rabbia canina

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 5 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Nuvembre 2024
Anonim
Rabbia canina, muore 24enne che aveva salvato un cucciolo
Video: Rabbia canina, muore 24enne che aveva salvato un cucciolo

Cuntenutu

Hè prubabile chì u rabbia canina hè una cundizione più cunnisciuta è qualsiasi mammiferu pò infettassi di sta malatia è i cani sò i principali trasmittenti in u mondu sanu. I soli lochi in u mondu induve u virus di a rabbia ùn esiste micca sò l'Australia, l'Isule Britanniche è l'Antartide. In più di sti lochi, u virus di a rabbia esiste in altrò in u mondu. Hè causatu da un virus in a famiglia Rhabdoviridae.

Rilevà e so cause hè di primura per prevene sta cundizione, in listessu tempu hè di primura identificà i so sintomi per assicurà a sicurezza di quelli chì campanu cù l'animali. Arricurdatevi chì sta malattia hè mortale è pò influenzà l'omu. Dunque, tutti i paesi piglianu misure per prevene, cuntene è eliminà.


In PeritoAnimal spiegheremu in dettaglio tuttu ciò chì riguarda u rabbia in i cani, e so cause, sintomi è prevenzione.

Cumu si trasmette a rabbia?

A rabbia hè trasmessa per via di a trasmissione di u virus rhabdoviridae, chì hè nurmalmente trasferitu da u muzzicu o saliva di un animale infettatu. Tuttavia, alcuni casi sò stati documentati induve u virus di a rabbia hè statu trasmessu in particelle di aerosol chì flottanu in l'aria. Sti casi, quantunque, sò strani è sò accaduti solu in grotte induve campavanu parechji pipistrelli infettati.

In tuttu u mondu, i cuccioli sò i principali purtatori di sta malatia, in particulare quelli animali chì ùn anu micca ricevutu cura o vaccinazione puntuale. Tuttavia, a rabbia pò ancu esse trasmessa per mezu di u morsu di altri animali domestichi cum'è i misgi, o animali salvatichi cum'è moffetti, procioni o pipistrelli.


Oltre à influenzà letalmente u nostru cane, a rabbia diventa ancu pò infettà l'omu s'elli sò muzzicati da un animale infettu, dunque travaglià nant'à a so prevenzione è ricunnosce i so sintomi à tempu hè di primura per assicurà a salute di tutti i pruprietarii di animali.

Si sà chì u virus di a rabbia ùn dura tantu fora di un corpu vivu. Hè statu dichjaratu chì pò stà attivu in e carcasse di l'animali finu à 24 ore.

Sintomi di Rabbia

O virus di a rabbia hà un periodu d'incubazione chì varieghja trà trè è ottu settimane, ancu se in certi casi stu periodu pò esse un pocu più longu. Hà dinò diversi tempi d'incubazione in diverse spezie animali, è produce trè fasi di sintomi caratteristici, ancu se micca tutte e fasi sò sempre presenti. Ancu se tutti i mammiferi sò suscettibili à a rabbia, l'opossum hè cunnisciutu per esse purtatori asintomaticu in certi casi. In l'omu, i sintomi di solitu apparenze trà trè è sei settimane dopu l'infezzione, ma sò stati ancu segnalati casi di incubazione più lunghi.


I sintomi di sta cundizione, chì tocca u cervellu è u sistema nervosu centrale di l'animali, si presentanu di solitu in trè fasi, ma hè pussibule chì certi cuccioli ùn li mostrinu micca tutti, eccu perchè hè impurtante d'esse sempre attenti à ogni segnu chì indica chì a salute di u nostru animale ùn viaghja micca bè.

sintomi di rabia secondu e fasi sò:

  • Prima o fase prodromica: cù una durata vicinu à trè ghjorni, in questa tappa ci hè un cambiamentu di cumpurtamentu in l'animali chì pò diventà nervosu, spaventatu è ansiosu, isolendu si da u so ambiente. In casu d'animali chì ùn sò docili o aggressivi, ponu diventà affettuosi. Inoltre, hè cumunu d'avè frebba.
  • Seconda tappa o tappa furiosa: Si manifestanu segni più caratteristici di rabbia, ancu se sta fasa ùn accade micca sempre in tutti i cuccioli. I sintomi i più cumuni sò irritabilità, iperattività, pocu riposu è aggressività estrema, l'animale morderà tuttu ciò chì li entre in strada. Altri segni ponu accade, cum'è difficultà à truvà u vostru modu intornu è attacchi, sta tappa pò durà trà un ghjornu è una settimana.
  • Terza tappa o tappa paralitica: Alcuni cuccioli morenu prima di ghjunghje in questu stadiu, in chì i musculi di a testa è di u collu sò paralizati, rendendu impossibile per l'animali di inghjuttà saliva è causendu progressivamente un fallimentu respiratoriu chì porta à a morte di l'animali.

In u passatu, u diagnosticu di a rabbia era basatu annantu à un'analisi di u tessutu nervosu in u cervellu, dunque era necessariu uccidere u cane per diagnosticà s'ellu avia o micca rabbia. Attualmente, altre tecniche sò aduprate per diagnosticà a rabbia in anticipu, senza a necessità di tumbà l'animali. Frà queste tecniche hè u reazzione in catena di a polimerasi (PCR per e so acronimi in Inglese).

A rabbia hè curabile?

Sfurtunatamente u virus di a rabbia ùn ci hè trattamentu o curazioneDunque, à causa di l'intensità di i sintomi è perchè influenzanu u sistema nervosu centrale è u cervellu di l'animali, un cane cù a rabbia finisce per morire, tuttavia hè pussibile impedisce a diffusione di sta situazione per via di a vaccinazione.

In u casu di umani chì sò assai esposti à u mondu animale, cum'è in u casu di vuluntarii o di quelli chì sò stati muzzicati da qualsiasi animale, hè ancu pussibule di riceve u vaccinu antirabicu è di curà a ferita u più prestu pussibule per prevene l'infettati a saliva da a trasmissione di u virus.

Se un cane vi hà mossu è sospettate chì pudete avè a rabbia, cunsultate subitu un uspidale per riceve a rabbia, perchè pò salvà a vostra vita. Vi spieghemu questi dettagli in u nostru articulu nantu à cosa fà in casu di morsu di cane.

impedisce a zerga

Hè pussibule prevene a rabbia per via di a vaccinazione, chì a prima dosi deve esse ricevuta da u cane durante i primi mesi di vita. Dopu à u vaccinu antirabicu, duverete esse stimulatu parechje volte è cum'è urdinatu da u veterinariu.

Perchè sta cundizione si verifica spessu in animali abbandunati, hè assai impurtante chì, se decidite aduttà un animale domesticu in queste condizioni, purtatelu immediatamente à un veterinariu, ancu prima di purtallu in casa vostra, per avè una larga revisione medica è offerta voi tutte e vaccinazioni necessarie per assicurà a vostra salute è benessere.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.