Cuntenutu
- Braco-Talianu: origine
- Italian-Braco: caratteristiche fisiche
- Italian-Braco: personalità
- Braco-Talianu: cura
- Braco-Talianu: educazione
- Italian-Braco: salute
nobili èfidu, questa hè a definizione data da quelli chì cunnoscenu megliu a razza di u cane Braco-Talianu, è ùn hè micca stupente, chì questu cane hè veramente leale è affettuosu. U Braco talianu hè statu stimatu dapoi seculi per e so cumpetenze di caccia è ancu per una bona parsunalità, ghjè per quessa chì e famiglie nobili taliane anu bramatu d'avè sta razza di cani. Tuttavia, micca tuttu hè statu faciule per l'Arme, postu chì sta corsa hà attraversu parechji tempi difficiuli durante a Siconda Guerra Mundiale in cui ci era veramente a paura di a so sparizione. Vulete sapè di più nantu à sta razza di cane chì hà sopravvissutu à tante sfide? In PeritoAnimal vi diceremu tuttu di u Braco-Talianu.
Surghjente
- Europa
- Italia
- Gruppu VII
- Rusticu
- musculu
- zampe corte
- arechje longhe
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Bilanciatu
- Sociable
- assai fidu
- Intelligente
- Attivu
- Docile
- Zitelli
- Case
- Caccia
- Surveglianza
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Cortu
- Liscia
- Duru
Braco-Talianu: origine
I Braco-Taliani sò cunsiderati cum'è unu di i megliu cani di caccia, in particulare per l'acelli di caccia, dapoi a so nascita. In Italia, induve a razza hè nata, eranu bramate da e famiglie di a nubiltà per e so grande cumpetenze di cacciadori è ancu per a so bellezza.
Hè una razza d'urigine remota, cum'è i Braco-Taliani emerge à a fine di u Medievu, essendu discendenti di i Mastini Tibetani è di i Cani Santi-Santi.I lochi induve i primi esemplari di Braco-Italiano apparsu eranu a Lombardia è u Piemonte, sparghjendusi in tutta l'Italia in pocu tempu.
L'emergenza di altre razze di caccia è di i cunflitti militari di u XIXu seculu, è ancu di a Prima è di a Seconda Guerra Mundiale, anu fattu chì i Braco-Taliani si videssinu à l'orlu di l'estinzione, malgradu avè passatu una età d'oru in u passatu. Per furtuna, un gruppu talianu di prutettori è allevatori di braco-italiani hà riesciutu à priservà a razza è falla sviluppà torna, recuperendu è perpetuendu finu à oghje cun grande successu.
Italian-Braco: caratteristiche fisiche
I Braco-Taliani sò grandi cani, cù un pesu chì varieghja da 25 à 40 chilò secondu a so altezza, chì varieghja trà 58 à 67 centimetri per i masci è 55 à 62 centimetri per e femine. L'aspettativa di vita di i Braco-Taliani varia da 12 à 14 anni.
U corpu di sti cani hè robustu è equilibratu, cù gambe magre è musculatura ben sviluppata. A so coda hè dritta è hè più larga à a basa chè à a punta. A testa di u Italian-Braco hè chjuca, cù un musu di a stessa lunghezza di u craniu è un angulu trà l'ossu frontale è nasale ùn hè micca assai pronunciatu (in realtà, guasi nunda ùn apparisce in alcuni esemplari Italian-Braco). L'ochji anu una spressione di dolcezza, essendu marroni o ocra in sfarenti sfumature, secondu u culore di u mantellu. L'arechje sò longhe, righjunghjendu l'altura di a punta di u musu, bassa è cù una basa stretta.
Un Braco-Talianu deve avè capelli corti, densi è lucenti, essendu particularmente più cortu è magru in a regione di l'arechje, in a testa è in a parte anteriore di e zampe. In quantu à i culori di l'Italiano-Braco, u biancu hè u tonu di riferenza, è cumbinazioni cù altri culori cum'è aranciu, ambra, marrone è russu purpurinu sò accettati. Una attenzione particulare hè data à i campioni Braco-Italiano cù macchie uniformi nantu à a faccia, ancu s'ellu ùn hè micca necessariu per rispettà e caratteristiche standard di a razza.
Italian-Braco: personalità
Un Italian-Braco presenterà un temperamentu nobile è docile, essendu un cane assai socievule. L'Italiano-Braco hè diventatu unu di i cani i più preziosi da e famiglie, postu chì simu di fronte à una razza di cani attenta, rispettosa è paziente, tratti di personalità ideali soprattuttu se a famiglia hè cumposta da zitelli. U Italian-Braco s'accorda ancu bè cù altri animali domestici. Tuttavia, se hè stata aduprata prima per a caccia, hè pussibule chì abbia bisognu di rieducazione aduprendu metudi di rinforzu pusitivi. Cù altri cuccioli per coesiste, cunfina cù a perfezione.
