Tipi di insetti: nomi è caratteristiche

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 3 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Biosicurezza: ll controllo di insetti e roditori in stalla
Video: Biosicurezza: ll controllo di insetti e roditori in stalla

Cuntenutu

L'insetti sò artropodi esapodi, cusì i so corpi sò spartuti in a testa, u torace è l'addome. Inoltre, tutti anu sei zampe è duie coppie di ali chì spuntanu da u pettu. Tuttavia, cum'è vedemu più tardi, questi appendici varienu secondu ogni gruppu. In fatti, inseme cù l'antenne è e parti buccali, hè pussibule distingue facilmente i sfarenti tippi d'insetti chì esistenu.

Stu gruppu di animali hè u più diversu è cuntene circa un milione di spezie. Tuttavia, si crede chì a maiò parte ùn sò ancu stati scuperti. Vulete sapè di più nantu à l'insetti? In questu articulu PeritoAnimal, spiegheremu ciò chì tippi d’insetti, i so nomi, caratteristiche è più.


Classificazione d'insetti

Per via di a so enorme diversità, a classificazione di l'insetti include un gran numeru di gruppi. Dunque, vi spiegheremu nantu à i tipi di insetti più rappresentativi è cunnisciuti. Quessi sò l'ordini seguenti:

  • Odonata;
  • Ortoptru;
  • Isoptera;
  • Hemiptera;
  • Lepidotteri;
  • Coleoptera;
  • Diptera;
  • Imenotteri.

Odonata

L'odonati sò unu di i più belli insetti in u mondu. Stu gruppu include più di 3.500 spezie distribuite in u mondu. Si tratta di libellule (infraordine di Anisoptera) è di damiselle (subordine di Zygoptera), insetti predatori cù discendenti acquatichi.

L'odonati anu duie coppie di ali è zampe membranose chì servenu à catturà e prede è à afferrà u sustratu, ma micca à marchjà. I so ochji sò cumposti è apparisce à parte in e fanciulle è vicini trà e libellule. Sta funzione permette di diferenzialli.


Alcuni tipi di insetti chì appartenenu à stu gruppu:

  • Calopterix virgo;
  • Cordulegaster boltoni;
  • Libellula Imperatore (Anax imperator).

ortoptera

Stu gruppu hè quellu di e salcicce è i grilli chì totalizanu più di 20.000 spezie. Ancu s’elli si trovanu guasi in u mondu sanu, preferiscenu e regione è e stagione più calde di l’annu. Sia i ghjovani chì l'adulti si nutriscenu di piante. Sò animali ametabolichi chì ùn sò micca sottumessi à a metamorfosi, ancu se subiscenu alcuni cambiamenti.

Pudemu distingue facilmente sti tippi d'animali perchè e so ali anteriori sò parzialmente indurite (tegminas) è e so zampe posteriori sò grandi è forti, perfettamente adattate per saltà. Di solitu anu culori verdi o marroni chì l'aiutanu à camuffà si in u so circondu è à piattassi da u grande numeru di predatori chì li caccianu.


Esempii di Insetti Ortoptere

Alcuni esempi di cavallette è grilli sò:

  • Hope o Green Cricket (Tettigoria viridissima);
  • Cricket di talpa europea (Gryllotalpa gryllotalpa);
  • Euconocephalus thunbergii.

isotteri

U gruppu di termite include circa 2.500 spezie, chì sò tutte assai abbundanti. Sti tipi d'insetti si nutriscenu di solitu di legnu, ancu s'elli ponu manghjà altre sostanze vegetali. Campanu in grandi tumuli di termite custruiti in legnu o in terra è anu castes assai più cumplesse di ciò chì sapemu.

A so anatomia dipende da e diverse caste. Tuttavia, anu tutti grandi antenne, gambe di locomotiva, è un addome di 11 parti. In quantu à l'ale, apparenze solu in i ghjucatori principali. U restu di e caste sò insetti apter.

Esempii di insetti Isoptera

Alcune spezie di termiti sò:

  • Termite di legnu umitu (Kalotermes flavicollis);
  • Termite di legnu seccu (cryptotermes brevis).

hemipterus

Sti tipi d'insetti si riferenu à e cimici di u lettu (subordine eteroptru), afidi, insetti scala è cicale (Homoptera). In totale sò più di 80.000 spezie, essendu un gruppu assai diversu chì include insetti acquatichi, fitofagi, predatori è ancu parassiti ematofagi.

E cimice anu emelielitri, vale à dì chì e so ante sò dure à a basa è membranose à l'apice. Tuttavia, l'omopteri anu tutte e so ali membranose. A maiò parte anu antenne ben sviluppate è un bocchinu chì muccica.

Esempii di Insetti Hemiptera

Alcuni esempi di sti tippi di insetti sò:

  • Barbieri (Triatoma infestans);
  • Pidou di fasgiolu (aphis fabae);
  • Cicada orni;
  • Carpocoris fuscispinus.

Lepidotteri

U gruppu di lepidotteri include più di 165.000 spezie di farfalle è falene, hè unu di i tippi di insetti più diversi è abbundanti. L'Adulti si nutriscenu di nettaru è sò impollinatori, mentre chì e larve (bruchi) sò erbivori.

Trà e so caratteristiche spiccanu a metamorfosi cumpleta (olometabolica), e so ale membranose ricoperte di squame è a so proboscide, una bocca assai allungata chì si arriccia quandu ùn si manghjanu.

Esempii di insetti lepidotteri

Alcune spezie di farfalle è falene sò:

  • Atlas moth (atlas atlas);
  • Falena imperatore (Thysania agrippina);
  • Skull Boboleta (Atropos Acherontia).

