Cuntenutu
- Chì sò l'animali filtranti
- Chì manghjanu i filtri alimentatori?
- Tipi d'animali filtri
- Esempii di mammiferi filtranti
- Esempii di filtri d'uccelli
- Esempii di pesci filtranti
- Esempii di filtrazione di invertebrati
Tutti l'esseri viventi necessitanu energia per realizà i so prucessi vitali, è hè ottenuta da i nutrienti chì cunsumanu. A vasta diversità di spezie animali esistenti hà caratteristiche diverse, trà e quali sò a manera di manghjà, affinchì ogni gruppu ottenga è trasformi l'alimentu in un modu particulare. Sta forma hè ligata à e so propie cundizioni anatomiche è fisiologiche, ma ancu ligata à l'habitat induve si sviluppanu.
Hè per quessa chì in questu articulu PeritoAnimal parleremu animali filtranti: caratteristiche è esempiu. Truverete chì sti animali separanu i so alimenti da un ambiente acquosu grazie à strutture specializate per questu scopu. Bona lettura!
Chì sò l'animali filtranti
L'animali filtranti ricevenu stu nome per u so modu particulare d'alimentazione. L'alimentazione di filtri hè generalmente realizata in ambienti acquatichi è cunsiste à catturà l'alimentu (chì pò esse di origine vegetale o animale) è dopu scartate l'acqua da pudè solu ingerisce a preda.
Chì manghjanu i filtri alimentatori?
A dieta di l'alimentatori di filtri pò esse assai variata è, in certi casi, più specifica, è pò esse cumposta da:
- Plancton.
- Altri animali.
- Piante.
- Alga.
- Batterie.
- A materia urganica ferma.
Tipi d'animali filtri
L'animali filtranti ponu alimentà in parechji modi:
- animali attivi: Alcuni alimentatori di filtri restanu attivi in l'ambiente acquaticu, cercandu in permanenza un sustenimentu.
- animali sessili: pudemu truvà dinò spezie sessili chì dipendenu da i currenti d'acqua chì passanu per u so corpu per catturà u so manghjà.
- Animali chì assorbiscenu l'acqua: in altri casi, induve e currenti ùn facilitanu micca stu prucessu, l'animali assorbiscenu l'acqua è cun ella l'alimentu, da ch'ellu sia trattenutu da l'animali.
Queste spezie sò presenti in parechji gruppi, da acelli è mammiferi à una larga varietà di animali invertebrati acquatichi. Ghjucanu un rolu fundamentale in e rete trofiche di l'ecosistemi. Inoltre, ponu ghjucà un rolu impurtante in clarificazione è purificazione di l'acqua, cum'è u casu cù l'ostriche. Cunnisciamu in più dettu alcuni esempi di animali filtranti sottu.
Esempii di mammiferi filtranti
Dentru à i mammiferi filtranti, truvemu e misticite, chì sò balene pinne, gruppu induve avemu trovu u più grande mammiferu di a Terra. Questi animali ùn anu micca denti è invece anu lame flessibili fattu di cheratina, chì sò chjamati ancu alti è si trovanu in a mascella superiore. Cusì, quandu si bagna, a balena mantene a bocca aperta per l'acqua per entra. Dopu, cù l'aiutu di a lingua, espelle l'acqua, è e zanne di dimensione adeguata sò trattenute in e barbe è sò ingerite.
Stu gruppu di animali cunsuma pesciu, krill o zooplanktonu, postu chì sò carnivori, ma qualunque sia l'alimentu, deve esse prisente in grande quantità per ch'elli sianu interessati à catturallu. E balene ponu nutrisce à sfarente prufundità, sia in fondu marinu sia in superficie.
Alcuni esempi di mammiferi chì alimentanu filtri sò:
- Balena Franca Meridionale (Eubalaena Australis).
- Balena turchina (Balaenoptera musculus).
- balena grisgia (Eschrichtius robustus).
- balena franca pigmeo (Caperea marginata).
- Balena a sò (Balaenoptera borealis).
