Cuntenutu
- perchè u cane manghja scogliu
- Dog Eating Stone: 5 Motivi
- Sintomi di un cane chì hà manghjatu petra
- U mo cane hà inghjuttitu una petra, chì fà?
- Cane chì manghja scogliu: cumu fà piantà
U comportamentu ingordu di i cani pò sembrà caru à volte, tuttavia, quandu si parla di cunsumazione di pietre, ci truvemu cun prublema seriu è ancu periculosu chì duvemu risolve u più prestu pussibule. Se un cane prova à manghjà tuttu ciò chì trova, pò ingestisce chimichi, escrementi, corpi stranieri è ancu alimenti dannosi per a salute.
In questu sensu, qualcosa chì accade cù una certa frequenza è duvemu esse cuscenti hè u abitudine di manghjà petre. È se suspettate o avete vistu direttamente u vostru cane ingestisce rocce o altri elementi stranieri, puderete dumandassi sè stessu: "Perchè u mo cane hà cuminciatu à manghjà rocce?" è più impurtante, "Cumu possu sapè se u mo cane hà cunsumatu qualcosa?"
Cù questu in mente, in questu articulu PeritoAnimal risolveremu u vostru dubbitu nantu à u çchorro manghjendu petra: cause è cosa fà, dettagliu i sintomi pussibuli di un corpu straneru in i cani è e cause chì portanu questi animali domestici à cunsumà pietre.
perchè u cane manghja scogliu
L'ingestione di e petre hè assai periculosa, chì pò irrità è infiammà a mucosa gastrointestinale, chì pò purtà à gastrite in i cani. In i casi più gravi, un cane chì manghja pietre pò soffre una perforazione intestinale, chì pò causà sanguinamentu internu è pò ancu risultà morte animale.
Ma, perchè u cane principia à manghjà scogli? Ebbè, ciò chì hè sicuru hè chì ùn ci sia una spiegazione unica per stu cumpurtamentu in i cani. Un cane chì cunsuma oggetti stranieri pò fà cusì per una varietà di motivi, è per identificà a causa specifica di un cane manghjendu roccia, duverete prestà attenzione à a so rutina, nutrizione, statu di salute è cumportamentu d'ogni ghjornu.
Cunsidendu i risichi pussibuli di ingestisce e petre per a salute di u vostru megliu amicu, vi cunsiglemu circà urgentemente un veterinariu sì l'avete vistu fà o se sospettate ch'ellu pudessi manghjà scogli, terra è corpi stranieri in a vostra assenza. Ancu cusì, quì sottu riassumeremu e cause più cumuni chì spieganu perchè un cane manghja a roccia.
Dog Eating Stone: 5 Motivi
Ci hè parechje ragioni chì ponu spiegà un cane chì manghja petra, quì elencemu alcuni di elli:
- Sindrome di Pica: U sindrome di Pica in i cani hè una cundizione chì provoca l'ingestione di tutti i tipi di alimenti, cumprese, naturalmente, e pietre. L'animale pò ancu pruvà à manghjà ogni tipu di materiale micca commestibile, cum'è plastica è legnu.
- Fase di scuperta in cuccioli: hè tutale nurmale chì, in u stadiu di i cuccioli, i cani muzzichinu è ancu ingestiscenu accidentalmente ogni tipu d'ogetti, cumprese e petre. Malgradu esse "nurmale" ùn hè micca un cumpurtamentu accettabile. Tuttavia, ùn duverete mai furzà una petra fora di a vostra bocca, chì questu pò scatenà una ingestione rapida in un tentativu di impedisce ch'ellu sia cacciatu. L'ideali in questi casi hè di cumincià à travaglià cù u cane è insegnallu à calà oggetti.
- stress è ansietà: Ci sò parechje ragioni chì ponu causà l'apparizione di stress in u cane, cum'è mancanza di esercitazione, confinimentu, mancanza di stimolazione mentale, punizione costante, ecc. U cane pò truvà in l'abitudine di masticà è cunsumà e pietre un modu per alleviare u stress accumulatu. Hè abituale in i cani di salvezza.
- dumanda di attenzione: i cuccioli chì passanu parechje ore soli o chì ùn ricevenu micca abbastanza attenzione ponu cunsumà petre o altri alimenti micca comestibili (oltre à fà assai altri cumpurtamenti inappropriati) per attirà l'attenzione di i so guardiani. U cane preferisce esse punitu ch'è ùn riceve alcuna attenzione. Di solitu appare in casi assai estremi.
