Cuntenutu
- 1. Cioccolatu
- 2. Acetaminofenu
- 3. Alcali
- 4. Naftalina
- 5. Detergenti per lavanderia è addolcenti
- 6. Collutariu
- 7. Anticongelante
- 8. Imbiancatura di i vestiti
- 9. Semi di frutti
- 10. Piante ornamentali
I cuccioli sò animali curiosi per natura è hè normale chì certi volti finiscinu in difficultà per via di a so curiosità. Usanu a bocca per investigà tuttu à a so portata.
Què li pò causà assai guai quand'elli trovanu qualcosa dannosu per a so salute, soprattuttu se ùn l'avemu micca impeditu currettamente.
Per aiutà vi à prevene incidenti cù u vostru cane, in PeritoAnimal vi presenteremu una lista di 10 cose chì ponu tumbà u vostru cane, hè assai impurtante di piglià in contu st'elli ponu avè cunsequenze disastruose per u vostru cucciolu.
1. Cioccolatu
Benchì a cicculata sia un piacè per noi umani, ùn hè micca una bona idea di dà u to cane à a cicculata. In PeritoAnimal avemu digià spiegatu prima perchè un cane ùn pò manghjà cioccolatu, perchè u cicculata cuntene un sustanza tossica per elli, chjamata teobromina.
A teobromina hè un alcaloide ottenutu da a pianta di cacao chì stimula u sistema nervosu centrale, provoca bronchodilatazione è hà parechji effetti cardiovascolari. I cani ùn sò micca capaci di eliminà a teobromina facilmente è dunque diventa un agente tossicu per elli. Si stima chì solu sei grammi per libbra di pesu di cane ponu esse letali.
A più grande preoccupazione hè a cicculata scura, chì cuntene 10 volte più teobromina cà a cicculata à u latte. I segni di avvelenamentu à a cicculata canina includenu: attività generale aumentata, diarrea, vomitu, incontinenza urinaria, frequenza cardiaca aumentata, frequenza respiratoria aumentata, tremori è spasmi. Cusì, senza cicculata per u vostru cane.
Un bonu sustitutu per a cicculata hè a carruba, un alimentu chì sò capaci di sintetizà currettamente.
2. Acetaminofenu
Quale hè chì ùn hà micca pigliatu acetaminofene una volta in a so vita? L'acetaminofene hè un analgesicu eccellente chì toglie i mal di testa è l'altri disturbi di a vita muderna. Tuttavia, sta medicina hè velenu per i cani.
Face parte di i medicini umani pruibiti per i cani, è l'avvelenamentu paracetamol in i cani si face perchè u analgésicu danneghja u fegatu è i globuli rossi. Di conseguenza, un cane avvelenatu da acetaminofene pò more da necrosi epatica.
Si stima chì 150 milligrammi di acetaminofene per ogni libbra di u cane sia a dose letale. Ciò significa chì duie compresse di acetaminofene ponu uccidere u vostru cane. Dunque, ùn date micca u to cane à u paracetamolu, ancu sì a so testa face male!
3. Alcali
L'alcali cumuni in case sò i bleach, permanganate di potassiu è idrossidu ammoniu. Queste sostanze si trovanu in liquidi per scuppià i tubi, detergenti per bagnu, ammoniaca è detergenti per lavà i piatti. Sò ancu prisenti in batterie alcaline, cumprese batterie di clock (di tippu buttone).
Se un cane ingerisce una di queste cose, averà irritazione è brusgiate in e mucose di u trattu digestivu: bocca, esofago, stomacu, intestinu è colon.Stu dannu hè spessu fatale.
I sintomi di avvelenamentu alcalinu sò: irritazione di a mucosa orale, dolore à u torace, convulsioni, sbavate, mancanza d'appetitu è lentitudine. A morte accade di solitu in 24 ore da l'ingestione. Deve attentu assai è ùn lasciate micca queste cose à a portata di u vostru cucciolu.
