Cuntenutu
- Sintomi di Worms in Gatti
- Tipi di Vermi Intestinali in Gatti
- Nematodi in i misgi (vermi cilindrici)
- ascariasis
- hookworms
- Un gattinu pò esse infettatu?
- Trattamentu nematodu
- Cestodi in i misgi (vermi piatti)
- tenia caninu
- genere taenia
- Genere Echinococcus
- Vermi microscopichi in i misgi
- Giardiasis
- Apicomplexa Coccidia
- toxoplasmosi
- Prevenzione contr'à i vermi in i misgi microscopichi
- Cosa da fà se u mo misgiu hà vermi intestinali?
- Cumu deworm un gattu?
- Rimedi casani per i vermi di u ghjattu
- I vermi intestinali infettanu l'omu?
Tù vermi in i misgi sò probabilmente unu di i motivi i più frequenti per a cunsultazione veterinaria, soprattuttu quandu avemu appena adottatu un gattinu. Tuttavia, duvemu sapè chì i misgi adulti sò ancu suscettibili ad elli, ancu quelli chì campanu in casa, cum'è noi stessi li pudemu purtà in i nostri scarpi senza significatu. Da quì l'importanza di parassitarà i nostri misgi periodicamente, aduprendu sempre prudutti di prescrizione veterinaria.
A prisenza di ciò chì sapemu cumunimenti cum'è vermi in i misgi, prisenti in e feci di l'individuu, hè di solitu abbastanza per fà un diagnosticu. Tuttavia, ci sò alcuni sintomi menu evidenti, cume u mantellu grezzu è a distensione addominale chì ponu piattà a presenza di parassiti finu à chì l'infestazione sia generalizata.
In questu articulu PeritoAnimal parleremu in dettu di i vermi in i misgi è truverete una guida cumpleta specificamente nantu à i vermi intestinali in i misgi. Spiegheremu i sintomi, cumu si face u cuntagiu, chì opzioni di trattamentu esistenu, è assai di più!
Sintomi di Worms in Gatti
Micca tutti i parassiti intestinali sò facilmente rilevati da a presenza di vermi in e feci, dunque hè impurtante esse cuscenti di a sintomatologia a più cumuna di vermi in i misgi, chì include altre manifestazioni cliniche, cume:
- Perda di pesu
- Anemia
- Diarrea
- prublemi di crescita
- Cappotto sordu
- addome gonfiu
- abdomen inflamatu
- vomitu
- sgabelli scuri
- Gastrite
- Malabsorzione alimentaria
- Apatia
- diarrea sanguinosa
- Diarrea acquosa
Tipi di Vermi Intestinali in Gatti
Ci sò sfarenti tippi di vermi interni in i misgi, dunque hè impurtante amparà à differenzialli. Dopu, parleremu di i più cumuni: nematodi (vermi cilindrici), cestodi o tenia (vermi piatti), giardia, coccidia o toxoplasmosi, frà altri. Continuate à leghje per cunnosce li:
Nematodi in i misgi (vermi cilindrici)
Sottu à u nome nematodi sò raggruppati parechji tippi di parassiti chì puderianu esse classificati cum'è vermi per u so aspettu simile à ella. Dentru stu gruppu, i misgi sò spessu affettati da dui tippi di parassiti: lombriculi è anghjuli.
ascariasis
Quì truvemu Toxocara cati è Toxascaris leonina, quest'ultima essendu menu impurtante in termini d'incidenza è di sintomatologia. Senza dubbitu, a prevalenza di Toxocara cati rende necessaria una menzione più profonda: hà un ciclu biologicu direttu, ma assai cumplicatu, in fondu l'ovu esce è dopu qualchì ghjornu, una larva infettante (larva in u stadiu III). Questu ovu cù larva infettiva pò esse ingullitu da un gattinu, in questu casu l'ovu cova in l'intestinu. L-lll attraversa u muru intestinale è attraversu a circulazione ghjunghje à u fegatu è dopu à u pulmone (sistema portale).
Ci hè una nova muta per u prossimu stadiu larvale è, attraversu a tosse, chì produce flegma è un riflessu di deglutizione, sta larva passa in bocca è torna à u intestinu chjucu. Quì diventerà un adultu è si attaccherà à l'intestinu, pigliendu nutrienti direttamente è compete per l'assorbimentu cù u gattinu.
