Cuntenutu
- cundizione di u corpu di u ghjattu
- Cumu fà perde un pesu à un gattu?
- Cunsequenze di l'obesità in i misgi
- U megliu alimentariu per i misgi obesi: istruzzioni è cunsiglii
L'obesità hè una disordine cumunu di u misgiu, sopratuttu cù l'età avanzata, dunque, i caregivers devenu sapè chì questu ùn hè micca solu un prublema esteticu. L'obesità è u sovrappesu influenzeranu a salute di u nostru ghjattu, dunque hè una cundizione chì duvemu evità. In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu cumu sapè se un misgiu hè grassu, e cunsequenze di stu prublema è e misure chì si ponu piglià per chì u felinu ripigliessi u so pesu ideale.
cundizione di u corpu di u ghjattu
I misgi sò carattarizati da a so forma agile è elegante. Capace di saltà, scalà è correre, funzionanu cum'è macchine perfette, allora devenu mantene una cundizione curretta di u corpu. Cusì, ancu s'ellu ùn hè micca pussibule di determinà u pesu ideale secondu l'età, ci sò criteri chì specificanu se u misgiu hè à u so pesu ideale, più finu, assai più magru o, à u cuntrariu, in sovrappesu o più obesu, o gradu inferiore. I criteri sò nantu à una quantità di elementi chì ponu esse truvati in i centri veterinarii.
Un gattu di pesu ideale hè ben prupurziunatu, pudemu apprezzà a vostra vita è e costole sò palpabili, o sempre visibile. Inoltre, l'accumulazione di grassu addominale hè minima. dighjà in a cat obesu serà difficiule di tuccà e coste chì un stratu di grassu u impedisce. U felinu presenterà un addome arrotondatu, ancu per via di l'accumulazione di grassu. Nè a vita serà distinta. In certi casi, ci saranu ancu depositi di grassu in u spinu inferiore. Dunque, a situazione di u corpu di un gattu hè valutata da osservazione è palpazione.
Cumu fà perde un pesu à un gattu?
Avemu digià vistu cumu sapè se un misgiu hè grassu, avà dicemu cumu elementi chì ci aiutanu à mantene lu in a so cundizione ideale di u corpu:
- Prima, hè impurtante di fà cuntrolli veterinarii. Hè cumunu chì, cum'è assistenti, hè difficiule per noi di capisce chì u nostru misgiu hè sopra u so pesu ideale. In questi casi, u veterinariu puderà evaluà vi seguendu e linee guida chì avemu digià menzionatu.
- L'eserciziu hè ancu di basa. Un ghjattu d'accessu à l'esternu hà di solitu l'uppurtunità di stà in forma, in ogni modu un gattu di appartamentu pò ùn presentà micca tutte l'attività necessaria. Per evità u modu di vita sedentariu, duvemu implementà misure di arricchimentu ambientale. Leghjite u nostru articulu nantu à l'eserciziu per i misgi obesi.
- Naturalmente, L'alimentazione hè un pilastru di basa per mantene u pesu ideale di un gattu. Questu deve esse adattatu à l'età di l'animali è e circustanze vitali è deve sempre esse furnitu in a quantità adatta.
- Similmente, cuntrolla l'abusu di i premii o rottami di cibu umanu.
- In i misgi sterilizzati, duvemu riduce u cunsumu d'energia.
- Infine, qualsiasi cambiamentu bruscu di a cundizione di u corpu di u vostru misgiu, sia a perdita di pesu sia u guadagnu, hè una ragione per cunsultà u vostru veterinariu.
Cumu vedemu, ci sò parechji fattori implicati in u sovrappesu. Oltre à quelli menzionati, influenzanu ancu a razza, u sessu o l'età o quelli chì dipendenu da i caregivers cume a scelta di a dieta, è cumu si offre, in più di u tippu di ambiente chì offre è ancu a so percezione di a condizione fisica di l'animali. Queste ultime sò fattori nantu à quale pudemu intervene.
Cunsequenze di l'obesità in i misgi
Se, dopu tutte e guida chì avemu vistu nantu à cume si pò sapè se un gattu hè grassu, cunclude chì u nostru amicu pelutu hà sovrappesu, duviamu esse serii per riacquistà a so cundizione ideale di corpu. L'obesità hè una fattore di risicu per l'apparizione di diverse malatie è pò peghju i sintomi clinichi di l'altri. D'altra parte, l'animali obesi anu una tolleranza limitata à l'eserciziu è u calore è anu più cumplicazioni quandu si usa anestesia.
U megliu alimentariu per i misgi obesi: istruzzioni è cunsiglii
Oltre à aumentà l'attività fisica è arricchisce l'ambiente quandu sapemu chì u nostru misgiu hè grassu, pudemu pruvà à aiutà lu à perde pesu per mezu di l'alimentu. Per questu, duvemu cuntà cù l'aiutu di u nostru veterinariu chì, basatu annantu à u cunsumu attuale di u nostru misgiu, calcula a quantità chì li daremu ogni ghjornu per perde u pesu.
Hè impurtante riduce u cunsumu di grassu, ma micca proteine è ancu aumentanu a quantità di fibra è acqua ingerite, cusì i cibi umidi ponu aiutà in questi casi. hè ancu megliu alimentu di razione in parechje porzioni invece di offre lu liberamente per tutta a ghjurnata. Una dieta per riduce u pesu pò ancu include primie, ma sempre attenti à e calorie chì furniscenu, chì in nisun casu ùn ponu supera u 10% di l'energia cutidiana. U veterinariu deve monitorà a progressione di u pesu per rivalutà a dieta.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.