Cuntenutu
- origine di l'orsu neru
- Aspettu è caratteristiche fisiche di l'orsu neru
- cumpurtamentu di l'orsu neru
- ripruduzzione di l'orsu neru
- Statu di cunservazione di l'orsu neru
O orsu neru (ursus americanus), cunnisciutu ancu cum'è orsu neru americanu o baribale, hè una di e spezie d'orsi più cumuni è emblematichi in l'America di u Nordu, in particulare da u Canada è Stati Uniti. In fatti, hè pussibule chì l'avete vistu ritrattu in un famosu film o seria americana. In questa forma di PeritoAnimal, puderete cunnosce più dettagli è curiosità nantu à stu grande mammifaru terrestre. Leghje per amparà tuttu nantu à l'urighjini, l'aspettu, u cumpurtamentu è a ripruduzzione di l'orsu neru.
Surghjente- America
- Canada
- Stati Uniti
origine di l'orsu neru
l'orsu neru hè un spezie terrestri di mammiferi di a famiglia di l'orsi, originaria di l'America di u Nordu. A so populazione si estende da u nordu di u Canada è Alaska à a regione Sierra Gorda di u Messicu, cumprese e coste Atlantiche è Pacificu di u Stati Uniti. A più grande cuncintrazione d'individui si trova in e fureste è e regione muntagnose di u Canada è di i Stati Uniti, induve hè dighjà una spezia prutetta. In territoriu messicanu, e pupulazioni sò più scarse è generalmente limitate à e regioni muntagnose in u nordu di u paese.
A spezia hè stata discritta per a prima volta in u 1780 da Peter Simon Pallas, unu di i principali zoologi è botanichi tedeschi. Attualmente, 16 sottuspezie di orsu neru sò ricunnisciute è, curiosamente, ùn anu micca tutte e pellicce nere. Videmu prestu ciò chì 16 sottuspezie di orsu neru chì abitanu in America di u Nordu:
- Ursus americanus altifrontalis: habite à u nordu è à punente di u Pacificu, da a Culumbia Britannica à u nordu di l'Idaho.
- Ursus americanus ambiceps: Truvatu in Colorado, Texas, Arizona, Utah è u nordu di u Messicu.
- Ursus americanus americanus: abita in e regione orientale di l'Oceanu Atlanticu, à u sudu è à u livante di u Canada, è in Alaska, à u sudu di u Texas.
- Ursus americanus californiensis: si trova in a valle centrale di a California è u sudu di l'Oregon.
- Ursus americanus carlottae: stà solu in Alaska.
- Ursus americanus cinnamomum: abita in i Stati Uniti, in i stati di Idaho, Western Montana, Wyoming, Washington, Oregon è Utah.
- ursus americanus emmonsii: Truvatu solu in u Sudeste di l'Alaska.
- Ursus americanus eremicus: a so populazione hè limitata à u nordeste di u Messicu.
- Ursus americanus floridanus: abita in i stati di Florida, Georgia è sud di l'Alabama.
- Ursus americanus hamiltoni: hè una sottuspezia endemica di l'isula di Terranova.
- Ursus americanus kermodei: abita a costa centrale di a Culumbia Britannica.
- Ursus americanus luteolus: hè una spezia tipica di u Texas orientale, di a Louisiana è di u sud di u Mississippi.
- machette di ursus americanus: vive solu in Messicu.
- ursus americanus perniger: hè una spezia endemica di a penisula di Kenai (Alaska).
- Ursus americanus pugnax: Questu orsu vive solu in l'arcipelagu Alexander (Alaska).
- Ursus americanus vancouveri: abita solu l'isula di Vancouver (Canada).
Aspettu è caratteristiche fisiche di l'orsu neru
Cù e so 16 sottuspezie, l'orsu neru hè una di e spezie d'orsi cù a più grande diversità morfologica trà i so individui. In generale, parlemu di a grande orsu robustu, ancu s'ellu hè significativamente più chjucu di l'orsi bruni è di l'orsi pulari. L'orsi neri adulti sò di solitu trà Longu 1,40 è 2 metri è una altezza à u garrese trà 1 è 1,30 metri.
U pesu di u corpu pò varià significativamente secondu a sottuspezia, u sessu, l'età è l'epica di l'annu. E femine ponu pisà da 40 à 180 kg, mentre chì u pesu maschile varieghja trà 70 è 280 kg. Sti orsi ghjunghjenu di solitu à u so pesu massimu durante a caduta, quandu devenu cunsumà una grande quantità di cibu per preparassi per l'inguernu.