Ancu se i Bianchi Taliani si adattanu perfettamente à a vita in spazii chjuchi, cum'è i picculi appartamenti, hè megliu ch'elli anu spaziu fora per esercitassi è ghjucà liberamente. Dunque, sè avete un Braco talianu è vive in cità, duvete fà spassighjate è esercità cun elli ogni ghjornu.
Braco-Talianu: cura
Unu di i requisiti principali per avè un Braco-Talianu cum'è animale hè u vostru. grande bisognu di attività fisica. Si tratta di un cane chì richiede un eserciziu fisicu intensu ogni ghjornu postu chì hà assai energia, qualcosa chì pò rinculà si hè lasciatu fermu troppu longu. In casi di inattività prolungata, prublemi cum'è aggressione, depressione, ansietà o cumpurtamentu distruttivu ponu apparisce. Oltre à esercità in strada, vi raccomandemu di praticà ghjochi d'intelligenza cù u vostru Braco talianu in casa, è ancu di pruvà à mette à dispusizione vari ghjoculi chì permettenu à u cane di tene si intrattenutu è di ùn annoià in ogni mumentu.
U so pelu, essendu cortu, ùn richiede micca una grande cura, essendu un spazzolamentu settimanale basta à mantene lu in boni cundizioni. Inoltre, una bona dieta serà a chjave per a bona cundizione sia di u to mantellu sia di a vostra salute generale, allora duvete furnisce à u Braco talianu una dieta equilibrata è assai acqua.
Hè una bona idea di pulisce regularmente l'ochji, a bocca è l'arechje, evitendu l'accumulazione di terra chì pò scatenà infezioni o altre malatie in u vostru cane.
Braco-Talianu: educazione
Per via di e caratteristiche è di a persunalità di u Braco-Talianu, a so furmazione hè generalmente assai sèmplice. Avemu digià dettu chì questu hè un cane assai nobile, docile è intelligente, capace di amparà cose nove senza avè da ripete l'esercizii parechje volte. In ogni casu, vale da nutà chì u Braco talianu hè specialmente abili in attività chì richiedenu un sforzu fisicu prolungatu, cume u seguitu d'ogetti o gare di cross country. Què spiega perchè sti cani eranu cusì apprezzati da quelli chì praticanu a caccia.
Per un Braco talianu per esse calmu è risponde à l'aspettative di i so caregivers, hè raccomandatu di cumincià a so furmazione prestu, perchè quandu i cuccioli ponu esse abbastanza testardi è se stu comportamentu ùn hè micca cambiatu prestu hè pussibile chì resti per a vita. Se adottate un Braco Italianu adultu, hè impurtante enfatizà chì cun rinforzu pusitivu è molta pazienza, hè pussibile educallu perfettamente. Cum'è sempre, a chjave per u successu hè in frequenza di l'attività è, sopratuttu, in a guaranzia di u benessere di i cani, postu chì un animale addestratu cù tecniche inadeguate serà infelice è ùn presenterà micca i risultati previsti.
Italian-Braco: salute
In generale, i Braco-Taliani sò cani forti è resistenti ma questu ùn esclude micca a pussibilità ch'elli anu certe malatie chì duvemu cunnosce per detectalli è trattalli u più prestu pussibule. Unu hè a displasia di l'anca, un prublema di l'ossu chì affetta l'articulazione di l'anca. Sta malatia hè cumuna in e razze maiò è u so trattamentu pò esse cumplicatu s'ellu ùn hè micca rilevatu prestu.
Un'altra di e malatie più cumune in i Braco-Taliani hè otite o infezzione di l'arechja, chì hè per quessa hè cusì impurtante di fà pulizie frequenti in l'arechje di i cani cù prudutti specificamente pensati per i cani.
Ci sò parechje altre cundizioni chì i Braco-Taliani ponu soffre, ancu s'elli ùn sò micca cusì frequenti cum'è e precedenti. Alcuni di questi sò l'entropione è l'ectropione chì influenzanu l'ochji, u criptorchidismu è u monorchidismu chì affettanu i testiculi, o prublemi intestinali cume perversi gastrici periculosi.
Per tutte queste ragioni, hè di primura di fà cuntrolli periodichi à u veterinariu, chì oltre à analizà u statu generale di salute di i vostri cuccioli, serà ancu in gradu di applicà i vaccini necessarii, è ancu a parassita interna è esterna.