Cuntenutu
- Ripruduzzione di ghjatti
- Perchè i misgi movenu i gattini: cause
- Perchè i misgi manghjanu i so gattini
- Perchè i misgi manghjanu i so gattini: cumu evità
- Quandu per separà i gattini da e so mamme
Prima di piglià a decisione di allevà u vostru gattinu per avè gattini, senza dubbitu, hè di primura chì sappiate qualesse sò e cure necessarie cù un gattu incinta. Tuttavia, hè ancu impurtante chì capisciate cume curà un gattinu, u cumpurtamentu di a mamma felina versu i so gattini, affinchì pudete aiutalla à curà i neonati è assicurà chì crescenu in un ambiente pusitivu.
Cù questu in mente, avemu decisu di trattà in questu novu articulu PeritoAnimal alcuni cumpurtamenti curiosi è peculiari chì i felini ponu prisentà dopu a nascita di i so cuccioli. Dopu, vi spiegheremu perchè i misgi movenu i so gattini, quandu si separanu i gattini da a mamma, perchè i misgi manghjanu i so propri gattini dopu à avè parturitu, frà altre dumande chì vi aiuteranu à capisce megliu e so fighe.
Ripruduzzione di ghjatti
Se avete decisu di aduttà un gattinu, duvete sapè chì a vostra figa averà probabilmente primu caldu trà 6 è 9 mesi di età. Benintesa, a data esatta di u primu caldu di u to gattinu pò varià secondu a razza, a dimensione è e particularità di l'organisimu. Ci hè ancu e razze di misgi chì a so maturità sessuale pò ghjunghje solu dopu à u 1u annu di vita.
L'arrivu di u calore in i misgi masci è femine annuncia chì ste persone diventanu sessualmente attive è u vostru corpu hè prontu à procreà. Ma à u cuntrariu di e cani femine chì di solitu anu solu duie calore à l'annu, i misgi ponu entra in calore ogni duie o trè settimane, soprattuttu durante a primavera è l'estate.
Se u misgiu traversa un masciu è diventa incinta, averà un gravidanza chì di solitu dura da 60 à 67 ghjorni. A gestazione di u misgiu hè un periudu dilicatu, induve l'organisimu hà parechji cambiamenti ormonali è fisiulogichi chì permettenu u sviluppu di i gattini in l'utru. Dunque, hè di primura chì a ghjatta incinta riceva una cura adatta è abbia un ambiente pusitivu.
Qualchì settimana dopu à avè parturitu, u ghjattu tornerà à u calore è serà ricettivu di novu à i masci. Cunsidirendu chì l'aspettativa di vita di i misgi hè trà 15 è 18 anni, una femina hè capace d'avè centinaie di gattini durante i so anni fertili.
Oltre à esse un drenu tamantu per u corpu di a femina, e gravidanze consecutive o frequenti finiscenu per aggravà a soprapopulazione di misgi abbandunati in carrughju, chì ghjè digià un prublema suciale alarmante in i nostri tempi. Dunque, hè di primura furnisce un cuntrollu riproduttivu efficace per i felini.
Quì in PeritoAnimal, truverete tutte l'infurmazioni nantu à i benefici di sterilizà un gattu è nantu à l'età ideale per sterilizà una femina.
Perchè i misgi movenu i gattini: cause
Per capisce perchè i misgi movenu i so gattini dopu à avè parturitu, hè necessariu prima cunsiderà chì a vostra figa hè un individuu indipendente chì cunserva alcune abitudine istintive di i so parenti salvatichi. Malgradu gode enormamente di i cunforti, di l'affettu è di i cibi deliziosi chì a vita in una casa li furnisce, u vostru misgiu hè un picculu felinu è a dimostra, per esempiu, per mezu di u putente stintu di caccia è di u modu di curà un gattinu.
In natura, quandu s'avvicina u mumentu di a nascita, i misgi incinti devenu circà un piattinu o rifugiu induve ponu esse calmi è sicuri per fà nasce i gattini. È dopu à avè parturitu, sta femina hè particularmente sensibile è deve stà assai attenta per rilevà ogni minaccia è prevene l'attacchi di predatori à i neonati.
Quandu identificanu movimenti strani o stimuli in u so ocultu, i misgi movenu i so discendenti per assicurassi chì sò sempre in un locu sicuru.. In listessu modu, i misgi movenu i so gattini intornu per priservà l'integrità di i neonati è a continuazione di a spezia.
