Cuntenutu
- Quantu ci hè leoni in u mondu?
- Caratteristiche di u Leone
- Tipi di lioni è e so caratteristiche
- Lione di Katanga
- Lione Congo
- Lion Sudafricanu
- Atlas Lion
- lion nubian
- Lione asiaticu
- Lione senegalese
- Tipi di leoni in periculu
- Tipi di leoni estinti
- lione neru
- leone di caverna
- Primitivu leone di caverna
- leone americanu
- Altre sottuspezie di leone estinte
U lione hè in cima di a catena alimentaria. A so dimensione impunente, a forza di e so artigli, mascelle è u so rughjone ne facenu un avversariu difficiule da superà in l'ecosistemi chì abita. Malgradu questu, ci sò alcuni leoni estinti è spezie di leoni in periculu.
Hè vera, c'eranu è ci sò ancu parechje spezie di stu tamantu felinu. Cù questu in mente, in questu articulu PeritoAnimal, parlemu tippi di lioni è sparte una lista cumpleta cù e caratteristiche di ognuna di elle. Continuate à leghje!
Quantu ci hè leoni in u mondu?
Attualmente, solu sopravvive una spezia di lione (panthera leo), da quale derivenu 7 sottuspezie, ancu s'ellu ci sò stati assai altri. Alcune spezie sò sparite migliaia d'anni fà, mentre chì altre sò sparite per via di l'omu. Inoltre, tutte e spezie di leoni sopravviventi sò in periculu di estinzione.
Stu numeru currisponde à i lioni chì appartenenu à a famiglia di i misgi ma a sapiate chì ci sò ancu tippi di leoni marinis? Hè vera! In u casu di questu animale marinu, ci sò 7 gnumari cù parechje spezie.
Avà chì sapete quanti tippi di lioni ci sò in u mondu, leghjite puru per cunnosce ognunu!
Caratteristiche di u Leone
Per cumincià sta lista cumpleta di caratteristiche, parlemu di u lione cum'è una spezia. panthera leo hè a spezia da a quale discendenu e sfarente sottuspezie di leone attuali. In fattu, a Lista Rossa di l'Unione Internaziunale per a Conservazione di a Natura (IUCN) ricunnosce solu sta spezia è definisce panthera leopersica è panthera leo leo cum'è l'unica sottuspezia. Tuttavia, altre liste tassonomiche, cume ITIS, identificanu più varietà.
L'habitat di u lione hè u pratu, savane è giungla d'Africa. Campanu in bande è sò generalmente cumposti da unu o dui lioni masci è parechje femine.Un lione campa una media di 7 anni è hè cunsideratu u "rè di a giungla" per via di a so furia è di a so grande capacità di caccia. In questu sensu, deve esse nutatu chì questu hè un animale carnivore, chì pò alimentà cù antilopi, zebre, etc., è chì e femine sò incaricate di caccia è di mantene a banda bè alimentata.
Un'altra di e caratteristiche più notevuli di i leoni hè u so accentuatu dimorfisimusessuale. I masci tendenu à esse più grandi di e femine è anu una criniera abbundante, mentre chì e femine anu tuttu u so mantellu cortu è uniforme.
Tipi di lioni è e so caratteristiche
À sottuspezia di lione chì esistenu attualmente è sò ricunnisciuti da e varie urganizazioni ufficiali sò i seguenti:
- Leone di Katanga;
- Lion-di-u-Congo;
- Leone Sudafricanu;
- Atlas Lion;
- Lione Nubianu;
- Lione Asiaticu;
- Lion-of-senegal.
Dopu, videremu e caratteristiche è i fatti divertenti nantu à ogni leone.
Lione di Katanga
Frà i tippi di lioni è e so caratteristiche, u leone Katanga o Angola (Panthera leo bleyenberghi) hè distribuitu in tutta l'Africa australe. Hè una grande sottuspezia, capace di ghjunghje finu à 280 chilò, in u casu di i masci, ancu se a media hè di 200 chilò.
In quantu à u so aspettu, spiccanu u culore sabbiosu caratteristicu di u mantellu è una criniera spessa è impunente. A zona più esterna di a criniera pò cumparisce in una cumbinazione di marrone chjaru è caffè.
Lione Congo
U Lione Congo (Panthera leo azandica), chjamatu ancu lione nordu-cungu, hè una sottuspezia distribuita in e pianure di u cuntinente africanu, in particulare in Uganda è in a Republica di u Congo.
Si caratterizeghja per misurà trà 2 metri è 50 centimetri è 2 metri 80 centimetri. In più, pesa trà 150 è 190 chilò. I masci anu una criniera caratteristica, ancu se menu frondosa chè in altre varietà di leone. u culore di u mantellu varieghja da a rena classica à u marrone scuru.
Lion Sudafricanu
O panthera leo krugeri, chjamatu leone-transvaal o leone sudafricanu, hè una varietà di a parte miridiunali di l'Africa, surella di u lione Katanga, ancu s'ellu a supera in taglia. I masci di sta spezia righjunghjenu sin'à 2 metri è 50 centimetri di lunghezza.
Ancu se anu u culore tipicu di sabbia in u mantellu, hè da sta varietà chì a rara Lione Biancu. U lione biancu hè una mutazione di krugeri, cusì chì u mantellu biancu apparisce per via di un genu recessivu. Malgradu a bellezza, elli sò vulnerabili in natura perchè hè difficiule di camuffà u so culore chjaru in a savana.
