Cuntenutu
- Cosa hè a prutezzione di e risorse? Cumu identificà un cane ghjilosu è pussessivu?
- Prutezzione di e risorse in altre spezie
- cane ghjilosu cù tuttu
- Cume prevene a prutezzione di e risorse in i cani
- 1. Addestrallu à lintà l'uggetti nantu à u cumandamentu è ignurà e cose
- 2. Evite a prutezzione di e risorse cù i ghjoculi
- 3. Evite a prutezzione di e risorse cù e persone
- 4. Evite a prutezzione di e risorse cù l'alimentu
- Ùn vi scurdate chì ...
- Cosa da fà se u mo cane hè ghjelosu è pusessu
- Cosa da fà quandu u cane vi ringhia?
- Cosa da fà se u cane vi morde?
U cane chì soffre di a prutezzione di e risorse hè quellu chì "prutege" per l'agressione e risorse ch'ellu ritene preziose. L'alimentu hè forse a risorsa a più spessu prutetta da i cani, ma ùn hè micca a sola. Dunque ci pò esse ciò chì pudemu chjamà cani ghjelosu di cibu, di lochi, di ghjente, di ghjoculi, è à pocu pressu di qualsiasi altra cosa imaginabile.
A prutezzione di e risorse hè sempre stata aduprata per furmà i cani di guardia di a prupietà. In realtà, a territorialità, chì face chì un cane agisca aggressivamente versu i stranieri, hè una forma particulare di prutezzione di e risorse in cui cane prutege un certu locu. Tuttavia, questu ùn hè micca una forma tipica di prutezzione di e risorse, chì u cane prutege solu u territoriu da stranieri.
In st'articulu PeritoAnimal detalemu per voi ciò chì a cane ghjelosu è a prutezzione di e risorse è cumu duvete agisce per eliminà stu cumpurtamentu chì pò diventà assai periculosu.
Cosa hè a prutezzione di e risorse? Cumu identificà un cane ghjilosu è pussessivu?
In e forme tipiche di stu cumpurtamentu, u cane ghjelosu o prutettore di a risorsa reagisce à a vicinanza sia di cunniscenti sia di scunnisciuti.
Se avete mai incontratu un cane chì ùn permette micca nimu si avvicina à u vostru tutore, allora avete incontratu un cane ghjelosu cù prutezzione di risorse (in questu casu, a risorsa hè u tutore). Hè simile à a situazione quandu ùn pudete micca avvicinassi à un cane quandu manghja o hà un ghjocu in bocca.
Sta strategia di prutezzione eccessiva, accumpagnata da l'agressione, hè assai cumuna trà i cani, è li permette di difende i so pussessi quandu altri cani provanu à piglialli. Quandu un cane hà pigliatu pussessu di una risorsa (cibu, ghjoculu, ecc.), altri rispettanu generalmente sta situazione., ancu sì u primu cane hè più chjucu. Tuttavia, se un altru cane cerca di caccià sta caratteristica o di avvicinassi, u primu cane reagisce cù un rughjone o un'agressione. È chì caratterizeghja a prutezzione di e risorse.
Benintesa ci sò casi induve un cane più grande pò piglià una risorsa da una più chjuca, ma questi casi di solitu si verificanu solu quandu a dispunibilità di sta risorsa hè assai limitata è u risorsa hè di primura per a sopravvivenza.
Prutezzione di e risorse in altre spezie
Ancu se hè più cunnisciutu in i cani, a prutezzione di e risorse ùn hè micca unica per sta spezia. À u cuntrariu, hè un cumpurtamentu tipicu di tutti l'animali suciali. Parechji anni fà, quandu eru sempre à l'università, pudia vede stu cumpurtamentu mentre facia un etograma di un gruppu di jaguari in cattività in u zoo.
Stu gruppu (cumpletamente innaturale) era custituitu 12 once è eranu tutti alimentati in listessu tempu. Quandu un pezzu di cibu ùn avia pruprietariu, i giaguari si luttavanu per ellu. Ma quandu unu di elli hà pigliatu questu alimentu, nimu di l'altri hà pruvatu à piglià lu (cù rare eccezioni). Quessa ùn avia nunda à chì vede cù a dominanza o altre interpretazioni simili, perchè ancu Cindy, u più debule è u più chjucu jaguar, era rispettatu quandu manghjava u so cibu.
