Cuntenutu
- Ciò chì accade in a respirazione pulmonare in l'animali
- Fasi di respirazione pulmonare
- Chì sò i pulmoni?
- Animali acquatichi cù respirazione pulmonare
- pulmone chì respira pesci
- Anfibi chì respiranu i pulmoni
- Tartarughe acquatiche cù respirazione pulmonare
- Mammiferi marini cù respirazione pulmonare
- Pulmone chì respira animali terrestri
- Rettili cù respirazione pulmonare
- Acelli cù respirazione pulmonare
- Pulmone chì respira mammiferi terrestri
- Animali invertebrati cù respirazione pulmonare
- Artropodi cù respirazione pulmonare
- Pulmoni chì respiranu i molluschi
- Echinodermi cù respirazione pulmonare
- Animali cù respirazione pulmonare è branchiale
- Altri animali cù respirazione pulmonare
A respirazione hè un prucessu necessariu per tutti l'animali. Attraversu, assorbenu l'ossigenu necessariu per u corpu per svolge e funzioni vitali, è espulsanu u diossidu di carbonu in eccessu da u corpu. Tuttavia, diversi gruppi di animali si sò sviluppati sfarenti miccanismi per fà sta attività. Per esempiu, ci sò animali chì ponu respirà per a so pelle, branchie o pulmoni.
In questu articulu PeritoAnimal, vi dicemu ciò chì animali chì respiranu i pulmoni è cumu si facenu. Bona lettura!
Ciò chì accade in a respirazione pulmonare in l'animali
A respirazione pulmonare hè quella effettuata da i pulmoni. Hè a forma di respirazione chì l'omi è l'altri mammiferi utilizanu. In più di elle, ci sò altri gruppi di animali chì respiranu per i so pulmoni. L'acelli, i rettili è a maiò parte di l'anfibii utilizanu dinò stu tippu di respirazione. Ci sò ancu i pesci chì respiranu per i so pulmoni!
Fasi di respirazione pulmonare
A respirazione pulmonaria hà generalmente duie fasi:
- Inalazione: u primu, chjamatu inalazione, induve l'aria entra in i pulmoni da l'esternu, chì pò accade per a bocca o cavità nasali.
- Espirazione: a seconda fase, chjamata espirazione, in chì l'aria è i detriti sò espulsi da u pulmone à l'esternu.
In i pulmoni ci sò alveoli, chì sò tubi assai stretti chì anu un muru unicellulare chì permette u passaghju da l'ossigenu à u sangue. Quandu l'aria entra, i pulmoni si gonfianu è u scambiu di gas si face in l'alveoli. In questu modu, l'ossigenu entra in u sangue è hè distribuitu in tutti l'organi è tessuti in u corpu, è u diossidu di carbonu lascia i pulmoni, chì hè liberatu dopu in l'atmosfera quandu i pulmoni si rilassanu.
Chì sò i pulmoni?
Ma chì hè esattamente un pulmone? I pulmoni sò l'invasioni di u corpu chì cuntenenu u mezu da u quale l'ossigenu deve esse ottenutu. Hè nantu à a superficia di i pulmoni chì u scambiu di gas si face. I pulmoni sò di solitu coppie è performanu respirazione bidirezionale: l'aria entra è sorte per u stessu tubu. Sicondu u tippu d'animali è e so caratteristiche, i pulmoni varianu in forma è taglia è pò avè altre funzioni assuciate.
Avà, hè faciule imaginà stu tippu di respirazione in l'omu è in altri mammiferi, ma sapete chì ci sò altri gruppi d'animali chì respiranu per i so pulmoni? Site curiosi di sapè ciò ch'elli sò? Continuate à leghje per scopre!
Animali acquatichi cù respirazione pulmonare
L'animali acquatichi generalmente ottenenu ossigenu per mezu di u scambiu di gas cù l'acqua. Puderanu fà questu in una varietà di modi, ancu per mezu di respirazione cutanea (attraversu a pelle) è respirazione branchiale. Tuttavia, cume l'aria hà assai più ossigenu cà l'acqua, parechji animali acquatichi anu sviluppatu u a respirazione pulmonare cum'è modu cumplementariu di uttene ossigenu da l'atmosfera.
