Sindrome Vestibulare in Gatti - Sintomi, Cause è Trattamentu

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 10 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
86 - Il cortisone negli animali: vita morte e miracoli del cortisone! Cortisone nei cani e nei gatti
Video: 86 - Il cortisone negli animali: vita morte e miracoli del cortisone! Cortisone nei cani e nei gatti

Cuntenutu

U sindromu vestibulare hè unu di i disordini i più cumuni in i misgi è presenta sintomi assai caratteristici è facilmente ricunnisciibili cum'è a testa inclinata, andatura scumudante è mancanza di coordinazione motoria. Ancu se i sintomi sò facili da ricunnosce, a causa pò esse assai difficiule da diagnosticà è hè qualchì volta definita cum'è sindrome vestibulare idiopatica felina. Per amparà di più sindrome vestibulare felinu, chì sò i so sintomi, cause è trattamenti, cuntinuate à leghje st'articulu da PeritoAnimal.

Sindrome vestibulare in i misgi: chì hè?

Per capisce ciò chì hè u sindrome vestibulare caninu o felinu, hè necessariu cunnosce un pocu di u sistema vestibulare.


U sistema vestibulare hè u set d'urgani d'arechja, rispunsevule per assicurà a postura è mantene l'equilibriu di u corpu, regulendu a pusizione di l'ochji, di u troncu è di i membri secondu a pusizione di a testa è mantenendu u sensu d'orientazione è di equilibriu. Stu sistema pò esse divisu in dui cumpunenti:

  • Periffericu, chì si trova in l'arechja interna;
  • Centrale, chì si trova in u troncu cerebrale è u cerebellu.

Ancu s'ellu ci sò poche differenze trà i sintomi clinichi di u sindrome vestibulare perifericu in i misgi è di u sindrome vestibulare centrale, hè impurtante di pudè localizà a lesione è capisce s'ellu hè una lesione centrale è / o periferica, chì pò esse qualcosa di più o menu severu.

U sindrome vestibulare hè u inseme di sintomi clinichi chì pò cumparisce di colpu è chì sò per via di cambiamenti di sistema vestibulare, pruvucendu, frà altre cose, squilibriu è incourdinazione motrice.

U sindrome vestibulare felinu stessu ùn hè micca fatale, tuttavia a causa sottostante pò esse, cusì hè Hè assai impurtante chì cunsultate u veterinariu sè avete rimarcatu qualcunu di i sinatomi chì riferiremu quì sottu.


Sindrome vestibulare felinu: sintomi

I diversi sintomi clinichi chì ponu esse osservati in u sindrome vestibulare:

inclinazione di a testa

U gradu di inclinazione pò varià da una leggera inclinazione, perceptibile attraversu un arechja bassa, à inclinazione pronunciata di a testa è difficultà in l'animali per stà in pusizione.

Ataxia (mancanza di coordinazione motoria)

In l'ataxia di u ghjattu, l'animali hà una ritmu incoordinatu è stupefacente, marchjà in circuli (a chjama circundendu) nurmalmente à u latu influenzatu è hà tendenza negativa ancu à u latu di a lesione (in rari casi à u latu micca influenzatu).

nistagmu

Movimentu continuu, ritmicu è involuntariu di l'ochji chì pò esse orizzontale, verticale, rotazionale o una cumbinazione di sti trè tippi. Stu sintomu hè assai faciule da identificà in u vostru animale: basta à tenelu fermu, in una pusizione nurmale, è rimarcherete chì l'ochji facenu picculi muvimenti cuntinui, cume s'elli tremessinu.


Strabismu

Pò esse pusiziunale o spuntanea (quandu a testa di l'animali hè alzata), l'ochji ùn anu micca a pusizione centrale nurmale.

Otite esterna, media o interna

L'Otitis in i misgi pò esse unu di i sintomi di u sindrome vestibulare felinu.

vomitu

Ancu se raru in i misgi, pò accade.

