Cuntenutu
- Cause di alitosi puntuale in cani
- Cane cù cattivu fiatu: avvelenamentu
- Cane cù u soffiu di a carrion o di u pesciu - e malatie più cumune:
- Ghjingivite
- Parodontite
- Stomatite
- corpi stranieri
- Cunsiglii per prevene u cattivu fiatu di u cane
- Cane cù cattivu fiatu - altre cause:
U alitosi o cattivu fiatu hè un prublema relativamente cumunu in i cani è pò avè cause diverse. Hè impurtante di sapè chì stu sintomu ùn hè micca nurmale, allora u vostru amicu pelutu averà bisognu di trattamentu veterinariu. In questu articulu di Animal Expert, vi spiegheremu perchè a bocca di u vostru cane sente l'odore di pesciu, ammoniaca o qualsiasi altru odore spiacevule. E cause ponu andà da prublemi dentali à malatie sistemiche o avvelenamentu. Videremu ancu cumu pudemu impedisce stu cattivu odore chì si presenti.
Cause di alitosi puntuale in cani
Prima, duvemu distingue a alitosi chì si faci puntualmenti quellu chì persiste per un tempu prolungatu, soprattuttu s'ellu hè accumpagnatu da altri sintomi. Hè cumunu di custatà a presenza di alitosi.Se u cane ingereghja excrementi, cumpurtamentu cunnisciutu coprofagia, o, se sperimentate un episodiu di vomitu, rigurgita, rinite, o sinusite. In questi casi, a bocca di u cane puzza cum'è pesce o spazzatura, per via di u cattivu odore chì l'eccrementu, vomitu o materiale rigurgitatu lascia in a cavità orale.
In l'episodi di rinite o sinusite, u cattivu odore hè duvutu à a secrezione generata è chì u cane ingolle. In questi casi, hè prubabile chì u nostru cane abbia sintomi cume starnutimentu o malessere è duvemu purtallu à u veterinariu. In u casu di a coprofagia, e cause chì a stimulanu ùn sò micca chjare, allora duvemu fighjà nantu à impedisce ch'ella accada, postu chì l'ingestione di feci di altri animali pò ancu causà a parasitosi. Per quessa, pudemu cunsultà un etologu o spezialistu in cumpurtamentu caninu è ancu rivede u nostru articulu "Perchè u mo cane manghja feci?". In generale, stu cumpurtamentu si verifica di più in cuccioli chè in cani adulti, dunque, s'addunate chì a bocca di u vostru cucciolu puzza à pesciu, verificate s'ellu hà coprofagia.
Cane cù cattivu fiatu: avvelenamentu
ingestione di certi cumposti cum'è u fosforu o u fosfatu di zincu pò spiegà perchè u fiatu di un cane puzza cum'è pesciu o agliu marci. In questi casi, pudemu osservà altri sintomi, cum'è cunvulsioni, diarrea, difficultà respiratorie, debule, dolore o vomitu. Se suspettemu chì u nostru cane sia statu avvelenatu, duvemu cercà subitu un veterinariu di fiducia. L'opinione dipenderà da u pruduttu ingeritu, a quantità è a dimensione di u cane. Sè pussibule, duvemu piglià un campione di tossina per aiutà u veterinariu à diagnosticà.
Cum'è sempre, a prevenzione hè u nostru megliu alliatu, dunque, ùn duvemu micca lascià alcunu tossicu à a portata di u nostru cane. Nè manghjà per u cunsumu umanu, chì alcuni di i nostri alimenti di u ghjornu ponu esse tossichi per i cani. Verificate a lista di "Cibi Pruibiti per Cani" secondu studii scientifici.
Cane cù u soffiu di a carrion o di u pesciu - e malatie più cumune:
Quandu pensemu à perchè a bocca di u nostru cane puzza à pesciu o dà un altru odore spiacevule, u malatia parodontale serà, frà altri, una causa assai cumuna. Trà i disordini orali chì spiccanu, truvemu i seguenti:
Ghjingivite
Hè inflammation di a gomma è pò esse assai dulurosu. O u sarcasmu s'acumula induve a gengiva finisce per separassi da i denti. In questi lochi, i detriti alimentari è i batteri si accumulanu, chì finiscenu per causà l'infezzione di e gengive. In più di nutà un cattivu odore in bocca di u cane, pudemu vede u gengive rossu è sangu è / o assesse frequenti. Propiu per via di stu sanguinamentu, hè ancu cumunu di custattà chì a bocca di u cane puzza di sangue. Richiede attenzione veterinaria per ch'ellu ùn progressi micca in parodontite, chì videremu quì sottu.
Parodontite
Quandu a gingivitis avanza, infetta e radiche di i denti chì ponu finisce per spiccassi. Sta malattia face u dulore in modu chì, oltre à nutà chì a bocca di u cane puzza male, altri sintomi sò difficultà à manghjà, quandu manghja, l'alimentu cade da l'anguli di a bocca o l'ipersalivazione. U cane averà bisognu di trattamentu veterinariu cù pulizia dentale cumpleta o ancu caccendu i denti è amministrendu antibiotici.