4. Naftalina
i naftalini sò estremamente periculosu quandu sò ingeriti, da noi o da u nostru animale domesticu. L'avvelenamentu da naftalina danneghja u fegatu di i cani è affetta u sistema nervosu centrale. I so sintomi includenu vomitu è attacchi. Fate assai attenzione induve site piazzate queste palle è, se hè pussibule, ùn li aduprate micca.
5. Detergenti per lavanderia è addolcenti
Ancu se i detergenti ponu esse tossichi se u vostru cane li ingerisce, i dolci di lavanderia sò estremamente tossichi è pò causà a morte. L'addolcitori di lavanderia cuntenenu detergenti cationici, chì si trovanu ancu in disinfettanti è germicidi.
I sintomi di avvelenamentu cù queste sostanze includenu: ipersalivazione (sbavata), letargia, vomitu, ustioni in bocca, crisi, shock è coma.
6. Collutariu
Alcuni collutori cuntenenu Acidu boricu, chì hè altamente tossicu per i cani. Altri elementi cumuni in casa chì cuntenenu àcitu boricu sò suluzioni d'acidu boricu. pulizia di lente di cuntattu è suluzioni per a pulizia di denti falsi.
I sintomi chì un cane avvelenatu cù l'acidu boricu pò avè sò vomitu, sbavate, convulsioni è coma.
7. Anticongelante
Antifreeze hè truvatu trà i più grandi risichi per l'animali. I cani morenu ogni annu da avvelenamentu anticongelante.
Parechji cani finiscenu per more per antigel perchè queste sostanze anu un odore è gustu piacevuli per i cani. Cusì hè cumunu per i cuccioli di decide di pruvà stu liquidu chì li puzza cusì bè.
A cumpunente tossica di l'antifreeze hè l'etilenglicol, chì affetta a funzione renale è causa sintomi cum'è crisi, vomitu è letargia.
8. Imbiancatura di i vestiti
Imbiancatura di i vestiti è cumposti chì anu cloru sò assai tossichi per i cani. I sintomi chì causanu sò: vomitu, saliva è dolore addominale. Ùn lasciate mai ste sostanze à portata di u vostru cucciolu.
9. Semi di frutti
Parechji semi o semi di frutti sò tossichi per i cani. Alcuni grumi sò cusì grandi chì ponu ostaculà e vie respiratorie ma altri sò simpliciamente tossicu.
Dui di i fossi i più tossichi per i cani sò i fossi di pesca è di albicocca.
I cani, ancu s'elli sò più omnivori cà i carnivuri, ùn anu micca evolutu per alimentassi di semi. Dunque, u vostru sistema digestivu ùn pò micca trattà currettamente questi elementi. U risultatu pò esse disastrosu, allora impedite à u vostru cucciolu di ingestisce semi o semi di frutti.
Scuprite in a nostra lista di frutti è ligumi pruibiti per i cani altri alimenti vegetali chì ponu esse dannosi per u vostru animale domesticu.
10. Piante ornamentali
Cum'è e sementi di frutti, parechje piante ornamentali sò tossiche per i cani è altri animali. ben chì i cani manghjanu di solitu erba, apparentemente per migliurà a so digestione quandu mancanu fibre in a so dieta, ùn sò micca capaci di tollerà tutte e verdure.
I sintomi chì producenu l'avvelenamentu vegetale ponu varià. sicondu a spezia ingeritu, ma generalmente includenu vomitu è effetti nantu à u sistema nervosu centrale.
Alcune piante tossiche per i cani sò: pumate, spinaci, azalea, crocus d'autunno, avocado (foglie), oleander, actea, nighthade, nighthade, foxglove, cicuta, cicuta acquatica, ricino e giglio di valle. Ci sò ancu altre piante chì sò tossiche per i cani, dunque hè megliu a poda di u giardinu.