Cuntenutu
À bisogni nutrizionali di un cane femina durante a gravidanza ùn sò micca listesse chì in altre tappe di a so vita. Per gestisce una dieta curretta, avemu bisognu di cunnosce i livelli di energia richiesti è di furnisce à u nostru cane un alimentu specificamente formulatu per sta situazione fisiologica.
Offre una dieta cumpleta è di qualità hè di primura per i nostri animali in tutte e tappe di a vita, ma ancu di più durante a gravidanza, perchè assicurerà chì sia a mamma sia i cuccioli godinu di bona salute. Scuprite quì à Animal Expert cumu si deve esse alimentendu una cagna incinta.
Caratteristiche di a gravidanza in cagna
A gravidanza in cagna dura 64 ghjorni è hè divisa in duie fasi:
- prima tappa di a gravidanza: Questu hè u sviluppu chì va da l'embrione finu à u 42nd ghjornu è, durante stu periodu, a mamma ùn guadagna praticamente micca pesu.
- seconda tappa di a gravidanza: Da u ghjornu 42 in poi, i fetus crescenu rapidamente è ghjunghjenu finu à u 80% di u so pesu di nascita, cusì l'aumentu di u pesu di a mamma hè significativu quandu a so dumanda energetica aumenta. L'aumentu di pesu di a mamma à a fine di a gravidanza ùn deve supera u 25% (cane maiò) o u 30% (cane chjucu) di u so pesu iniziale, è dopu a nascita duverebbe ripiglià u so pesu senza prublemi.
Hè impurtante di nutà chì i fetus sò alimentati attraversu a placenta è hè di primura chì a mamma riceva una nutrizione adeguata, postu chì a perdita di a prole pò accade.
Alimentazione di cagna incinta
In u primu passu descrittu, a quantità abituale è u tipu di alimentu chì demu à u cane ùn devenu micca esse cambiatu. Dopu un mesi è mezu, vale à dì, in a seconda fase, duvemu introduce progressivamente a manghjà assai energicu è digeribile chì ci permette di copre tutti i bisogni cù piccule porzioni.
Quandu e cagne sò incinte, u so addome hè allungatu per via di a dilatazione di l'utru è questu causa una diminuzione di a capacità digestiva attraversu u trattu digestivu. Dunque, a dieta ideale hè basata annantu à a divisione di a quantità quotidiana necessaria in parechje porzioni per evità a sovraccarica.
Aumentendu a porzione di manghjà un pocu ogni settimana da a quarta settimana in avanti, ghjunghjeremu à a nona settimana cù una parte un terzu più grande di l'abitudine.
- bisogni energetichi: in l'ultimu terzu di a gravidanza, questi bisogni si moltiplicanu per 1,5, cusì a dieta deve furnisce un altu cuntenutu caluricu.
- bisogni di proteine: in questu ultimu terzu di a gravidanza, i bisogni di e proteine sò ancu alti. Sia da u principiu di u sviluppu di i seni o da a crescita di i fetus. Hè stimatu chì aumentanu finu à u 70% paragunatu à una femina in mantenimentu. Se l'assunzione di proteine ùn hè micca abbastanza, pò dà un pesu à a nascita bassu di i cuccioli.
- Acidi grassi: L'acidi grassi essenziali sò impurtanti per e prime fasi di u sviluppu di i cuccioli, in particulare per u cervellu è a retina, aiutendu à migliurà a visione, a memoria è l'apprendimentu.
- Acidu folicu: Riduce a probabilità di soffre fessura di palatu (o fessura labbra) in cani brachycephalic.
- Minerali: Sò amministrati in dosi equilibrate, ricevute da l'alimentu. Ùn hè micca bisognu di supplementà cù nutraceutici.
Tutti questi bisogni nutrizionali chì avemu menzionatu si trovanu in razioni raccomandate "per cuccioli" o "cucciolo". Hè di primura acquistà prudutti di alta qualità. Pudemu truvà cibo specificu per cani in ogni magazinu per animali o in una tenda online.
sovrappesu è altri prublemi
Cum'è dichjaratu prima, l'aumento di pesu à a fine di a gravidanza ùn deve supera u 25 o u 30%, cusì ci vole cuntrolla u pesu di u cane nantu à u periodu. Per questu, registremu u vostru pesu in prima gravidanza in un notebook.
Hè ideale chì u nostru cane sia à u pesu giustu prima di stà incinta perchè u tessutu adiposu in eccessu interagisce cù a funzione riproduttiva, dendu risultati à embrioni di cattiva qualità. Inoltre, l'obesità causa prublemi durante u partitu, chì u grassu s'infiltra in u miometriu di a cagna, riducendu a forza di e cuntrazioni uterine.
Parechji caregivers credenu chì, in un cane incinta, a necessità di manghjà aumenta da u principiu di a gravidanza è offre una quantità più grande, chì prumove l'obesità.
Infine, deve esse nutatu chì u carenze nutrizionali causa malformazioni congenitali in cuccioli, in più di cambiamenti in u sistema nervosu centrale è altre patologie.