Cuntenutu
- Quante ore dorme un gattu?
- Quante ore dorme un ghjattu adultu?
- È i vechji misgi?
- Perchè i misgi dormenu assai?
- U sonnu di u ghjattu - fasi di u sonnu felinu
Sì sì ghjelosu di a quantità d'ore chì u vostru misgiu passa à dorme, ùn v'inchietate, ùn site micca l'unicu! Ch'ellu sia in u so lettu, in un divanu, à u sole, sopra à u so urdinatore è in i lochi i più strani è i più surpresi, à volte ancu assai incomodi, u ghjattu hè un espertu quandu si tratta di selezziunà u locu ideale per piglià una sunnita, investendu una grande parte di u so tempu in questu.
Per incredibile chì pare, u corpu di u misgiu hà bisognu di tuttu quellu riposu per ch'ellu sia sanu. Site curiosi di sapè quanti di i vostri misgi dormenu? Allora ùn pudete micca mancà questu articulu PeritoAnimal induve vi spieguemu quante ore dorme un ghjattu un ghjornu.
Quante ore dorme un gattu?
Sì avete mai avutu una littera di gattini neonati in casa, sapete chì passanu parechje ore à dorme, ciò chì pò purtà qualchì dubbitu ind'è i "papà" umani. In ogni casu, se i gattini si sveglianu per manghjà è sò lavati da a so mamma, ùn avete micca da preoccupassi per una cosa.
Avete probabilmente dumandatu quante ore dorme un gattinu. Durante i primi ghjorni di vita, finu à circa 4 o 5 settimane, i cuccioli felini dormenu 90% di a ghjurnata, ciò chì face intornu 20 ore di sonnu à ghjornu. Hè necessariu tuttu stu tempu di riposu? A realità hè chì, mentre i gattini dormenu, un ormone hè liberatu. stimula a crescita.Per questa ragione, tutte queste ore di sonnu contribuiscenu à un bonu sviluppu di u cucciolu in u periodu stipulatu. Hè per quessa chì i gattini dormenu assai.
Ancu s’elli dormenu, i gattini ùn sò micca cumplettamente inattivi. Hè abbastanza cumunu di vedeli muvà e so zampe durante u so sonnu prufondu, allungendu e so artigli ancora impotenti è tremendu in u corpu. Mentre sò cuccioli, questi sò i muvimenti necessarii per elli per fà abbastanza eserciziu per sviluppà senza prublemi.
Dopu quinta settimana di vita, I cuccioli riducenu drasticamente u numeru di ore di sonnu, passendu circa 65% di u tempu à dorme. Noterete chì durante u tempu chì sò svegli, cumincianu à ghjucà oltre à l'alimentazione. I Gattini sò assai curiosi è ghjucanu assai male!
Quante ore dorme un ghjattu adultu?
Dopu à a quinta settimana di vita è prima di ghjunghje à un annu di età, i cuccioli dormenu 65% di u so tempu, cum'è noi l'avemu digià dettu. Quand'ellu ghjunghje à età adulta, u numeru mediu di ore passate à dorme per ghjornu aumenta di novu, passendu circa 70 à 75% di u tempu dormendu. Hè cusì, passanu intornu 15 à 16 ore à ghjornu dorme. Hè circa un annu di età chì i misgi ghjunghjenu à l'età adulta, ancu se in alcune razze pò piglià più tempu.
Ancu s'ellu anu bisognu di longu periudu di riposu, i misgi adulti ùn dormenu micca 16 ore di sonnu tutti in una volta. Avete definitivamente rimarcatu chì i gattini facenu parechje sieste tutta a ghjurnata, in sfarenti spazii di a casa duve si sentenu còmodi. In più di e diverse sieste, u ghjattu passa tappe di sonnu prufondu una volta o duie volte à ghjornu.
È i vechji misgi?
A "vechjaia" è a vechjaia felina si producenu cù poche differenze secondu e razze. In generale, cunsideremu chì u ghjattu hè vechju quandu più di dodici anni. Probabilmente ùn noterete alcuna differenza in l'aspettu esternu di u ghjattu, ma pocu à pocu e so abitudine diventanu più sedentarie è a so persunalità più calma. Solu in i misgi assai vechji (circa 15 à 18 anni) o assai malati, si osserva un deterioramentu fisicu visibile.
I misgi anziani diminuiscenu l'attività fisica è aumentanu proporzionalmente u numeru d'ore di sonnu. I misgi più vechji dormenu assai più longu, occupendu circa 80 à 90% di a so ghjurnata, hè, da 18 à 20 ore, assai simile à quandu eranu cuccioli.
Perchè i misgi dormenu assai?
Ùn ci hè un accordu unanimu nantu à perchè i misgi passanu tante ore à dorme. Alcuni studii indicanu chì i misgi anu u lussu di dorme tantu, ancu in natura, perchè sò boni cacciadori è uttenenu u so alimentu assai più veloce di l'altri spezii ponu. D'inguernu, dormenu ancu di più ore cusì perdenu menu quantità di calore corpu. Hè ancu per questa ragione chì cercanu i posti più caldi per riposà (cum'è u so urdinatore).
Altri motivi chì causanu un gattu à dorme troppu ore puderebbenu esse ch'ellu hè annoiatu o passa troppu tempu solu. Mentre ùn site micca in casa, u vostru felinu face una sunnita. Se ghjunghjite in casa, u vostru misgiu hà sempre una attitudine assai addurmintata, pensate ghjucà cù ellu di più. Benintesa, ùn duverete mai interrompe u so sonnu naturale, chì pò causà prublemi di cumpurtamentu è di stress. Se avete un altru animali domesticu in casa, si ponu divertisce inseme quandu ùn site micca quì, ciò chì hè assai benefiziu per equilibrà l'ore di attività fisica è l'ore di sonnu.
Parechje persone credenu chì i misgi sò strettamente animali di notte è dunque dormenu di ghjornu. In fattu, u misgiu dorme ancu tutta a notte!
U sonnu di u ghjattu - fasi di u sonnu felinu
Cum'è l'avemu digià dettu, u sonnu di i misgi hè divisu in una seria di sonnette è una tappa di sonnu prufondu. E sunnate sò di solitu rapide, u ghjattu ferma rilassatu ma in listessu tempu hè attentu à tuttu ciò chì accade intornu ad ellu, allora si sveglia assai faciule. S'ellu ùn ci hè nunda per sveglialu, cuntinueghja u so sonnu, entra in sonnu REM o in un sonnu prufondu, durante u quale pudete vede i so estremità movesi. Ancu attraversu e palpebre chjose pudete osservà i muvimenti di l'ochji. Certe volte pudemu ancu guardà i so nasi chì si movenu per sente megliu cum'è se fussinu svegliati per annusà u so cibu preferitu. Sò sti muvimenti chì ci anu permessu di cunclude chì i misgi sò capaci di sunnià è di percepisce stimuli chì venenu da fora.
Cumu pudete vede, u ghjattu chì dorme ore sane hè perfettamente nurmale. Sarà solu un segnu di primura sì u ghjattu dorme troppu, ùn si alza mancu per manghjà, beie, curà i so bisogni è / o ghjucà cù voi.