Cuntenutu
- Cumpusizione nutrizionale di u ziferanu
- Benefici di u Ziferanu per i Cani
- pruprietà digestive
- Pruprietà Anticanceru
- Pruprietà antioxidanti
- Proprietà antiinflamatorie
- Proprietà Anti-Glicemiche
- Benefici è usi di curcuma per i cani
- Gas
- Crampi di stomacu, gastroenterite è diarrea
- fegatu grassu
- Prublemi osteoarticulari
- Adatta per i cani cun diabete
- Serviziu cunsigliatu di curcuma per cuccioli
- Un cane pò manghjà curry?
O curcuma o curcuma hè una pianta uriginaria di l'India cù una radica assai simile à u zenzeru in a so forma è l'olfattu, ma cù un culore aranciu assai più intensu. Ancu se tutte e so parti sò aduprate à scopi terapeutici è culinarii, a più aduprata hè precisamente a so radice in forma di polvere.
Hè di più in più cumunu di truvà questu cundimentu in e nostre ricette di cucina è trattamenti naturali, però, sapete chì pò ancu esse benefiziu per u nostru animale domesticu? In questu articulu PeritoAnimal, parlemu di e so proprietà è usi più cumuni è rispondemu à a dumanda "u cane pò manghjà curcuma?". Continuu à leghje è scopre tutte l'infurmazioni nantu à stu cundimentu in a dieta di i cani!
Cumpusizione nutrizionale di u ziferanu
Prima di dettaglià i varii cumpunenti di sta radica pupulare, hè impurtante nutà chì i cani ponu cunsumà u ziferanu. Tuttavia, cum'è cù altri prudutti cum'è u lievitu di birra o l'oliu di salmone, a chjave per u successu hè a quantità è a frequenza. Dittu chistu, dimustremu quì sottu u cumpusizione nutrizionale per 100 grammi di curcuma, secondu u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti (USDA):
- Energia: 312 calorie
- Proteine: 9,68 g
- Grasse: 3,25 g
- Glucidati: 67,14 g
- Fibra: 22,7 g
- Acqua: 12,85 g
- Vitamina B Totale: 1.685 mg
- Vitamina C: 0,7 mg
- Vitamina K: 0.134 mg
- Vitamina E: 4,43 mg
- Magnesiu: 208 mg
- Ferru: 55 mg
- Fosfaru: 299 mg
- Calcium: 168 mg
- Potasiu: 2,08 g
- Sodiu: 27 mg
- Zinc: 4,5 mg
Benefici di u Ziferanu per i Cani
Avà chì sapemu chì cani ponu manghjà curcuma è a quantità di ognunu di i so cumpunenti, rivedemu e so proprietà più notevuli, sia per trattà sia per prevene i prublemi di salute in i cani.
pruprietà digestive
A curcuma hè cunsiderata cum'è una di e piante carminative più efficaci, dunque hà putenti proprietà digestive chì favurite u transitu intestinale di u cane, stimulanu a produzzione di suchju gastricu è aiutanu à allevà i prublemi di stomacu. In listessu modu, benefica a cistifellea favurendu u flussu di bile è agisce cum'è prutettore di u fegatu. S'ellu ùn bastava micca, e pruprietà digestive di u ziferanu ùn finiscenu micca quì, cum'è sta spezia aumenta a produzzione di probiotici, chì si traduce in una migliuranza di a flora intestinale di u cane.
Pruprietà Anticanceru
Ancu s'ellu ci hè sempre una ricerca nantu à e pruprietà anti-cancru di a curcuma, studii cum'è quellu realizatu da l'Associazione Americana per a Ricerca nantu à u Cancru, Studiu Farmacodinamicu è Farmacocineticu di l'Estrattu di Curcuma Orale in Pazienti cun Cancer Colorettaler o un altru studiu realizatu da u Amala Cancer Research Center, Attività anticancerosa di u putenziale curcuma, hè statu osservatu chì sta pianta pò migliurà u statutu clinicu di i pazienti cù certi tipi di cancheru. Tuttavia, cum'è avemu menzionatu, i risultati ùn sò ancu cunsiderati conclusivi è ùn hè micca pussibule di cunfirmà precisamente chì a curcuma impedisce o tratta u sviluppu di u cancheru, solu chì migliora a situazione di u paziente.
I numerosi studii realizati finu à oghje anu determinatu chì l'efficacità di a curcuma sia aumentata in i pazienti cun cancru di colon è stomacu, tuttavia, anu ancu trovu risultati positivi in pazienti cun cancru di pulmone, pancreas è fegatu, trà altri. Queste pruprietà anti-cancheru sò ancu riflesse in i cani, cusì ponu aiutà à riduce a probabilità di sviluppà tumori o allevia i sintomi di u cancheru in i cani.
Pruprietà antioxidanti
A ricchezza di minerali è vitamine di a curcuma ne face un putente antioxidante. In particulare se alimentemu u cane solu nantu à a basa di l'alimentu, a mancanza di queste sostanze chì sò cusì benefiche per a salute deve esse coperta da l'assunzione di supplementi vitaminici, cume a curcuma. Cusì a pianta pò disintossicà u corpu di u cane è prevene l'ossidazione cellulare.