Ùn ingestenu micca sangue, ma arrubanu nutrienti, chì ponu purtà à sintomi ascaridi tipichi: giacca ruvida, pocu ingrossu di pesu, distensione di l'addome, vomitu cù vermi arrotulati cum'è bobine, diarrea ... A volte causanu ostruzione meccanica di l'intestinu avendu una quantità enorme di parassiti è ponu ancu causà a morte.
hookworms
In questu tipu di nematodu, truvemu u Tubaeform ancylostoma è u Uncinaria stenocephala. Anu ganci in a so bocca cù i quali s'attaccanu fermamente à l'intestinu chjucu per suchjà u sangue. Per questu, liberanu un anticoagulante è s'ellu ci hè troppu parassiti, causeranu un sanguinamentu considerableu, cù l'apparizione di feci di culore catramu. I sintomi caratteristici di i hookworms sò: anemia, debolezza è ancu morte se u gattinu hè assai parasitatu.
A so dimensione hè chjuca paragunata à l'ascaridi, 0,5-1,5 cm, è a forma di cuntagiu hè trasmissione (quandu si piglia u latte maternu), prenatale (in l'utru, e larve ponu attraversà a placenta, u gattinu nascerà infettatu, qualcosa chì ùn accade micca in Toxocara cati) è ancu percutanea, vale à dì, quandu u ghjattu calca nantu à e superfici cù larve infettive.
U ciculu biologicu hè listessu chè quellu di Toxocara cati, eccettu chì ùn pò micca attraversà a placenta è u so trattamentu hè ancu listessu. Pudemu truvà ospiti paratenichi: roditori, acelli, lombriculi, scarabeci ... L'ove cù larve infettive sò un pocu menu resistenti di quelli di l'ascaridi in l'ambiente, ma in cundizioni d'umidità elevata è di temperate mite, sò stabile.
Un gattinu pò esse infettatu?
Micca prubabile. In fatti, sti ascaridi anu parechje strategie è u peghju hè quellu chì si verifica se e larve infettive sò ingerite da una femina adulta di gattu cù un bonu statutu immune. E larve infettive attraversanu l'intestinu dopu a cova, ma sò dedicate à migrà attraversu l'organi di u corpu di u misgiu (e larve viscerali migranu): cervellu, core, fegatu, pulmone, musculu è ghiandola mammaria. ddà iddi fermanu arradicati, latente ancu dapoi anni. U bonu statutu immunitariu di u ghjattu li tene à badia.
Ma a gravidanza è dopu à a nascita pruvucanu a riduzzione di e difese è e larve "svegliate" è ponu passà da a glàndula mammaria via galactogenu à u gattinu. Una volta in questu, ùn hà micca bisognu di fà tutte e giuglie descritte sopra per diventà adultu, cambia direttamente in larva IV è in adulti, cù u nostru gattinu attivu è di lunghezza considerableu (3 à 15 cm) parassiti à trè settimane di età, solu per avè allattatu.
L'istintu di caccia di i misgi li face esposti in permanenza à sti vermi, postu chì i roditori o ancu i vermi di terra ponu ingestisce ova cù larve infettive in l'ambiente. Questu hà da aduprà a stessa strategia, migrendu versu u musculu è altri organi nantu à sti ospiti, dopu à u radicamentu è aspittendu un gattu per ingerisce u roditore per compie u so ciclu. U roditore agisce, in stu casu, cum'è "òspite paratenicu", u ciculu si ferma in ellu, serve solu cum'è veiculu. Per peghju, l'ove di l'ascaridae sò abbastanza resistenti in l'ambiente, pudendu stà stabile per mesi s'ellu ci sò umidità è cundizioni di temperatura accettabili. I terreni porosi sò ideale (es: rena).
Trattamentu nematodu
Milbemycin oxime (in compressa) hè un pruduttu ideale per adulti, o ancu selamectina (in pipetta), ma in gattini trà 3 settimane è trè mesi, l'ideale hè di aduprà un albendazole o fenbendazole (in sospensione) per parechji ghjorni, chì a so azzione lenta ma sicura li face sbarrazzassi à pocu à pocu di i parassiti è ùn impedisce micca l'intestinu.
Devenu esse parassiti ogni duie settimane, da trè settimane di età finu à trè mesi di età, è ogni mese finu à quandu sò sei mesi. tippu sali pirantel pamoate o febantel sò un pocu menu efficaci, ma in dosi adatte ponu copre assai l'ascaridi.
L'ideale seria di cuntinuvà a desparasitazione ogni trè mesi da sei mesi in poi, o più di modu regulare s'ellu ci sò zitelli è u misgiu sorte fora, ma pò ancu esse chì u nostru veterinariu sceglie di fluttà feci di tantu in tantu è di parassitallu in casu di fighjulendu l'ove ascaridi. Dunque, se suspettate questi vermi in i misgi, cercate subitu un prufessiunale.
