Babesiosi Canina (Pyroplasmosis) - Ciò chì avete bisognu di sapè!

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 5 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
Babesiosi Canina (Pyroplasmosis) - Ciò chì avete bisognu di sapè! - Animali
Babesiosi Canina (Pyroplasmosis) - Ciò chì avete bisognu di sapè! - Animali

Cuntenutu

A Babesiosi Canina hè una malattia chì pò esse grave se ùn hè micca scuperta à tempu, ancu causendu a morte di l'animali.

Hè cunnisciuta ancu cum'è piroplasmosi, a malatia hè causatu da un protozoo chjamatu u Casamenti di Babesia. Stu protozoo hè un ematuzoanu, vale à dì, si riproduce in u sangue è si nutrisce di cumpunenti di sangue di l'animali, specificamente di globuli rossi.

Stu protozoo si pò truvà in tuttu u mondu, è a so forma più cumuna di trasmissione hè da u Rhipicephalus sanguineus (parassita chì vedi in u ritrattu), più cunnisciutu cum'è tick marrone o tick di cane rosso.


Per leghje tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à Babesiosi canina o Pyroplasmosis, continuate quì nantu à PeritoAnimal.

Chì hè a Babesiosi Canina?

A Babesiosi Canina o Pyroplasmosis hè un prublema assai impurtante, postu chì spessu porta u cane à a morte, è hè direttamente ligatu à a presenza di zecche in l'animali è in l'ambiente.Cum'è questu protozoo infetta i globuli rossi, chì sò globuli rossi, hè ancu cunnisciutu da u termine ematozoicu.

O U protozoo trasmette a piroplasmosi attraversu a zecca marrone, chì hè a tick chì infetta u più cumunu i cani, chjamata Rhipicephalus sanguineus. E zecche ùn si trovanu cumunemente in i misgi, ma cume u prutozzu hà parechje spezie, ci hè trà di elle a spezia Cuccioli di Babesia, chì infecta i cani, Babesia felis è babesia cati, chì hè l'ematuozoi specificu incaricatu di infettà i misgi attraversu a listessa tick.


A babesiosi canina pò esse cunfusa cù a malatia di u tick perchè u protozoo hè trasmessu da una tick. Cusì, per amparà di più nantu à a Malattia di u Cane Tick - Sintomi è Trattamentu vedi st'altru articulu di PeritoAnimal.

Trasmissione di Babesiosi Canina

E zecche sò u fattore di trasmissione più impurtante per a babesiosi canina, da quì l'importanza di luttà contr'à e zecche.

E zecche sò artropodi di l'ordine di l'acari, ectoparassiti chì si nutrenu di sangue è sò rispunsevuli di a trasmissione di parechje malatie à i cani, i misgi, i cavalli, i boi, parechji altri mammiferi è ancu à l'omu. Sò esseri sensibili à a luce, è dunque preferiscenu ambienti scuri induve si ponu piattà. Per via di questu, spessu si allughjanu in cani in lochi di accessu difficiule, cum'è trà e dite, ascelle è arechje, chì sò ambienti cù poca luce è caldi, perfetti per l'alimentazione è l'allevu. E femine di sta tick (Rhipicephalus sanguineus) sò capace di pone 2 000 à 3 000 ova à ghjornu, ma ùn ponenu micca e so ova direttamente nantu à l'ospite, di notte discendenu da u cane è ponenu e so ova in u lettu o in l'ambiente induve u cane hà accessu. Quandu e ova covanu in larve è queste si trasformanu in ninfe, scalanu torna nantu à u cane ospitante finu à diventà adulti è cumincianu u ciculu di novu.


Per amparà di più nantu à altre malatie chì e zecche ponu trasmette vedi st'articulu da PeritoAnimal.

U trasmissione di Casamenti di Babesia, l'hematozoïne, accade quandu una zecca infetta morde un animale sanu. Per alimentassi cù u sangue, a zicchetta poi injecta saliva in u cane ospitante, chì sta saliva hà proprietà anticoagulanti rendendu più faciule per a zecca l'alimentazione di u sangue di l'ospite. Tuttavia, finisce inoculendu l'ematozoone chì causa piroplasmosi in u sangue di u cane.

À l'entrata di u sangue di l'animale, u protozoo penetra in i globuli rossi (globuli rossi), nutrendusi di i so nutrienti è riproducendusi in queste cellule, finu à chì u numeru di protozoi in a cellula diventa cusì grande chì a cellula diventa aperta, liberendu ancu di più protozoi in u sangue chì penetrenu in altre cellule, ecc. Hè per via di quessa chì si verifica unu di i sintomi più impurtanti di a babesiosi canina, chì discuteremu quì sottu.

Sintomi di Babesiosi Canina

I segni o sintomi clinichi dipenderanu da u gradu di infestazione è di l'evoluzione di a cundizione. Una volta chì un cane hè infettatu, a malattia pò ancu piglià mesi per apparì, postu chì u parassita pò stà in un cane. latenza induve aspetta a migliore occasione indicata da a bassa immunità di u cane, vale à dì, un cane pò esse infettatu da u protozoo piroplasmosi senza alcun segnu di malattia, tuttavia, quandu a so immunità scende manifesta a malattia.

Cum'è dichjaratu prima, stu protozoo parasita i globuli rossi, è questu causa dunque unu di i sintomi più impurtanti chì hè l'anemia. Altri sintomi di babesiosi canina pò esse:

  • Perda di l'appitittu.
  • Frebba.
  • Mucosa pallida o icterizata (giallastra).
  • Prostrazione.
  • Depressione.
  • Possibili prublemi di coagulazione di u sangue.

