Cuntenutu
- 1. Ghjattu persianu
- 2. Bobtail americanu
- 3. Toyger
- 4. Maine coon
- 5. Cat
- 6. Gattu esoticu
- 7. Cat europeu
- 8. Munchkin
- 9. Manx Cat
- Cat di strada
- Altre razze di misgi aranci
L'aranciu hè unu di i più cumuni in i misgi è pò cumparisce in parechje razze diverse. Questu hè duvuta à a selezzione umana, frà altri fattori, chì e persone anu una certa preferenza per misgi aranci, secondu alcuni studii[1]. A grande diversità di i misgi aranci pare ancu esse ligata à e preferenze sessuale di i felini.[2]
Hè per quessa chì i misgi aranci ponu esse assai diversi. Parechji sò strisce, vale à dì chì anu strisce o macchie chì l'aiutanu à camuffà. Altri sò di culore più uniformi o anu mudelli chì apparsenu solu in e femine, cum'è i misgi di tartaruga è i misgi calici.[3]. Vulete scuntralli tutti? Ùn mancate micca questu articulu PeritoAnimal nantu à razze di misgi aranci, o piuttostu quelle razze in cui ci sò individui di stu culore. Bona lettura.
1. Ghjattu persianu
Trà i misgi aranci, si distingue u misgiu persianu, una di e razze più vechje di u mondu. Provene da u Mediu Oriente, ancu se ùn si sà quantu hè statu finu à chì a so esistenza sia stata documentata. Sta razza hè carattarizata da a so pelliccia longa, luxuriante è dolce. Pò esse assai culuritu, frà i quali ci sò parechje tonalità d'aranciu, è richiede qualchì cura specifica.
2. Bobtail americanu
A selezzione di u Bobtail americanu hà iniziatu à a mità di u 20u seculu da a gattu à coda corta truvatu in Arizona, Stati Uniti. Oghje, ci hè una varietà, alcuni capelli lunghi è altri capelli corti. In tramindui, un gran numeru di culori pò apparisce, ma i mudelli à strisce - gattu biancu è aranciu - o macchie d'aranciu sò assai cumuni. Hè per quessa chì parechje persone chjamanu dinò l'individuu questu culore un gattu rossu.
3. Toyger
U "Toyger" o "tigre di ghjocu" hè unu di i razze dimisgi aranci più scunnisciuti. Questu hè dovutu à a so selezzione recente, chì si hè svolta à a fine di u 20u seculu in California, USA. U so creatore hà rializatu un schema di strisce assai simile à u tigru salvaticu, vale à dì cù strisce arrotondate nantu à un fondo aranciu.
4. Maine coon
U misgiu Maine Coon si distingue per a so dimensione tamanta è u so mantellu impressiunante. Hè unu di i più grandi misgi in u mondu è ancu unu di i più apprezzati. Hè natu in e splutazioni statali di u Maine cum'è un misgiu di travagliu è hè attualmente u corsa ufficiale di i Stati Uniti.
U Maine Coon hà un mantellu longu è abbundante, chì pò avè sfarenti mudelli è culori. A striscia d'aranciu hè abbastanza cumuna trà i "misgi rossi" di sta razza.
E postu chì parlemu di Maine Coon, unu di i misgi giganti, fighjate questu articulu induve avemu elencatu 12 misgi giganti chì duvete scuntrà.
5. Cat
Malgradu u so nome, chì significa "misgiu urientale à capelli corti", u Shorthair hè statu sceltu in Inghilterra à a mità di u seculu scorsu. Emerse da i Siamesi, allora hè un gattu elegante, allungatu è stilizatu. Tuttavia, si distingue assai bè per a so larga varietà di culori. I toni aranci sò frequenti cù vari mudelli, cum'è strisce, chiazzate è calicone. Dunque, li pudemu include trà e razze principali di misgi aranci.
6. Gattu esoticu
U nome di u ghjattu esoticu ùn face micca sta razza assai ghjustizia, chì hè uriginale di i Stati Uniti. Quì, anu attraversatu u ghjattu persianu cù altri tippi di misgi, uttenendu un gattu d'aspettu robustu. Tuttavia, u so mantellu hè più cortu è densu è pò esse di parechji culori. Unu di i più cumuni sò i misgi di striscia aranciu chjaru o crema.
In questu altru articulu scuntrarete 5 razze di gatti esotici.
7. Cat europeu
L'europeu hè probabilmente a più antica razza di misgi. Hè stata addomesticata in l'antica Mesopotamia da u ghjattu salvaticu africanu (Felis Lybica). Più tardi, hè ghjuntu in Europa à fiancu à e populazioni di cummercianti di l'epica.
Sta razza hè carattarizata da a so enorme variabilità genetica, cusì ponu apparisce in parechji culori è mudelli. Frà elle, spicca u culore aranciu, chì apparisce in toni solidi o mudelli à strisce, scala di tartaruga, calicone, ecc., Cum'è a pupulare gattu biancu è aranciu.
8. Munchkin
U Munchkin hè una di e razze di gatti aranci i più distintivi. Què hè duvuta à e so zampe corte, chì sò nate per via di una mutazione naturale. À u 20u seculu, certi allevatori americani anu decisu di selezziunà è di creà una seria di misgi zampi corti, dendu origine à e caratteristiche attuali di sta razza. Tuttavia, anu una grande variabilità di culori, assai di elli essendu aranciu.
9. Manx Cat
U ghjattu Manx vene da i misgi europei chì anu viaghjatu à l'Isula di Man, probabilmente cun alcuni britannichi. Quì, à u XVIIIu seculu, apparisce una mutazione duminante chì i face perde a coda. Per via di l'isulamentu, sta mutazione si hè sparta in tutte e pupulazioni di l'isula.
Cum'è i so antenati europei, i misgi Manx sò assai versatili.In fattu, l'individui aranciu sò unu di i più cumuni, è ponu truvà tutti i mudelli abituali.
Cat di strada
U misgiu randagiu o incruciatu ùn hè micca una razza, ma hè u più cumunu in e nostre case è in carrughju. Sti misgi si ripruducenu seguitendu u libru arbitriu, guidati da u so stintu naturale. Per questa ragione, presentanu assai mudelli è culori chì li danu un bellezza assai unica.
U culore aranciu hè unu di i più cumuni trà i misgi stragi, dunque devenu esse parte di sta lista di razze di misgi aranci.
Dunque, se vulete adottà un gattu rossu, vi incuraghjemu à andà in un Riparu animale è innamurati di unu di i vostri misgi, ùn importa s'elli sò di razza pura o micca.
Altre razze di misgi aranci
In più di e razze sopra menzionate, ci sò parechje altre razze chì anu felini aranci. Dunque, meritanu tutti di fà parte di sta lista di razze di misgi aranci. Sò cusì:
- American Shorthair
- American Wirehair
- Cornish Rex
- devon rex
- selkirk rex
- Tedescu Rex
- Curl americanu
- Bobtail giapponese
- British Shorthair
- British Wirehair
- Kurilean Bobtail
- LaPerm
- Minuetu
- Drittu scuzzese
- Scottish Fold
- Cimicu
Cù tanti culori è razze sfarenti, vi puderete dumandà chì ghjè a razza di u vostru felinu. In questu video spieguemu cumu cunnosce a razza di u vostru misgiu:
Se vulete leghje più articuli simili à razze di misgi aranci, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Paragoni.