Tuttavia, se un jaguar si avvicinava à un altru jaguar chì avia manghjà, quest'ultimu avviava una serie di manifestazioni aggressivi. Se u primu hà continuatu à avvicinassi, u risultatu cumunu hè statu un attaccu per prutege i so alimenti.
cane ghjilosu cù tuttu
Mentre a prutezzione di e risorse hè un cumpurtamentu naturale per i cani, hè pò diventà periculosu per l'omu è sopratuttu per i zitelli. In fatti, sò spessu i zitelli chì scoprenu chì u so cane hè un risparmiatore di risorse, perchè ùn valutanu micca bè e situazione quandu si avvicinanu à ellu è spessu finiscenu per soffre e cunsequenze di questu, cum'è u rosulinu o ancu l'agressione.
Per peghju, u cane chì prutegge una risorsa pò generalizà stu cumpurtamentu à varie caratteristiche. Cusì, un cane chì principia à prutege i so alimenti pò cumincià à prutege i so ghjoculi, u divanu, una certa persona è altre risorse chì li sò preziosi. À a fine, averete un cane chì hè ghjelosu è pusessu, è ancu aggressivu, cù tutti quelli chì s'avvicinanu di qualcosa.
Benintesa, un cane chì prutegge e risorse pò ancu generalizà e so "vittime" attaccendu l'omi, altri cani, è ancu l'ogetti. Ma pò ancu discriminà, attaccendu solu individui di una spezia (per esempiu, solu umani), individui di un sessu (maschile o femina, ma micca i dui), individui cun certe caratteristiche fisiche (per esempiu, solu masci cù barba), ecc. Dunque, hè cumunu per parechji tutori dì chì campanu cun un cane chì hè estremamente ghjelosu.
A bona nutizia hè chì hè relativamente faciule da evità un cucciolu diventa un risparmiatore di risorse è ùn hè micca cusì difficiule per eliminà u cumpurtamentu in a maiò parte di i casi in i cani adulti (ancu se ci sò certi casi chì sò più cumplicati di l'altri).
Cume prevene a prutezzione di e risorse in i cani
Se u vostru cane hè un cucciolo è ùn hà ancu mostratu segni di sviluppu prutezzione di e risorse, pudete impedisce u prublema di sviluppassi cù i seguenti suggerimenti:
1. Addestrallu à lintà l'uggetti nantu à u cumandamentu è ignurà e cose
Entrambi l'esercizii vi insegnanu autocontrollo, chì riduce e reazioni impulsive, è vi amparanu ancu chì rinuncià à e risorse (ghjoculi, cibu, ecc.) Pò avè cunsequenze assai piacevule (ricumpense, lode, ecc.).
2. Evite a prutezzione di e risorse cù i ghjoculi
Per evità d'avè un cane ghjilosu di i ghjoculi, l'ideale hè di travaglià cun ellu insegnendulu à lascià andà l'uggetti. A recuperazione di i ghjoculi deve esse a attività divertente in quale offremu u ghjoculu à u cane di modu regulare, u ricuperemu è u pruponemu torna.
L'impurtante in questu casu hè chì u cane ùn sente micca chì "pigliemu" u so preziosu ghjocu, ma chì spartimu una attività divertente cun ellu. Mancu duvemu pruvà à caccià u ghjocu da a vostra bocca. Visite u nostru articulu per insegnà à u vostru cane à lascià oggetti.
3. Evite a prutezzione di e risorse cù e persone
Questa hè, senza dubbitu, a parte più impurtante di a prutezzione di e risorse. Se u nostru cane ci considera (o un altru) cum'è a so risorsa, ùn hè micca una bona cosa, ci pò piglià seriamente. prublemi di aggressione. Per questa ragione, travaglieremu meticulosamente nantu à a socializazione di u cane quandu hè un cucciolo in modo chì ùn avemu micca un cane estremamente gelosu.
Cum'è l'emu dighjà menzionatu, a socializazione implica animali, persone è ambiente. In questu casu serà impurtante di presentallu à persone di tutti i generi (adulti, zitelli, adolescenti ...) è lascia li accarezzà, offre vi spuntini è trattassi currettamente.
Se stu prucessu si sviluppa bè, u nostru cane ùn soffre micca da a prutezzione di e risorse cù e persone, perchè capirà chì l'omu sò amichevuli è boni per ellu (è à voi).
4. Evite a prutezzione di e risorse cù l'alimentu
Evità stu prublema hè relativamente faciule. Per fà questu, avemu da cumincià à offre pezzi di manghjà direttamente da a nostra manu à u nostru cucciolu à ti ricumpensa in furmazione o in i cumpurtamenti chì ci piacenu per ellu.
Cuminciaremu tandu à offre li da manghjà da e nostre mani prima di mette u so manghjà è duvemu esse sicuri ch'ellu ci guardi mentre noi viutemu u manghjà in a so ciotola. Questa intuizione vi aiuterà à capisce chì simu noi chì furnimu l'alimentu generosamente. Questu vi aiuterà à ùn prutege micca sta risorsa da voi, postu chì hè assai cumunu di truvà cani ghjelosu cù u so propiu manghjà.
Quandu vedemu ch'ellu ci fideghja cumpletamente, pudemu ancu avvicinà a nostra manu à a tazza quandu ellu manghja. Soprattuttu s'ellu hè un cucciolu è ùn hà mai mustratu prima alcuna attitudine aggressiva o pusessiva prima, ùn deve esce nisun prublema. Ùn li dà mai u manghjà speciale s'ellu mostra qualchì segnu d'agressione, in questu casu rinfurzerai u cumpurtamentu aggressivu.
Se ùn ci hè micca prublemi durante stu prugramma, duvete cuntinuà a prevenzione finu à ch'ellu sia adultu. Per fà questu, pudete solu dà li da manghjà da a vostra manu di tantu in tantu, è u restu di a vostra famiglia farà listessu. Questu accade di solitu durante u furmazione di ubbidienza, postu chì aduprarete assai pezzi durante a dressage, allora ùn ci hè bisognu di un prugramma speciale.
Ùn vi scurdate chì ...
Tutti l'esercizii chì spieghemu devenu esse applicati à i cuccioli, mai à i cani adulti chì soffrenu dighjà di prutezzione di e risorse. In questu casu, è principalmente per evità l'agressione, duvemu andà à un prufessiunale.
Cosa da fà se u mo cane hè ghjelosu è pusessu
Generalmente, i cani ghjelosi chì soffrenu di prutezzione di e risorse ci prevenenu prima attaccà cù rughjuli, un sonu leggeru è custante chì ci alerta di ùn cuntinuà micca cù e nostre intenzioni. Se simu sempre vicinu, ellu ci muterà forse.
In altri casi più gravi i cani mordenu direttamente, eccu quandu duvemu travaglià nantu à l'inibizione di u morsu, un prublema cumplicatu quandu u cane hè adultu è questu deve sempre esse fattu da un prufessiunale qualificatu. prublemi di cumpurtamentu.
Cosa da fà quandu u cane vi ringhia?
Quandu u cane ci grugnuleghja, ci avverte di un aggressione imminente. A stu mumentu, a maestria è altri criteri di furmazione basati nantu à a punizione diventanu tutalmente periculosi, chì ponu pruvucà una reazione inaspettata da parte di u cane.
D’altronde, ùn duveriamu mai rimpruverà u cane, chì questu puderebbe invitallu à pensà chì hè preferibile attaccà chè "avvisà". Un cumpurtamentu chì, ben chì male, hè bonu. u rugnu face parte di u cumunicazione naturale di u cane.
L'ideale ùn hè micca di furzà a situazione è esse attenti à i limiti chì u cane accetta è si adatta à elle. In questi casi, soprattuttu se ùn avemu micca cunnuscenza di l'addestramentu di i cani, a megliu opzione hè di andà à un prufessiunale chì vi spiegherà cumu furmà u nostru cane, chì linee guida duvemu seguità per u nostru casu specificu è alcuni esercizii per trattà u prutezzione di e risorse, Cum'è insegnà à un cane à liberà oggetti o praticà per migliurà l'abitudine di pusessu alimentariu.
Cosa da fà se u cane vi morde?
Di novu, ripetemu chì ùn hè micca cunsigliatu di rimpruverà o di castigà u cane. Avemu da evità à ogni costu situazioni aggressive chì, oltre à esse assai periculosi, stressanu l'animali è peghju seriamente a relazione cun noi. In questi casi gravi, duvemu ricorrere immediatamente à un prufessiunale.
Avà chì avete una megliu cunniscenza di cumu funziona a questione di a prutezzione di e risorse per un cane ghjelosu, continuemu à parlà di u tema in situazioni specifiche in l'articuli seguenti:
- U mo cane hè ghjilosu di u zitellu, chì fà?
- Cumu evità a ghjilusia trà i zitelli è i cani
- Gelosia trà ghjatti è cani
È dinò in u video seguente:
Se vulete leghje più articuli simili à Ghjacaru ghjelosu: pussessività è prutezzione di e risorse, vi cunsigliemu di entrà in a nostra sezione Problemi di Comportamentu.