Tuttavia, alcuni di i sintomi iniziali chì indicanu una infezzione cum'è febbre è depressione ponu passà inosservati da i guardiani. È quandu u tutore capisce chì l'animali ùn interagisce più (prostrazione) è smette di manghjà, quandu u porta à u veterinariu è verifica a malattia, l'anemia hè di solitu dighjà in un stadiu avanzatu, rendendu u pronosticu difficiule da curà. Dunque, hè necessariu attentu sempre à qualsiasi di questi segni, soprattuttu se avete trovu recentemente una zecca nantu à u vostru animale domesticu o ancu camminendu nantu à i muri o u cortile di a vostra casa.

Ritrattu clinicu di babesiosi canina

Pyroplasmosis o babesiosis ancora pò manifestà in 3 modi diversi, o 3 fasi, secondu u gradu di evoluzione di a malatia.

  • Fase Iperacuta: Rari accade, ma estremamente seriu, chì l'animale pò more in 3 ghjorni per via di dannu estensivu à e cellule sanguine chì porta à anemia grave. Affetta di più cuccioli o cani anziani, postu chì anu un'immunità compromessa.
  • Fase Aguda: L'anemia marcata si faci cù l'apparizione di frebba, prostrazione, mancanza d'appetitu è ​​debbulezza generalizata. L'esame clinicu pò ancu indicà una milza allargata è i linfonodi. È à causa di prublemi cù e proprietà anticoagulanti di u sangue, l'animali perde spessu sangue in l'urina.
  • Fase Cronica: Quandu a malattia si presenta cusì, hè cunsiderata lieve perchè l'animale ùn mostra micca sintomi caratteristici di Pyroplasmosis. U cane pò sperimentà febbre intermittente è perdita di pesu cù una leggera diminuzione di l'appetitu è ​​di participazione di i nodi linfatichi. Questu pò rende difficiule di diagnosticà a malattia, è s'ellu ùn hè micca scupertu à tempu, quandu l'animali mostra una calata di l'immunità, pò manifestassi in un modu più aggravante.

Hè ancu impurtante di enfatizà chì postu chì hè una malattia sistemica, vale à dì, chì affetta l'interu irrigazione è i vasi sanguini di u corpu, si ponu osservà complicazioni cliniche in altri organi di u corpu cum'è u fegatu, a milza, i reni, cervellu è core.

Diagnosticu di Babesiosi Canina

U diagnosticu currettu di Babesiosi canina deve esse fattu da un veterinariu cumpetente, postu chì ellu solu hà una cunniscenza tecnica è scientifica sufficiente per fà l'anamnesi, uttenendu una storia dettagliata di u paziente.

Una volta chì l'esame fisicu hè fattu da u veterinariu, puderà dumandà esami cumplementari impurtante chì aiuterà à chjude u diagnosticu è cunfirmà u suspettu, chì pò esse:

  • Cumpleti analisi di sangue cum'è cuntu sanguinu cumpletu, testi serologichi è PCR.
  • Ultrasound, in particulare in a regione abdominale, per scopre cambiamenti in altri organi cum'è a milza, chì pò esse ingrandatu.

Hè impurtante chì u diagnosticu sia cunfirmatu u più prestu pussibule è chì u tutore ùn pigliessi troppu tempu per fà e prove richieste da u veterinariu, postu chì u principiu di u trattamentu è a vita di u vostru animale ne dipende.

Trattamentu di Babesiosi Canina

Dopu a cunferma di suspettu è u diagnosticu currettu da u veterinariu, verificerà u pronosticu di u cane, istituendu a terapia da seguità.

Se u pronosticu hè bonu, u veterinariu prescriverà e droghe veterinarie necessarie è prestu u cane puderà continuà a trattamentu in casa, sottu a cura di u tutore.

In i casi più gravi di a malattia, tuttavia, hè necessariu ospitalizà u cane per l'alimentazione di tubi è ancu u trasfusione di sangue in casi di anemia grave.

Ùn pruvate micca trattamenti in casa, postu chì hè una malattia seria è pò peghju, purtendu u vostru cucciolu à morte se ùn hè micca trattatu currettamente da un veterinariu.

Prevenzione di Babesiosi Canina

Considerendu chì hè una malattia trasmessa da una zecca, u U megliu modu per prevene a Pyroplasmosis hè di tene sempre i nostri cani liberi di zecche. è altri parassiti.

Ci sò nantu à u mercatu di l'animali, parechje pipette versate o anti-pulci, chì impediscenu ancu è prutegenu da e zecche, è devenu esse applicate à i nostri cani mensilmente, secondu l'indicazioni di u pruduttu.

L'ambiente induve vive l'animale deve esse ancu sanificatu costantemente, è u tutore pò fà un usu preventivu di antiparassitariu specificu per l'ambiente o ancu una tecnica pupulare cunnisciuta cum'è Fire Broom. Hè una tecnica aduprata in e grande splutazioni per parassitarà un gran numeru di stalle in cui campanu l'animali, è hè finita per esse adattata da alcune persone chì anu cantieri assai grandi induve l'eliminazione totale di zecche era una sfida.

U scopa à focu ùn hè nunda di più cà un lanciatore di fiamme, induve un fiatu hè attaccatu à un cilindru di gas. U focu hè messu in u cortile induve l'animali dormenu è stanu, è nantu à i muri, cume e zecche sò capaci di ghjunghje in cima à i muri è i muri. Ùn circate micca di fà questu solu in casa, senza l'aiutu di un tutore o di qualchissia chì capisce u sughjettu.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.