Cuntenutu
- Borzoi: origine
- Borzoi: caratteristiche
- Borzoi: parsunalità
- Borzoi: cura
- Borzoi: educazione
- Borzoi: salute
O Borzoi hè cunnisciutu ancu cum'è Greyhound Russu, Caccia russa Lebrél o Russkaya Psovaya Borzaya hè una di e razze di cani russi più pupulari è apprezzati in Russia, postu chì face parte di a cultura pupulare di u paese. Hè una razza chì hè stata sviluppata direttamente da i grandi tsari, chì puderia spiegà cusì a so morfologia elegante è unicu.
In questu forma PeritoAnimal parleremu di u razza cani borzoi, unu di i lepri di caccia più impurtanti in u mondu, cunnisciutu ancu cum'è cane di corsa. Oghje, apprezzatu cum'è cane di cumpagnu, Borzoi continua à suscità a curiosità di quelli chì anu l'occasione di scuntrallu.
Surghjente
- Asia
- Russia
- Sveltu
- musculu
- Allargatu
- arechje corte
Borzoi: origine
a razza canina Borzoi face parte di a storia è cultura naziunale di russia. Tuttavia, u fattu chì a so origine sia strettamente ligata à i tsari hà guasgi finitu a corsa, postu chì dopu a caduta di a munarchia tsarista, i Borzoi sò praticamente spariti. Si stima chì a razza hè stata sviluppata più di nove seculi fà.
I primi registri di individui datanu di u XI seculu, quandu a Cronaca francese conta chì trè grandi Borzois anu accumpagnatu Anna Iaroslavna, figliola di u Granduca di Kiev, quand'ella hè ghjunta in Francia per spusà Enricu I. Alcune di e figure più notevuli chì I cani Borzoi mai pusseduti eranu Ivan u Terribile, Petru u Grande, Nicola II, Pushkin è Turgenev. In fattu, ancu un canile ben cunnisciutu chjamatu "Perhinskaya Okhota" hè statu apertu è gestitu da u Granduca Nicolai Nicolaevitch è Dimitri Valtsev.
Un'altra figura notevuli chì si distingue in a storia di i Borzoi hè u Regina Vittoria d'Inghilterra, chì hà ricevutu un rigalu una coppia di cani Borzoi. A razza si hè diffusa più tardi in Auropa è in America, i Borzoi sò diventati pupulari grazia à a so rapidità in e corse è a so attitudine per a caccia.
Borzoi: caratteristiche
Borzoi hè un cane di grande dimensione, classificatu da a FCI in u Gruppu 10, "Cani di Caccia", è in a Sezione 1, "Capelli lunghi o ondulati". Si distingue per a so struttura fina, robusta è leggermente allungata, chì li dà un aspettu inconfundibilmente elegante, chì certi anu ancu qualificatu di "aristocraticu".
Hè pussibule nutà chì e femine sò un pocu più longhi cà i masci, ma tramindui anu ossa forti senza esse massicci. A testa hè fina, longa è stretta, cù una depressione naso-frontale pocu marcata. hà un mascella forte, cù i denti bianchi, anu un morsu di forbice. Tù l'ochji sò grossi è spressivi, di solitu avellana o di culore marrone scuru. L'arechje sò magre è mobili, tendenu ancu à puntà in daretu. U collu hè longu è finu, cum'è i so membri, chì sò soprattuttu longu è musculatu. A coda, à u so tornu, hè in forma di sabre è hè longa, magra è bassa. Stà bassu, ma quandu si move si solita alzà. U altezza di u garrese di u cane Borzoi hè cusì:
- Maschi: trà 75 è 85 cm.
- Femine: trà 68 è 78 cm.
u mantellu hè dolce, scioltu è ondulatu, pudete naturalmente osservà riccioli corti. In a zona di a testa, i capelli sò satinati è corti. Nantu à u corpu, hè più longu è ondulatu, mentre chì u mantellu à u collu hè assai più densu è ondulatu. praticamente tuttu cumbinazioni di culori sò permessi, eccettu u turchinu, a cicculata è i so derivati. Anu ancu "frange", chì tendenu à esse più leggeri.
