Cuntenutu
- Chì sò l'animali volanti è l'animali aerei?
- Sò animali à pianura animali aerei?
- Caratteristiche di l'animali aerei
- Tipi d'animali aerei
- Esempii di animali aerei
- Elencu di l'animali chì volanu
- 1. Aqua reale (Aquila chrysaetos)
- 2. Rueppell's Gryphon (Gyps rueppelli)
- 3. Falcone peregrinu (Falco peregrinus)
- 4. Colibri d'ape cubane (Mellisuga helenae)
- 5. Blattone (Blattella germanica)
- 6. Sterna artica (Sterna paradisaea)
- 7. Fenicottu cumunu (Phoenicopterus roseus)
- 8. Libellula arancione (Pantala flavescens)
- 9. Atlas moth (Attacus atlas)
- 10. Rossignolo (Luscinia megarhynchos)
U volu hè unu di i modi chì l'animali utilizanu spustà, ma micca tutti sò capaci di fà questu. Per vulà, hè necessariu avè caratteristiche fisiche chì permettenu u volu. L'essere umanu, attraversu l'osservazione di l'animali aerei, hà pigliatu seculi per creà una macchina chì vola, per esempiu, cum'è un acellu.
Solu uni pochi di gruppi d'animali anu a vera capacità di vulà, tuttavia, se u guardemu da a prospettiva di u numeru di spezie, a maggior parte di e spezie animali chì esistenu nant'à u pianeta volanu - insetti. In questu articulu di PeritoAnimal, a sapete chì sò l'animali aerei, e so caratteristiche è alcuni esempii di animali volanti.
Chì sò l'animali volanti è l'animali aerei?
In generale, l'animali volanti è l'animali aerei sò sinonimi, ancu s'ellu ci sò eccezioni chì mostreremu in tuttu l'articulu induve "volà" è "aria" ùn significanu micca listessa cosa. Inoltre, l'animali aerei sò quelli chì aduprà u volu cum'è mecanismu di locomozione. Per certi animali questu hè l'unicu modu per circundà, ma assai altri u usanu cum'è via di fuga in presenza di un predatore.
Certi animali passanu a maiò parte di a so vita volendu, svolgendu tutte e so funzioni vitali in aria: manghjà, interagisce cù u so ambiente è i so cumpagni, o ripruducesi. Per elli, u volu hè di primura per campà. Altri animali acquistanu solu a capacità di vulà quandu ghjunghjenu à l'età adulta. Alcune spezie sò capace di volà lunghe distanze, cume u animali migratori, altri anu solu bisognu à volà distanze corte.
Ogni spezia d'animali o gruppu d'animali anu un meccanicu diversu per spustassi cù u volu, cusì averanu caratteristiche diverse ma simili, postu chì u scopu finale hè u listessu: vulà.
Sò animali à pianura animali aerei?
Questa hè l'eccezione chì avemu menzionatu in a sezione precedente, induve "aria" è "volante" ùn sò micca usati indistintamente. animali gliding sò cunsiderati animali aerei, ma micca animali volanti.. Questu hè perchè ùn ponu micca volà ma muvianu per l'aria. Per questu, st'animali anu un corpu chjucu è leggeru è una membrana cutanea assai fina chì unisce i so membri. Cusì, quandu saltanu, stendenu i so membri è usanu sta membrana per scivulà. In questu gruppu truvemu à tempu mammiferi è rettili.
Caratteristiche di l'animali aerei
Ogni spezia d'animali volanti hà u so propiu modu di vulà, secondu e so caratteristiche fisiche, ma a maiò parte di sti animali devenu avè una seria di attributi cumuni chì permettenu u volu:
- ali: tutti l'animali volanti anu l'ale. In certi casi, queste ale sò mudificazioni di i membri anteriori di u corpu, cum'è in l'acelli o in i mammiferi volanti (pipistrelli), induve l'osse sò state mudificate durante l'evoluzione per furnisce o migliurà a capacità di vulà. Altri animali anu evoluzionatu l'ale chì sò cunsiderate una cunvergenza evolutiva, vale à dì, si sò fatti sottu pressioni ambientali simili. Hè u casu di l'insetti.