Stomatite
Hè inflammation di a bocca chì include e gengive è a lingua è chì ponu avè cause diverse, cume a malattia parodontale o i corpi stranieri. Questu richiederà un trattamentu veterinariu, chì hè una cundizione dolorosa chì, in più di l'odore, porta salivazione, difficoltà à inghjuttisce è rifiutu di trattà a bocca chì hè rossa è pò ancu sanguinà. A stomatite apparisce ancu in malatie sistemiche cume u diabete, l'insufficienza renale o l'ipotiroidisimu, da qui l'importanza di un diagnosticu currettu.
corpi stranieri
Ancu s'ellu ùn hè micca una malattia, à volte ogetti taglienti cume frammenti ossi, ganci o spichji ponu attaccassi in a bocca di u cane è sviluppà alcune di e patulugie menzionate sopra. Sè avete rimarcatu chì l'animale si gratta cù e zampe o si frotta, hà ipersalivazione, nausea, tene a bocca aperta o ne piglia un cattivu odore, di solitu quandu u corpu stranieru piglia un ghjornu o più in a so bocca, hè cumunu à pensate à stu prublema. Quandu aprite a bocca è esaminemu, spessu vedemu l'ughjettu agganciatu daretu à a lingua, soprattuttu in u casu di corde o simili chì ponu avvolgere intornu à a so basa. A menu chì a vedemu assai chjaramente, quellu chì deve estrà lu hè u veterinariu, in più di prescrive u trattamentu antibioticu.
Cunsiglii per prevene u cattivu fiatu di u cane
Avemu vistu alcuni di i prublemi chì puderianu spiegà perchè a bocca di u nostru cane puzza di pesce. Fighjemu avà alcune raccomandazioni di cura di i denti chì ponu prevene l'iniziu di gingivitis o parodontite, dui disordini assai cumuni in i cani, è cusì impediscenu un cattivu odore orale. Scuprite i seguenti suggerimenti:
- Alimentazione adatta: a razione o l'alimentu cunsigliatu hè quellu chì prumove u morsu è face l'anghjulà l'animali, postu chì aiuta à mantene i denti puliti per via di a so forma è di a so cuerenza. U restu di alimentu per u cunsumu umanu o l'alimentu umitu permette di più depositi nantu à i denti, aumentendu u risicu di infezzione.
- Pulizia orale periodica: in u mercatu ci sò spazzole è pasti specifici per cani. Hè una bona pratica per abituà u nostru cane à spazzolà spessu, ciò chì ci aiuterà ancu à rilevà qualsiasi prublemi orali in i primi stadi. Per questu, ricumandemu di cunsultà l'articulu nantu à "Diversi modi per pulisce i denti di un cane".
- Usu di denti: secondu e raccomandazioni di u nostru veterinariu, pudemu fà ghjoculi adatti per u mantenimentu di a salute orale di u nostru cane. U prufessiunale raccomanderà ancu ciò chì si deve evità, oggetti cume palline da tennis, per ùn dannà i denti, per via di u so effettu abrasivu annantu à elli. Per saperne di più infurmazioni nantu à st'ultimu puntu, ùn mancate micca l'articulu seguente: "E palline di tennis sò brave per i cani?".
- stuzzichini: seguitanu ancu i cunsiglii di un veterinariu, ponu esse offerti à u nostru cane periodicamente. I prudutti chì prumove l'igiene dentale sò furniti cum'è premii, dunque duvemu esse attenti à ùn aumentà eccessivamente a razione di u ghjornu, chì puderia ghjunghje facilmente à l'obesità.
- igiene dentale prufessiunale: se a bocca di u nostru cane hè in cattivu statu, pudemu aduprà una pulizia dentale fatta da u veterinariu. Questa prucedura richiederà anestesia, dunque hè raccomandatu chì seguitemu sempre a bocca di u nostru cane in modu chì sia fatta quandu hè necessariu, postu chì cù l'età avanzata l'anestesia pò riprisentà un risicu considerableu.
Tutte queste raccomandazioni diventanu più impurtanti in u casu di i cani chjucchi, chì parenu esse più propensi à prublemi orali.
Cane cù cattivu fiatu - altre cause:
Infine, à volte, pudemu spiegà perchè sentimu l'odore di pesci o ammonia in a bocca di u nostru cane per via di soffre di qualchì malattia sistemica, cume diabete o malatie renale. In questi casi, serà pussibule osservà altri sintomi, cum'è l'aumentu di l'assunzione d'acqua è a produzzione d'urina, cunnisciuta cum'è polidipsia è poliuria.
In casu di diabete, in i primi stadii si osserva ancu una crescita di l'ingestione alimentaria, ancu se l'animale ùn guadagna micca pesu è perde sempre pesu. Hè quandu a malatia pò presentà vomitu, letargia, anoressia, disidratazione, debolezza è cataratta avanza. Un odore stranu pò esse pruduttu nantu à u fiatu in casi di cetoacidosi diabetica, chì accade quandu i lipidi sò metabolizati in energia, in assenza di glucosiu. Questu risultatu da u prucessu di cetone chì si sviluppa in u sangue chì porta à altri sintomi cum'è debolezza, vomitu o prublemi di respirazione. Hè una emergenza vitale chì richiede assistenza veterinaria immediata.
In casu di fallimentu renale, u cane pò ancu soffre di vomitu, disidratazione, apatia, anoressia, perdita di pesu, o piache di bocca. Sta malattia pò accade acutamente o cronicamente è in i dui casi si nota l'alitosi. Di fronte à qualsiasi di questi sintomi, u nostru veterinariu, per mezu di un test di sangue, determinerà se u vostru cane soffre di una di queste malattie è prescriverà u trattamentu più adattu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.