Cuntenutu
- Origine di Samuedi
- Caratteristiche fisiche di Samoyed
- Personalità Samoyeda
- Samoyed Care
- Samoyed Education
- Salute Samoyed
Samoyed hè unu di i razze di cani russi u più pupulare in u mondu. U so mantellu biancu, soffiu è densu hè assai populare è apprezzatu da l'amatori di cani. Tuttavia, stu cucciolu hà ancu una personalità assai speciale è socievule, ideale per famiglie attive cù zitelli o adolescenti.
Ch'ella sia in cunsiderazione di aduttà un Samoiede o se ne avete digià aduttatu, in sta scheda Espertu Animale pudete truvà assai di più nantu à a razza. Dopu, vi mustraremu tuttu nantu à u cane Samoyed:
Surghjente- Asia
- Russia
- Gruppu V
- musculu
- furnitu
- arechje longhe
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Bilanciatu
- Sociable
- Tenera
- Tranquillu
- Zitelli
- piani
- Case
- escursioni
- Sport
- imbrancà
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Longu
- Liscia
- grossu
Origine di Samuedi
À Tribù samoyedi abitava u territoriu trà u norduveste di a Siberia è l'Asia Centrale. Questi populi nomadi dipendianu da i so cani da mandà è curà e renne, pruteggianu si da i predatori, è caccianu. Ancu durmianu accantu à i so preziosi cani per tene u caldu.
I cani di e regioni più meridiunali eranu neri, bianchi è marroni, è avianu un temperamentu più indipendente. Tuttavia, i cani di e regioni di u nordu avianu u mantellu biancu puru è eranu più docili.
Questi cani anu captivatu u Esploratore britannicu Ernest Kilburn-Scott durante a so ricerca in l'Articu in u 1889. À u so ritornu in InghilterraKilburn-Scott hà purtatu un cane Samoyed marrone in rigalu à a so moglia.
Da quì in avanti, altri espluratori è a famiglia Kilburn-Scott anu pigliatu in capu di purtà di più di sti cani in Europa. I cani di Kilburn-Scott sò stati a basa per i Samoyedi europei d'oghje. A famiglia era cusì innamurata di i cani bianchi chì anu decisu di usalli cum'è basa di a so cria.
A razza si hè sparta in tutta l'Europa grazia à certe persunalità chì sò venute à piace sti belli cani bianchi. Inoltre, parechji espluratori di l'Articu anu adupratu Samoyedi è Samoyedi croce durante i so viaghji, aumentendu a fama di a razza.
I cani di sta razza sò stati ancu aduprati per esplorà l'altru emisferu di a pianeta. u cane chì hà guidatu Spedizione di u Polu Sud di Roald Amundsen seria statu un Samoiedu chjamatu Etah. Sta puttana hè a prima di e spezie canine à passà per u polu sudu, è iè, ghjustu nanzu à u primu maschile à falla.
Più tardi, a razza si hè sparta in u mondu sanu grazia à a so bellezza è a so parsunalità piacevule. Oghje, u Samoiedu hè un cane cunnisciutu è apprezzatu assai, è hè allevatu principalmente cum'è cane di famiglia.
Caratteristiche fisiche di Samoyed
U Samoiedu hè un cane di taglia media cù un elegante, forte, resistente è graziosu. Hà una spressione caratteristica chì u face sembrà sorridente. A testa di stu cane hè in forma di cunei è hè assai prupurziunale à u corpu.
A depressione naso-frontale (stop) hè ben definita ma micca assai pronunciata. U nasu hè neru, ma pò perde parzialmente u pigmentu in certe epoche di l'annu, qualcosa cunnisciutu cum'è "nasu d'invernu". L'ochji sò amanduli, disposti oblicu è di culore marrone scuru. L'arechji sò eretti, chjuchi, triangulari, spessi è arrotondati à a punta.
U corpu hè un pocu più longu ch'è altu, ma compactu è flessibile. U pettu hè largu, prufondu è longu, mentre chì u ventre hè moderatamente ritrattu. A coda hè alta è ghjunghje à u ghjacciu. À u riposu, pò esse pendente, ma quandu u cane hè attivu, hè piegatu nantu à a so spalle o à u latu di u corpu.
U mantellu hè cumpostu da dui strati. U stratu esternu hè dirittu, densu, ruvidu è grossu. U stratu internu hè cortu, dolce è densu. Ancu se i cani di e tribù nomadi di u passatu avianu culori diversi, u Samuedi mudernu hè ghjustu biancu puru, crema o biancu cù u biscottu.