Borzoi: parsunalità
Ùn hè micca faciule determinà a personalità di i cani Borzoi, ma in generale, si pò dì chì hè un cane. calmu è equilibratu. Ancu cusì, l'educazione offerta da u tutore finirà per furmà u caratteru di ogni individuu, chì pò esse abbastanza variabile. Duvemu ancu sapè chì, per via di u so background di cane di caccia, i Borzoi ponu avè un reazzione rapida è impetuosa in certe situazione.
ancu s’elli ponu esse riservatu è suspettu cù stranieri, in a famiglia sò cani chì formanu un ligame assai strettu cù i so guardiani. Tuttavia, a vostra relazione cù altre persone, animali è ambienti dipenderà direttamente da u stadiu di socializazione, in u quale u pruprietariu deve sforzassi d'offre sperienze positive è varie. Tuttu què influenzerà ancu a vostra persunalità adulta.
Si ponu adattà à tutti i tippi di famiglie, ancu se generalmente si adattanu megliu à e persone sperimentate cù i cani è chì anu un stile di vita proattivu è indipendente, perchè i Borzoi ùn si distinguenu micca per esse cani attaccati, ma anu piuttostu una personalità unica.
Borzoi: cura
U mantellu di Borzoi richiede una cura regulare, dunque ùn pò mancà un rutina di spazzolatura, chì deve esse realizatu duie o trè volte à settimana. Questu ci aiuterà à mantene a vostra pelu sana è libera da nodi. Puderemu aduprà una slicker metallica per cambià i capelli (solu una volta à a settimana) è una spazzola dolce per u restu di l'annu. I pennelli per caccià i nodi ponu ancu esse utili.
In quantu à u bagnu, hè cunsigliatu chì Borzoi piglia bagnu ogni unu o dui mesi, aduprendu sempre un shampoo specificu per i cani è, se hè pussibule, un condizionatore, chì aiuterà à mantene u mantellu più lisciu è lucente.
Cuntinuendu cù a cura di i Borzois, hè impurtante di pagà assai attenzione à a rutina di caminata è eserciziu. Serà essenziale per realizà un minimu di duie à trè spassighjate ogni ghjornu, Almenu 30 minuti, per mantene i so musculi in sintonia, incuragelu à sente, pirmettelu di fà e so cumpetenze, è di socializà cù altri cani, persone è dintorni. Una o duie di ste spassighjate devenu esse cumbinate cù eserciziu fisicu cume pede, catturà u ballò o ghjustu ghjucà.
Duvete ancu assicurà a stimulazione mentale adattatu, per mezu di a pratica di l'ubbidienza, di e cumpetenze canine o di i trucchi, ma pò ancu praticà ghjochi d'intelligenza, ghjochi d'olfatti o varie attività. Tuttu què vi aiuterà à mantene attiva a mente di u vostru animale domesticu.
Borzoi: educazione
L'educazione di Borzoi duveria principià da chjucu socializendu u cucciolu cù tutti i generi di persone, animali è ambienti. Stu periodu hè specialmente sensibile, perchè influenzerà direttamente a personalità adulta di u cane è vi aiuterà à prevene l'apparizione di vari prublemi di cumpurtamentu, cume a paura è l'agressione. Hè altamente raccomandatu chì durante stu passu, voi prumove a tranquillità è cumpurtamenti pusitivi attraversu affettu, parolle amabili è ancu premii. Pudete ancu insegnà à u cucciolu à inibisce u morsu è urinà nantu à u ghjurnale finu à ch'ellu sia vaccinatu è prontu à amparà à piscià in strada.
In seguitu, i Borzoi devenu esse iniziati in esercizii di base di ubbidienza, chì includenu seduta, stesa, fermata, è venuta quandu sò chjamati. Questu apprendimentu hè essenziale per assicurà a cumunicazione curretta cù u vostru tutore è per permette di cuntrullà u cane quandu site fora. Travagliate i cumandamenti di basa aduprendu sempre un rinforzu pusitivu, mai per punizione.
Borzoi: salute
duvemu fà visite veterinarie periodiche, ogni 6 o 12 mesi, per assicurà chì u nostru cane ricevi una medicina preventiva adatta. Ciò include u seguitu di un calendariu di vaccinazione è di rutina di parassita. In listessu modu, e visite specializate aiutanu à rilevà rapidamente ogni malattia, chì di solitu offre un pronosticu più favorevule.
Tuttavia, cum'è cù a maiò parte di e razze di cani standard, u cane Borzoi hè suscettibile à soffre di varii malatie ereditarie, frà i quali spiccanu i seguenti:
- Sindrome di Wobbler;
- Sindrome di dilatazione volvulo-gastrica;
- Microftalmia;
- Atrofia di a retina prugressiva;
- Displasia di valvula tricuspidale;
- Cataratta;
- Ipotiroïdismu.
Per finisce stu schedariu annantu à u cane Borzoi, u vostru Aspettativa di vita hà trà 7 è 12 anni.