Cuntenutu
- Cane Constipatu: Cause
- Cane constipatu: sintomi
- Cartelli d'Avertimentu per u Cane Costipatu
- Cosa da dà per u cane custipatu?
- Trattamentu per u cane stinatu
- Impedisce a stinzia in i cani
- cura generale di i cani
A decisione di accoglie un cane in casa vostra ùn implica micca solu accettà una grande responsabilità, ma ancu riceve affettu, cumpagnia è presenza ogni ghjornu, postu chì un cane diventa un amicu leale è fidele.
In cambiu, anu solu bisognu di abbastanza attenzione per copre tutti i so bisogni fisichi, psiculogichi è suciali, perciò hè impurtante chì guardiate u vostru animale domesticu è sappiate identificà quelli segni chì qualcosa ùn va micca bè.
I disordini di transitu intestinale in i cani sò cumuni, dunque in questu articulu PeritoAnimal spiegheremu tuttu stinzia in cane, chì sò e cause pussibili, i so sintomi è i migliori trattamenti.
Cane Constipatu: Cause
A stinzia hè una situazione in quale l'evacuazione di feciùn hè micca pussibule o in quale ci hè una diminuzione, è si pò verificà chì l'animale defeca sgabelli picculi, duri è scuri è chì a faci cù difficultà o ancu dulore.
A stinzia in i cani pò indicà una dieta sbilanciata o mancanza di eserciziu fisicu, ma pò ancu esse a manifestazione di disordini patologichi gravi, cum'è i tumori chì obstruiscenu u trattu digestivu.
Hè pussibule distingue trè principali Cause di Stipsi in Cani:
- A stinimentu in i cani si face per via di una ostruzione parziale o cumpleta di u trattu digestivu;
- A stinimentu hè causata da anomalie chì si trovanu fora di u colon, ma cuntribuiscenu ancu à u bloccu di u trattu digestivu;
- Ùn hè micca pussibule d'evacuà e feci per via di patulugie neuromusculari o d'altri disordini cum'è ipercalcemia o ipotiroidisimu.
Ogni cane pò esse influenzatu, tuttavia a stipsi in i cani si verifica più spessu in vechji cani, per via di i cambiamenti fisiulogichi chì u vostru corpu soffre è di a riduzione di l'attività fisica cutidiana.
Cane constipatu: sintomi
Se u vostru animale di compagnia soffre di stinzia, u pudete mustrà attraversu i segni seguenti:
- Mancanza di evacuazione di feci;
- Sgabelli più picculi, più foschi, duri;
- Feci cù presenza di mucus o sangue;
- U ghjacaru ferma in pusizione di evacuazione ma ùn hè capace di fegà;
- Segni di dolore durante a defecazione;
- Addome gonfiu;
- Pèrdita di l'appetite;
- Perda di pesu;
- Vumitu.
Cumu vedemu in seguitu, alcuni di sti sintomi devenu esse interpretati cum'è segni d'avvertimentu è devenu esse attenzione veterinaria immediata.
Cartelli d'Avertimentu per u Cane Costipatu
Duvete cercà aiutu da un veterinariu urgente se osservate in u vostru animale domesticu alcune di e situazioni seguenti:
- A stinzia ùn risolve micca in 1 o 2 ghjorni;
- A stinzia in i cani finisce in 1 o 2 ghjorni ma ricorre sempre;
- U cane hà a perdita di l'appetitu, vomitu o letargia.
Qualunque di e situazioni sopra menzionate pò indicà un grave prublema di salute, dunque l'assistenza medica hè di primura.
Cosa da dà per u cane custipatu?
Ci hè assai misure di igiene è di dieta chì pò esse assai utile per trattà a stinzia in i cani, per esempiu:
- Verdura à foglia verde macinata: aghjunghje 1 cucchiaina per 4 kg di pesu corporeu à a vostra dieta abituale, 1 o 2 volte à ghjornu. Questu aumenta rapidamente l'ingestione di fibre.
