Cuntenutu
- Herpesvirus Caninu: chì hè?
- Herpesvirus Caninu: cuntagiu
- Cumu si sparghje l'herpesvirus caninu
- Herpesvirus Caninu: sintomi
- Sintomi di Herpesvirus in cagne incinte
- Sintomi di Herpesvirus in cani adulti
- Herpesvirus Caninu: Prevenzione
O herpesvirus caninu Hè una malattia virale chì pò influenzà qualsiasi cane, ma hè necessariu prestà una attenzione particulare à i cuccioli neonati, postu chì questi cuccioli ponu causà a morte se i sintomi ùn sò micca rilevati in tempu è se e misure di prevenzione sufficienti ùn sò micca presi cum'è raccomandatu. Sta patologia hè prisente principalmente in i siti di ripruduzzione è pò causà parechji cambiamenti in a fertilità femminile è in a vita di i neonati.
Se vulete prevene u vostru cane o pensate chì pò esse affettatu, continuate à leghje st'articulu da PeritoAnimal, vi spiegheremu ciò chì hè. herpesvirus caninu - cuntagione, sintomi è prevenzione.
Herpesvirus Caninu: chì hè?
O herpesvirus caninu (CHV, u so acronimu in Inglese) hè un agente virale chì affetta i cani, in particulare i neonati, è chì pò esse mortale. Stu virus hè statu rilevatu per a prima volta in u 1965 in i Stati Uniti, a so caratteristica principale hè chì ùn supporta micca alte temperature (+ 37 ° C), dunque si sviluppa di solitu in cuccioli, chì tendenu à avè una temperatura più bassa di l'adulti (trà 35 è 37 ° C).
Tuttavia, l'herpesvirus caninu ùn affetta micca solu u cani nati, pò ancu influenzà i cani anziani, e puttane incinte o i cani adulti cù diversi sintomi. A causa di stu virus hè un Alfaherpevirus chì cuntene una doppia catena di DNA è pò sopravvivere finu à 24 ore, secondu l'umidità è a temperatura, ancu se hè assai sensibile à l'ambiente esternu.
Questu agente infettivu hè principalmente presente in allevamentu caninu, induve circa 90% di i cani sò seropusitivi, vale à dì, sò affettati da l'herpesvirus ma ùn anu ancu sviluppatu sintomi, chì significa chì ponu infettà altri cani.
Herpesvirus Caninu: cuntagiu
I percorsi di trasmissione cù i quali l'herpesvirus caninu sò cuntratti sò:
- Strada oronasale;
- Via Transplacentale;
- Via venerea.
Cumu si sparghje l'herpesvirus caninu
L'herpesvirus caninu hè trasmessu per via oronasale quandu i cani sò in l'utru di a mamma o durante u passaghju per u canale di nascita, per via di a mucosa vaginale di a femina chì pò esse HIV-positiva o l'infezione pò accade durante a gravidanza, quandu a trasmissione serà transplacentare, postu chì a placenta serà affettata da u virus. In questu casu, a prole pò more in ogni mumentu durante a gravidanza, producendu aborti in a femina. U cuntagiu pò sempre accade in cuccioli neonati, finu à 10-15 ghjorni dopu a nascita, se qualchì altra mucosa di a femina entra in u corpu di u cucciolu, per esempiu a mucosa nasale quandu si respira da vicinu. L'herpesvirus caninu pò ancu esse spargugliatu per a via venerea se un cane infettatu o HIV-pusitivu hà sessu cù una femina sana.
Herpesvirus Caninu: sintomi
I cuccioli di nascita seriamente infettatu da l'herpesvirus caninu presenterà parechji sintomi critichi di infezzione:
- Lamenti acuti produtti da u dulore addominale severu;
- Slimming da a fame di latte maternu;
- Sgiò più liquidu è un culore giallu-grisgiu;
- In l'ultima tappa, apparsu segni nervosi, edema sottucutaneu, papule in l'abdomen è eritema;
- In 24-48 ore, a malatia serà fatale.
In i letti affettati, a mortalità hè di solitu intornu à l'80% è s'ellu ci hè sopravviventi, sti cuccioli seranu purtatori latenti è ponu prisentà sequelle irreversibili, cume cecità, atassia è deficit cerebrale vestibulare.
In i cuccioli più vechji, i sintomi di l'infezzione causeranu u virus da esse secretu per saliva, secrezione oculare, lacrime, sputum, urina è feci. Puderanu ancu cunghjuntivite, rinofaringite, è ancu sindrome di tosse di canile.
Sintomi di Herpesvirus in cagne incinte
I sintomi di i cani in gravidanza cun herpesvirus caninu saranu l'infezzione di a placenta è a produzzione di aborti, nascite premature o morte di u fetu.
Sintomi di Herpesvirus in cani adulti
In i cuccioli adulti, i sintomi di questu agente virale sò simili à quelli di i cuccioli più vechji, è ponu presentà cunghjuntivite è rinite lieve. Tuttavia, hè ancu pussibule chì i genitali di l'animali sianu temporaneamente infettati cù l'apparizione di cisti nantu à a mucosa di u vaginu in e femine è cù lesioni nantu à a superficia di u pene in i masci.
Herpesvirus Caninu: Prevenzione
Cum'è l'unicu vaccinu attualmente in u mercatu contr'à l'herpesvirus caninu, pò esse amministratu solu à e femine incinte affette affinch'elli elevinu considerabilmente i so anticorpi à u mumentu di a consegna è in i ghjorni successivi, affinchì li possinu trasferisce à i cuccioli attraversu u calostru per elli di sopravvive, a prevenzione hè a sola soluzione contr'à sta malatia virale. Dunque, i seguenti sò raccomandati. Misure preventive:
- Pigliate misure di precauzione sufficienti durante a ripruduzzione;
- Aduprate inseminazione artificiale per evità u cuntagiu venericu;
- Quarantena femine incinte 4 settimane nanzu, durante a parturizione è 4 settimane dopu;
- Isulà i letti da i cuccioli nati in i primi 10-15 ghjorni;
- Cuntrullà a temperatura di u corpu di i neonati in modu chì fermi trà 38-39ºC cù l'aiutu di lampade di calore, per esempiu;
- Pigliate abbastanza misure igieniche induve saranu i cani, perchè l'herpesvirus caninu hè assai sensibile à i disinfettanti.
Vede ancu: Leptospirosi Canina - Sintomi è Trattamentu
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.