- pocu pisu: per un animale volà, ùn pò micca esse troppu pesante. L'acelli anu riduttu u pesu di e so osse aumentendu a so porosità, rendenduli più leggeri. L'invertebrati volanti pesanu pocu perchè u materiale di u so esoscheletru hè fattu hè cusì leggeru. L'animali volanti chì anu un pesu più grande ùn ponu micca volà lunghe distanze perchè ùn ponu stà in volu assai longu.
- capacità di u core: sia i musculi rispunsevuli di u volu sia u musculu di u core stessu sò assai sviluppati in animali volanti. U volu cunsuma assai energia è più ossigenu hà bisognu per ghjunghje à i musculi. Per què accada, a frequenza cardiaca hè assai alta è e concentrazioni di emoglobina in u sangue (una proteina chì porta l'ossigenu in u sangue) sò troppu.
- forma aerodinamica: a forma di u corpu hè ancu impurtante. Riduce a resistenza chì u corpu eserciteghja contr'à l'aria serve per fà u volu più efficace. Avè una forma menu aerodinamica ùn significa micca chì l'animali ùn puderà micca volà, ma u rende più lente.
Tipi d'animali aerei
Ci sò sfarenti tippi d'animali aerei, secondu u filu di u quale appartenenu. Cusì, avemu i seguenti tipi di animali volanti:
- mammiferi aerei, chì sò pipistrelli o pipistrelli. Ùn pudemu micca cunsiderà altri mammiferi, cum'è l'ardilla volante, cum'è un animale volante, ma cum'è un animale aereu, perchè ùn vola micca in realtà, scivola solu. I soli mammiferi chì volanu veramente sò i pipistrelli.
- acelli, ma micca tutti sò animali aerei, postu chì ci sò parechje spezie chì ùn ponu micca vulà per via di u so pesu o di a mancanza d'ale. Alcuni di l'acelli chì ùn volanu sò kiwi, struzzi, è oghje dodos estinti.
- Ivertebrati, ancu se solu l'animali appartenendu à a classe Insecta avè l'ale è esse capace di vulà. In issi animali, l'ale cumpariscenu solu è sò funziunali durante l'età adulta. Alcuni insetti ùn anu micca l'ale cum'è adulti, ma hè duvuta à una adattazione evolutiva chjamata neotene, o à a cunservazione di e caratteristiche giovanili.
Esempii di animali aerei
Cum'è l'accennatu, a grande maggioranza di l'acelli sò animali aerei. Un esempiu assai chjaru sò i swift. Questi animali, dopu avè abbandunatu u nidu, passanu a so vita sana in aria. Si nutriscenu aprendu u beccu è caccendu e zanzare, corteghjanu i so cumpagni mentre volanu, è ponu ancu copulà in aria.
Altri esempi di animali aerei sò:
- Tù psittacidi o pappagalli sò ancu animali aerei, malgradu l'eccellenti scalatori. Parechji pappagalli migranu è, per quessa, anu bisognu di avè una bona capacità di volu.
- O bat di frutta martellata, a più grande spezia di pipistrelli africani, hè un animale aereu cum'è u restu di i pipistrelli. Cù abitudini nutturne, passa l'ore di a ghjurnata à dorme è à manghjassi cù frutti, ma ancu à puli o scavaghjoli.
- U farfalla monarca Hè un bon esempiu di un animale aereu chì appartene à u gruppu di insetti, chì in u so ciclu di vita face alcune di e più lunghe migrazioni di u pianeta.
