Cuntenutu
- Alimentazione di cunigliulu novu
- U nidu di cunigliulu hè criticu per a vostra survival
- Alimentazione di cunigliulu novu
- Alimentà u ghjovanu cunigliulu
- Alimentazione di cunigli adulti
- Alimentazione di u Vechju Rabbit
- Alimentazione pruibita per i cunigliuli
I cunigli domestici sò mammiferi chì appartenenu à l'ordine Lagomorph, vale à dì, ùn sò micca roditori cume sò stati cunsiderati finu à u 20u seculu, sò di un ordine diversu. I cunigli sò animali suciali è intelligenti cù una speranza di vita di più di 10 anni. Cum'è cù i cani, si trovanu attualmente parechje razze di cunigliuli.
Se avete decisu di aduttà un cunigliulu, hè impurtante chì site infurmatu currettamente nantu à a dieta più adatta per i cunigliuli, assicurendu cusì una bona qualità di vita è un statu di salute pusitivu. Vi site mai dumandatu qualessu hè u megliu cibu per i cunigliuli? Cosa da offre un cunigliulu novu? In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu nantu à u alimentazione di cunigliulu in tutte e tappe, da cuccioli à anziani. Continuate à leghje è scopre i cunsiglii per chì u vostru cunigliulu sia sanu, felice è ben curatu.
Alimentazione di cunigliulu novu
I cunigliuli sò assai dilicati è necessitanu una cura particulare per sopravvivere. Normalmente hè a mamma chì deve alimentà i so criaturi cù u latte maternu, tuttavia, se a femina rifiuta i criaturi o more, duvete curà d'alimentà u cunigliulu novu per assicurà a so sopravvivenza.
Hè impurtante di enfatizà chì e probabilità di sopravvivenza di i cunigliuli sò bassi s'elli sò luntani da a so mamma, allora sì site incaricatu di curà i cunigliuli nati, vi raccomandemu di visità un veterinariu per assicurà a so salute è riceve cuncreti cunsiglii in cunsequenza.cù u casu.
U nidu di cunigliulu hè criticu per a vostra survival
Prima di cumincià à spiegà l'alimentazione di u cunigliulu novu, hè impurtante chì cunnosci qualchì cura cù i cunigliuli. Per questu, vale a pena di mette in risaltu a creazione di un spaziu "nidu" per i cunigliuli o una zona di sicurezza. Pudete fà cun una scatula di cartone, chì accoglierà alcuni asciugamani lanuginosi o un tappettu di pelliccia, pudete ancu combinà parechji materiali per fà u nidu di cunigliulu più comudu è dolce.
Duvete lascià stu nidu in un locu tranquillu, senza tiranti nè luce diretta. Inoltre, se l'invernu hè più severu in u vostru paese, duvete fà casu à a temperatura è offre una manta più spessa.
Alimentazione di cunigliulu novu
L'alimentazione di u cunigliulu natu ùn hè micca un compitu faciule, per questa ragione hè cunsigliatu di circà aiutu da un veterinariu specializatu in animali esotici per ch'elli possinu indicà accuratamente a procedura. Duvete avè un biberone cù un picculu nipple (cum'è quelli aduprati per i gattini) o una siringa senza punta è latte specificu per i gattini, vale à dì, latte maternu di cunigliulu hè vendutu in centri veterinarii, magazini di forniture per animali domestici o negozi in linea.
A quantità di latte hè di circa 3 millilitri durante a prima settimana di vita. À questu stadiu, hè cunveniente alimentallu circa trè volte à ghjornu è surveglialu regolarmente per assicurà chì tuttu và bè. Aumenta gradualmente a quantità di latte finu à ghjunghje à 15 millilitri durante 6 o 7 settimane. À partesi da a terza simana, lasciate piccule quantità di fenu frescu à a portata di u vostru cucciolu per ch'ellu possi cumincià à sperimentà.
Alcuni cunsiglii impurtanti per l'alimentazione di u cunigliu novu sò:
- Scumette sempre nantu à prudutti specifici per i cunigli;
- Nutrisci u to cucciolu à l'urizontale, mai cum'è un criaturu umanu;
- Pesa u cunigliulinu ogni ghjornu per assicurà l'aumento di pesu;
- Ùn furzate micca u cunigliulu à manghjà chì questu pò causà pneumonia per aspirazione;
- Visite u veterinariu se avete chì u cucciolu ùn defeca o ùn mostra sintomi di malatia;
- Ùn stimate micca troppu u cunigliulu natu, lasciatelu ripusà per l'ore necessarie.
Alimentà u ghjovanu cunigliulu
L'età di svezzamentu hè intornu à 8 settimane. Tuttavia, hè impurtante nutà chì ogni cunigliulu hà u so ritimu è chì alcuni cumincianu à manghjà alimenti solidi prima o dopu 8 settimane. A stu puntu hè digià pussibule di tenelu in una gabbia di dimensioni adatte. Per chì u benessere di l'animale sia assicuratu, e dimensioni minime per a gabbia devenu esse trà 1 metru è 1,5 metri, ma pò esse più alta se avete spaziu. Ùn vi scurdate di mette un nidu in a gabbia per chì u cunigliulu possi rifugià si.