Assenza di sensibilità facciale è atrofia di i musculi masticatori

A perdita di sensibilità facciale pò esse difficiule per voi di scopre. Normalmente l'animali ùn sente micca u dulore, nè hè toccu in faccia. L'atrofia di i musculi masticatori hè visibile quandu si guarda a testa di l'animali è si nota chì i musculi sò più sviluppati da un latu chè da l'altru.

Sindrome di Horner

U sindromu di Horner deriva da a perdita di innervazione di u globu oculare, per via di danni à i nervi facciali è oculari, è hè caratterizata da miosi, anisocoria (pupille di dimensioni diverse), ptosi palpebrale (palpebra superiore pendente), enoftalmia (slumping of the eyeball to nentru à l'orbita) è a protrusione di a terza palpebra (a terza palpebre hè visibile, quandu ùn hè nurmale) da u latu di a lesione vestibulare.

Una nota impurtante: ci hè raramente una lesione vestibulare bilaterale. Quandu sta ferita si verifica, hè una sindrome vestibulare periferica è l'animali sò riluttanti à camminà, sbilancianu per i dui lati, camminanu cù i so membri aparti per mantene l'equilibriu è fà movimenti esagerati è larghi di a testa per girà, senza vede, generalmente inclinazione di a testa o nistagmu.

Ancu se questu articulu hè destinatu à i misgi, hè impurtante nutà chì sti sintomi descritti sopra si applicanu ancu à u sindrome vestibulare caninu.

Sindrome vestibulare felinu: cause

In a maiò parte di i casi, ùn hè micca pussibule scopre ciò chì causa a sindrome vestibulare felina è hè per quessa chì hè definitu cum'è sindromu vestibulare idiopaticu felinu.

Infezioni cum'è otitis media o internu sò cause cumuni di sta sindrome, però ancu se i tumori ùn sò micca assai cumuni, devenu sempre esse cunsiderati in i misgi anziani.

Ulteriori letture: E malatie più cumune in i misgi

Sindrome vestibulare felinu: causatu da anomalie congenite

Certi razze cum'è i misgi siamesi, persiani è birmani sò più predisposti à sviluppà sta malatia congenita è si manifestanu sintomi da a nascita à qualchi settimane di età. Quessi gattini ponu avè assurdità assuciata, in più di sintomi clinichi vestibulari. Perchè hè suspettatu chì sti cambiamenti ponu esse ereditarii, l'animali affetti ùn devenu micca esse allevati.

Sindrome vestibulare felinu: cause infettive (batteri, funghi, ectoparasiti) o cause infiammatorie

À otitis media è / o interna sò infezioni di l'arechja media è / o interna chì si urigginanu in u canali di l'arechja esterna è avanzanu versu l'orechja media finu à l'arechja interna.

A maiò parte di l'otite in i nostri animali domestici hè causata da batteri, certi funghi è ectoparassiti cum'è l'acari otodectes cynotis, chì provoca prurito, arrossamentu di l'arechja, ferite, cera in eccessu (cera di l'arechja) è fastidiu per l'animale chì li face scuzzulà a testa è grattà l'arechje. Un animale cù otite media pò ùn sprime sintomi di otite esterna. Perchè, se a causa ùn hè micca una otite esterna, ma una fonte interna chì face chì l'infezione ghjunghji retrograda, u canali di l'arechja esternu pò micca esse influenzatu.

Malatie cum'è a peritonite infettiva felina (FIP), a toxoplasmosi, a criptococcosi è l'encefalomielite parasitaria sò altri esempi di malatie chì ponu causà sindrome vestibulare in i misgi.

Sindrome vestibulare felinu: causatu da 'polipi nasofaringiani'

Petite masse cumposte da tissutu fibrosu vascularizatu chì cresce progressivamente occupendu a nasofaringe è ghjunghjendu à l'orechja media. Stu tipu di polipi hè cumunu in i misgi trà 1 è 5 anni è pò esse assuciatu cù starnutimenti, rumuri di respirazione è disfagia (difficultà à ingoiare).

Sindrome vestibulare felinu: causatu da un traumu in testa

E ferite traumatiche à l'arechja interna o media ponu influenzà u sistema vestibulare perifericu. In questi casi, l'animali ponu ancu prisentà Sindrome di Horner. Se suspettate chì u vostru animale domesticu abbia subitu qualchì tippu di trauma o trauma, verificate ogni tippu di gonfiore in u visu, abrasioni, ferite aperte o sanguinamentu in u canali di l'audizione.