Elencu di l'animali chì volanu
Ancu se quelli chì avemu menzionatu sopra sò l'animali aerei chì pudemu vede u più spessu in a nostra vita quotidiana, ci sò parechje spezie volanti chì esistenu. Quì sottu, vi mostremu un elencu cumpletu cù alcuni di elli:
- Ape Europea (Apis mellifera)
- Albatros Gigante (Diomedea exulans)
- Aquila imperiale iberica (Aquila Adalberti)
- Osprey (pandion haliaetus)
- Aquila reale (Aquila chrysaetos)
- Fusel (Bava lapponica)
- Wasp tedesca (Vespula germanica)
- Grifone di Ruppell (Gyps Rueppelli)
- Black Vulture (Aegypius monachus)
- Gufo reale (vulture vulture)
- Perdice di marepratincola gril)
- Cicogna Bianca (ciconia ciconia)
- Cicogna Nera (ciconia nigra)
- Andes Condor (vultur gryphus)
- Blatta (Blattella germanica)
- Garzetta imperiale (viola ardea)
- Gabbiano ala scura (larus fucus)
- Sterna artica (sterna celeste)
- Flamingo comune (Phoenicopterus roseus)
- Fenicottero minore (Phoeniconaias minor)
- Falcone Peregrinu (falco peregrinus)
- Gufo Biancu (Tyto alba)
- Libellula arancione (pantala flavescens)
- Atlas moth (atlas atlas)
- Black Kite (milvus migrans)
- Pipistrellu lanosu (Myotis emarginatus)
- Bat grande arboree (Nyctalus noctula)
- Pigeon commun (Columba livia)
- Pélican commun (Pelecanus onocrotalus)
- Nightingale (Luscinia megarhynchos)
- Bluethroat (Luscinia svecica)
- Meganso-di-save (Mergus hà vistu)
- Swift (apus apus)
- Swift mongolu (Hirundapus caudacutus)
- Colibri d'ape cubaines (Mellisuga helenae)
Per amparà di più nantu à alcuni di questi animali aerei è vede e so foto, in e sezioni seguenti mostremu 10 acelli volanti è insetti.
1. Aqua reale (Aquila chrysaetos)
Tipicamente, st'acellu vola circa 4.000 metri sopra u livellu di u mare, ancu se sò stati trovati esemplari cù una capacità di supera i 6.000 metri.
2. Rueppell's Gryphon (Gyps rueppelli)
Hè l'acellu vulante cù a più alta capacità di vulà, righjunghjendu più di 11 000 metri d'altura.
3. Falcone peregrinu (Falco peregrinus)
Hè l'acellu u più veloce in volu horizontale, righjunghji 200 km / h.
4. Colibri d'ape cubane (Mellisuga helenae)
Stu tipu di colibri hè u più chjucu acellu in u mondu (pesa menu di 2 grammi) è pò ghjunghje à una velocità di 50 km / h.
5. Blattone (Blattella germanica)
Questa hè una di e varietà di scarafaghji alati, cusì hà a capacità di vulà. A so dimensione hè chjuca, righjunghji à pena 2 cm di lunghezza.
6. Sterna artica (Sterna paradisaea)
A sterna artica o sterna artica hè un picculu acellu (25-40 cm) chì si distingue per i so viaghji migratorii, viaghjendu da l'Articu à l'Antartide è chì copre più di 40.000 km.
7. Fenicottu cumunu (Phoenicopterus roseus)
U fenicottu cumunu hè unu di l'acelli migratori più cunnisciuti in u mondu, chì sò animali chì volanu annantu à longhe distanze. Viaghja basatu annantu à a dispunibilità alimentaria, è pò viaghjà da l'Africa Occidentale à u Mediterraniu.
8. Libellula arancione (Pantala flavescens)
Stu tipu di libellula hè cunsideratu cum'è l'insettu migratoriu chì viaghja a distanza più longa, righjunghjendu più di 18.000 km.
9. Atlas moth (Attacus atlas)
Hè a più grande farfalla di u mondu, chì misura finu à 30 cm cù l'ale largamente aperte. Benintesa, precisamente per via di a so grande dimensione, u so volu hè più pesante è più lente di quellu di e spezie più chjuche.
10. Rossignolo (Luscinia megarhynchos)
U rusignolu hè un acellu cunnisciutu per u so bellu cantu, è questu acellu hè capace di emette toni assai varii, ch'ellu ampara da i so parenti è li trasmette à i so figlioli.
Se vulete leghje più articuli simili à Animali Aerei - Esempii è Caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.