Atlas Lion
Chjamatu ancu u Lione di Barberia (panthera leo leo), hè una sottuspezia chì hè diventata estinta in natura versu u 1942. Si suspetta chì ci sò parechji esemplari in i zoo, cum'è quelli chì si trovanu in Rabat (Maroccu). Tuttavia, a ripruduzzione cù altre sottuspezie di lione complica u compitu di creà individui puri di leone Atlas.
Sicondu i registri, sta sottuspezia seria una di e più grande, carattarizata da una grande è frondosa criniera. Stu lione campava à tempu in e savane è in e giungle africane.
lion nubian
Un altru di i tippi di lioni chì esistenu sempre hè u Panthera leo nubica, una varietà chì abita l'Africa orientale. U so pesu corpu hè in a media di e spezie, vale à dì, trà 150 è 200 chilò. U masciu di sta sottuspezia hà una criniera abbundante è più fosca à l'esternu.
Un fattu curiosu di sta spezia hè chì unu di i misgi aduprati per u famosu logu Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) era un lione nubianu.
Lione asiaticu
U Lione Asiaticu (panthera leo persica) hè urighjinaria di l'Africa, ancu s'ellu oghje pò esse trovu in zoo è riserve di u mondu.
sta varietà hè più chjucu cà altri tippi di leoni è hà un mantellu più chjaru, cù una crini rossa in i masci. Oghje ghjornu, face parte di i tippi di lioni à risicu di estinzione per via di l'habitat riduttu, di u braconnage è di a rivalità cù l'abitanti di e zone induve campanu.
Lione senegalese
L'ultimu nantu à a lista di i tipi di leoni è e so caratteristiche hè u Panthera leo senegalensis o lionu Senegal. Vive in mandrie è misura circa 3 metri, inclusa a so coda.
Sta sottuspezia hè in periculu di estinzione per via di u braconnage è di l'espansione di e cità, ciò chì riduce a quantità di prede dispunibili.
Tipi di leoni in periculu
Tutti i tippi di lioni sò in periculu di estinzione, alcuni in una situazione più critica di l'altri. À u filu di l'anni, e pupulazioni in natura sò calate è ancu e nascite prigiunere sò scarse.
Trà u ragioni chì minaccianu u lione è a so sottuspezia, sò i seguenti:
- Espansione di e zone cummerciale è residenziale, chì riducenu l'habitat di u lione;
- Riduzzione di e spezie chì nutriscenu u lione;
- Intruduzioni d'altre spezie o rivalità cù altri predatori per e prede;
- braconnage;
- Espansione di l'agricultura è di l'allevu;
- Guerra è cunflitti militari in l'habitat di i leoni.
Questa lista cumpleta di caratteristiche è fatti divertenti nantu à i lioni include ancu e spezie chì mancanu. Dopu, scuntrà i leoni estinti.
Tipi di leoni estinti
Sfurtunatamente, parechje spezie di leoni anu cessatu di esiste per vari motivi, alcuni per via di l'azione umana. Quessi sò i tippi di leoni estinti:
- Lione Neru;
- Leone di caverna;
- Leone di grotta primitiva;
- Lion americanu.
lione neru
O Panthera leo melanochaitus, chjamatu leone neru o cape, hè sottuspezia dichjarata estinta in u 1860. Prima di sparì, abitava u suduveste di u Sudafrica. Ancu s'ellu ci hè poca infurmazione annantu à ellu, pesava trà 150 è 250 chilò è campava solu, à u cuntrariu di e bande cumune di lioni.
I masci avianu una criniera nera, da quì u nome. Sò spariti da u cuntinente africanu durante a culunizazione inglese, quandu sò diventate una minaccia attaccendu spessu e populazioni umane. Malgradu a so estinzione, i lioni in a regione di u Kalahari sò cunsiderati chì anu una struttura genetica di sta spezia.
leone di caverna
O Panthera leo spelaea era una spezia truvata in a penisula iberica, in Inghilterra è in Alaska. Abitava a Terra durante u Pleistocene, 2,60 milioni d'anni fà. Ci hè testimunianze di a so esistenza grazia à e pitture rupestri di 30.000 anni fà è à i fossili truvati.
In generale, e so caratteristiche eranu simili à quelle di u lione attuale: trà 2,5 è 3 metri di lunghezza è 200 chilò di pesu.
Primitivu leone di caverna
U leone di a caverna primitiva (Panthera leo fossilis) hè unu di i tippi estinti di lioni, è hè sparitu in u Pleistocene. Hè ghjuntu finu à 2,50 metri di lunghezza è abitava u Europa. Hè unu di i più antichi fossili felini estinti mai trovati.
leone americanu
O Panthera leo atrox s'hè spartu in l'America di u Nordu, induve hè pussibule ch'ella ghjunghjissi à traversu u strettu di Bering prima ch'ella fessi a deriva cuntinentale. Forse era u più grande spezia di lione di a storia, si crede chì misurava guasi 4 metri è pesava trà 350 è 400 chilò.
Secondu e pitture rupestri truvate, sta sottuspezia ùn avia micca una criniera o avia una criniera assai scarsa. Sparitu durante l'estinzione di massa di a megafauna accaduta in u Quaternariu.
Altre sottuspezie di leone estinte
Queste sò altre varietà di lioni chì sò ancu estinte:
- Leone Beringianu (Panthera leo vereshchagini);
- Leone di Sri Lanka (Panthera leo sinhaleyus);
- Leone Europeu (panthera leo europea).
Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di Lioni: Nomi è Caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.