Cuntenutu
- Cause di torsione gastrica in i cani
- Sintomi di torsione gastrica in cani
- Diagnosticu
- Trattamentu
- Prevenzione
U torsione gastrica in i cani hè un sindromu tipicu di e razze maiò (Pastore Tedescu, Danese, Schnauzer Gigante, San Bernardu, Dobermann, ecc.) in u quale ci hè una distensione impurtante è una torsione di u stomacu, cunsequenza di l'accumulazione di gasi, cibu o liquidi .
I ligamenti in u stomacu ùn ponu micca supportà l'inflammi di u stomacu, pruvucendu u stomacu à torce nantu à u so assi. In cundizioni nurmali, u stomacu di u cucciolu viota u so cuntenutu cù i so propri miccanismi fisiologichi, ma in questu casu, l'animali ùn pò micca scaricà u cuntenutu è u stomacu cumincia à dilatassi. Di conseguenza, u cane cerca di vomità per espellere u cuntenutu di u stomacu è u stomacu finisce per girà nantu à sè stessu, ostaculendu cumpletamente l'orifizii chì u cunnettanu cù l'esofago è l'intestinu. Quandu provoca a torsione, l'arterie, e vene è i vini sanguini di u trattu digestivu sò cumpressi è, di conseguenza, a circolazione sanguigna hè interrotta è alcuni organi cessanu di funzionà. Hè una malatia grave chì, s'ellu ùn hè trattata à tempu, pò causà a morte di l'animali.
Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal per sapè tuttu torsione gastrica in i cani, a toia sintomi è trattamentu.
Cause di torsione gastrica in i cani
Ancu se a torsione gastrica pò accade in ogni razza, sò e razze più grandi chì sò più propensi à soffre, è ancu quelle cù u pettu prufondu, cum'è u barbonu mediu è u pugile. Hè ancu una di e malatie più frequenti di Weimaraner.
E cause chì danu origine à stu prublema sò e seguenti:
- Grande assunzione di alimenti o liquidi: l'animale ingera assai cibu o liquidi rapidamente è dopu eserciziu. Hè tipicu di i ghjovani cuccioli di grande razza. In i cani anziani accade di solitu per via di una cumulazione d'aria chì ùn pò micca esse evacuata fisiologicamente.
- Stressu: pò accade in cuccioli chì sò facilmente stressati per via di cambiamenti in a so rutina, accoppiamentu, eccitazione eccessiva, ecc.
- Storia di famiglia di torsione gastrica.
Sintomi di torsione gastrica in cani
Postu chì sta malattia pò accade in qualunque cane è deve riceve a cura necessaria u più prestu pussibule, hè impurtante cunnosce i sintomi in modo da pudè agisce à tempu. Cusì, i segni i più cumuni chì un cane pò avè a distensione di u stomacu o a torsione gastrica sò:
- Tentativi di vomitu senza successu è nausea: L'animale prova à vomità ma ùn riesce micca à fà.
- Ansietà è Agitazione: U cane si move sempre è diventa inquietu.
- saliva abbundante.
- abdomen dilatatu: A dilatazione di l'addome hè nutata.
- difficultà à respirà.
- Debbulezza, depressione è mancanza d'appetitu.
Se u vostru cane hà unu di sti sintomi, deve purtà lu subitu à u veterinariu, cum'è pudete soffre di un episodiu di dilatazione gastrica è torsione.
Diagnosticu
U veterinariu face u diagnosticu di torsione gastrica o dilatazione basatu annantu à i sintomi clinichi chì u cane presenta è alcune caratteristiche addiziunali. A razza è a storia di u cane ponu sustene u diagnosticu, postu chì, cum'è menzionatu prima, sta malattia hè più frequente in alcune razze di cani è in cani chì l'anu subita prima.
sò ancu abituati à piglià i raggi X per cunfirmà stu diagnosticu. A radiografia permette di vede chjaramente se u stomacu hè distesu o micca. Inoltre, se u stomacu hà giratu, u piloru (orifiziu chì cullega u stomacu cù l'intestinu) hè spiazzatu da a so pusizione nurmale.
Trattamentu
Ùn ci hè micca rimedii casali o trucchi chì pudete applicà, data a torsione gastrica di u cane chì duverebbe andate subitu à u veterinariu postu chì hè una emergenza induve a vita di u cane hè in periculu.
Pruvate à trattallu cun cura finu à chì ghjunghjite à u veterinariu di fiducia, perchè duverebbe ancu impedisce di messe troppu. U veterinariu sederà l'animali è amministrerà fluidi è antibiotici. Una prucedura serà realizata per estrarre u cuntenutu stomacu cù un tubu gastricu chì serà messu in bocca di l'animali è u stomacu serà lavatu. Infine, una cirurgia serà realizata, in chì u stomacu serà fissu à u muru addominale (gastropessia), per riduce u risicu di un'altra volta.
U pronosticu varia secondu a gravità di a malatia. Quandu a dilatazione è a torsione sò trattate prestu, u pronosticu hè generalmente favorevule. Tuttavia, se a necrosi hà cuminciatu à accade, u tassu di mortalità hè altu ancu dopu a chirurgia. I cani chì sò più di 48 ore dopu l'operazione tendenu à avè una bona probabilità di sopravvivere. Dunque, hè di primura cunsultà un centru medicu veterinariu u più prestu pussibule, sì u vostru animale ùn face micca pò more in qualchì ora.
Prevenzione
In particulare d'estate, hè assai impurtante esse preparatu è informatu per evità una pussibile torsione gastrica, quì sottu vi demu qualchì cunsigliu:
- sparte u manghjà: si tratta di prevene à i nostri animali da ingestisce una grande quantità di cibu. U scopu hè di sparghje l'alimentu per tutta a ghjurnata.
- Evite di beie troppu acqua di fila: soprattuttu dopu à pranzi.
- Limità l'eserciziu: evità di fà troppu attività fisica prima è dopu i pranzi, lascendu un margine di 2 ore.
- Ùn furnite micca manghjà tardi di notte.
- Ùn stressate micca l'animali mentre manghjate: duvemu lascià l'animali manghjà calmu è senza stressallu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.