Cuntenutu
San Bernardinu hè una corsa da u Alpi Svizzere Hè da nordu di l'Italia. Hè u più famosu cane di pecura è discende da l'estinzione Mastinu Alpinu, di Mastinu Tibetanu, di Terra nova Hè da Gran Danese.
São Bernardo principia a so storia in Grande San Bernardu, induve certi monachi anu creatu un osteria per i pellegrini è i viaghjatori. A razza hà cuminciatu à esse usata cum'è un cane di surviglianza, in più è anu altre funzioni cum'è u colpu, per esempiu. L'abilità di stu cane hè stata subitu rimarcata è hà cuminciatu à esse aduprata cum'è cane di guardia è salvata di pellegrini persi in neve è nebbia. À storie di e vostre rializazioni cum'è cane di salvezza eranu abbundanti, sia da viaghjatori cumuni sia da suldati chì anu attraversatu e muntagne cun Napulione Bonaparte in u 1800. I dati sò ducumentati.
Ci hè vulsutu qualchì generazione per affaccà a razza chì oghje sapemu cum'è São Bernardo.
Surghjente- Europa
- Italia
- Svizzera
- Gruppu II
- Rusticu
- musculu
- furnitu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Bilanciatu
- assai fidu
- Intelligente
- Tenera
- Zitelli
- Case
- Surveglianza
- Musu
- imbrancà
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Longu
Aspettu fisicu
U cane São Bernardo hè un cane gigante chì di solitu misura trà 70 è 90 centimetri (un pocu menu in u casu di e femine). Sò grandi, forti, uscenti è anu una aggressività misurata. Pudemu truvà San Bernardi à i capelli lunghi è ancu à i capelli corti. Tramindui anu un aspettu nobile, robustu è musculatu.
U culore u più cumunu hè u biancu cù alcune macchie rossu russicce, chì ponu varià da u marrone giallu à u marrone scuru.
Personalità
São Bernardo hà una personalità amabile, suciale è amichevule. Sò assai pazienti è ubbidienti, ancu s'elli mostranu un cumpurtamentu gioviale ancu in l'adultu. Hè un cane assai fidelu à a so famiglia ch'ellu hà da dedicà longhi periudi à pattuglia ciò ch'ellu cunsidereghja u territoriu di u tutore. Non solu scantarà l'intrusi cù a so corteccia prufonda, a so dimensione li face suspetti è paura. Hà un sensu di l'olfattu assai sviluppatu.
Oltre à queste qualità, hè statu dimustratu in certe occasioni chì i cani di São Bernardo alertanu à i periculi imminenti possibili cum'è timpeste, valanghe è incendi.
Salute
sò propensi à insolazione quandu esercitanu eccessivamente l'estate o quandu sò in spazii chjusi o pocu ventilati. Tende à soffre obesità è, dunque, a vostra dieta deve esse cuntrullata in diverse fasi di a vostra vita per prevene altri prublemi. Pò dà vitamine o calciu in più in e fasi di crescita di u cucciolu per prevene displasia di u fiancu o di u gomitu, prublemi cumuni in sta razza.
Ci sò casi di cardiomiopatia dilatata frequenti quandu site sedatu. Hè ancu propensu à u sindrome di wobbler, prublemi cardiaci, tumori o ectropion.
Attenti à u torsione gastrica: Hè assai impurtante chì ùn manghjate micca dopu eserciziu, bagnu, beie à l'acqua eccessiva o manghjatu a razione di u ghjornu in una volta. Hè cunsigliatu di manghjà duie o trè volte à ghjornu, dividendu cusì a quantità cutidiana.
cura
Hè un cane chì deve campà in una casa assai grande o in un casa cù giardinu, postu chì deve avè spaziu per movesi liberamente. Contrariu à ciò chì si pò pensà, ùn richiede micca un altu livellu di eserciziu. Tuttavia, hè cunveniente chì curriate un pocu è sia attivu.
Avete bisognu di cura di i capelli, hè impurtante spazzola è tagliate a frangia troppu largu per impedisce a vostra visione. Deve esse spazzolatu regolarmente è lavatu ogni mese è mezu. U São Bernardo li piace riceve l'attenzione da u tutore, esse cuscenti è puliti i casgiu è u sbava chì si pò accumulà dopu avè manghjatu o durante u giru. Hè ancu impurtante di pulì l'arechje.
Cumportamentu
In u so comportamentu cù i zitelli, mostranu una attitudine tollerante è paziente, soprattuttu quandu si tratta di zitelli di u nucleu di a famiglia. Hè un cane bonu chì, in parechje occasioni, hè statu adupratu da i so tutori cum'è "cane di nanna", postu chì ci hè una bona relazione trà i zitelli è l'animale.
U cane deve esse socializatu cù altri animali domestici, zitelli o adulti da cucciolo, affinchì capisca u rolu chì aspettate da ellu.
educazione
U São Bernardo hè una razza intelligente chì mostra facilità di furmazione. Hè assai impurtante chì l'istruzione di basa cummencia u più prestu pussibule. Inutili, pudete truvà un cane incontrollabile è, in certi casi, viulente. Per esempiu, se permettite certe attitudini cum'è saltà nantu à e persone da un cucciolo, in l'età adulta questu cumpurtamentu serà un prublema seriu per via di i vostri 90 kilogrammi di pesu, chì pò ferisce assai à qualchissia.
L'usu currettu di u guinzaglio, piglià u cuntrollu di a situazione, esse u masciu alfa o amparà cumandamenti basi di ubbidienza sò alcuni requisiti indispensabili per avè sta razza di cane.
Curiosità
- U São Bernardo hà ottenutu ancu di più pupularità per via di u filmu Beethoven, cù un cane è a so famiglia.
- U cane u più pesante di sta razza pisava 118 chilò, righjunghjendu una altezza di 90 centimetri.