Personalità Samoyeda
A Federazione Cinologica Internaziunale (FCI) definisce Samoyed cum'è un cane simpaticu, vivu è attentu. Ancu se a so origine ci face pensà chì hè un cane cù una predisposizione per a caccia, a verità hè chì u so stintu hè assai chjucu. Hè un cane simpaticu, chì tende à cunvene bè cù i zitelli è altri animali, fintantu chì si facenu sforzi adeguati per socializzallu.
Samoyed Care
U mantellu samoiedu duveria esse brushed almenu trè volte à settimana per evità nodi è caccià a terra. Questu hè di primura se u mantenemu pulitu è sanu. In tempi di cambiamentu di capelli, hè necessariu spazzolallu ogni ghjornu. D'altra parte, u U bagnu pò esse datu ogni 1 o 2 mesi, quandu cunsideremu chì hè veramente bruttu.
A causa di i vostri bisogni d'eserciziu moderatu, hè cunsigliatu di fà trà 2 è 3 spassighjate à ghjornu. Hè ancu cunsigliatu di dedicà 2-3 ghjorni à a settimana à a realizazione di qualchì attività. Sport caninu cum'è u pastore (pascura), u freestyle canine è agilità sò ancu boni opzioni per praticà cù un Samoyed. A razza si adatta bè à a vita sia in campagna sia in cità. Cù abbastanza eserciziu è camminendu, si pò adattà assai bè à a vita in viaghju.
In più di l'esercizii fisichi, serà essenziale offre à u Samuedi vari esercizii chì aiutanu stimulà a vostra mente. Un esempiu di un oliu è eserciziu di rilassamentu puderia esse u circhendu, ma pudemu ancu truvà ghjoculi chì liberanu cibu è / o ghjoculi d'intelligenza nantu à u mercatu.
L'alimentazione deve sempre esse accumpagnata da u stilu di vita di u cane. Se esercitate regularmente cun ellu, serà impurtante cunsiderà questu per adattà a so dieta è furnisce li cù e calorie in più ch'ellu hà bisognu. Ricumandemu sempre à circà un cibu di qualità secondu e vostre necessità.
Samoyed Education
A lista di i cani più intelligenti secondu Stanley Coren classifica i Samoyedi cum'è un cane di intelligenza sopra à media. Ùn hè micca una razza canina cù difficultà d'amparera, basta chì u so sviluppu da un cucciolu sia statu pusitivu è adeguatu, tenendu contu di u benessere di l'animali.
Per uttene un cane equilibratu è socievule, tenite à mente chì serà essenziale per socializzallu da un cucciolu per ch'ellu amparassi abitudini è relazioni sociali. Sviluppà una furmazione pusitiva, cù a quale serà pussibule uttene i migliori risultati è a migliore relazione trà cane è umanu.
Più tardi, cuminceremu cù i cumandamenti di furmazione di basa, chì sò essenziali per una bona cumunicazione è a vostra sicurezza. Infine, deve esse nutatu chì quandu questi cani sò isolati in un cortile o lasciati solu per un bellu pezzu, ponu sviluppà prublemi di comportamentu è diventà distruttivi.
Salute Samoyed
Cum'è cù guasi tutte e razze di cani, u Samuedi hè predispostu à soffre di certe patulugie, a maiò parte di e quali sò stimate di esse origine genetica, secondu e basi di dati UPEI (Università di Príncipe Eduardo Island). Eccu un elencu in u quale menzionemu e malatie samoyedi più cumuni, sorte da u più à u menu frequente:
- displasia di l'anca
- stenosi subaortica
- Difetti di u septu auriculare (DSA)
- Cataratta
- ataxia
- distrofia cornea
- Surdità
- Malatie renale ereditaria
- Glaucoma
- Dermatosi di sensibilità à l'ormone sessuale surrenale
- Emofilia
- Ipomielinogenesi
- Leucodistrofie
- osteocondrodysplasia
- atrofia di a retina prugressiva
- stenosi pulmonaria
- displasia retiniana
- adenite sebacea
- Distrofia musculare ligata à X.
- Dermatosi Sensibile à u Zincu
- Microftalmia
- myasthenia gravis
- Sindrome di Shaker
- Spina bifida
Per prevene è rilevà prontamente qualsiasi prublema di salute in Samoiedu, serà essenziale visità u veterinariu ogni 6 o 12 mesi per un esame generale, oltre à seguità currettamente u calendariu di vaccinazione di u cane è u deworming internu è esternu regulare. U Aspettativa di vita Samoyed varia trà 12 è 14 anni.