Cuntenutu
- Chì sò l'esseri in decomposizione
- Decompositori in a catena alimentare
- Importanza di i decomposers in natura
- Tipi di esseri in decomposizione
- Esseri detritivori
- scavengers
- esseri coprofagi
- Animali in decomposizione
- Esempii di animali in decomposizione
- Esempii di Animali Detritivori
- Esempiu di animali scavenger
- Esempii di animali sterili
In ogni ecosistema, cume ci sò catene alimentari induve truvemu urganismi pruduttori vegetali (ùn ci sò micca pruduttori animali) è cunsumanu animali, ci hè ancu una catena alimentaria detritivora, chì hà per scopu di trasfurmà tutta a materia urganica da l'altra catena alimentaria in materia inorganica, rendendu questi cumposti assorbibili dinò da e piante. In questa catena truvemu esseri in decomposizione o detritivi, alcuni di i quali sò animali in decomposizione, ancu se a maiò parte sò funghi o batteri.
In questu articulu di PeritoAnimal vedemu ciò chì sò i decompositori è l'importanza di u so rolu in l'ecosistema.
Chì sò l'esseri in decomposizione
L'esseri in decomposizione sò urganismi eterotrofi chì si nutriscenu di materia urganica in u prucessu di decomposizione o di rifiuti da altri animali, cum'è e feci. Sti urganismi sò chjamati ancu saprofagi. A decomposizione hè un prucessu naturale necessariu in ecosistemi per u rinnovu di materia è energia. Hè realizatu da una mansa di urganismi, parechji di i quali sò batteri in decomposizione o urganismi chemioorganotrofici perchè ottenenu energia per riazzioni chimiche, aduprendu materia urganica in decadenza cum'è sustrato.
Un altru gruppu impurtante di urganismi hè u funghi in decomposizione, à tempu microscòpicu è macroscopicu. Infine, ancu s'elli sò di solitu à l'iniziu di a catena detritivore, truvemu u animali in decomposizione, cù i scavengers chì sò un gruppu impurtante.
Decompositori in a catena alimentare
In ogni ecosistema, ci hè una catena alimentaria induve hè pussibule truvà pruduttori, cunsumatori è decompositori. Quest'ultimi agiscenu dopu a morte di l'esseri produttori è di vari esseri cunsumatori.
A materia urganica resultante da i pruduttori è i cunsumatori (sgabelli, biomasa è altri rifiuti escreti da u corpu) serve da alimentu per decomposers cum'è funghi è batteri, essendu u vostru fonte d'energia è nutrienti.
Importanza di i decomposers in natura
U rolu di i decomponitori per l'equilibriu ecologicu di un ecosistema hè fundamentale. Ghjucanu un rolu estremamente impurtante in u equilibriu ecologicu, postu chì trasformanu a materia urganica in inorganica, rientrendu cusì i nutrienti in l'ambiente. Questu permetterà questi nutrienti per esse riutilizzati da altri esseri chì producenu nova materia organica.
In brevi, l'esseri in decomposizione sò incaricati di riciclà a materia urganica in a catena alimentaria.
Tipi di esseri in decomposizione
Ci sò principalmente trè tippi di decompositori, classificati secondu urigine di a materia urganica in decomposizione, ch'ellu si tratti di un cadaveru o di parte di questu, materia vegetale morta o feci. Di conseguenza, i tippi chì truvemu sò:
Esseri detritivori
Sò quelli chì si nutrenu di u detriti o da e parte vegetale chì s'accumulanu in u terrenu, cume e foglie, e radiche, i rami o i frutti, è chì, dopu a decomposizione, finiscenu per formà l'humus, chì hè un terrenu assai riccu in materia urganica.
scavengers
Sti urganismi si nutriscenu di i cadaveri o di e parte di u corpu di l'animali in decadenza. Normalmente, sta azzione hè iniziata da batteri chì facilitanu l'assimilazione di materia organica à animali in decomposizione.
esseri coprofagi
Sò urganismi, soprattuttu funghi è animali in decomposizione, chì si nutriscenu di materia urganica chì pò sempre esse assimilata da e feci.
Animali in decomposizione
A definizione di animali in decomposizione ùn hè altru ch'è:
L'esseri viventi appartenenti à u regnu animali chì si nutrenu di materia urganica in decadenza.
Avemu trovu animali in decomposizione in i gruppi di invertebrati è di vertebrati. Frà i primi, forse u gruppu u più impurtante sò l'insetti, di parechji tippi, cum'è mosche, vespe o scarabeci. Induve truvemu più esempi di animali vertebrati in decomposizione in gruppi di mammiferi è acelli.
D'altra parte, l'abbundanza di stu tippu d'animali varieghja cù u tempu. Per esempiu, l'animali in decomposizione in u desertu sò rari, solu pochi invertebrati. Ghjè in i lochi umidi induve pudemu truvà a più grande diversità di sti organismi, essendu l'animali in decomposizione di a furesta quelli chì anu a più grande diversità.
Esempii di animali in decomposizione
Sottu, presentemu una lista cù esempi di animali in decomposizione ordinatu per tippu:
Esempii di Animali Detritivori
- I vermi di terra (Famiglia Lubricidae), ghjoca un rollu chjave in furmazione di l'humus.
- Gastropodi (Molluschi, Lema è Lumache). Parechji di st’animali si nutriscenu ancu di piante vive, ciò chì face chì certi diventinu pesti.
- omnicidi o vermi di legnu (Subordine Omnicidi).
Esempiu di animali scavenger
- Diptera o mosche (Famiglie Sarcophagidae, Calliphoridae, Phoridae o Muscidae). À scenza forensica sti animali è scarabeci sò presi in contu per determinà u mumentu di a morte.
- Coleoptera o Scarabè (Famiglie Silphidae o Dermestidi)
- iene (Famiglia Hyaenidae). Alcuni eculugisti ùn includerianu micca l'animali carrion cum'è parte di a fauna scavenger, ma a verità hè chì ghjocanu un rolu impurtante in a decomposizione di i cadaveri.
- vultisgiuli (Famiglia Accipitridae è Cathartidae)
Esempii di animali sterili
- Coleoptera o Scarabè (Famiglie Scarabaeidae, Geotrupidae è Hybosoridae). Questu include u famosu scarabeci sterchi.
- Diptera o mosche (Famiglie Calliphoridae, Sarcophagidae o Muscidae). A mosca verde (Phaenicia sericata) hè assai ricunnoscevule per e feci di l'animali.
- Vulture egiziana (Neophron percnopterus). Oltre à esse un scavenger, suppone a so dieta cù feci di vacca per assorbe i carotenoidi (pigmentu vegetale) chì danu à u beccu u so culore impressiunante.
Se vulete leghje più articuli simili à Esseri in decomposizione: chì sò, tippi è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.