Proprietà antiinflamatorie
Grazie à e pruprietà antiinfiammatorie di a curcuma, sta spezia hè sempre più aduprata in a produzzione di supplementi nutrizionali naturali aduprati per trattà i prublemi articulari in cani, cavalli è altri animali. Cusì, per mezu di l'ingestione diretta di a radice in polvere, hè ancu pussibule di alleviare i sintomi di varie malatie relative à l'articuli è di prumove a so prevenzione.
Proprietà Anti-Glicemiche
In più di tutte e pruprietà sopra, u zafranu pò ancu prumove a funzione pancreas, l'organu chì produce insulina. In questu modu, stu cundimentu aiuta à equilibrà i livelli di insulina, trigliceridi è zuccherinu in sangue, in più di rinfurzà u sistema immunitariu di u cane.
Benefici è usi di curcuma per i cani
E pruprietà di a curcuma per i cani menzionati sopra si traducenu in una serie di vantaggi chì ci permettenu di aduprà sta pianta per trattà i seguenti prublemi di salute:
Gas
Cum'è una pianta carminativa cù putenti proprietà digestive, a curcuma hè ideale per trattà è prevene a flatulenza è gas eccessivu in i cani, postu chì a causa di sti prublemi hè una nutrizione inadegwata, a mancanza di masticazione o una digestione scarsa. Quandu u gasu hè pruduttu da a presenza di una certa malattia o da u sviluppu di un'allergia alimentaria, hè di primura andà à u veterinariu per seguità u megliu trattamentu.
Crampi di stomacu, gastroenterite è diarrea
Inoltre, per via di e so proprietà digestive, a curcuma hè un rimediu naturale perfettu per luttà contr'à i prublemi di stomacu cum'è crampi, gastrite, gastroenterite, ardori di stomacu, diarrea è vomitu, in particulare.
fegatu grassu
Cumu l'avemu dettu, u ziferanu hè un prutettore Naturale di u fegatuDunque, hè assai benefiziu per u trattamentu di u fegatu grassu in i cani è altri prublemi liati à questu organu, seguitendu sempre l'istruzzioni di u veterinariu. In listessu modu, è grazia à e so proprietà antioxidanti, hè ancu ideale per migliurà a funzione renale.
Prublemi osteoarticulari
Grazie à e so proprietà antiinflamatorie, i cani ponu piglià curcuma per allevia i sintomi di l'artrite, l'artrosi, l'artrosi è, in generale, qualsiasi prublema di natura osteoarticulare. Benintesa, cum'è in tutte e patologie, a curcuma ùn deve mai esse un sustitutu per u trattamentu stipulatu da u veterinariu, ma piuttostu un cumplementu chì favurisce a situazione clinica di l'animali.
Adatta per i cani cun diabete
Per via di a so cumpusizione nutrizionale, di e so proprietà antiglicemiche è antiinflamatorie, a curcuma aiuta à trattà è prevene u diabete in i cani. Grazie à a vostra capacità di regulà i livelli di glucosiu in sangue è stimulendu a funzione di u pancreas, hè pussibule riduce e possibilità di sviluppà resistenza à l'insulina.
Serviziu cunsigliatu di curcuma per cuccioli
A seconda di cume vulemu aduprà u ziferanu, a quantità raccomandata pò varia. Dunque, se avemu intenzione di aduprà sta pianta per prevene u sviluppu di e patulugie è di prublemi di salute menzionati sopra, a pudemu aduprà cum'è condimentu aduprendu in ricette casalinghe, mai superendu 60 mg à ghjornu. Se u cane ùn seguita micca una dieta fatta in casa, ùn hè micca cunsigliatu di sprinkle curcuma in l'alimentu prontu à manghjà.
D'altra parte, se simu interessati à dà un curcuma di cane per trattà i prublemi di stomacu, pudemu offre da 2 à 3 grammi à ghjornu, sempre cù l'accunsentu di u veterinariu è in u periodu stabilitu da u specialistu. Per i prublemi di articulazione, a dosi ghjurnata cunsigliata per i cani hè di 1 gramma massimu.
Tutte e quantità indicate sò destinate à cani di grande razza (25-35 kg), dunque devenu esse adattati à e dimensioni di l'animali.
Un cane pò manghjà curry?
Avà chì a sapemu i cani ponu manghjà u ziferanu è chì hè a dosa raccomandata per ogni casu, cunsidereremu se ponu ancu cunsumà u curry, postu chì una di e spezie principali chì u compone hè precisamente quella chì trattemu in questu articulu, u ziferanu. Ebbè, postu chì ci sò parechje ricette di curry diverse, l'ingredienti per fà u mischju, chì pudete truvà facilmente, sò:
- U zafranu
- Coriandre
- Cuminu
- Fenu
- Zenzeru
- pepe di cayenne
- Pebru neru
- semi di senape
Ancu se alcuni di i so ingredienti per separatamente sò boni condimenti per e ricette casane di i nostri cani, a verità hè chì tutti inseme, in forma di curry, micca cunsigliatu. Questu hè principalmente per i cumpunenti di l'ingredienti piccanti chì ponu causà una digestione povera è sviluppà prublemi di stomacu in l'animali, cum'è diarrea o vomitu. Cusì, cuncludemu chì i cani ùn devenu micca manghjà curry. Se vulete spice up i pasti di u vostru amicu peloso, hè preferibile sceglie quelli chì sò benefiziali per elli individualmente, o solu aduprà un filu d'oliu d'oliva.