Cuntenutu
- U stintu prutettore di i cani
- appartenente à una banda
- Rinfurzà un bonu ligame trà cucciolu è zitellu
Dicemu spessu chì u cane hè u megliu amicu di l'omu è a verità hè chì un cane ben addestratu è amatu crea un ligame assai forte cù tutti i membri di a famiglia, cumpresi zitelli è zitelli.
Alcuni cuccioli portanu stu ligame à u puntu di sviluppà un stintu prutettore in relazione à a so famiglia, ciò chì li face piglià cura di elli in ogni mumentu, ancu avendu attitudini aggressive versu quelli chì cunsideranu una minaccia pussibile. sè vulete sapè perchè i cani si occupanu di i zitelli, cuntinuvà à leghje st'articulu da PeritoAnimal.
U stintu prutettore di i cani
Malgradu u fattu chì u cane sia cù l'omu da seculi, a verità hè chì ùn hà ancu riesciutu à perde tutti i so stinti salvatichi. mantene sempre u cumpurtamentu caratteristicu di a so spezia, soprattuttu in quantu à a sopravvivenza è a cura di a banda.
In e famiglie induve ci sò zitelli è zitelli, u cane si sente a necessità di prutege li da avvicinà stranieri è ancu da altri cani. Questu permette à u cane d'interagisce cù i zitelli, cunsiderendu li una parte di a famiglia.
Tutti i cuccioli sò capaci di manifestà stu stintu prutettore versu i zitelli è i zitelli, ancu s'ellu hè di solitu più forte in e razze chì sò state addestrate per a difesa, cum'è u Pastore Tedescu, Rottweiler o Doberman.
appartenente à una banda
Alcuni ricercatori affirmanu chì u cane ricunnosce a famiglia cum'è a so banda, mentre chì altri dicenu chì, invece di vede l'umani cum'è uguale, u cane li identifica cum'è u gruppu suciale di quale appartene.
Da u gruppu suciale, u cane riceve affettu, manghjà è cura, dunque ogni minaccia pussibule li face sente u bisognu di prutege i so membri, sia per rende tuttu l'amore ricevutu sia per assicurà a so propria sopravvivenza.
Sta prutezzione tende à ghjunghje à l'estremu quandu si parla di i più chjucu membri di a famiglia, cum'è u zitelli è zitelli. U cane capisce chì sò più esseri innocu è dipendente di u gruppu, bisognu di l'aiutu di l'altri (cumpresu u cane stessu) per esse bè. Inoltre, ùn vi scurdate micca chì i cani sò in gradu di nutà cambiamenti ormonali in l'omu, avvisendu se qualcunu vole ferisce o hè nervosu o ansiosu, per esempiu.
Dunque ùn hè micca stranu chì quandu purtate u vostru zitellu à u parcu cù u vostru cane, ellu fermerà alerta à ciò chì si passa intornu, aduttendu una attitudine protettiva se qualcunu passa. Questu pò ancu accade in casa vostra, quandu i visitatori ghjunghjenu chì l'animali ùn a sà. Ci sò parechji casi di persone, grandi o chjuche, chì sò stati salvati da situazioni periculose da i so cani, cum'è annegamenti o intrusi in casa, per esempiu.
Quandu si tratta di zitelli, parechji cuccioli facenu u megliu per dorme vicinu à u chjucu, sia sottu à u presepiu sia in a porta di a camara. Questu accadrà quandu sò presentati currettamente.
Rinfurzà un bonu ligame trà cucciolu è zitellu
Custruisce è rinfurzà una bona relazione trà u cane è i zitelli di a casa, cumpresi i zitelli, hè di primura sia per stimulà questu istintu di prutezzione sia per uttene una bona relazione trà tutti i membri di a famiglia.
Sia chì avete dighjà u cane in casa prima chì u zitellu ghjunghji o sè decidite aduttà unu dopu a nascita, hè di primura dapoi u principiu incuragisce una bona relazione trà i dui, ricumpinsendu cumpurtamenti pusitivi è lascialli ghjucà è cunnosce, sempre sottu supervisione di l'adulti. Ùn hè micca necessariu aduprà trattamenti di cani, una "assai bona" o una semplice carezza pò aiutà à capisce chì u zitellu hè qualcosa di assai bè è chì esse calmu intornu à ellu hè una attitudine adatta.
Quandu u zitellu cumincia à striscià è à marchjà, vulerà passà più tempu cù u cane è fà cose cum'è tira l'arechje è a coda u so. In questa tappa tenera, hè di primura pruvà à evità incidenti pussibuli chì u cane puderia interpretà male. Più tardi, iè, pudete amparà à u vostru zitellu à avè a bona relazione cù u cane, ma quandu si tratta di zitelli, i guardiani devenu esse quelli chì pruteghjanu u cane da situazioni scomode.
Ùn vi scurdate chì hè assai impurtante ùn mai rimpruverà u vostru cane davanti à u criaturu o dopu avè fattu qualcosa cun ellu, postu chì u cane pò associà a presenza di u zitellu cù punizioni o attitudini negativi versu ellu stessu, chì farà di rancore à u zitellu.
À u filu di l'anni, u zitellu cresce è pò aiutà à piglià cura di u cane, chì trasmette dinò u valore di a respunsabilità. U cane è ellu ponu diventà grandi amichi, postu chì l'amore chì i cani danu à i zitelli hè senza cundizione.