Cestodi in i misgi (vermi piatti)
Continuendu cù i vermi in i misgi, specificamente quelli chì affettanu l'intestini, ci hè un altru gruppu maiò, i vermi piatti, chì includenu e famose tenia. Quì sottu, citaremu i più impurtanti:
tenia caninu
A tenia canina (Dipylidium caninum), chì pò ancu influenzà i misgi, hà bisognu di un ospitante intermediu per u so ciclu biologicu (indirettu). Hè di solitu purtatu da pulce in i misgi principalmente, ancu s'ellu pò ancu esse spartu da i pidochji in i misgi. Ùn osservaremu micca una sintomatologia assai evidente, eccettu per i proglottidi incinti in e feci di l'animali o in l'anus o qualchì pruritu anale. Hè trattatu cù praziquantel, chì richiede l'eliminazione di ospiti intermedi.
Scopri di più nantu à a tenia canina in u nostru articulu nantu à u vermu di tenia di cane - sintomi è trattamentu.
genere taenia
taeniformes hè u più impurtante, hè un altru cestode chì pò parasitizà u nostru ghjattu per ingestione di ospiti intermedi infettati, in questu casu roditori. Normalmente, ùn dà micca sintomi, forse prus anus, distensione addominale, mantellu sordu o scarsu ... È, benintesa, l'osservazione di proglottidi in gravidanza in feci.
Genere Echinococcus
Echinococcus granulosus hè unu di i vermi rari in i misgi, ma hè interessante di mintuvallu per via di a so impurtanza cum'è rispunsevule di una malattia cunnisciuta in l'omu, u cistu idaticu. Tuttavia, u misgiu hè un hoste assai improbabile, riportatu in pochi casi, cù u cane è a volpe chì sò l'ospiti i più impurtanti.
Vermi microscopichi in i misgi
Ci sò altri vermi in i misgi chì ponu influenzalli cullettivamente (allevatori, rifugi, colonie o rifugi, per esempiu). I più notevuli sò i protozoi, Frà i quali vale a menzione:
Giardiasis
A Giardiosi in i misgi hè duvuta à un protozoo flagellatu chì dà origine à un sintomatulugia chì varieghja da a diarrea intermittente, cù qualchì mucus è una goccia di sangue frescu, à un statu generale di bona salute o una assenza cumpleta di sintomi.
Prospera in ambienti umidi, è u u cuntagiu hè via oro-fecale, essendu impurtante a pulizia, a disinfezione è l'asciugatura di e superfici in queste cumunità. U trattamentu cunsiste à applicà fenbendazole per cinque ghjorni o aduprà metronidazole per un periudu di tempu ligeramente più longu. L'ultimu hè un antibioticu cù capacità antiprotozoale.
Apicomplexa Coccidia
Sò un altru tipu di protozoi, cum'è Grabbia, ma senza flagelli. Dentru à i coccidi truvemu u genaru isospora spp chì affetta principalmente i ghjovani gattini di gruppi felini, pruvucendu diarrea giallastra, ritardu di a crescita, mantellu grezzu è sordu, distensione addominale ...
In generale, e cundizioni gravi sò dovute à coinfezzione cù i batteri è hè cumunu di truvà infezioni asintomatiche chì sò autolimitanti. Sò diagnosticati da studiu coprologicu (l'oocisti si vedenu in e feci) ma certe volte sò necessarii falsi negativi è tecniche di rilevazione di laburatoriu. U trattamentu si compone di sulfonamidi (antibiotici cù azzione contr'à i protozoi) per 5-7 ghjorni o l'usu di diclazuril o toltrazuril in dosi uniche, una droga micca registrata per i felini ma aduprata spessu.
toxoplasmosi
U genaru toxoplasma hà cum'è solu riprisentante u Toxoplasma gondii, un altru tipu di coccide, tristemente famosu. O gattu è altri felini sò l'unicu ospitante definitivu di u parasite (a so ripruduzzione sessuale si face in u misgiu). u felinu si infetta manghjendu carne da i reservorii infettati cù l'oocisti di u parassita, in particulare i roditori.
Ancu se l'includemu in u gruppu di i vermi in i misgi chì affettanu l'intestinu, pò causà sintomi assai variati è di solitu micca acutu: anorexia, frebba, apatia, sintomi neurologichi, danni à l'ochji, dispnea ... Sintomi lievi, intermittenti è spessu ingannevuli. l'infezzione in uteru hè di solitu fatale. U più cumunu hè chì a coinfezione cù u virus Leucemia o l'immunodeficienza felina dà origine à sintomi di toxoplasmosi.