Oltre à esse un modu più efficiente per uttene ossigenu, in l'animali acquatici i pulmoni li aiutanu ancu. flottante.
pulmone chì respira pesci
Ancu s'ellu pare stranu, ci sò casi di pesci chì respiranu cù i so pulmoni, cum'è i seguenti:
- Bichir-de-cuvier (Polypterus senegalus)
- Lungfish di marmo (Protopterus aethiopicus)
- Piramboia (Paradossu di Lepidosiren)
- Lungfish australianu (Neoceratodus forsteri)
- Lungfish africanu (Protopterus annectens)
Anfibi chì respiranu i pulmoni
A maiò parte di l'anfibi, cum'è vedemu più tardi, passanu una parte di a so vita cù respirazione branchiale è poi sviluppanu respirazione pulmonare. Alcuni esempi di anfibbii chì respiranu per i so pulmoni sò:
- Rospu cumunu (Gufo spinosus)
- Rana arbustica iberica (hyla molleri)
- Rana àrburu (Phyllomedusa sauvagii)
- Salamandra di focu (salamandru salamandru)
- Cecilia (grandisonia sechellensis)
Tartarughe acquatiche cù respirazione pulmonare
Altri animali pulmonari chì si sò adattati à l'ambiente acquaticu sò e tartarughe marine. Cum'è tutti l'altri rettili, e tartarughe, terrestri è marini, respiranu per i so pulmoni. Tuttavia, e tartarughe marine ponu ancu fà scambii di gas attraversu u respirazione di a pelle; in questu modu, ponu aduprà l'ossigenu in l'acqua. Alcuni esempi di tartarughe acquatiche chì respiranu per i so pulmoni sò:
- Tartaruga marina cumuna (caretta caretta)
- Tartaruga verde (Chelonia mydas)
- Tartaruga di pelle (Dermochelys coriacea)
- Tartaruga à orecchie rosse (Trachemys scripta elegans)
- Tartaruga nasale di maiale (Carettochelys insculpta)
Ancu se a respirazione pulmonare hè a forma principale di assunzione di ossigenu, grazia à sta forma alternativa di respirazione, e tartarughe marine ponu hibernate in fondu à u mare, passendu settimane senza affaccà!
Mammiferi marini cù respirazione pulmonare
In altri casi, a cundizione di respirazione pulmonare precede a vita in acqua. Hè u casu di i cetacei (balene è delfini), chì, ancu s'elli utilizanu solu a respirazione pulmonare, si sò sviluppati adattazioni à a vita acquatica. Questi animali anu cavità nasali (chjamati spiraculi) situati in a parte superiore di u cranu, attraversu i quali generanu l'entrata è a surtita di l'aria da è da i pulmoni senza avè da emergere cumpletamente in superficie. Alcuni casi di mammiferi marini chì respiranu per i so pulmoni sò:
- Balena blu (Balaenoptera musculus)
- Orca (orcinus orca)
- Delfinu cumunu (Delphinus delphis)
- Manatee (Trichechus manatus)
- Sigillo Gris (Halichoerus grypus)
- Elephant Seal meridionale (leonine mirounga)
Pulmone chì respira animali terrestri
Tutti l'animali vertebrati terrestri respiranu per i so pulmoni. Tuttavia, ogni gruppu hà differente adattazioni evoluzionarii secondu e so caratteristiche. In l'acelli, per esempiu, i pulmoni sò assuciati à sacchi d'aria, chì usanu cum'è riserve d'aria fresca per fà a respirazione più efficace è ancu per fà u corpu più liggeru per u volu.
Inoltre, in questi animali, u trasportu aereo internu hè ancu assuciatu cù vocalizazioni. In u casu di i serpi è di alcune lucertole, per via di a dimensione è a forma di u corpu, unu di i pulmoni hè di solitu assai chjucu o ancu smarisce.
Rettili cù respirazione pulmonare
- Dragone di Komodo (Varanus komodoensis)
- Boa constrictor (bonu constrictor)
- Crocodile americanu (Crocodylus acutus)
- Tartaruga Gigante di Galapagos (Chelonoidis nigra)
- Serpente a Ferru di Cavallu (Emorroidi Hippocrepis)
- Basilisk (Basiliscus Basiliscus)
Acelli cù respirazione pulmonare
- Passero (passageru domesticus)
- Pinguinu Imperatore (Aptenodytes forsteri)
- Colibri à coll rouge (Archilochus colubris)
- Struzzo (Struthio camelus)
- Albatros errante (Diomedea exulans)
Pulmone chì respira mammiferi terrestri
- donu nanu (mustela nivalis)
- Essaru umanu (homo sapiens)
- Platypus (Ornithorhynchus anatinus)
- Giraffa (Giraffa camelopardalis)
- Mouse (Mus musculus)
Animali invertebrati cù respirazione pulmonare
Dentru l'animali invertebrati chì respiranu per i so pulmoni, si trovanu:
Artropodi cù respirazione pulmonare
In l'artropodi, a respirazione si face di solitu attraversu e tracheole, chì sò rami di a trachea. Tuttavia, l'arachnidi (ragni è scorpioni) anu sviluppatu ancu un sistema di respirazione pulmonare chì svolgenu per mezu di strutture chjamate a pulmoni frondosi.
Queste strutture sò furmate da una grande cavità chjamata l'atriu, chì cuntene lamelle (induve si face u scambiu di gas) è spazii aerei intermedi, urganizati cum'è in i fogli di un libru. L'atriu si apre à l'esternu attraversu un foru chjamatu spiraculu.
