a cataratta evolvi per prublemi minori, chì ponu andà da una semplice infiammazione permanente, chì hè ovviamente assai irritante è dolorosa per u cane, à a perdita di l'ochju affettu.
Rimediu Casale per a Cataratta in Cani - Trattamenti Alternativi
Ancu se l'avemu digià clarificatu u solu trattamentu efficace per l'eliminazione di a cataratta hè a chirurgia., duvemu ancu cumentà trattamenti alternativi, ricurdendu sempre chì nimu di elli guarisce definitivamente a cataratta. L'intervenzione chirurgica hè sempre più raccomandata, ma se u nostru cumpagnu pelutu ùn hè micca un candidatu operabile, questi trattamenti è rimedi casalinghi u liberanu è aiutanu à rallentà u prucessu di cataratta. Cù questi trattamenti non-chirurgichi pudemu evità u glaucoma, i rischi di infezioni, u distaccamentu di a retina, trà altre condizioni.
Per esempiu, trà i trattamenti non chirurgichi più ricunnisciuti, ci hè un trattamentu cù 2% di gocce di carnosina antiossidanti, chì deve esse prescrittu da un veterinariu è applicatu per almenu 8 settimane, causendu una significativa migliurazione di e cataracte chì sò sempre immature.
Altri trattamenti sò basati annantu à l'aghjuntu di vitamine A, C è E à l'alimentu per cani per rallentà u prugressu di a cataratta, perchè queste vitamine cuntenenu proprietà antioxidanti. Hè ancu vitale avè un dieta equilibrata cù ingredienti naturali è, in più, riduce l'ore chì u nostru cumpagnu passa à u sole. Alcune verdure chì devenu esse aghjunte à a dieta di u nostru cane per rallentà a progressione di a cataratta sò e carote, a kale, u brocciu, l'estratto di cranberry è altre verdure à foglia verde. Inoltre, i germogli di granu in polvere sò ancu raccomandati, cum'è u supplementu dieteticu di metilsulfonilmetanu.
Infine, pudemu ancu aduprà erbe cum'è a bardana, u rosumarinu è a regina di i prati è, in più, i tè à celidonia è eufrasia sò altamente raccomandati per lavà l'ochji di u nostru cane per rallentà a progressione di a cataratta.
Se avete truvatu questu articulu interessante è preoccupatu per a salute di l'ochji di u vostru amicu fidu, pudete ancu esse interessatu à leghje nantu à a cungiuntivitis canina - cause è sintomi o perchè u mo cane hà l'ochji rossi.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.