U trattamentu adattatu hè basatu annantu à l'usu di clindamicina per 4 settimane, duie volte à ghjornu, è e recidive sò frequenti. Diagnosticu per analisi coprologica ùn hè micca assai precisu, cum'è u ghjattu infettatu eliminà l'ova (oocisti) intermittentemente è di manera erratica, dunque, hè determinata a determinazione di anticorpi in u sangue cù metudi specifici, cun l'apparizione di sintomi clinichi chì indicanu stu protozoo.
Impedisce à u nostru misgiu di manghjà carne cruda, o accede à i roditori, hè u modu per evità u cuntagiu. Ùn hè micca cumunu chì i misgi sianu infettati per ingestione di oocisti sporulati in l'ambiente (l'omu hè infettatu da ùn lavà micca e verdure, per esempiu), postu chì queste si trovanu in e feci di l'altri misgi, è i felini ùn sò micca dati à a coprofagia (u attu di manghjà feci).
Andà regolarmente à u veterinariu serà di primura per sapè sì un gattu hà tossoplasmosi, assai impurtante in donne incinte, cumu pò influenzà u fetu. Tuttavia, se ci astinemu di manipulà e feci, a so trasmissione hè assai difficiule.
Prevenzione contr'à i vermi in i misgi microscopichi
E misure di disinfettazione è di pulizia sò di primura per evità e reinfezzioni, chì i gattini trattati ponu eliminà l'oocisti per un bellu pezzu, ancu s'elli anu superatu l'episodiu diarreicu, chì pò causà un nova infezzjoni in i so contraparti.
Cosa da fà se u mo misgiu hà vermi intestinali?
Avà chì simu familiari cù i vermi intestinali i più cumuni, sapete chì hè assai impurtante. deworm regularmente u to felinu. Tuttavia, se sospettate chì u vostru gattu soffre di una infestazione, hè altamente raccomandatu. andate à u veterinariu per determinà chì tippu di parassita si tratta è chì trattamentu serà u megliu dewormer da applicà da quellu menzionatu sopra.
Cumu deworm un gattu?
Avà chì sapete di i vermi in i misgi chì affettanu l'intestinu, capirete perchè hè cusì impurtante. deworm regularmente i misgi, internamente è esternamente. Ma ancu, se suspettate chì u vostru misgiu soffre di una infestazione generalizata, hè assai raccomandatu di andà à u veterinariu per determinà chì tippu di parassita l'affetta è chì trattamentu serà u più cunveniente per eliminallu definitivamente.
Benintesa, deve esse nutatu chì l'eliminazione di i vermi intestinali in i misgi ùn hè micca sempre faciule, cum'è avete vistu in e sezioni precedenti, in certi casi un trattamentu periodicu per prevene e recidive, in cui duvemu amministrà regolarmente medicazioni specifiche o antihelmintici.
Ci sò assai rimedii per i vermi in i misgi, tuttavia, ùn sò micca tutti efficaci quandu una infestazione generalizata hè dighjà accaduta, dunque vi raccomandemu di evità cumpletamente quelli chì ùn anu studii chì dimustranu a so efficacità, chì di solitu si trovanu in i supermercati è micca specializati magazzini. Scumanderemu sempre nantu à prudutti efficaci in vendita in cliniche veterinarie.
Rimedi casani per i vermi di u ghjattu
In internet pudemu truvà numerosi trucchi è rimedii casani per eliminà i vermi in i misgi, in ogni modu, i rimedii naturali sò spessu usati per prevene a so apparizione, micca per trattalli, postu chì sò dighjà prisenti in u corpu di u felinu. Dunque, ùn cunsigliemu micca l'usu di rimedii casani à i misgi di u vermu internu, soprattuttu quandu si parla di un gran numeru di parassiti.
In casu chì vulete impedisce a so apparizione cù rimedii naturali, hè cunsigliatu di cuntattà a veterinariu naturopaticu o olisticu, chì puderà cunsiglià ci in modu efficace è senza mette in periculu a salute di u nostru animale.
I vermi intestinali infettanu l'omu?
In conclusione, vi puderete chiede se nematodi, tenie è tenia ponu influenzà l'omu, nò? Beh allora, bisogna sapè chì IÈ, i vermi chì toccanu i misgi infettanu l'omu è pò esse particulari dannusu, in particulare per i zitelli.
Tù toxocara cati è casci pò causà infezioni in l'omu ingestendu accidentalmente ova cù una larva chì infetta, resultendu in a larva viscerale migrans, chì pò ghjunghje à l'ochju. Hè assai necessariu di fà attenzione cù i zitelli è seguità currettamente a parassita per evità lu. Cestodes, cum'è u Dipilydium caninum ponu influenzà l'umani s'elli ingestiscenu accidentalmente ospiti intermedi, cum'è pulci o pidochji in casu di zitelli.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Worms in Cats - Sintomi è Trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione nantu à e Malatie Parassitiche.