Per capisce megliu stu tippu di respirazione artropode, si consiglia di cunsultà st'altru articulu PeritoAnimali nantu à a respirazione tracheale in animali.
Pulmoni chì respiranu i molluschi
In i molluschi ci hè ancu una grande cavità corpu. Hè chjamata cavità di u mantellu è, in i molluschi acquatichi, hà branchie chì assorbenu l'ossigenu da l'acqua entrata. in i molluschi di u gruppu Pulmonata(lumache è lumache terrestri), sta cavità ùn hà micca branchie, ma hè altamente vascularizzata è funziona cum'è un pulmone, assorbendu l'ossigenu cuntenutu in l'aria chì entra da l'esternu per un poru chjamatu pneumostoma.
In questu altru articulu PeritoAnimal nantu à i tipi di molluschi - caratteristiche è esempi, truverete più esempi di molluschi chì respiranu per i so pulmoni.
Echinodermi cù respirazione pulmonare
Quandu si tratta di respirazione pulmonare, l'animali di u gruppu Holothuroidea (cucumari di mare) pò esse unu di i più interessanti. Questi animali invertebrati è acquatichi anu sviluppatu una forma di respirazione pulmonare chì, invece di aduprà l'aria, aduprate l'acqua. Anu strutture chjamate "arburi respiratorii" chì funzionanu cum'è i pulmoni acquatichi.
L'arburi respiratorii sò tubi altamente ramificati chì si cunnettanu à l'ambiente esternu attraversu a cloaca. Sò chjamati pulmoni perchè sò invaginazioni è anu un flussu bidirezionale. L'acqua entra è sorte per u stessu locu: a fogna. Questu accade grazia à e contrazioni di a cloaca. U scambiu di gas si face nantu à a superficia di l'arburi respiratorii aduprendu ossigenu da l'acqua.
Animali cù respirazione pulmonare è branchiale
Parechji di l'animali acquatichi chì respiranu i pulmoni anu ancu altri tippi di respirazione cumplementaria, cume a respirazione cutanea è a respirazione branchiale.
Frà l'animali cù respirazione pulmonare è branchiale ci sò l’anfibbii, chì passanu a prima fase di a so vita (stadiu larvale) in acqua, induve respiranu per e so branchie. Tuttavia, a maiò parte di l'anfibi perde e so branchie quandu ghjunghjenu à l'età adulta (stadiu terrestre) è cumincianu à respirà u pulmone è a pelle.
qualchi pesciu spiranu ancu per e so branchie in i primi tempi di a vita è, à l'età adulta, respiranu per i so pulmoni è e branchie. Tuttavia, altri pesci anu respirazione pulmonare obbligatoria à l'età adulta, cum'è u casu di e spezie di i generi Polypterus, Protopterus è Lepidosiren, chì ponu annegà si ùn anu micca accessu à a superficia.
Se vulete allargà a vostra cunniscenza è cumplettà tutte l'infurmazioni furnite in questu articulu nantu à l'animali chì respiranu per i so pulmoni, pudete cunsultà st'altru articulu di PeritoAnimal nantu à l'animali chì respiranu per a so pelle.
Altri animali cù respirazione pulmonare
Altri animali cù respirazione pulmonare sò:
- Lupu (canine lupus)
- Cane (Canis lupus familiaris)
- cat (Felis catus)
- Lince (Lince)
- Leopard (panthera pardus)
- Tiger (tigre pantera)
- Lion (panthera leo)
- Puma (Puma scamosciata)
- Rabbit (Oryctolagus cuniculus)
- Lepre (Lepus europaeus)
- Furettu (Mustela putorius hà avutu)
- skunk (Mephitidae)
- Canariu (Serinus canaria)
- Gufo reale (vulture vulture)
- Gufo reale (Tyto alba)
- Scoiattolo volante (genere Pteromini)
- Talpa marsupiale (Notoryctes typhlops)
- lama (fangu glam)
- Alpaca (Vicugna pacos)
- Gazelle (genre Gazella)
- Orsu Polare (Ursus Maritimus)
- Narvale (Monodon monoceros)
- Cachalota (Physeter macrocephalus)
- Cacatua (famiglia Cacatua)
- Rondine di Caminu (Hirundo rusticu)
- Falcone Peregrinu (falco peregrinus)
- Merlu (turdus merula)
- Turchia salvatica (latham alecture)
- Robin's (erithacus rubecula)
- Serpente di corallo (famiglia elapidae)
- Iguana marina (Amblyrhynchus cristatus)
- Crocodile nanu (Osteolaemus tetraspis)
È avà chì sapete tuttu nantu à l'animali chì respiranu attraversu i so pulmoni, ùn mancate micca a seguente video nantu à unu di elli, chì presentemu 10 fatti divertenti nantu à i delfini:
Se vulete leghje più articuli simili à Animali cù respirazione pulmonare, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.