A testa di l'orsu neru hà una prufilu faciale drittu, cù picculi ochji marroni, un musu appuntutu è arechje arrotondate. U so corpu, invece, palesa un prufilu rettangulare, essendu un pocu più longu ch'è altu, cù e zampe posteriori visibilmente più longhe di u fronte (à circa 15 cm di distanza). E zampe posteriori lunghe è forti permettenu à l'orsu neru di mantene è marchjà in una pusizione bipede, chì hè un segnu distintivu di sti mammiferi.
Grazie à e so putenti artigli, sò ancu orsi neri capaci di scavà è scalà l'arburi assai facilmente. In quantu à u mantellu, micca tutte e sottuspezie di l'orsu neru presentanu un mantellu neru. À traversu l'America di u Nordu, si ponu vede sottuspezie cù cappotti marroni, rossu, cicculata, bionda, è ancu crema o biancastra.
cumpurtamentu di l'orsu neru
Malgradu a so grande dimensione è robustezza, l'orsu neru hè assai agile è precisu quandu caccia, è pò ancu scalà l'alti arburi di e fureste duv'ellu stà in l'America di u Nordu per fughje e minacce pussibuli o per ripusassi in pace. I so movimenti sò caratteristici di un mammiferu plantigratu, vale à dì, sustene pienamente e piante di i so pedi in terra quandu si cammina. Inoltre, sò nuvatori abili è spessu attraversanu grandi distese d'acqua per movesi trà l'isule di un arcipelagu o attraversà da a terra ferma à un'isula.
Grazie à a so forza, e so putenti artigli, a so velocità è i so sensi ben sviluppati, l'orsi neri sò eccellenti cacciatori chì ponu catturà prede di dimensioni diverse. In fatti, di solitu cunsumanu da termiti è picculi insetti à roditori, cervi, truite, salmoni è granchi. Eventualmente, ponu ancu prufittà di a carruia lasciata da altri predatori o manghjà ova per integrà l'ingestione di proteine in a so nutrizione. Tuttavia, i vegetali rapprisentanu circa 70% di u cuntenutu di i so dieta onnivora, cunsumendu assai erbe, erbe, bacche, frutti è pinoli. Anu ancu amatu u meli è sò capaci di scalà grandi arburi per ottene.
Durante a caduta, sti grandi mammiferi aumentanu significativamente a so alimentazione, postu chì anu bisognu d'ottene riserve energetiche sufficienti per mantene un metabolismu equilibratu durante l'inguernu. Tuttavia, l'orsi neri ùn ibernanu, invece mantenenu un tipu di sonnu invernale, durante u quale a temperatura di u corpu scende solu pochi gradi mentre l'animale dorme per lunghi periodi in a so grotta.
ripruduzzione di l'orsu neru
orsi neri sò animali soli chì uniscenu solu i so cumpagni cù l'arrivu di a stagione di accoppiamentu, chì si faci trà i mesi di maghju è aostu, durante a primavera è l'estate di l'emisferu nordu. In generale, i masci ghjunghjenu à a maturità sessuale da u terzu annu di vita, mentre chì e femine u facenu trà u secondu è u nonu annu di vita.
Cum'è l'altri tippi d'orsi, l'orsu neru hè un animale viviparu, chì significa chì a fecundazione è u sviluppu di i discendenti si facenu in l'utru di a femina. L'orsi neri anu ritardatu a fecundazione, è l'embrioni ùn cumincianu à sviluppassi finu à una decina di settimane dopu a copulazione, per impedisce à i cuccioli di nasce in autunno. U periodu di gestazione in sta spezia dura trà sei è sette mesi, à a fine di i quali a femina darà a nascita à una o duie prole, chì nascenu senza peli, cù l'ochji chjusi è cù pesu mediu da 200 à 400 grammi.
I cuccioli seranu allattati da e so mamme finu à l'età di ottu mesi, quandu anu da cumincià à sperimentà cù alimenti solidi. Tuttavia, resteranu cù i so genitori per i primi dui o trè anni di vita, finu à ch'elli ghjunghjenu à a maturità sessuale è sianu pronti à vive solu. A vostra speranza di vita in u so statu naturale pò varià trà 10 è 30 anni.
Statu di cunservazione di l'orsu neru
Sicondu a Lista Rossa IUCN di Specie in Periculu, l'orsu neru hè classificatu cum'è in statu di menu primura, principalmente per via di a misura di u so habitat in America di u Nordu, a poca presenza di predatori naturali è iniziative di prutezzione. Tuttavia, a pupulazione di l'orsi neri hè diminuita significativamente in l'ultimi dui seculi, principalmente per via di a caccia. Si stima chì circa 30.000 individui sò cacciati ogni annu, principalmente in Canada è in Alaska, ancu se st'attività hè legalmente regulata è a spezia hè prutetta.