Da u svezzamentu à 6 mesi di vita, u cunigliolu deve avè un fenu illimitatu dispunibule in a gabbia, da pudè assicurà un bonu transitu intestinale attivu è sanu. Hè impurtante chì u cunigliulu abbia sempre u fenu dispunibile postu chì u transitu intestinale per u cunigliulu puderia soffre di serii prublemi di salute. Inoltre, duvete ancu offre pellet illimitati di bona qualità, vale à dì quelli cumposti da 18% di fibra.
Pudete compie l'alimentu di i cunigliuli cù l'avena è cumincià à aghjunghje novi cibi dieta, fendu particularmente attenzione à i frutti è ligumi cunsigliatu per i cunigliuli. A causa di l'altu cuntenutu di zuccaru, i frutti devenu esse aduprati solu cum'è premii, ma pudete cumincià à offre foglie verdi cum'è rucola, escarola, foglie di carota, ecc ogni ghjornu. In più di l'alimentu, u cunigliulu deve sempre avè acqua fresca è pulita dispunibule.
Alimentazione di cunigli adulti
Quandu u vostru animale hà 6 o 7 mesi di vita hè digià cunsideratu cum'è cunigliulu adultu. À quellu puntu a vostra dieta cambierà per prevene l'obesità. Ogni cambiamentu in a dieta di u cunigliulu deve esse fattu gradualmente, chì questu pò purtà à prublemi gastrointestinali.
O fenu di cunigliulu l'adultu duveria esse offertu senza limiti postu chì continuerà à esse a basa di l'alimentu è a garanzia di un bon transitu intestinale. Allora assicuratevi chì sia fenu frescu è di bona qualità. Se u vostru cunigliulu ùn pare micca interessatu à manghjà fenu o hà smessu di manghjà, duvete purtallu à u veterinariu per escludere qualsiasi prublemi di salute, ma pudete ancu pruvà à rallegrallu cù sfarenti tippi di fenu è erbe, cum'è luzerna, trifogli , Fenu Timoteu, ecc.
À questu stadiu di a vita di u vostru animale domesticu duvete limità a quantità di pellet, perciò si consiglia di rivedere a quantità indicata per i cunigli adulti nantu à u fondu di u pacchettu. Di solitu varieghja secondu l'età è u pesu di u cunigliulu. Cunfirmate chì a quantità hè adatta è se avete qualchì domanda o se u vostru cunigliulu hà cambiamenti di pesu duverebbe cuntattate u veterinariu.
Alimentazione di u Vechju Rabbit
quandu u vostru cunigliulu compie sei anni significa chì site entrendu in vechjaia. Hè impurtante chì passiate più tempu è pagiate più attenzione à u cumpurtamentu, à l'abitudini è à e fece per rilevà qualsiasi prublema è assicurà a socializazione cutidiana chì u vostru animale hà bisognu.
I cunigli anziani cuntinueghjanu à mantene a listessa dieta cum'è i cunigli adulti, in ogni casu, in questu casu, un aumentu di pellet hè necessariu per mantene u pesu di u cunigliulu. Se cuminciate à nutà una perdita di pesu notevule, hè altamente raccomandatu di valutà cun u vostru veterinariu se a dose d'alimentazione hè adatta.
Per piacè nutate chì u i cunigli anziani anu bisognu di più affettu è attenzione. Arricurdatevi chì un cunigliulu pò campà più di 8 anni, ma questu dipende direttamente da a dieta, da a cura chì riceve è da a socializazione.
Alimentazione pruibita per i cunigliuli
Oltre à spiegà chì cibu per i cunigli hè u più adattu, hè impurtante chì sappiate chì sò cibu tossicu per u vostru animale domesticu:
- Frutti secchi;
- Semi;
- Zucchero;
- Salt;
- Frutta in sciroppu;
- Grassu;
- Amidu;
- lattuga iceberg;
- Patata;
- Cipolla;
- Agliu;
- Avucatu;
- Cioccolatu.
Inoltre, ci sò alcuni piante tossiche per i cunigliuli, cum'è:
- Foglie di tè;
- Fiore di Pasqua;
- Belladonna
- Orchidee;
- Cactus;
- Edera;
- Felce;
- Sardine;
- viscu;
- Narcissu;
- Cannabis;
- Aloe vera;
- Ginepru.
Ùn hè micca cunsigliatu di offre alimenti umani o qualsiasi derivati animali, ricordate chì i cunigli sò animali erbivori. L'alimentu frescu hè assai più benefiziu per u corpu di u cunigliulu è hà un gustu assai più vuluntariu, allora fate sempre attenzione à a data di scadenza.
Avà chì sapete di più nantu à a nutrizione di i cunigliuli, chì frutti è ligumi sò cunsigliati, chì cibi è piante sò pruibiti, site più prontu à aduttà un cunigliulu. Arricurdatevi chì i cuniglii salvatichi o quelli chì campanu in splutazioni anu un altru tippu di cibu, tuttavia, qualsiasi cunigliulu casanu prufittarà di e diete sopra menzionate.
Arricurdatevi chì qualsiasi cambiamentu in u cumpurtamentu di u to animale deve esse purtatu subitu à un veterinariu di fiducia. Solu un prufessiunale pò fà una diagnosi curretta è furnisce u trattamentu più adattu secondu e cundizioni è i bisogni di l'animali.