Sindrome vestibulare felinu: causatu da ototossicità è reazioni allergiche à i farmaci

I sintomi di ototossicità ponu esse uni o bilaterali, secondu a via di amministrazione è a tossicità di a droga.

I medicazione cum'è certi antibiotici (aminoglicosidi) amministrati sia sistematicamente sia topicamente direttamente in l'arechja di l'animali o in l'arechja ponu dannà i cumpunenti di l'arechja di u to animale.

A chimioterapia o i farmaci diuretici cum'è furosemide ponu ancu esse ototossici.

Sindrome vestibulare felinu: 'cause metaboliche o nutrizionali'

A carenza di Taurina è l'ipotiroïdismu sò dui esempii cumuni in u misgiu.

L'ipotiroïdismu si traduce in un statu di letargia, debulezza generalizata, perdita di pesu è cundizione povera di i capelli, in più di i pussibili sintomi vestibulari. Pò dà origine à u sindrome vestibulare perifericu o centrale, acutu o crònicu, è u diagnosticu hè fattu da medicazione di ormoni T4 o T4 liberi (valori bassi) è TSH (valori più alti di u normale). In a maiò parte di i casi, i sintomi vestibulari cessanu di esiste in 2 à 4 settimane dopu l'iniziu di l'amministrazione di tiroxina.

Sindrome vestibulare felinu: causatu da e neoplazie

Ci sò parechji tumori chì ponu cresce è occupà un spaziu chì ùn hè micca u soiu, cumpressendu e strutture circundanti. Sì sti tumori cumpressanu unu o più cumpunenti di u sistema vestibulare, ponu ancu causà sta sindrome. In casu di a vechju misgiu hè cumunu di pensà à stu tipu di causa per u sindrome vestibulare.

Sindrome vestibulare felinu: causatu da idiopatica

Dopu l'eliminazione di tutte l'altre cause possibili, u sindrome vestibulare hè determinatu cum'è idiopatica (senza causa cunnisciuta) è, ancu s'ellu pò sembrà stranu, sta situazione hè abbastanza cumuna è sti sintomi clinichi aguti si presentanu di solitu in animali di più di 5 anni.

Sindrome vestibulare felinu: diagnosticu è trattamentu

Ùn ci hè micca una prova specifica per diagnosticà u sindrome vestibulare. A maiò parte di i veterinari si basanu nantu à i sintomi clinichi di l'animali è l'esame fisicu chì facenu durante a visita. Da sti passi simplici ma essenziali hè pussibule di furmà un diagnosticu pruvisoriu.

Durante l'esame fisica, u duttore deve eseguisce prucessi auditivi è neurologichi minuziosi chì ci permettenu di percepisce l'estensione è a lucazione di a lesione.

A seconda di u suspettu, u veterinariu determinerà quali testi addiziunali sò necessarii per scopre a causa di stu prublema: citologia è culture di l'arechja, test di sangue o urina, tomografia computerizzata (CAT) o risonanza magnetica (MR).

O u trattamentu è u pronosticu dependeranu di a causa sottostante., sintomi è gravità di a situazione. Hè impurtante d'infurmà chì, ancu dopu à u trattamentu, l'animali pò cuntinuà à avè a testa un pocu inclinata.

Cume a maiò parte di u tempu a causa hè idiopatica, ùn ci hè nè trattamentu specificu nè chirurgia. Tuttavia, l'animali di solitu si recuperanu rapidamente perchè stu sindrome vestibulare idiopaticu felinu si risolve (cundizione autudisolvente) è i sintomi anu da sparisce.

ùn scurdassi mai di mantene l'igiene di l'arechja di u to animale è pulisce regularmente cù prudutti è materiali adatti per ùn causà ferite.

Vede ancu: Acari in misgi - Sintomi, trattamentu è cuntagione

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Sindrome Vestibulare in Gatti - Sintomi, Cause è Trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Disordini Neurologichi.