
Cuntenutu

Nosebleed hè chjamatu "epistaxis"è, in i cani, pò avè parechje cause, da e più mite, cum'è un'infezzione, à quelle più gravi, cum'è avvelenamentu o prublemi di coagulazione. In questu articulu di PeritoAnimal, spiegheremu e cause possibili di perchè u vostru cane sanguina per u nasu.
Duvemu dì chì ancu se vede a cane chì sanguina da u nasu tende à esse allarmante, in a maiò parte di i casi l'epistaxis hè causata da cundizioni lievi è facilmente trattabili. In altri casi, u vet serà rispunsevule per u diagnosticu è u trattamentu.
Infezzioni
Alcune infezioni chì affettanu a zona nasale o ancu orale ponu spiegà perchè un cane sanguina per u nasu. U vostru cane pò sanguinà per u nasu è avè difficultà à respirà, rumuri à inspirazione è espirazione. Certe volte pudete ancu vede u vostru cane sagnante da u nasu è tossu.
L'internu di u nasu hè cupertu cù una mucosa chì hè assai irrigata da i vini sanguini. Dunque, a so erusione, per via di sfarenti fattori cum'è infezioni croniche causate da batteri o funghi, pò purtà à sanguinamentu.
Altre volte, l'infezzione ùn si faci micca in a regione nasale, ma in bocca. Unu ascessu dentale, per esempiu, pò causà sanguinamentu da u nasu. Sì questu ascessu si rompe in a cavità nasale, provoca un fistula oronasale chì mostrerà sintomi cum'è un nasu seculu unilaterale è starnuti, soprattuttu dopu chì u cane si nutrisca. Queste infezioni devenu esse diagnosticate è trattate da u veterinariu.

corpi stranieri
Un'altra spiegazione cumuna di un cane chì sanguina da u nasu hè a presenza di un corpu straneru in u cane. In questi casi, hè cumunu di vede chì u cane purga per u nasu quandu starnutisce, cum'è u segnu principale chì qualchì materiale hè allughjatu in u nasu di u cane hè un attaccu improvvisu di starnutimentu. In u nasu di u cane hè pussibule truvà corpi stranieri cum'è spichji, sementi, frammenti d'osse o cippatelli di legnu.
A so presenza irita a mucosa è face u cane strufinassi u nasu cù i vostri pedi o contr'à qualsiasi superficia in un tentativu di sbarrazzassi di u disagiu. L'starnutimentu è e piaghe chì alcuni di sti corpi stranieri ponu causà sò rispunsevuli di u sangu chì nasce qualchì volta. Se pudete vede l'ughjettu dentru da e nare à ochju nudu, si pò pruvà à estratelu cù pinzette. In casu negativu, duvete andà à u vostru veterinariu per falla rimuovere, postu chì un oggettu allughjatu in e vostre narici pò causà prublemi cum'è infezioni.
si n'adduna ogni pezzu in u nasu di u cane, duvete cunsultà u vostru veterinariu, postu chì pò esse un polipu o tumore nasale, cundizioni chì ponu ancu causà sanguinamenti à u nasu, in più di obstruisce, in più o menu gradu, u passaghju di l'aria. I tumori in i sinus è sinus si verificanu più spessu in cani anziani. Oltre à i sanguinamenti è à i rumori à causa di tamponamentu, pudete nutà un nasu chì cola è starnuti. U trattamentu di scelta hè di solitu chirurgia, è u polipi, chì ùn sò micca u cancheru, ponu esse ricurrenti. U pronosticu per i tumori dipenderà da se sò benigni o maligni, una caratteristica chì u vostru veterinariu determinarà cun una biopsia.
Coagulopatie
Un'altra causa pussibile di un cane chì sanguina da u nasu sò i disordini di coagulazione. Per a coagulazione, una serie di elementi anu bisognu à esse prisenti in u sangue. Quandu qualcunu di elli manca, ponu esse sanguinamenti spontanii.
A volte questa carenza pò esse causata da avvelenamentu. Per esempiu, certi rodenticidi impediscenu à u corpu di u cane di pruduce vitamina K, una sustanza essenziale per una coagulazione curretta. U deficit di sta vitamina face chì u cane soffre emorragie nasali è rettali, vomite cù sangue, contusioni, ecc. Questi casi sò emergenze veterinarie.
A volte questi disordini di coagulazione sò ereditarii, cume pò esse u casu cù a malattia di von Willebrand. In questa cundizione, chì pò influenzà à tempu masci è femine, esiste un funziunamentu carente di e piastrine chì pò manifestassi cum'è nasu è sanguinamentu gingivale o sangue in feci è urina, ancu se u sanguinamentu ùn hè spessu notu è, in più, diminuisce cù l'età.
U emofilia affetta ancu i fattori di coagulazione, ma a malatia si manifesta solu in i masci. Ci sò altri deficit di coagulazione, ma sò menu cumuni. Diagnosi di queste condizioni sò fatte aduprendu test di sangue specificu. Se si produce un sanguinamentu severu, seranu necessarie trasfusioni di sangue.
Infine, ci hè un disordine sanguinariu non ereditariu ma acquistatu chjamatu coagulazione intravasculare disseminata (DIC) chì si manifesta in alcune situazioni, cume durante l'infezioni, colpu di calore, shock, ecc. in forma di sanguinamentu da u nasu, di a bocca, di e vie gastrointestinali, ecc., custituendu un disordine estremamente seriu chì di solitu provoca a morte di u cane.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.