- priserva di zucca: a zucca hè un rimediu naturale chì cuntene grandi prupurzioni d'acqua è di fibre, duvete aghjunghje 1 cucchiaina à a vostra dieta per ogni 4 chilò di pesu corpu, 1 o 2 volte à ghjornu.
- Fibra di coccu: amministrà 1 cucchiaina per ogni 4 kg di pesu corpu, 1 o 2 volte à ghjornu.
- acitu di mela urganicu: favurisce a digestione è u transitu intestinale adeguatu, amministrate una meza cucchiaina per ogni 4 chilò di pesu corpu, una volta à ghjornu.
- suchju d'aloe vera pura: u suchju di aloe hè ancu assai benefiziu per u vostru animali è serà abbastanza per amministrà a mità cucchiaina per ogni 4 chilò di pesu corpu, una volta à ghjornu.
- Oliu d'aliva: arricchisce l'alimentu di u vostru cane cù oliu d'oliva hè un modu simplice per alleviare a stinzia, rende ancu l'alimentu più appetitivu.
- più acqua: hè di primura chì u cane beie più acqua. Pudete mette un secondu contenitore d'acqua in altrò in casa.
- eserciziu cutidianu: i cuccioli devenu fà eserciziu fisicu cutidianu, chì deve esse adattatu à e caratteristiche individuale, età è limitazioni fisiche di l'animale.
Questa informazione hè solu per orientazione, ricordate chì u veterinariu hè a sola persona capace di raccomandà un trattamentu accuratu.
Trattamentu per u cane stinatu
Prima di sapè cume incuraghjà u cucciolu à fà feci, hè impurtante cunsiderà parechji aspetti, per esempiu, ùn dà mai lassativu à u cane, cum'è lassativi per u cunsumu umanu pò micca esse adattatu per u corpu di i cani. Inoltre, parechje di ste sostanze aumentanu a mutilità mentre agiscenu per cuntattu, irritendu e pareti intestinali, chì puderebbenu esse scomode per u cane.
Ùn duvete micca applicà un clistere, perchè puderia dannà u rettu di l'animali è causà squilibri in a flora batterica.
Solu u veterinariu pò decide se u vostru cucciolu deve esse sottumessu à un trattamentu farmaculogicu è, in questu casu, pudete optà per droghe procinetiche, chì funzionanu migliorendu tutti i prucessi di u trattu digestivu è chì sò menu aggressivi di i lassativi.
In listessu modu, u veterinariu determinerà a necessità di prescrivere probiotici se credenu chì a stinzia hè dovuta à anomalie in a flora intestinale.
Impedisce a stinzia in i cani
Hè megliu sicura chè dispiacia, ùn hè vera? Dunque, hè impurtante chì offri à i vostri cani abbastanza risorse per evità cambiamenti in u so transitu intestinale.
Per prevene u stinimentu in i cani Hè impurtante chì u tutore tenga contu di i seguenti cunsiglii:
- Hè di primura chì a dieta sia basata annantu à alimenti secchi (cuntene più fibre), ma chì sta assunzione sia equilibrata cun alimenti umidi, postu chì cuntene più quantità d'acqua;
- Se u vostru cane hè medicatu, vedi u vostru veterinariu. Alcune droghe cum'è antiacidi, antistaminici o diuretici ponu causà stinzia;
- Se u vostru cucciolu hà bisognu à piglià un supplementu nutrizionale cù u ferru, cunsultate prima u vostru veterinariu, chì u ferru pò causà stinzia;
- Hè cunsigliatu chì u vostru cane eserciti ogni ghjornu.
cura generale di i cani
Se avete adottatu un cane è vulete furnisce u megliu cura, vi raccomandemu di cunsultà l'articuli seguenti per mantene a so salute in perfette condizioni è per impedisce ch'ellu si sviluppi cundizioni cum'è stinzia:
- tippi di alimenti per cani;
- Quantità ideale di alimentu per cani;
- Cosa da fà se u mo cane hè stressatu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.