- Infestazione di parassiti: Parechji studii mostranu chì, in natura, i cani manghjanu piante o erbe per eliminà una infestazione di parassiti intestinali. In a so assenza, ponu cunsumà altri alimenti o risorse chì trovanu. Visite u vostru veterinariu per eliminà questu o altri prublemi di salute.
Sintomi di un cane chì hà manghjatu petra
Un cane ùn mustrerà micca sempre sintomi visibili dopu avè cunsumatu scogli o sabbia, è i guardiani ponu nutà solu quandu fighjate i vostri sgabelli, postu chì u corpu di u cane ùn puderà micca digerisce questi elementi è duverà espelleli attraversu l'excrementu.
Tuttavia, se u vostru cane manghja pietre più grandi, probabilmente mostrerà cambiamenti in a so salute è in u so comportamentu. Quì sottu, riassumemu alcuni di i sintomi chì ponu signalà s'ellu hè un casu di un cane chì manghja roccia:
- Nausea, tosse, tentativu di vomitu è vomitu
- Stipsi o difficultà cù i muvimenti intestinali (e petre ponu "intrappulà" in l'intestini, impedendu à u cane di defecà nurmalmente)
- Presenza di sangue in e feci (e petre ponu perforà l'intestinu, causendu sanguinamentu)
- Sintomi cumuni à a gastrite in i cani, cum'è vomitu, perdita di appetitu è pesu, diarrea, disidratazione, letargia, salivazione eccessiva, ecc.
- Debbulezza è perdita di interessu in e so attività cutidiane.
U mo cane hà inghjuttitu una petra, chì fà?
Se u vostru cane hà inghjuttitu una roccia o un altru corpu stranu, hè assai impurtante chì piglia lu à u veterinariu prestu. Mentre pudete truvà parechji metudi in casa per uttene u vostru cane per espellere una petra, queste rutine ùn sò micca sempre raccomandate, cume secondu a dimensione è a situazione di a petra in u corpu di u vostru animale domesticu, pruvendu à fà vomità o defecà pò dannu u vostru trattu gastrointestinali è aggrava ancu a cundizione, chì richiederà l'interventu veterinariu.
Se vulete sapè cumu uttene u vostru cane per espulsà una petra, duvete cunsultà un prufessiunale addestratu currettamente. Quandu faci un esame fisicu è dumanda alcuni studii, u veterinariu pò cunnosce a situazione esatta di u corpu stranieru in u corpu di u to ghjacaru. Cù questi dati, allora, vi raccomanderà u modu più cunveniente per caccià questu elementu da u vostru trattu gastrointestinale senza causà gravi danni à u vostru corpu. In certi casi, pò esse necessariu eseguisce a interventu chirurgicu per estrarre a petra cumpletamente in modu sicuru.
Ma in casu chì u vostru pelu sia suffucatu cù una roccia o un altru elementu, vi diceremu chì fà se u vostru cane hà qualcosa bluccatu in a so gola.
Cane chì manghja scogliu: cumu fà piantà
Avà chì sapete chì un cane chì manghja petra hè un gattivu indicatore di a so salute, hè necessariu chì agite per cumbatte stu cumpurtamentu assai periculosu. Per fà questu, fate attenzione à i punti seguenti per impedisce à u vostru cane di manghjà pietre o corpi stranieri:
- Fornisceli una dieta cumpleta è equilibrata, secondu i bisogni nutrizionali di ogni tappa di a so vita.
- Rinfurzate a vostra attività fisica, rispettendu sempre u tippu è a quantità di eserciziu più adattu per l'età di u vostru cane.
- Aduprate sempre ghjoculi adatti per ghjucà cù u vostru pelu, evitendu di presentà una roccia o un altru ogettu straneru cum'è un ghjoculu.
- Fornisceli una stimolazione mentale adeguata, introducendu ghjochi di intelligenza è / o attività canine cume circhendu.
- Arricchite u vostru ambiente per chì u vostru cane possa truvà modi pusitivi di spende a so energia è di divertisce, ancu quandu ùn hè micca in casa.
- Offre una medicina preventiva adeguata à u vostru megliu amicu, rispettendu sempre u vostru calendariu di vaccinazione è a parassita periodica, in più di fà visite preventive à u veterinariu ogni 6 mesi.
Avà chì sapete perchè i cani manghjanu a roccia, e so cause è cosa fà, in stu video vi dicemu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à a deparaffiazione di i cani: