Sindrome Cushing in Cani - Sintomi è Cause

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 13 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Sindrome Cushing in Cani - Sintomi è Cause - Animali
Sindrome Cushing in Cani - Sintomi è Cause - Animali

Cuntenutu

I cani anu spartutu a so vita cun noi per migliaia d'anni. Sempre di più avemu amichi pelosi in casa nostra, o ancu più di unu, cun quale vulemu sparte tuttu. Tuttavia, duvemu esse coerenti è rende contu di a responsabilità chì vene cun a relazione cù un animale chì, cum'è un essere vivu, hà i so diritti. Ùn duvemu micca solu cugliallu è nutrisci, ma ancu risponde à tutti i so bisogni fisichi è psiculogichi, sia cuccioli, sia adulti è anziani.

Certamente, sè site un cumpagnu felice è rispunsevule per u vostru cane, site digià infurmatu nantu à e malatie più cumuni di i cani. In questu novu articulu PeritoAnimal, daremu informazioni nantu à u Sindrome di Cushing in Cani - Sintomi è Cause, in più di offre più infurmazioni cunnesse. Leghjite puru per amparà cumu sta sindrome affetta i nostri amici peluti è cosa fà per quessa.


Chì hè a Sindrome di Cushing?

U sindromu di Cushing hè ancu cunnisciutu cum'è iperadrenocorticismu, è hè un malatia endocrina (ormonali), chì accade quandu u corpu produce alti livelli di l'hormone cortisol cronicamente. Cortisol hè pruduttu in i glànduli suprarenali, situati vicinu à i rini.

Un livellu adeguatu di cortisolu ci aiuta per chì i nostri corpi rispondinu in modu nurmale à u stress, aiuta à equilibrà u pesu di u corpu, à avè una bona struttura tissutale è di a pelle, ecc. D'altra parte, quandu u corpu sperimenta un aumentu di cortisolu è ci hè una sovrapproduzione di questu ormone, u sistema immune hè indebulitu, è u corpu hè espostu à pussibuli infezioni è malatie, cum'è a diabetes mellitus. Questu ormone in eccessu pò ancu dannà parechji organi diversi, riducendu significativamente a vitalità è a qualità di vita di l'animali chì soffre di sta sindrome.


Inoltre, i sintomi sò facilmente cunfusi cù quelli causati da l'invichimentu nurmale. Hè per quessa chì parechji cuccioli ùn sò micca diagnosticati cun sindrome di cushing, chì i sintomi passanu inosservati da alcuni tutori di cuccioli più anziani. Hè vitale rilevà i sintomi u più prestu pussibule è fà tutti i testi pussibili finu à chì l'origine di u sindromu cushing sia diagnosticata è trattata u più prestu pussibule.

Sindrome di Cushing in cani: cause

Ci hè più di una origine o causa di u sindromu cushing in i cani. Specificamente, ci sò trè e pussibuli cause chì ponu causà una surproduzione di cortisol:


  • Malfunzione di a glutula pituitaria o pituitaria;
  • Malfunzione di e ghiandole surrenali o surrenali;
  • Origine iatrogenica, chì accade secondu per u trattamentu cù glucocorticoidi, corticosteroidi è droghe cù progesterone è derivati, per trattà certe malatie in i cani.

Cumu l'avemu dighjà citatu, e ghiandole surrenali producenu l'hormone cortisol, dunque un prublema in queste ghiandole pò scatenà un sindrome cushing. Tuttavia, e ghiandole surrenali sò, à turnu, cuntrullate da l'ormone secretu da l'ipofisi o ipofisi, situata in u cervellu. Cusì, un prublema in a pituitaria pò ancu causà i livelli di cortisol per esse fora di cuntrollu. Infine, ci sò i glucocorticoidi è altri medicazione chì sò aduprati per trattà certe malatie in i cani, ma se abusati, per esempiu in stati contraindicati o in quantità è periodi assai alti, ponu finisce per pruduce u sindrome di cushing, postu chì alteranu a produzzione di cortisol.

Si pò dì chì l'urigine più cumuna di u sindromu cushing, o iperadrenocorticisimu, trà U 80-85% di i casi hè di solitu un tumore o ipertrofia in a pituitaria, chì secreta una quantità alta di l'hormone ACTH, rispunsevule per fà chì l'adrenali producinu più cortisol di u normale. Un altru modu menu frequente, trà U 15-20% di i casi si trovanu in i glànduli surrenali, generalmente per via di un tumore o d'iperplasia. L'urigine iatrogenica hè assai menu frequente.

Hè di vitale impurtanza chì a causa di u sindromu cushing in i cani sia rilevata u più prestu pussibule. Benintesa, un veterinariu specialistu deve fà questu eseguendu parechji testi è prescrivendu u trattamentu più adattu chì dipenderà cumpletamente da a causa o l'origine di u sindromu cushing in i cani.

Sintomi di sindrome di Cushing

Parechji di i sintomi visibili ponu esse confusi cù i sintomi tipici di a vechjaia in i cani. è per via di questu, parechje persone ùn si rendenu micca contu chì i segni è i sintomi chì presenta u so amicu fidu sò dovuti à una anormalità in a produzzione di cortisolu, o sindrome di Cushing. Cum'è a malatia tende à sviluppassi pianu, i sintomi parenu pocu à pocu, è pò piglià mesi o ancu anni per chì tutti apparisinu. Tenite à mente chì micca tutti i cani rispondenu di listessa manera à l'aumentu di cortisol, dunque hè abbastanza pussibule chì micca tutti i cani mostrinu i listessi sintomi.

Ancu s'ellu ci sò altri, u sintomi msintomi più frequenti di u sindromu cushing sò i seguenti:

  • A sete è l'urinazione aumentati
  • Appetite aumentata
  • Prublemi è malatie di a pelle
  • Alopecia
  • Iperpigmentazione di a pelle
  • qualità di capelli scarsa
  • Gasps frequenti;
  • debule musculare è atrofia
  • Letargia
  • Obesità situata in l'abdomen (ventre gonfiu)
  • Aumenta a dimensione di u fegatu
  • infezioni recurrenti di a pelle
  • In i casi avanzati di origine pituitaria, si producenu cambiamenti neurologichi
  • Cambiamenti in u ciclu riproduttivu di e femine
  • Atrofia testiculare in masci

A volte, u modu più direttu per capisce chì si tratta di sindrome di cushing ùn sò micca i sintomi, ma quandu u veterinariu rileva una malattia secondaria prodotta da u sindrome, cume u diabete mellitus, l'ipotiroïdismu secondariu, i cambiamenti nervosi è comportamentali, trà altre possibilità.

Sindrome di Cushing: predisposizione in certi cani

Questa anormalità in u funziunamentu di e ghiandole surrenali chì provoca una sovrapproduzione di cortisolu hè più frequente in i cani adulti chè in i giovani, di solitu accade da 6 anni è in particulare in cuccioli di più di 10 anni. Pò ancu influenzà i cani chì sperimentanu episodi di stress da qualchì altru tippu di prublema o altre condizioni cunnesse. Ci hè parechje evidenze per pensà chì i casi più frequenti di a sindrome di Cushing originati da l'ipofisi si producenu in cani chì pesanu menu di 20 kg, mentre i casi di origine surrenale sò più frequenti in cani chì pesanu più di 20 kg, ancu se u tippu surrenale si verifica ancu in cuccioli di taglia chjuca.

Ancu se u sessu di u cane ùn influenza micca l'apparizione di stu sindrome ormonale, a razza pare avè qualchì influenza. Quessi sò alcune di e razze più propensi à soffre di sindrome di cushing, secondu a surghjente di u prublema:

Sindrome di Cushing: origine in l'ipofisi:

  • Daschshund;
  • Caniche;
  • Boston terriers;
  • Schnauzer in miniatura;
  • Maltese Bichon;
  • Bobtail.

Sindrome di Cushing: origine in i glànduli surrenali:

  • Yorkshire terrier;
  • Bassotto;
  • Caniche Miniatura;
  • Pastore Tedescu.

Sindrome di Cushing: origine iatrogenica per via di amministrazione contraindicata o eccessiva di glucocorticoidi è altri medicamenti:

  • Boxer;
  • Pastore di i Pirenei;
  • Labrador retriever;
  • Caniche.

Sindrome di Cushing: diagnosticu è trattamentu

Hè assai impurtante chì, se rilevemu unu di i sintomi discututi in a sezione precedente, ancu s'elli ponu sembrà anziane, andemu in un veterinariu di fiducia per fà qualsiasi esami ch'ellu ritene necessarii per escludere o diagnosticà a sindrome di cushing in i nostri pelosi è indicà a migliore soluzione è trattamentu.

U veterinariu deve fà parechji esami, cume analisi di sangue, test di urina, biopsie di a pelle in e zone chì mostranu cambiamenti, raggi X, ultrasoni, testi specifici per misurà a concentrazione di cortisol in u sangue è, se suspettate d'origine in l'ipofisi, duvete ancu fà CT è MRI.

U veterinariu deve prescrive u trattamentu più adattatu per u sindrome di cushing, chì dipenderà cumpletamented'origine chì u sindromu averà in ogni cane. U trattamentu pò esse farmacologicu per a vita o finu à chì u cane possa esse sottumessu à una chirurgia per regulà i livelli di cortisol. U trattamentu pò ancu esse direttamente chirurgicu per rimuovere u tumore o risolve u prublema presentatu in e ghiandole, sia in l'adrenale sia in l'ipofisi. U trattamentu basatu nantu à chimioterapia o radioterapia pò ancu esse cunsideratu se i tumori ùn sò micca operabili. D'altra parte, se a causa di u sindromu hè d'origine iatrogenica, basta à fermà a medicazione di l'altru trattamentu chì hè amministratu è chì causa u sindrome di cushing.

Hè necessariu cunsiderà assai altri parametri di a salute di u cane è e pussibilità in ogni casu per decide se hè megliu seguità un trattamentu o l'altru. Inoltre, duveremu fà visite periodiche à u veterinariu per cuntrullà livelli di cortisolu è aghjustà a medicazione se hè necessariu, è ancu per cuntrullà u prucessu post-operatoriu.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.