Cum'è i misgi novi ùn sò micca capaci di vede o sente bè, postu chì nascenu cù l'arechje cuperte è l'ochji chjusi, sò soprattuttu vulnerabili à l'attacchi di predatori opportunisti è dipendenu da i so genitori per sopravvivere.
Stu stintu, chì hè comunmente cunnisciutu cum'è "maternu" o "maternu", hè indispensabile per a sopravvivenza di i felini in natura. Dopu tuttu, a continuità di una spezia dipende da a capacità micca solu di ripruducesi, ma dinò di generà novi individui abbastanza forti da ghjunghje à l'età adulta è generà i so propii discendenti. Questu hè u ragione per chì i misgi movenu i so gattini.
Perchè i misgi manghjanu i so gattini
Ancu se questa attitudine pò sembra assai strana è ancu repulsiva, hè un cumpurtamentu naturale chì si pò truvà in parechje spezie, micca solu in felini. Ancu s'ellu ùn hè micca una sola ragione per chì u misgiu manghja i gattini dopu à avè parturitu, di solitu a femina face quessa perchè crede chì unu o più i discendenti sò fragili, ne anu invalidità o deformazione è ùn seranu micca capaci di sopravvive in natura. Tuttavia, ci sò altre ragioni per chì i misgi manghjanu i so gattini neonati, cume:
- Stress;
- Mastite Felina;
- Mancanza d'interessu à curà i cuccioli;
- Ùn ricunnosce micca i cuccioli cum'è i vostri.
Perchè i misgi manghjanu i so gattini: cumu evità
Per impedisce à u misgiu di manghjà i gattini, bisogna prima evità di toccà i neonati s'ellu ùn hè micca veramente necessariu.. Ié, hè assai tentatore di accarezzà è di ciarminà i cuccioli, tuttavia, l'interferenza è l'odore umanu ponu purtà u ghjattu à ignurà i cuccioli o à cunsideralli fragili.
Hè ancu fundamentale. furnisce un ambiente sicuru è cunfurtevule induve u ghjattu pò esse tranquillu durante a consegna è l'allattamentu. Questu diminuirà a possibilità chì u felinu si senta stressatu è abbia a necessità di spostà i so cuccioli intornu o di manghjalli grazie à a tensione accumulata.
Inoltre, i misgi in gravidanza devenu avè una nutrizione eccellente, un ambiente igienicu è pusitivu, è una cura veterinaria adatta per preservà a so salute durante a gravidanza è prevene malatie cum'è mastite.
Infine, u vostru misgiu pò ricusà i cuccioli perchè ùn sente micca stintu naturale di curalli. In questu casu, avete bisognu di sapè cumu cura di un gattinu è cumu alimentà i gattini neonati, altrimenti ùn saranu micca capaci di sopravvivere da soli. L'ideale hè di cuntà sempre nantu à a guida di un veterinariu per furnisce a cura necessaria per chì i cuccioli crescinu sani è forti.
Quandu per separà i gattini da e so mamme
Se u vostru misgiu hè incinta o hè dighjà stata una mamma, hè prubabile chì decidiate di dà alcuni cuccioli per adozione responsabile, ma hè impurtante sapè quandu donà i gattini, postu chì duvete sempre circà un tutore cusciente è amorevule per i picculi misgi. Ma, avete ancu bisognu di sapè quandu separà i gattini da a mamma, per quessa, averete bisognu rispettà u periodu di svezzamentu, chì principia durante a terza settimana di vita di i cuccioli è di solitu si estende finu à l'ottava o a nona settimana. I Gattini chì sò separati da e so mamme prematuramente tendenu à avè un sistema immunitariu più debule, essendu più vulnerabili à soffre di malatie cumune di i misgi, è mostranu ancu certe difficultà di apprendimentu è di socializazione è ponu presentà prublemi di comportamentu in l'età adulta.
In quantu à u svezzamentu, parechji guardiani anu dubbi nantu à quandu i denti di latte di i misgi falanu. Ancu se l'età esatta pò varià secondu u corpu di u gattinu, i denti di latte di solitu cumincianu à cresce durante a seconda settimana di a vita di u gattinu. I denti di latte sò tempuranei è devenu cascà per fà piazza à a crescita di denti permanenti, chì sò adatti per u tippu di nutrizione strettamente carnivore di i felini. A caduta di i denti di latte principia trà trè o quattru mesi da campà di i misgi. A dentizione permanente, cumposta da 30 denti, deve esse cumpletamente sviluppata quandu u ghjattu hà sette mesi.
Scuprite puru u nostru video di YouTube nantu à cumu curà un gattinu: