Cuntenutu
- Origine di u Bestiame di Fiandre
- Caratteristiche fisiche di u bestiame di Fiandre
- Temperamentu di u pastore di stagnu
- Cura di u pastore in tin
- Fiandre educazione di u bistiame
- Salute di Bovini Fiandre
O Bouvier des Fiandre, o pastore di stagno, hè un cane grande è robustu, cù un aspettu rusticu assai particulare. Cù un temperamentu stabile, prutettore è leale, hè un gran cane pastore, pastore è cane di guardia, ma pò ancu esse un animale di compagnia eccellente. Grazie à a so grande intelligenza è a so magnifica memoria, sti cani tendenu à amparà rapidamente ogni sorta di cumandamenti. A causa di a so grande dimensione, hè raccomandatu di campà in grandi spazii, postu chì anu bisognu di assai attività fisica è mentale ogni ghjornu.
Se site interessatu à aduttà un cane di sta razza, continuate à leghje sta scheda PeritoAnimal in a quale purtemu tutte l'infurmazioni necessarie nantu à a razza. Pastore di Fiandre, cusì pudete piglià bè cura di u vostru cumpagnu pelutu.
Surghjente
- Europa
- Belgica
- Francia
- Gruppu I
- Rusticu
- musculu
- furnitu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Bilanciatu
- Intelligente
- Attivu
- piani
- escursioni
- Pastore
- Surveglianza
- imbrancà
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
- Duru
- Seccu
Origine di u Bestiame di Fiandre
i pastori di stagnu sò di a regione fiamminga, chjamatu ancu Fiandre, spartutu da u Belgiu è a Francia. Hè per quessa chì a FCI li considera d'origine franco-belga. U nome Bouvier des Fiandre hè francese è in portughese significa Pastore di Fiandre, chì denota a so origine è a so funzione di cane guida per u bestiame.
U primu standard di razza hè statu elaboratu in u 1912, è a pupularità di u pastore Flandese cresce finu à a Prima Guerra Mundiale, tuttavia, dopu a razza hè ghjunta à u principiu di l'estinzione. Unu di i pochi capatoghji sopravvissuti à a guerra hè statu adupratu da fundatore per ricuperà a razza, è u so nome si pò avà truvà nant'à guasi tutti i pedigree di u bestiame flander. Ddu cane era Ch Nic de Sottegem. In 1922, u mudellu razziale hè statu ridefinitu per ottene una razza più omogenea. Oghje, u pastore di stagnu hè un cane facilmente vistu in mostre è eventi di pastore, ma ùn hè micca assai pupulare cum'è animale domesticu.
Caratteristiche fisiche di u bestiame di Fiandre
U corpu di stu cane hè compactu, forte è musculu, ma senza circà pisanti. U so prufilu hè quatratu, postu chì a lunghezza di e natiche è di e spalle hè uguale à l'altura à u garrese. Questa altezza varieghja trà 62 è 68 centimetri in i masci è trà 59 è 65 centimetri in e femine. U pesu apprussimaticu varieghja da 30 à 40 chilò in i masci è da 27 à 35 chilò in e femine. E zampe sò musculose è cù ossa forti.
U capu di u pastore di stagnu hè massiccia, ben prupurziunatu cù u corpu è ben delineatu, ma queste caratteristiche ponu micca esse visibili à ochju nudu per via di l'abbundante mantellu chì li copre. Hà una barba ben sviluppata è u so nasu hè tondu è neru. L'ochji, leggermente ovali è assai scuri, sò disposti in orizzontale. L'arechje sò alte è falanu sopra à e guance. Sfurtunatamente, u standard di razza FCI accetta è raccomanda di amputà l'arechje di forma triangulare.
In listessu modu, u standard di razza publicatu da a FCI indica chì a coda deve esse tagliata sopra a seconda o terza vertebra, eccettu in i paesi induve sta pratica barbara hè pruibita.
U mantellu di stu cane hè spessore è hà dui strati.. U stratu esternu hè di lunghezza media (circa sei centimetri), grezzu, seccu è leggermente sgualcitu. U stratu internu hè cumpostu di peli fini è stretti. U mantellu pò esse grisgiu, maculatu o carbone, ma u mudellu accetta ancu un mantellu neru-marrone.
Temperamentu di u pastore di stagnu
sò cani intelligente, energicu è di temperamentu stabile. A causa di u so passatu cum'è cani à usu multiplu in splutazioni belgiche, tendenu à esse eccellenti guardiani è prutettori, ma anu bisognu di cumpagnia per gran parte di a ghjurnata.
Tendenu à esse riservati à stranieri è ponu esse aggressivi cù cani di listessu sessu. Tuttavia, cù una socializazione curretta, ponu fà animali eccellenti è cunvene cun persone, cani è altri animali. Hè impurtante di principià a sucializazione di u pastore di stagnu mentre hè sempre un cucciolu, chì altrimente pò diventà un animale aggressivu o paurosu.
Cura di u pastore in tin
A cura di u mantellu hè cumplicata è richiede cane spazzolatu è pettinatu trà duie è trè volte à settimana, in più di a rimuzione manuale di peli morti (spugliata) ogni trè mesi. Ovviamente, a cura di u mantellu hè più intensa per i cani da spettaculu chè per i cani da mostra, ma in generale u mantellu di un pastore di stagnu richiede più cura di quellu di l'altri cani di pastore è di pastore.
Questi cani necessitanu ancu assai eserciziu è cumpagnia. Ùn si cuntentanu micca di passeggiate corte, ma necessitanu lunghe passeggiate o jogging ogni ghjornu. Tuttavia, ci vole à fà casu di ùn dumandà micca da elli grandi sforzi quand'elli sò ghjovani, postu chì questu pò dannà e so articulazioni. Ùn sò micca cani chì duvianu esse isolati in u cortile, ma devenu passà a maiò parte di u so tempu cù e so famiglie. Cusì si ponu adattà à a vita di l'appartamentu si facenu abbastanza eserciziu à l'aria aperta, ma campanu megliu in case cù grandi cantieri. Se ùn ricevenu micca un incuragimentu constante è una furmazione adatta di ubbidienza, ponu annoià.
Fiandre educazione di u bistiame
In più di a so grande intelligenza, i pastori di Fiandre anu una memoria eccellente, ghjè per quessa chì sorprendenu à tutti cù e so capacità cognitive. Quandu sò bè addestrati, sti cani sò veri gemelli di u mondu animale, perchè amparà assai prestu. Rispondenu bè à e diverse tecniche di furmazione, ma hè per mezu di a furmazione clicker chì si ponu uttene i risultati i più impressiunanti è durevoli.
Sti cani ponu mustrà prublemi di cumpurtamentu quandu ùn anu micca abbastanza eserciziu, l'attenzione ch'elli necessitanu, o a furmazione chì necessitanu. In questi casi, ponu diventà cani distruttivi, aggressivi o timidi. Tuttavia, quandu u flander cattlemen riceve a cura è l'educazione necessarie, fà animali eccellenti chì ùn lascianu nunda à desiderà per altre razze.
Salute di Bovini Fiandre
U pastore di Fiandre tende à esse un cane sanu è d'avè menu prublemi di salute cà parechje altre razze di cani. Tuttavia, hè propensu à soffre di alcune malatie ereditarie, cume:
- displasia di l'anca
- torsione gastrica
- entropione
- Cataratta