Esempii di filtri d'uccelli
Trà l'acelli, ne truvemu ancu alcuni chì si nutriscenu per filtrazione. Specificamente, sò individui chì campanu a maiò parte di u tempu in corpi d'acqua, è alcuni di elli ponu ancu esse nuvatori eccellenti. Pò esse:
- Aviculture filtranu solu: cum'è u casu di i fenicotteri.
- Acelli cù manghjatoghja mista: altri ponu cunghjucà stu modu d'alimentazione cù altre strategie adattative, cum'è l'anatre, chì anu strutture filtranti, ma anu ancu una spezia di picculi "denti" in u so beccu, cù i quali ponu tene direttamente e prede.
Frà l'alimenti chì st'acelli filtranu, pudemu truvà gamberi, molluschi, larve, pesci, alghe è protozoi. In certi casi, ponu ingestà piccule quantità di fangu da cunsumà certi batteri prisenti in stu sedimentu.
Esempii di pesci filtranti
In u gruppu di i pesci ci sò ancu parechje spezie chì sò alimentatori filtranti, è a so dieta pò custituisce plancton, picculi crustacei, altri pesci più chjuchi è, in certi casi, alghe. Frà i pesci filtri, truvemu, per esempiu:
- Squalo balena (rhincodon typus).
- squalo elefante (cetorhinus maximus).
- Squalo bocca grande (Megachasma pelagios).
- menhaden (Brevoortia tyrannus).
Generalmente, st'animali lascianu l'acqua entre in bocca è passà à e branchie, induve ci sò strutture spinosi chì cunservanu l'alimentu. Dopu chì l'acqua hè espulsa, cumincianu à cunsumà l'alimentu.
Esempii di filtrazione di invertebrati
Ind'i invertebrati, truvemu a più grande diversità d'animali filtranti, è cum'è in u casu di i mammiferi filtranti, sò solu aquatic. Fighjemu esempi di sfarenti tippi d'invertebrati filtranti:
- molluschi bivalvi: in questu gruppu truvemu ostriche, cozze è pettine. In u casu di l'ostriche, suchjanu l'acqua cù u muvimentu di e so ciglia, è l'alimentu hè intrappulatu in una sustanza viscosa chì anu in e so zampe. L'ostriche filtranu vari contaminanti chì ghjunghjenu à l'acqua, trattendu li in modu chì ùn sianu più periculosi. I Cozze, à u so tornu, si nutriscenu di fitoplancton è di materia urganica suspesa, aduprendu ancu cilie per fà chì u liquidu marinu scorri in i so corpi.
- spugne: i poriferi filtranu ancu invertebrati chì anu un sistema di corpu assai bè adattatu per stu prucessu, cù parechje camere cù flagelli chì trattenenu particelle organiche, batteri, protozoi è plancton in generale, per alimentà. Stu gruppu hè ancu capace di immagazzinà i contaminanti presenti in l'acqua.
- Crustacei: Dui membri di stu gruppu chì raprisentanu assai bè i filtri sò u krill è i misidi, tramindui da l'abitati marini. Malgradu a so piccula dimensione, sò abbastanza efficienti in a realizazione di u prucessu di filtrazione è di raccolta di particelle sospese o di fitoplancton, chì si alimentanu. A filtrazione si faci attraversu strutture chjamate "canistrelli alimentari", induve l'alimentu hè cunservatu per cunsumazione dopu.
L'animali filtranti anu un impurtante rolu eculogicu nentru à l'ecosistemi acquatichi, cum'è rinnuvà l'acqua attraversu u so prucessu di filtrazione, mantenendu cusì stabile a quantità di particelle suspesi in questu mezu. In questu modu, a vostra presenza diventa assai impurtante in questi spazii. D’altronde, cum’è l’avemu mintuvatu, anu una grande rilevanza in a catena alimentaria marina, postu chì custituiscenu unu di i primi livelli di ste reti cumplesse.
Se vulete leghje più articuli simili à Filtrà l'animali: caratteristiche è esempi, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Dieta bilanciata.