Coleoptera

Hè stimatu chì ci sò più di 370.000 spezie cunnisciutu. Frà elle, ci sò insetti sfarenti quant'è a vacca d'oru (Lucanucervu) è coccinelle (Coccinellidae).

A caratteristica principale di stu tippu d'insettu hè chì e so ali anteriori sò cumpletamente indurite è sò chjamate elitri. Coprenu è prutegenu u spinu di l'ale, chì sò membranose è sò aduprate per vola. Inoltre, l'eliters sò essenziali per cuntrullà u volu.

Diptera

Sò mosche, zanzare è mosche di cavalli chì riuniscenu più di 122 000 spezie distribuite in u mondu. Sti insetti sò sottumessi à a metamorfosi durante u so ciclu di vita è l'adulti si nutriscenu di liquidi (nettaru, sangue, ecc.), Postu chì anu un sistema di labbra succhendu a bocca.

A so caratteristica principale hè a trasformazione di e so ali posteriori in strutture chjamate armi basculanti. L'ale anteriori sò membranose è li battenu per volà, mentre i rockers li permettenu di mantene l'equilibriu è di cuntrullà u volu.

Esempii di Insetti Diptera

Alcuni tipi di insetti appartenenti à stu gruppu sò:

  • Zanzara Tigre Asiatica (Aedes albopicus);
  • mosca tsse (genus Glossine).

Imenotteri

Imenotteri sò formiche, vespe, api è sinfiti. Hè u secondu gruppu più grande di insetti, cù 200 000 spezie discritte. Parechje spezie sò suciali è urganizate in casti. Altri sò solitarii è spessu parasitoidi.

Fora di i sinfiti, u primu segmentu di l'addome hè unitu à u torace, ciò chì li permette una grande mobilità. In quantu à e parti di a bocca, questu hè un masticu in predatori cum'è vespe o ventu di labbra in quelli chì si nutriscenu di nettaru, cum'è l'ape. Tutti sti tippi d'insetti anu musculi alari putenti è un sistema glandulare assai sviluppatu chì li permette di cumunicà assai efficacemente.

Esempii di insetti hymenopteran

Alcune spezie chì si trovanu in stu gruppu di insetti sò:

  • Asian Wasp (vespa velutina);
  • Vespe Potter (Eumeninae);
  • Masarinae.

Tipi di insetti senza ali

À u principiu di l'articulu, avemu dettu chì tutti l'insetti anu duie coppie d'ale, in ogni modu, cum'è avemu vistu, in parechji tippi d'insetti ste strutture sò state trasfurmate, dendu origine à altri organi, cum'è l'elitri o i bracci basculanti.

Ci sò ancu insetti apterosi, vale à dì chì ùn anu micca l'ale. Hè u risultatu di u vostru prucessu evolutivu, hè perchè l'ale è e strutture necessarie per u so muvimentu (musculi di l'ale) richiedenu molta energia. Dunque, quandu ùn sò micca necessarii, tendenu à sparisce, permettendu l'energia da aduprà per altri scopi.

Esempii di Insetti Apterosi

L'insetti i più cunnisciuti sò a maiurità di e furmicule è di e termite, da chì l'ale ùn cumpariscenu chè in l'individui ripruduttivi chì partenu per furmà novi culunie. In questu casu, u determinante se l'ale apparenze o micca hè l'alimentu chì hè furnitu à e larve, vale à dì, i geni chì codificanu l'aspettu di l'ale sò prisenti in u so genomu, ma secondu u tippu di alimentu durante u sviluppu , a so spressione hè suppressa o attiva.

Alcune spezie d'emipteri è di scarabeci anu e so ali trasfurmate è attaccate in permanenza à u so corpu per ùn pudè volà. Altri tippi d'insetti, cum'è l'ordine Zygentoma, ùn anu micca ale è sò veri insetti. Un esempiu hè a falena o u pieixinho d'argentu (Lepisma saccharina).

altri tippi d'insetti

Cumu l'avemu dettu prima, ci sò parechji tippi d’insetti chì hè assai difficiule di chjamà ognuna di elle. Tuttavia, in questa sezione, spiegheremu in dettaglio nantu à altri gruppi menu abbundanti è più scunnisciuti:

  • Dermaptera: cunnisciuti ancu cum'è forbici, sò insetti chì campanu in i lochi umidi è anu appendici cum'è un alimentu à a fine di l'addome.
  • Zygentoma: sò insetti apteri, piatti è allungati chì fughjenu da a luce è a secchezza. Sò cunnisciuti cum'è "insetti di l'umidità" è frà elle ci sò i bachi d'argentu.
  • Blattodea: sò e scarafate, insetti cù antenne lunghe è ale parzialmente indurite chì sò più sviluppate in i masci. Tramindui anu appendici à a fine di l'abdomen.
  • Mantellu: e mantide religiose sò animali perfettamente adattati à a predazione. E so zampe anterie sò specializate in u rapimentu di e prede è anu una grande capacità di imità u so circondu.
  • Phthiraptera: sò i pidochji, un gruppu chì include più di 5.000 spezie. Tutti sò parassiti esterni ematofagi.
  • Neuropteru: include vari tippi d'insetti cum'è e furmicule di leone o di lacci. Anu l'ale membranose è a maiò parte sò predatori.
  • Shipphonaptera: sò e pulgi temute, parassiti esterni succhjendu u sangue. U so bocchinu hè un elicottero-ventosa è e so zampe posteriori sò assai sviluppate per saltà.
  • Trichoptera: stu gruppu hè largamente scunnisciutu, ancu s'ellu include più di 7.000 spezie. Anu l'ale membranose è e so zampe sò longhe, cum'è una zanzara. Si distinguenu per a custruzzione di "scatule" per prutege e so larve.

Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di insetti: nomi è caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.